PDA

View Full Version : Power aansluitingsvraag



skabouter
30 november 2008, 12:49
Ik heb een behringer Powerlight unitje (PL2000) op de kop getikt, en wil graag mn studio-rackje via dit apparaat van stroom voorzien. Aan de achterkant zitten 8 IEC connectors voor netsnoeren.

mijn vraag is:
Als ik 1 stekkerblok voorzie van een aangepaste connector, en daar al mijn gear aan hang en dus maar 1 uitgang van het apparaat gebruik, heeft dit hetzelfde gewenste effect als dat ik alle apparaten zou voorzien van een aparte connector en alle uitgangen gebruik? Die eerste methode zou een hoop connectors en moeite schelen namelijk............

Chiel
30 november 2008, 13:24
Dat kan gewoon. Intern zit alles gewoon parallel aan elkaar gekoppeld.

skabouter
30 november 2008, 14:23
dankjewel :) dit wilde ik weten!

RolandT
30 november 2008, 17:21
... Aan de achterkant zitten 8 IEC connectors voor netsnoeren...Als ik 1 stekkerblok voorzie van een aangepaste connector...Zit met hetzelde "probleem". Ik heb ook zo'n powerconditioner met 8 IEC connectors omdat ik van die stekkerblok af wil. Thomann heeft van die korte snoeren (http://www.thomann.de/de/apart_mbac.htm) die wel goed passen alleen hebben sommige toestellen een vast snoer en moet je dus de stekker vervangen (http://www.thomann.de/de/adam_hall_8102c.htm).

skabouter
30 november 2008, 17:23
sja! stekkers vervangen is niet moeilijk, maar kost je wel ruim E2,- / connector, en het proces is wat lastiger omkeerbaar. Die korte dingen van thomann zijn ook al snel vrij duur (als je er 8 wilt laten opsturen), dus leek het mij gewoon erg praktisch om 1 normaal stekkerblok te voorzien van een nieuwe connector, en daar gewoon de apparaten in te hangen. Goedkope/snelle oplossing, misschien ook voor jou?

Roro92
30 november 2008, 18:11
Kan een Furman M10 Lx E een Basamp (Gallien Krueger), een tuner en een wireless stroom geven?

Trekt de GK dan niet te veel stroom?

Chiel
30 november 2008, 20:21
Tuurlijk, dat ding trekt met gemak 10A, ik neem aan dat die GK geen 2300W trekt? :dontgeti:.

Roro92
30 november 2008, 21:06
Tuurlijk, dat ding trekt met gemak 10A, ik neem aan dat die GK geen 2300W trekt? :dontgeti:.


Volgens de specs maximaal 979W. Volgens iemand die er al een heeft gaat het nog wel wat meer :p. Maar ik heb blijkbaar dan nog wat headroom.