PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



Les Paul R8
30 november 2008, 12:00
Na al een tijdje flink last te hebben van een ernstige GAS aanval en een zoektoch naar vintage plectrums toch niet de bevrediging gaf die ik nodig had.....

Gisteren wilde ik eigenlijk een keyboard kopen voor in mijn studio. Maar ja....het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Daar stond bij NL Muziek een zwarte Danelectro 12 string. Toch even uitgeprobeerd. Wat een heerlijk gitaartje. Die moest dus mee. Dat er bij de prijs geen koffer zat, vond ik alleen maar een voordeel. Koffers kan ik bijna niet meer kwijt.
Gisteren een uurtje clean op de Studiocage zitten spelen. Wat een heerlijke sound. De Danelectro ziet er eigenlijk niet uit. Slecht afgewerkt. Schroeven die er niet goed (scheef) inzitten. Maar als je aan het spelen bent, vergeet je alles. Hij speelt gewoon erg goed, zeker als je bedenkt dat deze gitaar nog geen 300 euro kost. En 12 string is errug leuk!

Als er belangstelling is, wil ik hem de 14e wel weer meenemen naar NL Muziek.

En nu de foto's:

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/dan1.JPG

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/dan2.JPG

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/dan3.JPG

Tho
30 november 2008, 12:02
cool ding!!! Ik wil ook nog eens een twaalfsnaar.. Gefeliciteerd!

Metal Chick
30 november 2008, 12:07
Ja, hij is zo lelijk dat ie daardoor gewoon weer leuk wordt.:seriousf: En hij klinkt inderdaad erg goed.

Gefeliciteerd!!

pannekoek
30 november 2008, 12:42
gefeliciteerd! waarom heb je die andere 6 string eigenlijk niet meegenomen? :hippie:

groeten, stephan

Les Paul R8
30 november 2008, 12:44
gefeliciteerd! waarom heb je die andere 6 string eigenlijk niet meegenomen? :hippie:

groeten, stephan

Welke andere bedoel je?

guitargeek3
30 november 2008, 12:45
De Variax 2000...
Blij dat hij goed klink ja.

pannekoek
30 november 2008, 12:47
Welke andere bedoel je?

je wilde toch eigenlijk ook een 6 string zei je gister, waarom heb je die *ook* niet meegenomen. :hippie:

Les Paul R8
30 november 2008, 12:51
je wilde tog eigenlijk ook een 6 string zei je gister, waarom heb je die *ook* niet meegenomen. :hippie:

haha. Ik wil de 6 string versie van deze; de 59. En die stond er niet. Wel de 63, maar die is toch heel anders....

Maar euh....ik kan me niet herinneren dat ik jou gezien heb gisteren. Kan komen omdat ik teveel met de 12-string bezig was ;)

pannekoek
30 november 2008, 12:56
haha. Ik wil de 6 string versie van deze; de 59. En die stond er niet. Wel de 63, maar die is toch heel anders....

Maar euh....ik kan me niet herinneren dat ik jou gezien heb gisteren. Kan komen omdat ik teveel met de 12-string bezig was ;)



je hebt me wel gezien hoor :) ben ik bijna zeker van :)

jong opdondertje met nederlandmuziek-shirt aan:strat:

Les Paul R8
30 november 2008, 13:01
je hebt me wel gezien hoor :) ben ik bijna zeker van :)

jong opdondertje met nederlandmuziek-shirt aan:strat:

Nooit geweten dat jij dat was :D

Volgens mij waren heb ik wat van je collega's teleurgesteld door de Dano 12 string voor hun neus weg te kapen :D

Lexvandoef
30 november 2008, 13:02
Lekker lelijk ding Robbert! :seriousf:

Chris Winsemius
30 november 2008, 13:54
Cool!!!!

(Nu ben je 2 x zo goed als Jimmy Page!!!! :) )

Mitch
30 november 2008, 13:59
En ik had altijd zo'n vertrouwen in je goede smaak :seriousf:

Martijn-w
30 november 2008, 14:02
Ik vind em wel tof eigenlijk.

Les Paul R8
30 november 2008, 14:57
En ik had altijd zo'n vertrouwen in je goede smaak :seriousf:

Ik weet het Mitch....mijn reputatie helemaal naar de klote....Maar moet je eens kijken wat je met die headstock kan doen...daar kan toch geen Strat tegenop :D

pannekoek
30 november 2008, 22:23
Nooit geweten dat jij dat was :D

Volgens mij waren heb ik wat van je collega's teleurgesteld door de Dano 12 string voor hun neus weg te kapen :D


ik heb er slechts 1 keertje (unplugged) op gejammed..... ik was nog van plan om hem die dag een keertje te gaan testen maar dat gaat nu dus niet door :)

het zou gaaf zijn als je hem meeneemt op de gitaarnet-meeting!

rickert
30 november 2008, 23:05
Vond ik je lespaul-GAS-aanval toch gaver:D.


Maar kicken hoor, JimmyPage-vibes mate!

Jay75
30 november 2008, 23:51
Ik zit te denken aan deze:

http://www.feedback.nl/?b=19223&a=

Kent iemand dat merk? Ik heb geen zin om voor de paar keer dat ik een 12-string ga gebruiken een echte Rickenbacker te kopen, maar hoe zit t met deze?

En ik neem aan als ik het beu ben de extra snaren eraf kan gooien en een gewone 6 snarige heb? Of liggen de snaren dan verder uit elkaar tov een gewone gitaar?

barno
30 november 2008, 23:56
fijne gitaar!

wel gek dat veel mensien hier dano's lelijk vinden. Ik vind ze juist supermooi, cool, speels, functioneel design en voor een bluecollar price

Luke-wannabe
1 december 2008, 00:37
fijne gitaar!

wel gek dat veel mensien hier dano's lelijk vinden. Ik vind ze juist supermooi, cool, speels, functioneel design en voor een bluecollar price
+1! Dano's zijn vet!

vulvasonic
1 december 2008, 00:45
Ik zit te denken aan deze:

http://www.feedback.nl/?b=19223&a=

Kent iemand dat merk? Ik heb geen zin om voor de paar keer dat ik een 12-string ga gebruiken een echte Rickenbacker te kopen, maar hoe zit t met deze?

En ik neem aan als ik het beu ben de extra snaren eraf kan gooien en een gewone 6 snarige heb? Of liggen de snaren dan verder uit elkaar tov een gewone gitaar?

Ik heb het merk zelf nog niet getest, maar ik hoor er wel regelmatig positieve geluiden over.
Voor wat betreft dat 6-snarige, wellicht dat de hals iets breder is dan dat van een normaal 6-snarig model (kun je dat niet om hun site terugvinden?), maar ik ken wel een aantal gitaristen die een twaalfsnaar gebruikten als zessnaar. Het bekendste voorbeeld daarvan is Johnny Winter, die geweldige dingen deed met zijn Fender electric 12, die hij als gewone 6-snaar gebruikte, waarmee bewezen is dat dit op zich hoeft geen probleem hoeft te zijn.

Dio
1 december 2008, 09:57
^De gitarist van Mastodon gebruikte overlaatst bij zijn live optreden ook een twaalfsnaar. En da's dan metal...

JeroenSchaaf
1 december 2008, 09:58
Gefeliciteerd! binnen kort ook eens kijken naar zo'n 12 stringer:cheerup:

Mitch
1 december 2008, 10:10
Ik zit te denken aan deze:

http://www.feedback.nl/?b=19223&a=

Kent iemand dat merk? Ik heb geen zin om voor de paar keer dat ik een 12-string ga gebruiken een echte Rickenbacker te kopen, maar hoe zit t met deze?

Doe maar eens een search; ik heb er zelf een keer een review over geschreven, van drie modellen en ik geloof later nog een keer iemand. Niet deze specifieke gitaar dus, maar de kwaliteit was verrassend goed.

rickert
1 december 2008, 13:32
Klopt, ik heb het ook al eens gezegd geloof ik, maar die Indie-gitaren zijn erg gaaf. Ik heb de rickenbackerbasskopie en de 12snaar rickenbacker al een paar keer vast gehad, en als ik er weer aan denk krijg ik GAS:D.

Les Paul R8
1 december 2008, 16:43
Vond ik je lespaul-GAS-aanval toch gaver:D.


Maar kicken hoor, JimmyPage-vibes mate!

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik had gewoon de aandrang iets nieuws te kopen....en nu bespaar ik in 1 keer 4000 euro ;)