PDA

View Full Version : Engl Thunder



hugo123
30 november 2008, 13:19
Er is al veel geschreven over de thunder, dat weet ik. En over het algemeen is iedereen wel tevreden over het geluid, maar nu las ik ook dat de thunder niet echt geschikt is voor classic rock, rock, blues enzo, maar meer voor metal.. Klopt dit? En waar kan ik een Thunder testen liefst in friesland?

Mitch
30 november 2008, 13:24
Tuurlijk kun je op de Thunder ook wel met minder gain spelen, die gain knop zit er niet voor niets op. Maar shop gewoon een provicincie verder, forumlid Mr. Bluesbreaker heeft een prachtige Screamer te koop voor 500E, zit je niet met die gedeelde Gain voor clean en OD die de Thunder heeft...

JohnLord
30 november 2008, 13:31
Er is al veel geschreven over de thunder, dat weet ik. En over het algemeen is iedereen wel tevreden over het geluid, maar nu las ik ook dat de thunder niet echt geschikt is voor classic rock, rock, blues enzo, maar meer voor metal.. Klopt dit? En waar kan ik een Thunder testen liefst in friesland?

Beetsterzwaag is maar een kwartiertje van Nietap!

Bernd Veenema
30 november 2008, 13:36
Bij Da Capo hebben ze inderdaad bijna alle Engl versterkers op voorraad.

hugo123
30 november 2008, 13:44
Tuurlijk kun je op de Thunder ook wel met minder gain spelen, die gain knop zit er niet voor niets op. Maar shop gewoon een provicincie verder, forumlid Mr. Bluesbreaker heeft een prachtige Screamer te koop voor 500E, zit je niet met die gedeelde Gain voor clean en OD die de Thunder heeft...

En dit is een veel beter idee, maar ik zit zowieso nog maar in een orienteer fase;) dus ik ben alleen maar aan het kijken, maar dit is dus een beter idee een screamer?

marter544
30 november 2008, 18:41
Zo, das toevallig! Ik zit ook in het dilemma, thunder/screamer/fireball. Waar ik tot zover achter ben, na testen en op het internet zoeken:

-Thunder is een simpele amp, maar met een o zo mooie sound, alleen erg beperkt. Gain genoeg, maar ik denk dat als je er echt moderne metal uit wilt halen je wat te kort komt. Met als voordeel de prijs, helemaal 2e hands
-Screamer, ook een erg mooie sound, alleen veelzijdiger, met de soft lead en heavy lead, je kunt er ook aardig wat meer gain uithalen. Wat de prijs betreft, 2e hands erg aantrekkelijk.
-Fireball heeft veeeeel meer laag dan de andere 2, zoveel laag dat ik het niet snel zal gebruiken. Ook veel meer gain, maar draai je het te ver open dan wordt het fizzy. Ook wat beperkt met alleen clean en lead, maar minder beperkt dan de Thunder.

Ik ga zelf denk ik voor de screamer, spreekt mij toch het meeste aan, en is mooi klein. Het enige nadeel is, je ziet de top-versie veel minder vaak voorbij komen op marktplaats, want ik wil een top, anders had ik Bluesbreaker al lang een PM gestuurd..

hugo123
30 november 2008, 19:50
Dat heb ik dus ook, ik wil ook een top, en ik neem aan dat de screamer top voor veel meer weggaat.. Of niet?

marter544
30 november 2008, 20:06
Ik denk dat dat wel mee valt, want nieuw is die ook niet duurder. Misschien wel, maar dan wordt je gewoon genaait. Sowieso, de 500 euro van bluesbreaker is een hele mooie prijs, als ik daar een top voor vind is ie van mij..

hugo123
30 november 2008, 20:20
Whaha.. Maar misschien ook wel omdat hij dus zo exclusief 2e hands is;) TRouwens de thunder bijv, heeft geen reverb als jullie op een amp spelen zonder reverb missen jullie dat dan?

ACSlater
30 november 2008, 20:30
Ik speel nooit met reverb en er zit ook geen op mijn versterker. De Engl Thunder is ook geen versterker voor mij. Ik heb er laatst op gespeeld en kreeg er met mijn Les Paul geen fatsoenlijk geluid uit (dwz mijn Marshall achtige sound) Daarnaast vond ik hem ook erg bassig. Drukte bijna het basgitaargeluid weg terwijl ik in standaard tuning gestemd speel.

soup
30 november 2008, 20:54
Je hebt toch ook een thunder MET reverb, die heb ik namelijk.:noob:

hugo123
30 november 2008, 22:07
Das waar, maar niet in een head vorm, of heb jij een speciaal model ofzo?

soup
1 december 2008, 00:01
Nee maar ik heb de combo.

Btw ik zie de ''laatste tijd'' op concertbeelden van festivals veel groepen spelen over 1 enkele combo en dat uitversterkt naar cabs en of PA.

Waarom doen sommigen hier dat dan niet, deels toch voordeliger. Maarja je hebt niet altijd zo'n goed materiaal ter beschikking als die jongens dus kan ik me wel inbeelden dat je een head+cab koopt.

pmh
2 december 2008, 20:47
Eindelijk een onderwerp waarop ik kan reageren :P

Een tijd geleden heb veel verschillende versterkers getest. Ook ik heb getwijfeld tussen de Screamer/Thunder. Uiteindelijk ben ik voor de Screamer gegaan. Voornaamste reden: de diverse kanalen...
Het geluid van de Screamer is wel anders, iets om rekening mee te houden.
Ik ben voor de top+losse kast gegaan, dit leek mij ook de beste investering op lange termijn (je kan altijd een andere leuke kast bijkopen).
Verder een heerlijke versterker waar veel verschillende geluiden uit te halen zijn. Wat je misschien niet zou zeggen door het uiterlijk.

Misschien is het interessant op eens op (http://www.thomann.de) te kijken

Stratman70
5 december 2008, 13:55
Ik zocht altijd een versterker met 3 knoppen: 1 voor aan/uit en de andere 2 voor gain en volume. Meer hoeft er niet op.

De Thunder kwam daar het dichtste bij. Erg simpele versterker, waarbij ik aangenaam verrast werd door de 3 kanalen, die ik opeens tevoorschijn toverde met een Marshall (!) footshwitch (met twee knoppen: gain en reverb, waarbij de gain knop schakelt tussen clean en crunch en de reverbknop dient voor lichte oversturing/zware oversturing.

Werkt perfect.

Ik vind alleen dat de bas knop zo weinig doet eigenlijk. Hebben jullie die ervaring ook?