PDA

View Full Version : Buisjes stuk en fx ook...



Daniël_san
30 november 2008, 13:00
Op een dag was ik eens lekker aan het spelen. Lekker op me'n wah trappend terwijl ik mijn od aan had staan, maar plotseling! Plof en er was geen geluid meer. Ik raak mijn snaren aan en ik krijg een heerlijke schok door me'n vingers. Nou, stroom eraf enz enz en me'n amp open geschroefd. Wat het probleem is is duidelijk, de eindbuis is zwart geblakerd en dus stuk.

Nu heb ik mijn amp laten maken, die doet het gelukkig weer. Nu sloot ik mijn od aan en daar ging gewoonsignaal door, niet aan de hand. Schakel ik hem nu in heb ik geen geluid meer. (LEDje brand wel...) Weet iemand was het probleem zou kunnen zijn? Iemand die er eventueel voor niet al te veel geld een reparatie aan wilt verrichten?

nico verduin
30 november 2008, 13:48
Als het stroom op je snaren heeft gestaan, heb je grote kans dat dat pedaaltje aardig beschadigd is.

KoenB
1 december 2008, 14:43
waarschijnlijk is er dan niks aan de hand met de bypass, maar de componenten van de OD zijn gefrituurd. Als jij een flinke tik van je snaren kreeg, dan zal je pedaaltje het al helemaal lekker gevoeld hebben.