PDA

View Full Version : Nieuwe amp!!!(engl SE+k&e in huis!)



Orpheo
29 november 2008, 20:54
Nee, geen H&K, K&E! Kool en Elfring dus. ik zal eerst wat vertellen over mijn zoektocht, en hoe ik bij de Se uiteindelijk ben uitgekomen, en wat ik vandaag getest heb.

Ik wilde een amp die mijn sounds leverde, in ieder opzicht. geweldig sprankelend clean, te gek old school crunch (warm crunch en scherp pinnig crunch), jcm800 achtige distortion, en een dikke supervette distortion die overal doorheen snijdt. Ik heb de jcm800 en de mark4 gehad, en had een goed idee van wat ik wilde.

De invader en de powerball kwamen uiteindelijk als de winnaar uit de bus voor mij, aanvankelijk. Enorm veel gespeeld op die 2 amps, en de invader viel toch af. De powerball was toch beter. Ik heb al wel eens eerder verteld waar ik al op gespeeld heb, van jvm410 tot Hook. ik wist ook al wel welke kast ik wilde hebben. de bogner 412! dat was echt het meest ideale voor mij en wat ik wilde.

maar ik heb natuurlijk ook wel veel gekeken naar andere amps, en qua specs was de SE precies wat ik wilde. Nou ja, ik heb het halve land afgebeld, maar ik kon niemand vinden die 'm in de winkel had. Jukebox in boekel heeft enorm hun best gedaan voor me, en bij de importeur het geregeld dat ze 'm op bezicht mochten hebben.

Hulde voor Jukebox!!! zij waren de ENIGEN die dat wilden doen!

Maar goed, de SE is het geworden, samen met een Kool&Elfring kast. Jezus wat zijn die dingen gaaf. ik heb de XXL gekozen ten opzichte van de normale. de xxl had meer overhead, meer punch, meer strakheid, meer laag, lekkerder mid, lekkerder hoog. De SE is fantastisch wat dit betreft, omdat qua cabtesten, je 2 caboutputs hebt, die je kunt schakelen. Te gek!

Ik heb het volgende getest aan cabs:

(1)Engl 412 v60
(2)Engl 412 v30
(3)Bogner 412 v30
(4)kool elfring 412 xxl v30
(5)kool elfring 412 xl v30

met (1) begon ik. Leuk! fijne amp zeg, wow, maar beetje fizzy, niet superstrak, maar goed te doen. Toen (2). WOW! beter! veel meer mids, raar maar waar, meer articulatie, meer strakheid...

TOen de bogner, tja, niet voor niets mijn favo cab. trouwens, bogner heeft de prijzen omhoog gegooid. een bogner is nu tegen de 1200E, nieuw, ipv 999E.

Toen de K&E. goddamn, wow. de bogner was 3 keer niks, hierbij vergeleken. De K&E heeft veel meer punch, meer dynamiek, meer laag, meer attack, meer snap, veel directer. en was de goedkoopste v30 kast!!! maar man man wat een geluid, de xl nog even ernaast getest, maar tja, de xxl was echt lekkerder. dat laag, WOW. Loodzwaar ding, dat wel, maar toch, hij klinkt gewoon zo lekker!!

Kortom, Ik heb een Engl SE EL34 en een Kool en Elfring xxl 412 v30 kast in huis.

Ik heb de powerball ernaast getest, maar dat is geen vergelijk. De se puncht veel meer, veel meer karakter, meer energie zeg maar, je voelt 't, op dezelfde volumes, in je buik dreunen. De VH4 kwam in de buurt van de bruutheid van de SE, maar hij was minder 'vloeiend', minder meegaand. Ik heb t' niet over korrelig of smooth, maar echt het karakter. de se ook zo superkorrelig klinken, of supersmooth. De amp luistert zo goed naar je volumepot zeg maar, te gek! supersprankelend clean met de 'tube driver', logisch, je signaal gaat dan zonder tonestack naar de eindtrap (via een klein buisje, dat wel). en dan heb je nog zo'n tube driver, maar dan wel met EQ> je hebt dus eigenlijk 6 kanalen.

Ik heb geschreven over de gedeelde eq's, maar wel aparte trebles, en dat ik dat eigenlijk niks vond. Ik kom daarop terug, het werkt, raar maar waar, juist handig. de namen zijn alleen ongelukkig gekozen.

treble is eigenlijk een soort 'tone sweep'. daarmee ga je van heel donker naar heel helder, en met mid en bass geef je aan hoe je het karakter van bass en mid wilt hebben. je kunt dus wel een heel gescooped geluid hebben op lead1, en een heel marshall achtig geluid (dus superveel mids) op lead2. je geeft dus aan of het strak of losser en waar je 'm gefocussed wilt hebben zeg maar (voorin of achterin).

Op je crunch en clean kanaal werkt 't ongeveer zo, maar dan minder extreem opvallend, omdat die kanalen veel opener en transparanter zijn. clean kan net zo zwaar crunchen als de lichte crunch van 'crunch', maar 'crunch' kan niet zo hard overdrive hebben als de lichte versie van lead1. er is dus wel overlap, en dat levert enorm lekkere sounds op. Je kan alles midi aansturen, en alles opslaan, daarom heb ik een Engl Z12 erbij gekocht (tweedehands, in t zwart), om al die sounds op te slaan. Lekker makkelijk.

van een santana achtig smooth geluid tot een slayer trashmetal geluid uit 1 amp, zonder compromis. te gek. De powerball heeft 4 te gekke geluiden, deze amp heeft er denk ik zo'n 30. Het uitzetten van 2 buizen, dus er 50w van maken, is enorm effectief. levert niet output-drop op, maar een andere tone.

Paar van mijn favo settings: lead1, high gain uit, vintage, presence laag (oh ja dubbele presence! ideaal!), 50w, reverb beetje aan, en een eind-60ies sound komt eruit vliegen. zonder aan mijn toneknoppen te draaien, of aan 'gain' te draaien, kan ik door 'high gain', 100w, low boost en superlow end tight (zo heet 't geloof ik?) een enorm lekkere strakke maiden-sound krijgen. Fijn dat ze allemaal marshall gebruiken! zelfde voicings, andere gainniveaus!

al met al, ik ben zeer tevreden met deze amp. heb eigenlijk niet echt meer iets nodig. Nu nog mijn 2 custombuild gitaren die vna de week gemaakt gaan worden, nja, gestart gaan worden, en ik ben klaar for life. Ik hoef geen fender twin voor mijn clean en een mk2c+ voor mijn high gain. Ik vind deze amp te gek, en doet precies wat ik wil.

oh ja, foto's komen zo :satisfie:

soup
29 november 2008, 20:55
Congrats

en nu lezen :D


Hoe zet je hem op 50w, daar is een knop voor?

Orpheo
29 november 2008, 21:00
Congrats

en nu lezen :D


Hoe zet je hem op 50w, daar is een knop voor?

jep, gewoon 'half power'.

echt alles is schakelbaar lijkt 't, en alles heeft echt een ander geluid wat bruikbaar en zinvol is. hier een teaser:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e183ea99.jpg

Realeigo
29 november 2008, 21:02
Pics posten! NU!

Orpheo
29 november 2008, 21:02
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/82de8031.jpg

Deel van de test setup.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/eb6fdb66.jpg

Met mijn main axe (de koa LP is te onbetrouwbaar momenteel om als main axe te gebruiken, bedradingsshit)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/fec42249.jpg

sfeerfoto'tje. de mogelijkheden en features die schakelbaar zijn, zie je daar staan :)

Orpheo
29 november 2008, 21:04
de stack zelf:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/6d68846c.jpg

De kast in de huiskamer
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2fdab575.jpg

Hoerenbak! Led-galore!
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/825bd471.jpg

En voor de mooiheid:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e05288d1.jpg

helaas is het natuurlijk nu donker (was 't maar zomer, was het nog licht!) maar het geeft wel weer wat mijn smaak is, en waar ik op ga spelen!

Ik heb er trouwens een geweldige speakerkabel bij: de monster studio1000, of hoe dat ding heten mag, en mijn z12 kan gevoed worden via de amp.

soup
29 november 2008, 21:06
Ziet er knap uit maar ik hou uiteindelijk niet van al die knopjes, lijkt me te ingewikkeld etc.


Hoe ziet het trouwens met de cabs, stel dat iemand precies dezelfde setup zou kopen (head+cab) zou hij ook tevreden moeten zijn qua geluid of hangt dit weer allemaal van smaak af ?
Gekke vraag maar het lijkt me dat sommige cabs gewoon perfect zijn voor bepaalde heads en een goede all-rounder zijn.

Kellet
29 november 2008, 21:06
Gefeliciteerd!

SUPER versterker! Wordt mijn volgende hoewel ik de 6L6 versie neem :rockon:(heb nu de Sovereign 212).


Mag ik vragen wat voorn model die footswitch is?

Mitch
29 november 2008, 21:09
Hoerenbak! Led-galore!
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/825bd471.jpg


:D Geweldige foto!
Gefeliciteerd Orph, hopelijk heb je er veel plezier van.

Realeigo
29 november 2008, 21:11
Gefeliciteerd met een supervette aankoop!
Als ik een veelzijdige amp nodig was, dan zou ik het ook bij engl zoeken.

Orpheo
29 november 2008, 21:11
Ziet er knap uit maar ik hou uiteindelijk niet van al die knopjes, lijkt me te ingewikkeld etc.


Hoe ziet het trouwens met de cabs, stel dat iemand precies dezelfde setup zou kopen (head+cab) zou hij ook tevreden moeten zijn qua geluid of hangt dit weer allemaal van smaak af ?
Gekke vraag maar het lijkt me dat sommige cabs gewoon perfect zijn voor bepaalde heads en een goede all-rounder zijn.
lijkt ingewikkeld, maar het is supersimpel. dat van dat midi gedoe was effe 'wennen' (lees, voor 10 seconden) maar het werkt gewoon heel handig en makkelijk.

nja, ik weet 't niet, maar dit is wat wij het best vonden. mijn vriendin, ik en de verkopers. Als de verkoper mij perse het duurst had willen laten nemen, had ie me de bogner aangesmeerd.

ik kan me voorstellen dat iemand trouwens de diezel kast lekkerder vind (heb ik ook getest, vergeten te vertellen in de beginpost). die kast is superdroog, heeft veel meer hoog, en is strakker, maar ook amuzikaler. de K&E kast is voor mij het best, voor jazz, metal, rock, classic rock. hij is gewoon superallround. en dat allround niet uit blinkt op aparte onderdelen, moet eens kijken naar Sven Kramer...

maar als je deze kast beter vindt dan de v60 engl kast, heb je wel heel rare oren (idem voor de engl v30 kast).

Orpheo
29 november 2008, 21:12
Gefeliciteerd!

SUPER versterker! Wordt mijn volgende hoewel ik de 6L6 versie neem :rockon:(heb nu de Sovereign 212).


Mag ik vragen wat voorn model die footswitch is?

das de z12. eenvoudige midi switcher met aparte kanelen en banken. 10 banken, 10 kanalen, dus 99 mogelijkheden (want bank 0 kanaal 0 pakt ie niet, dus daar begint ie bij 0.1).

@mitch: ik neem 'm mee naar de meeting, daar kan je 'm proberen als je wilt.

Bernd Veenema
29 november 2008, 21:15
Gefeliciteerd!
Ik vind het de mooiste Engl geloof ik. Erg brute scheur.

Lexvandoef
29 november 2008, 21:15
Gefeliciteerd, toch gelukt eindelijk!

Ik zou echt helemaal de weg kwijt raken op dat ding, maar veel plezier ermee!

ben vanhoof
29 november 2008, 21:25
Errg mooie keuze, oogt wel stoerder zo'n xxl kast naast een standaard engl op die ene foto. Heb je K&E kasten kunnen testen in Jukebox of ben je ervoor naar ergens anders geweest?
Die Engl SE is echt ook wel mijn droomamp, spijtig dat de portemonee het niet toelaat. Mss als ik vast werk heb komt het er weleens van, maar als studentje ben ik momenteel te arm.

Orpheo
29 november 2008, 21:59
bij jukebox, gelukkig! ik had er al enorm veel goeds over gelezen, en had geen zin om nog verder te rijden.

@lex: ja, ben er zeer blij mee. als je op de meeting komt, kan je 'm ook eens proberen. Of ik de kast meeneem weet ik nog niet :chicken: beetje groot.

Lexvandoef
29 november 2008, 22:05
Jepz, ben bij de meeting, ben wel benieuwd :)

Mitch
29 november 2008, 22:19
Toen de K&E. de xl nog even ernaast getest, maar tja, de xxl was echt lekkerder. dat laag, WOW. Loodzwaar ding, dat wel, maar toch, hij klinkt gewoon zo lekker!!



@lex: ja, ben er zeer blij mee. als je op de meeting komt, kan je 'm ook eens proberen. Of ik de kast meeneem weet ik nog niet :chicken: beetje groot.

Ghehe, de ultieme tone eist nu al zijn tol ;)

Orpheo
29 november 2008, 22:28
Ghehe, de ultieme tone eist nu al zijn tol ;)

nja, kijk, tis een meeting... ik ga niet meerdere gitaren meenemen, met nog een forumlid met een gitaar, een head en een kast. past gewoon niet :P ik heb slechts een peugeot 206je.

Renin
29 november 2008, 22:28
Gefeliciteerd met dit vroege Sinterklaasgeschenk!

Al is het absoluut niet mijn smaak (zeker niet qua eenvoud en wat looks betreft :chicken:), hoop ik dat je er veel plezier aan zult beleven.

Ik geloof echter niet dat het je laatste versterker zal zijn, al denk je nu misschien van wel ;)

rickert
29 november 2008, 22:29
Gaaf, succes met sjouwen!

macwilliams
29 november 2008, 22:30
Vette shit orf, het enthousiasme spettert er af.
Ik ga zelf donderdag maar eens kijken naar een
nieuwe amp. De H&K gaat er uit en er komt denk ik
een marshall jvm 410 voor in de plaats.

Ik heb nu even geen idee wat voor amps ze bij B1
in zwolle hebben maar als er een engl staat zal ik
hem/ze maar eens gaan testen. Alleen ben ik bang
dat wanneer ik de engl echt beter vind klinken dat ik dan
nog maar een maand langer moet wachten (of twee)


desalniette plus:cheerup::cheerup::cheerup:
voor je nieuwste aanwinst

Orpheo
29 november 2008, 22:45
Gefeliciteerd met dit vroege Sinterklaasgeschenk!

Al is het absoluut niet mijn smaak (zeker niet qua eenvoud en wat looks betreft :chicken:), hoop ik dat je er veel plezier aan zult beleven.

Ik geloof echter niet dat het je laatste versterker zal zijn, al denk je nu misschien van wel ;)
dat zei men ook 2 jaar geleden over mijn warmoths. de enige reden dat ik er meer heb, is omdat ik ze mooi vind, niet vanwege de sounds ofzo. ik speel toch het meest op die gitaar. Mijn vriendin was mee, en kon op heel subtiele wijze duidelijk maken dat die amp, kast en de gitaar die mee was, perfect bij elkaar passen, en dat ik echt niets meer nodig heb dan dit.

@rick: qua sjouwen valt 't wel mee, hij is niet zozeer zwaar als wel groooot. maar zoals ik zei, das niet een reden om 'm te laten staan oid.

rickert
29 november 2008, 22:46
Nee tuurlijk niet! Was ook niet negatief bedoelt, ben benieuwd hoe het klinkt man!!!

macwilliams
29 november 2008, 22:47
Jij hebt dus ook zo'n jvm gehad?
Wat waren je indrukken van die top

Zowel de positieve als de negatieve gaar aub

Orpheo
29 november 2008, 22:54
Jij hebt dus ook zo'n jvm gehad?
Wat waren je indrukken van die top

Zowel de positieve als de negatieve gaar aub
nee niet gehad, vond 'm t geld niet waard. ik vond 'm echt ruk. ik heb denk ik een uur of 10, 12 verspild aan testen van dat ding. Ik vind de pwoerball, die in NL even duur is als de JVM, beter.

de reverb is blikerig, niet warm en vol. de sounds zijn vlak en leeg. distortion zeker is blikkerig, metalerig, dun, weinig kloten en ballen, en zeker geen karakter. Het clean is mager, geen expressie of dynamiek. de knopjes voelen aan alsof ze willen afbreken, en de presence open voelt aan als een icepick meets jackhammer. ik vind 'm echt verschrikelijk. Ik zou gaan voor de fireball, powerball, of een koch. even duur, maar zoveel meer tone (nja de koch minder, maar heeft wel meer ballen).

iets meer geld, dan is de VHT sigx veel beter.

macwilliams
29 november 2008, 23:02
nee niet gehad, vond 'm t geld niet waard. ik vond 'm echt ruk. ik heb denk ik een uur of 10, 12 verspild aan testen van dat ding. Ik vind de pwoerball, die in NL even duur is als de JVM, beter.

de reverb is blikerig, niet warm en vol. de sounds zijn vlak en leeg. distortion zeker is blikkerig, metalerig, dun, weinig kloten en ballen, en zeker geen karakter. Het clean is mager, geen expressie of dynamiek. de knopjes voelen aan alsof ze willen afbreken, en de presence open voelt aan als een icepick meets jackhammer. ik vind 'm echt verschrikelijk. Ik zou gaan voor de fireball, powerball, of een koch. even duur, maar zoveel meer tone (nja de koch minder, maar heeft wel meer ballen).

iets meer geld, dan is de VHT sigx veel beter.

Ah ok ik neem dit zeker mee in mijn queste en waardeer je uitleg.
Misschien denk ik er toch anders over maar dat zal het testen moeten uitwijzen.

Niette min Dank

:hippie:

'k ga bier drinke
doei!

Orpheo
29 november 2008, 23:04
Ah ok ik neem dit zeker mee in mijn queste en waardeer je uitleg.
Misschien denk ik er toch anders over maar dat zal het testen moeten uitwijzen.

Niette min Dank

:hippie:

'k ga bier drinke
doei!
focus niet op het merk, heb ik zelf veel te lang gedaan...

Henri H
29 november 2008, 23:14
nee niet gehad, vond 'm t geld niet waard. ik vond 'm echt ruk. ik heb denk ik een uur of 10, 12 verspild aan testen van dat ding. Ik vind de pwoerball, die in NL even duur is als de JVM, beter.

de reverb is blikerig, niet warm en vol. de sounds zijn vlak en leeg. distortion zeker is blikkerig, metalerig, dun, weinig kloten en ballen, en zeker geen karakter. Het clean is mager, geen expressie of dynamiek. de knopjes voelen aan alsof ze willen afbreken, en de presence open voelt aan als een icepick meets jackhammer. ik vind 'm echt verschrikelijk. Ik zou gaan voor de fireball, powerball, of een koch. even duur, maar zoveel meer tone (nja de koch minder, maar heeft wel meer ballen).

iets meer geld, dan is de VHT sigx veel beter.Ten eerste: gefeliciteerd met je SE en K&E!
Als ik het kon betalen zou ik deze set ook wel 's willen testen.

Maar uh, weer dat neersabelen van de JVM.
Dat vind ik niet terecht. In eerste instantie omdat ik er zelf dus ééntje heb en ten tweede: ik vind hem prima.
Ik geef toe: ik heb de Powerball, Fireball en SigX nooit getest dus daar kan en ga ik dus ook geen mening over geven.
Maar als je 10 -12 uur aan een JVM hebt "verspild" dan denk ik niet dat je kunt zeggen dat ie "ruk" is.
Daar was je dan na een half uurtje al wel achter.

Wat betreft de opmerkingen van anderen over de vele knopjes e.d:
Dit heeft eigenlijk alleen maar voordelen aangezien je elk kanaal apart kunt inregelen en opslaan en weer oproepen met midi.
Als je minder knoppen hebt moet je vaak EQ's e.d. delen waardoor je compromissen moet maken etc.
Het is JUIST alleen maar gebruiksgemak en het is dus kortzichtig om te zeggen dat al die knopjes veel te ingewikkeld zijn.

Zo, dat moest er ff uit ;)

Mitch
29 november 2008, 23:17
Ik wilde nog zeggen "Oh jee Orph, als de JVM politie dat maar goed vindt" maar ik ben al te laat zie ik :seriousf:

Orpheo
29 november 2008, 23:32
@mitch: tja ik snap dat t heel zuur is als je mooie amp word afgefakkeld door iemand die er een heeft die 2 a 3x duurder is. maar neemt niet weg dat er amps zijn die even duur zijn, en beter klinken.

@h.huisjes: over dat gedoe met de knopjes: mee eens. scheelt je het zeulen van 10 amps ipv 1.

Kellet
29 november 2008, 23:40
das de z12. eenvoudige midi switcher met aparte kanelen en banken. 10 banken, 10 kanalen, dus 99 mogelijkheden (want bank 0 kanaal 0 pakt ie niet, dus daar begint ie bij 0.1).

@mitch: ik neem 'm mee naar de meeting, daar kan je 'm proberen als je wilt.

Aha, bedankt. Ik wist niet dat er een zwarte uitgave was :???:.

Henri H
29 november 2008, 23:45
das de z12. eenvoudige midi switcher met aparte kanelen en banken. 10 banken, 10 kanalen, dus 99 mogelijkheden (want bank 0 kanaal 0 pakt ie niet, dus daar begint ie bij 0.1).

@mitch: ik neem 'm mee naar de meeting, daar kan je 'm proberen als je wilt.JVM Politie :seriousf:: Volgens mij heeft mijn Z12 16 kanalen!?

Mitch
29 november 2008, 23:50
100-1=16? Je JVM heeft 16 presets of zo? Ik ben even niet aangesloten...

macwilliams
29 november 2008, 23:53
focus niet op het merk, heb ik zelf veel te lang gedaan...

Mwoeah, dat tijperk ben ik gepasseerd, ik luister liever naar de
meningen van anderen zodat ik een beeld heb. Maar dan nog ga
ik zelf testen. Als de mening van anderen er echt toe deden dan
hoef ik niet te kiezen dan loop ik naar de winkel en roep ik heel
hard N**K ME IN DE R**T en pak me mn geld af. Ik neem aan dat
jij daar over het zelfde denkt en op die manier tot je besluit bent gekomen.

Ik ben al blij dat ik de vibrochamp nog in huis heb staan zodat ik ongestoord
van mening kan veranderen zonder dat ik opgejaagd ben door het ontbreken
van een versterker.

Bevalt die van jou nog?
De mijne iig wel!!




Ten eerste: gefeliciteerd met je SE en K&E!
Als ik het kon betalen zou ik deze set ook wel 's willen testen.

Maar uh, weer dat neersabelen van de JVM.
Dat vind ik niet terecht. In eerste instantie omdat ik er zelf dus ééntje heb en ten tweede: ik vind hem prima.
Ik geef toe: ik heb de Powerball, Fireball en SigX nooit getest dus daar kan en ga ik dus ook geen mening over geven.
Maar als je 10 -12 uur aan een JVM hebt "verspild" dan denk ik niet dat je kunt zeggen dat ie "ruk" is.
Daar was je dan na een half uurtje al wel achter.

Wat betreft de opmerkingen van anderen over de vele knopjes e.d:
Dit heeft eigenlijk alleen maar voordelen aangezien je elk kanaal apart kunt inregelen en opslaan en weer oproepen met midi.
Als je minder knoppen hebt moet je vaak EQ's e.d. delen waardoor je compromissen moet maken etc.
Het is JUIST alleen maar gebruiksgemak en het is dus kortzichtig om te zeggen dat al die knopjes veel te ingewikkeld zijn.

Zo, dat moest er ff uit ;)

Ik ga hem hoe dan ook, aan de tand voelen naast de andere versterkers.
Ik hou ook niet van compromissen

Wel van missen, ik vond miss oktober wel lekker...


Ik wilde nog zeggen "Oh jee Orph, als de JVM politie dat maar goed vindt" maar ik ben al te laat zie ik :seriousf:


http://i97.photobucket.com/albums/l231/jakesface/I-am-the-law.jpg

Henri H
30 november 2008, 00:35
Ik was laatst bij Double D in Rijssen en heb de HOOK daar even mogen testen.
Ik was dus zwaar onder de indruk van de sound van dit beestje maar een echte metal scheur doet ie niet helaas (is mijn mening).
Dat vertelde ik ook zo tegen de verkoper (Dick) en die zei dat als je hem tweakt of met een pedaaltje (vanaf €250,-!) dan lukt het wel.
Dat zal dan misschien ook wel zo zijn maar met tweaken is het mij niet binnen 10 minuten gelukt.

We raakten aan de praat en ik vertelde hem toen dat ik een JVM had en dat ik daar toch ook best happy mee was en zo.
Toen kreeg ik dus een hoop ellende over me heen zeg!
Marshall was echt waardeloos en Gary Moore zou er ook over spelen; vandaar dat ie geen goeie sound meer had etc.
Terwijl hij nog nooit van de JVM gehoord had!

Ik heb dan zoiets van ja, jij probeert mij een HOOK te verkopen door mijn Marshall af te branden? Dacht ut nie!
Je kan toch niet Toyota's gaan vergelijken met Mercedesen of Audi's!?
En al helemaal niet als je nog nooit in een Toyota hebt gereden.
Ik vond het geen prettig bezoekje achteraf.

Blijkbaar kan ik er slecht tegen als mensen "mijn JVM" afbranden omdat hun HOOK of SE zoveel beter is.
Laat ze met een betaalbaar alternatief komen.
Bijna €3000,- voor een topje, zeg nou 's eerlijk. Da's toch niet normaal meer.

Ik wil je echt niet je plezier ontnemen en gun het je ook van harte maar niet iedereen heeft zomaar 3 ruggen liggen om een ampie te kopen.
Daar komt dan ook nog een kleine(?) €1000,- voor een goeie cab bij want je zet onder een Audi ook geen Vredestein sloffen.

Mitch
30 november 2008, 00:46
Toyota? Je bedoelt natuurlijk Kia...
Joh, die verkoper noemde je 'Dick' toch? Nou, dat was -ie dan ook wel. Kijk, dat je nou op een forum dat soort verhalen tegen elkar houdt, maar als verkoper? Niet handig. Maar goed, als het de zoveelste is die het tegen je zegt moet er toch wel een belletje gaan rinkelen :D

Is die SE zo duur trouwens? Ik houd het niet echt bij...

macwilliams
30 november 2008, 00:49
Ik was laatst bij Double D in Rijssen en heb de HOOK daar even mogen testen.
Ik was dus zwaar onder de indruk van de sound van dit beestje maar een echte metal scheur doet ie niet helaas (is mijn mening).
Dat vertelde ik ook zo tegen de verkoper (Dick) en die zei dat als je hem tweakt of met een pedaaltje (vanaf €250,-!) dan lukt het wel.
Dat zal dan misschien ook wel zo zijn maar met tweaken is het mij niet binnen 10 minuten gelukt.

We raakten aan de praat en ik vertelde hem toen dat ik een JVM had en dat ik daar toch ook best happy mee was en zo.
Toen kreeg ik dus een hoop ellende over me heen zeg!
Marshall was echt waardeloos en Gary Moore zou er ook over spelen; vandaar dat ie geen goeie sound meer had etc.
Terwijl hij nog nooit van de JVM gehoord had!

Ik heb dan zoiets van ja, jij probeert mij een HOOK te verkopen door mijn Marshall af te branden? Dacht ut nie!
Je kan toch niet Toyota's gaan vergelijken met Mercedesen of Audi's!?
En al helemaal niet als je nog nooit in een Toyota hebt gereden.
Ik vond het geen prettig bezoekje achteraf.

Blijkbaar kan ik er slecht tegen als mensen "mijn JVM" afbranden omdat hun HOOK of SE zoveel beter is.
Laat ze met een betaalbaar alternatief komen.
Bijna €3000,- voor een topje, zeg nou 's eerlijk. Da's toch niet normaal meer.

Ik wil je echt niet je plezier ontnemen en gun het je ook van harte maar niet iedereen heeft zomaar 3 ruggen liggen om een ampie te kopen.
Daar komt dan ook nog een kleine(?) €1000,- voor een goeie cab bij want je zet onder een Audi ook geen Vredestein sloffen.


Ik heb ook geen €3K, liggen voor een top en nog eens een rug extra voor een cab. Mijn persoonlijke voorkeur is nog steeds in het voordeel van de jvm en dat heeft verder niets met het merk te maken maar met de specs. Misschien stelt dat zich bij zodra ik de engl heb geprobeerd .


Wat betreft de auto's... De meeste scheur ik er helemaal uit hoor al rijdt ik in een 1980 starlet van toyota en zij in een benz. Je hebt het in de vingers of niet.
En het affakkelen van orf neem ik ook met een korreltje zout hij is nu gewoon erg fier met z'n nieuwe amp! Terecht hoor dat dan weer wel.:hippie:

Lexvandoef
30 november 2008, 00:54
Ik was laatst bij Double D in Rijssen en heb de HOOK daar even mogen testen.
Ik was dus zwaar onder de indruk van de sound van dit beestje maar een echte metal scheur doet ie niet helaas (is mijn mening).

Tsja, dat hangt weer van je definitie van metal scheur af, bruut lomp Rectifier doettie inderdaad niet, maar de oldskool heavy metal sounds (Maiden/Sabbath ed) dat trektie echt makkelijk. Nu-metal inderdaad niet, maar daar koop je mijns insziens ook geen Hook voor. ;)
Edit: Het ligt trouwens ook heel erg aan de gitarist die er op speelt, tijdens een of andere obscure gearmeeting in Wateringen heb ik Micheal AE op mijn Hook horen beuken, overtuigendere metalsounds heb ik niet heel veel vaker gehoord hoor (pedaaltjes en ook de od van de amp zelf) :satisfie:.


Laat ze met een betaalbaar alternatief komen.
Bijna €3000,- voor een topje, zeg nou 's eerlijk. Da's toch niet normaal meer.

Over de prijs, tsja, dat soort amps zijn inderdaad echt gruwelijk duur (beetje overpriced ook eigenlijk) maar aan de andere kant merk je het verschil ook wel, vind ik. Of ze het waard zijn kan je alleen maar zelf beoordelen :). Blijkbaar kan het niet voor die lagere prijs, anders zou het wel al gebeurd zijn, denk ik zo :satisfie:.

Mitch
30 november 2008, 01:01
Ik zie het agument "zo'n dure amp die zogenaamd goed moet zijn en hij kan geen metal doen'' ook niet echt in het voordeel van het punt dat Huisjes wil maken. Metal, dat kunnen zoveel goedkope kutamps, daar heb je geen goeie bak voor nodig :seriousf:
Kijk, ik vind de JVM ook niks maar ik had het na een half uur wel gehoord, geen 10+ uur. En ik mag er op zeiken zonder tegenspraak, want ik heb geen top van drie mille en ook geen cab van een mille. :???:
Iets zegt me dat dit hele gedoe weer eens veel te veel off topic gaat...

Iceman
30 november 2008, 08:22
Gefeliciteerd!

Dure bak of niet, Orpf geeft om z'n geluid.

macwilliams
30 november 2008, 08:29
Ik neem iig de optie engl mee in mn zoektocht. Liever "doorsparen" dan spijt hebben.

Orpheo
30 november 2008, 10:30
de reden dat ik de JVM zoveel getest heb, is om een goed vergelijk te hebben (gehad) met andere amps, en toen ie net uit kwam, vond ik 'm wel te gek... tot ik dus in een hoger segment ging kijken.

tuurlijk, een amp van 3000E is duur. maar het hebben van een losse amp voor clean, crunch, od1 en od2, is nog duurder. icm alle features en mogelijkheden, denk ik niet dat het overpriced is, zeker niet.

morroow
30 november 2008, 10:36
Vette shit orf, het enthousiasme spettert er af.
Ik ga zelf donderdag maar eens kijken naar een
nieuwe amp. De H&K gaat er uit en er komt denk ik
een marshall jvm 410 voor in de plaats.

Ik heb nu even geen idee wat voor amps ze bij B1
in zwolle hebben maar als er een engl staat zal ik
hem/ze maar eens gaan testen. Alleen ben ik bang
dat wanneer ik de engl echt beter vind klinken dat ik dan
nog maar een maand langer moet wachten (of twee)


desalniette plus:cheerup::cheerup::cheerup:
voor je nieuwste aanwinst

Er staan wel een paar Engltjes dus bereid je maar voor ;)

macwilliams
30 november 2008, 10:40
Er staan wel een paar Engltjes dus bereid je maar voor ;)thnks voor de heads up

Orpheo
30 november 2008, 10:44
En het affakkelen van orf neem ik ook met een korreltje zout hij is nu gewoon erg fier met z'n nieuwe amp! Terecht hoor dat dan weer wel.:hippie:

wacht, ho, nee. ik fakkel de amp niet af, ik bied het in perspectief van andere amps die even duur of goedkoper zijn, die beter klinken. Kijk, je betaalt bij de JVM voor 4 kanalen met ieder 3 modes. 12 sounds dus. als je daarvan er al zeker 4 a 6 niet echt lekker vindt, is dat zonde van je geld. kan je wel mods gaan doen met andere trafo's en een choke, maar dat helpt imo het hoofdkarakter niet. voor mij is de JVM, net als de vh4, te stug. ze hebben teveel hun eigen karakter, en laten het niet toe dat ik mijn eigen sound erin maak, wat (sommige) engls wel hebben. de powerball, fireball en SE. de savage minder, en de invader en morse ook minder, maar toch meer dan een JVM. maar ey, je betaalt ervoor. Grote transformatoren, load-rescues (meten of er een load is en zo niet, gaat de amp uit), midi, buizenmonitoring, ingebouwde noisegate...dat zijn dingen die echt wel geld kosten. zonder die systemen ben je 'maar' 1800E kwijt, en dan heb je een savage te pakken, en niet een SE. daar gaat het geld dus inzitten (nja, en gewoon een hoop meer tone, mogelijkheden, en opties).

robostrat
30 november 2008, 10:50
mooie amp, goede keuze proficiat Orph !!

Henri H
30 november 2008, 11:13
Ach, als je het geld ervoor (over) hebt.
What the fuck; je leeft maar 1 keer!

Nogmaals: proficiat!

Als ik een keer de kans krijg wil ik hem ook graag 's testen.
En zo'n K&E kast lijkt me ook wel wat!

macwilliams
30 november 2008, 11:17
wacht, ho, nee. ik fakkel de amp niet af, ik bied het in perspectief van andere amps die even duur of goedkoper zijn, die beter klinken. Kijk, je betaalt bij de JVM voor 4 kanalen met ieder 3 modes. 12 sounds dus. als je daarvan er al zeker 4 a 6 niet echt lekker vindt, is dat zonde van je geld. kan je wel mods gaan doen met andere trafo's en een choke, maar dat helpt imo het hoofdkarakter niet. voor mij is de JVM, net als de vh4, te stug. ze hebben teveel hun eigen karakter, en laten het niet toe dat ik mijn eigen sound erin maak, wat (sommige) engls wel hebben. de powerball, fireball en SE. de savage minder, en de invader en morse ook minder, maar toch meer dan een JVM. maar ey, je betaalt ervoor. Grote transformatoren, load-rescues (meten of er een load is en zo niet, gaat de amp uit), midi, buizenmonitoring, ingebouwde noisegate...dat zijn dingen die echt wel geld kosten. zonder die systemen ben je 'maar' 1800E kwijt, en dan heb je een savage te pakken, en niet een SE. daar gaat het geld dus inzitten (nja, en gewoon een hoop meer tone, mogelijkheden, en opties).

Kijk dit komt al 200% genuanceerder over. Ik begreep het wel wat je bedoelde maar moest even "filtreren" en zo het bedoelde er uit distileren, om maar even wat vage taal te gebruiken. Ik heb geen haast en daardoor word het budget groter. Maar "doorsparen" wil ik het niet noemen aangezien ik niet zakgeld afhankelijk ben. (begrijp wat ik bedoel en niet wat hieruit geïnterpreteerd kan worden).

Ik heb nu een lijst met 5 verschillende merken (tot nu toe) dus in totaal zo'n 20 amps van €1000,- tot € 3000,- . Het budgettaire bereik is nu max € 2000 ,-
Ik kan met wat geduld dit budget ophogen tot 2500 en als ik een jaar lang niets koop tot 5000. Maar dat is dan ook weer afhankelijk wat een scheidings advocaat kost. Het probleem ligt dus niet echt in wat het kost maar in wat is verantwoord. Het is hobby (kost geld) ik verdien er niets mee (echt waar) Ik speel thuis op de bank (waarom denk je dan zoveel geld uitgeven?) .

Omdat ik het nu kan doen!!
Ik open hiervoor in de toekomst zelf wel een topic over opties en kans hebbers.

[ontopic]anders worden de mods kwoad heeh

als ik eens bij jou in de buurt ben zal ik eens wat warmoths willen testen over jouw nieuwe amp..

Orpheo
30 november 2008, 11:35
Kijk dit komt al 200% genuanceerder over. Ik begreep het wel wat je bedoelde maar moest even "filtreren" en zo het bedoelde er uit distileren, om maar even wat vage taal te gebruiken. Ik heb geen haast en daardoor word het budget groter. Maar "doorsparen" wil ik het niet noemen aangezien ik niet zakgeld afhankelijk ben. (begrijp wat ik bedoel en niet wat hieruit geïnterpreteerd kan worden).

Ik heb nu een lijst met 5 verschillende merken (tot nu toe) dus in totaal zo'n 20 amps van €1000,- tot € 3000,- . Het budgettaire bereik is nu max € 2000 ,-
Ik kan met wat geduld dit budget ophogen tot 2500 en als ik een jaar lang niets koop tot 5000. Maar dat is dan ook weer afhankelijk wat een scheidings advocaat kost. Het probleem ligt dus niet echt in wat het kost maar in wat is verantwoord. Het is hobby (kost geld) ik verdien er niets mee (echt waar) Ik speel thuis op de bank (waarom denk je dan zoveel geld uitgeven?) .

Omdat ik het nu kan doen!!
Ik open hiervoor in de toekomst zelf wel een topic over opties en kans hebbers.

[ontopic]anders worden de mods kwoad heeh

als ik eens bij jou in de buurt ben zal ik eens wat warmoths willen testen over jouw nieuwe amp..
je bent altijd welkom. Pm me wanneer je wilt komen, dan laat ik de koffie pruttelen. bier heb ik niet ;)

FNaRK
30 november 2008, 12:27
misschein dat je het al een keer gezegd heb ...
maar is dit voor in een band, of alleen voor thuisgebruik ?

Orpheo
30 november 2008, 12:29
misschein dat je het al een keer gezegd heb ...
maar is dit voor in een band, of alleen voor thuisgebruik ?

beiden :) ik had (tot gisteren, haha) het geld beschikbaar ervoor, en ik dacht, nu doen, want als ik straks echt een band heb, nja, die heb ik al, maar een serieuzere, dan is de kans groot dat het geld niet meer beschikbaar is. dus vandaar dat ik nu mijn 'slag' sloeg. (en nogmaals voor de dudielijkheid, ik speel wel in n band).

Speeddemon
30 november 2008, 13:37
Orph, gefeli!

De SE staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, want hij biedt idd een aantal dingen die m'n Invader 100 niet doet.

Overigens vind ik het wel vreemd (jouw smaak kennende) dat je de Powerball beter vond dan de Invader.
Powerball is wat mij betreft veel minder geschikt voor 'classic (hard) rock', en meer voor superstrakke metal. De Invader heeft IMHO meer karakter.

Wat betreft de JVM; tsja, daar heb ik ook al enkele uitgebreide verhalen over gedaan. Als je in een Van Halen of AC/DC tribute zit, zou het mijn amp wel zijn. Vond OD1 en OD2 teveel ruisen en ook iets te over-the-top qua gain (en dus niet strakke gain), maar Crunch (oranje en rood) dat zouden ze in 1 amp mogen stoppen, met een sparkly clean kanaal erbij en klaar!

Speeddemon
30 november 2008, 13:40
Metal, dat kunnen zoveel goedkope kutamps, daar heb je geen goeie bak voor nodig :seriousf:
Ik hoop dat je sarcastisch bent, want ik vind juist precies het tegenovergestelde (en ik speel veel metal.)
Zoveel goedkope kutamps DENKEN metal te kunnen, onder het mom van 'hoppa, meer gain en het komt goed', maar zoek maar eens een amp die zomaar Jon Schaeffer's (Iced Earth) sound wegzet. Definitie, chunk en strakheid zijn eigenschappen die maar een paar goeie amps hebben bij zulke gain-hoeveelheden.

Mitch
30 november 2008, 13:45
Met een dikke vette smiley erachter is de kans groot dat de uitspraak die eraan vooraf gaat niet helemaal serieus is.

FNaRK
30 november 2008, 14:40
Tributör (http://www.tributor.nl/) High Voltage 80's Heavy Rock Covers :rockon:
13 December - Rockconcern De Rots, Antwerpen (B)
10 Januari '09 - Muziekcafé De Paap, Den Haag
24 Januari '09 - The Rambler, Eindhoven
cool, in de Paap...
grote kans dat ik ff kom kijken

En de Rots is geweldig, jammer dat het podium (te) klein is en dat er pilaren voor het podium staan :confused:

Kellet
30 november 2008, 14:46
Orpheo, heb je de 6L6 versie ook geprobeerd?

interessander
30 november 2008, 14:51
Absoluut een hele vette set!

Wat ik me nog afvraag; heb je de kasten op hoog volume getest aangezien de algemene ervaring is dat oversized kasten dan juist minder strak in het laag zijn dan de kleinere, ik heb dit zelf ervaren met een standaard engl vs de oversized engl.

Leuk trouwens die oudere zwarte Z12, ik wilde hem nog ruilen met mijn nieuwere versie maar heb inmiddels toch een midi mate aangeschaft.

Orpheo
30 november 2008, 15:19
Absoluut een hele vette set!

Wat ik me nog afvraag; heb je de kasten op hoog volume getest aangezien de algemene ervaring is dat oversized kasten dan juist minder strak in het laag zijn dan de kleinere, ik heb dit zelf ervaren met een standaard engl vs de oversized engl.

Leuk trouwens die oudere zwarte Z12, ik wilde hem nog ruilen met mijn nieuwere versie maar heb inmiddels toch een midi mate aangeschaft.

ik heb 'm zeker met hoog volume getest. echt, ENORM hoog volume zelfs. m'n vriendin zat aan de 'bar' (ik neem aan dat mensen bekend zijn met de indeling van jukebox), en d'r koppie koffie stond te trillen... Deze kast was gewoon beter. punt.

@ speeddemon: ik vond de powerball beter, omdat de invader een soort sizzle heeft die nog irritanter is dan bij de PB. en de kanalen waren teveel van hetzelfde. de SE doet 't perfect voor mij. wat je btw zegt over high gain ben ik zeker met je eens. Het schaffer geluid is echt een 'gespecialiseerd' geluid. trekt de SE zonder problemen by the way. eigenlijk al mijn sounds trekt ie, ghehe.

@kellet: nee, die hadden ze niet. ik wilde eignelijk al perse de el34. ik heb meer affiniteit met el34's dan met 6l6, maar dat zegt natuurlijk niet alles, model van de eindbuis.

Dio
30 november 2008, 16:27
Hey Orpheo, geweldige set en leuke beschrijving :)
Zelf ga ik waarschijnlijk ook voor een Engl. Invader of Powerball, ben er nog niet helemaal uit. Wat jij erover zegt, dat bij de Invader de kanalen een beetje hetzelfde gevoiced zijn heb ik bij sommige geluidsfragmenten duidelijk gehoord, maar bij andere dan weer niet... het is echt belachelijk verwarrend soms. Nu ja ik ga ze zelf wel zeker testen dus ik kom er wel uit.
De SE zou natuurlijk het beste zijn, maar da's direct een stukje duurder natuurlijk... Ook maar eens naar Jukebox rijden volgend jaar dan :p

skabouter
30 november 2008, 17:25
hey orf! Vette set, van harte gefeliciteerd, en veeel plezier ermee, moet lukken :)

Geoffrey
30 november 2008, 17:36
Van harte geproficiateerd met je nieuwe aankopen!!!
zeer intressante review ook trouwens..en je hebt me nu toch wel overtuigd om die K&E kasten te gaan testen.

Bl44t44p
30 november 2008, 18:40
das de z12. eenvoudige midi switcher met aparte kanelen en banken. 10 banken, 10 kanalen, dus 99 mogelijkheden (want bank 0 kanaal 0 pakt ie niet, dus daar begint ie bij 0.1).


Weet je het zeker, want mijn Z-12 (zilveren versie) gaat wel tot bank 11 en 12, dan komt er een . (punt) achter te staan om aan te geven dat ie boven de 100 zit, op het display passen namelijk maar 2 cijfers. Ik kan dus 128 patches programmeren (0-128 ). Of heeft de zwarte versie dat niet? Is dat trouwens die Z-12 die tweedehands bij Jukebox stond? Vond 'm wat aan de dure kant (125 euro toch?), heb vorige week een zilveren Z-12 opgepikt voor 80 euro....

Verder: GEFELICITEERD! Retevette aankoop, leuk om te zien hoe enthousiast je bent :) En ik moet toegeven; die SE ziet er qua lichtjes nog net wat vetter uit dan mijn Invader :D Veel plezier ermee man!

Orpheo
30 november 2008, 18:50
Weet je het zeker, want mijn Z-12 (zilveren versie) gaat wel tot bank 11 en 12, dan komt er een . (punt) achter te staan om aan te geven dat ie boven de 100 zit, op het display passen namelijk maar 2 cijfers. Ik kan dus 128 patches programmeren (0-128 ). Of heeft de zwarte versie dat niet? Is dat trouwens die Z-12 die tweedehands bij Jukebox stond? Vond 'm wat aan de dure kant (125 euro toch?), heb vorige week een zilveren Z-12 opgepikt voor 80 euro....

Verder: GEFELICITEERD! Retevette aankoop, leuk om te zien hoe enthousiast je bent :) En ik moet toegeven; die SE ziet er qua lichtjes nog net wat vetter uit dan mijn Invader :D Veel plezier ermee man!
ja precies dat. hij doet 't gewoon. ik heb dat geloof ik ook, maar in ieder geval 99. ik heb, vlak voor ik 'm kocht bij J.B. gekeken op gitaarmarkt en snel even op MP, maar kon er geen vinden 2ehands, en wilde toch dat 't effe snel gedaan was, dus ik heb er misschien wat teveel voor betaald, maar allicht dik minder dan wat ie natuurlijk nieuw is. Ik ehb er wel een MIDIkabel bij gekregen die gelijk de z12 voedt via de amp.

Orpheo
30 november 2008, 18:51
Van harte geproficiateerd met je nieuwe aankopen!!!
zeer intressante review ook trouwens..en je hebt me nu toch wel overtuigd om die K&E kasten te gaan testen.

kerel, ik zeg je, doen :) g e w e l d i g e kasten. absoluut te gek. alleen dat logo+naam he. een marshall ziet er toffer uit, de naam dus, evenals engl en mesa enzo :P maar ach, t gaat om de sound. en die is absoluut het best.

Geoffrey
30 november 2008, 18:57
kerel, ik zeg je, doen :) g e w e l d i g e kasten. absoluut te gek. alleen dat logo+naam he. een marshall ziet er toffer uit, de naam dus, evenals engl en mesa enzo :P maar ach, t gaat om de sound. en die is absoluut het best.

Zoals je zegt!!!
De naam maakt me niets uit zolang het de sound heeft die ik zoek.
Ik hou je alvast op de hoogte van mijn bevindingen..

JeroenSchaaf
30 november 2008, 19:05
Gefeliciteerd!:cheerup:

Realeigo
30 november 2008, 20:17
Ik zie het agument "zo'n dure amp die zogenaamd goed moet zijn en hij kan geen metal doen'' ook niet echt in het voordeel van het punt dat Huisjes wil maken. Metal, dat kunnen zoveel goedkope kutamps, daar heb je geen goeie bak voor nodig :seriousf:
Kijk, ik vind de JVM ook niks maar ik had het na een half uur wel gehoord, geen 10+ uur. En ik mag er op zeiken zonder tegenspraak, want ik heb geen top van drie mille en ook geen cab van een mille. :???:
Iets zegt me dat dit hele gedoe weer eens veel te veel off topic gaat...
De enige versterkers die ik boven de 2k heb getest zijn Bogner Shiva, een Mesa 2/3 Rectifier en de CMW plexi+. Ik heb ook de hook captain 34 combo gehoord tijdens een demo in westerhaven groningen.
Maar ik kan nog steeds zeggen dat de JVM echt niet mijn ding is. Ik zou nog liever geld neerleggen voor een viertal JCM800's en plexi's.

Henri H
30 november 2008, 20:33
De enige versterkers die ik boven de 2k heb getest zijn Bogner Shiva, een Mesa 2/3 Rectifier en de CMW plexi+. Ik heb ook de hook captain 34 combo gehoord tijdens een demo in westerhaven groningen.
Maar ik kan nog steeds zeggen dat de JVM echt niet mijn ding is. Ik zou nog liever geld neerleggen voor een viertal JCM800's en plexi's.:???::???::???:
De logica van deze post ontgaat me.
Ik concludeer: Als je een stuk of wat 2K + amps getest hebt kom je erachter dat de JVM niks is.
En dat je eigenlijk liever 4 x zoveel uitgeeft aan een oude Marshall die maar één ding echt goed kan?

Watch out for the JVM police ;)

Nee, even serieus. De JVM is een leuke amp voor diegenen die van de Marshall scheur (en meer) houden maar ook een goeie clean willen.
Bovendien is het qua gebruiksgemak (midi, EQ per kanaal, etc.) en qua prijs gewoon de beste in z'n segment. Punt.
Als je van "pure tone" houdt en je hebt "wat meer" te besteden, tja dan zijn er andere opties.

Realeigo
30 november 2008, 20:40
:???::???::???:
De logica van deze post ontgaat me.
Ik concludeer: Als je een stuk of wat 2K + amps getest hebt kom je erachter dat de JVM niks is.
En dat je eigenlijk liever 4 x zoveel uitgeeft aan een oude Marshall die maar één ding echt goed kan?

Watch out for the JVM police ;)

Nee, even serieus. De JVM is een leuke amp voor diegenen die van de Marshall scheur (en meer) houden maar ook een goeie clean willen.
Bovendien is het qua gebruiksgemak (midi, EQ per kanaal, etc.) en qua prijs gewoon de beste in z'n segment. Punt.
Als je van "pure tone" houdt en je hebt "wat meer" te besteden, tja dan zijn er andere opties.

pfft er zit niet eens een echte marshall scheur in die jvm!! :seriousf:

Henri H
30 november 2008, 20:48
pfft er zit niet eens een echte marshall scheur in die jvm!! :seriousf:Wellusss! ;)

Realeigo
30 november 2008, 20:50
Wellusss! ;)

Klinkt als! Maar de echte scheur haal je er echt niet uit!

Orpheo
30 november 2008, 20:52
Wellusss! ;)

nee, niet mee eens. het is wat vlakker, minder diepgaand, minder 'roar'.

soup
30 november 2008, 20:53
Ik krijg precies het gevoel dat marshall niet (meer) zoveel voorstelt buiten enkele plexi's.

Henri H
30 november 2008, 21:04
Klinkt als! Maar de echte scheur haal je er echt niet uit!Ik denk dat de meningen hierover behoorlijk verdeeld zijn.
Misschien ligt het ook aan je gitaar en/of cab die je erbij getest hebt.
Ik heb eergisteren m'n gemodificeerde JVM geprobeerd te testen met een stock JVM maar heb dat over een standaard 1960A kast gedaan.
Uit beide amps kreeg ik niet echt een lekker geluid.
Die van mij was wel duidelijk beter maar op m'n 2x12 die ik thuis heb staan klinkt ie toch echt nóg een stuk beter.
Over de 4x12 in de oefenruimte is het helemaal super en ik haal er zeker 3 hele lekkere scheur sounds uit. Punt.
Ik heb ook 2 JCM800's en vind dit ook nog steeds super goede amps maar de JVM klinkt zeker net zo goed. Anders!, dat wel.
De veelzijdigheid van de JVM geeft helemaal de doorslag.

Realeigo
30 november 2008, 21:10
Ik denk dat de meningen hierover behoorlijk verdeeld zijn.
Misschien ligt het ook aan je gitaar en/of cab die je erbij getest hebt.
Ik heb eergisteren m'n gemodificeerde JVM geprobeerd te testen met een stock JVM maar heb dat over een standaard 1960A kast gedaan.
Uit beide amps kreeg ik niet echt een lekker geluid.
Die van mij was wel duidelijk beter maar op m'n 2x12 die ik thuis heb staan klinkt ie toch echt nóg een stuk beter.
Over de 4x12 in de oefenruimte is het helemaal super en ik haal er zeker 3 hele lekkere scheur sounds uit. Punt.
Ik heb ook 2 JCM800's en vind dit ook nog steeds super goede amps maar de JVM klinkt zeker net zo goed. Anders!, dat wel.
De veelzijdigheid van de JVM geeft helemaal de doorslag.

Veelzijdigheid is voor watjes! :seriousf:

Henri H
30 november 2008, 21:13
Veelzijdigheid is voor watjes! :seriousf:Een SE dus ook ;)

Realeigo
30 november 2008, 21:14
Een SE dus ook ;)

Maar die is wel beter dan een JVM durf ik te wedden. (als hij echt beter is dan de powerball.)

Henri H
30 november 2008, 21:16
Maar die is wel beter dan een JVM durf ik te wedden. (als hij echt beter is dan de powerball.)zucht.... I rest my case :confused:

Realeigo
30 november 2008, 21:19
zucht.... I rest my case :confused:

:seriousf: de jvm politie is uitgrepraat!

Henri H
30 november 2008, 21:22
:seriousf: de jvm politie is uitgrepraat!30 posts geleden al ja, toen ik het over het prijsverschil had, knuppel!

Orpheo
30 november 2008, 21:31
zo, en nu gaat dit topic weer over mijn rig!

Realeigo
30 november 2008, 21:41
Sorry, orph, jou SE is natuurlijk hardstikke koel!
*schluurp schluurp*

Henri H
30 november 2008, 21:45
zo, en nu gaat dit topic weer over mijn rig!De JVM politie is het ermee eens. ;)

Henri H
30 november 2008, 21:48
Trouwens, gebruik je geen enkel effect behalve de reverb en noise gate die standaard op de SE zitten, Orpheo?
In dat geval heb je natuurlijk aan je Z12 meer dan genoeg om een paar lekkere sounds mee te programmeren.

Orpheo
30 november 2008, 21:56
Trouwens, gebruik je geen enkel effect behalve de reverb en noise gate die standaard op de SE zitten, Orpheo?
In dat geval heb je natuurlijk aan je Z12 meer dan genoeg om een paar lekkere sounds mee te programmeren.

geen enkel fx. zonde, want ik heb 3 fx loops ;) maar goed, ik kan met de z12 zonder problemen ook de fx programmeren

Henri H
30 november 2008, 21:59
Hehe, 3 FX loops. Weer ééntje meer dan de JVM. ;)
Kun je het clean vergelijken met het clean v.d. HOOK?

Realeigo
30 november 2008, 21:59
geen enkel fx. zonde, want ik heb 3 fx loops ;) maar goed, ik kan met de z12 zonder problemen ook de fx programmeren

3?!!! Jemig wat een kutversterker! de supernova heeft er wel 4!

Orpheo
30 november 2008, 22:08
Hehe, 3 FX loops. Weer ééntje meer dan de JVM. ;)
Kun je het clean vergelijken met het clean v.d. HOOK?

clean is OF net zo warm als de hook, of net zo helder. je kan natuurlijk kiezen. ik vind t clean van de se alleen 'soepeler' dan die van de hook. net als de overdrives trouwens.

@realego: maar ik heb wel 2 master outputs (niet mastervolumes, ja dat ook, maar ik kan kiezen tussen speakerkast 1 en speakerkast2... midi switchable!) en ik heb TOCH geen fx loops nodig. tis alleen maar cool.

Realeigo
30 november 2008, 22:10
clean is OF net zo warm als de hook, of net zo helder. je kan natuurlijk kiezen. ik vind t clean van de se alleen 'soepeler' dan die van de hook. net als de overdrives trouwens.

@realego: maar ik heb wel 2 master outputs (niet mastervolumes, ja dat ook, maar ik kan kiezen tussen speakerkast 1 en speakerkast2... midi switchable!) en ik heb TOCH geen fx loops nodig. tis alleen maar cool.

2 Plexis hebben ook meerdere outputs, met een beetje handigheid ook midi-switchable.

Mitch
30 november 2008, 22:12
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een topic starten over 1959's?

Realeigo
30 november 2008, 22:13
Nee dat is forumvervuiling!

Henri H
30 november 2008, 22:14
clean is OF net zo warm als de hook, of net zo helder. je kan natuurlijk kiezen. ik vind t clean van de se alleen 'soepeler' dan die van de hook. net als de overdrives trouwens.....Damn, dan MOET het wel een errug goede amp zijn!

Orpheo
30 november 2008, 22:14
2 Plexis hebben ook meerdere outputs, met een beetje handigheid ook midi-switchable.
oh man, houd toch op over die klote plexi's! je krijgt echt geen superstrakke high gain eruit, of een superhelder, twangy, jangly sound, of een scherp, bijna snerpend brullend, agressief crunch ala ac30. als je perse vintage wilt, best, maar blijf ons niet irriteren met die troep. eventjes geen (goeie) speakerkabel, en boem een plexi begeeft 't. de SE blijft gewoon doorbanjeren. Brandt een lamp door, geeft een plexi de geest. een SE jakkert gewoon door.

Realeigo
30 november 2008, 22:16
oh man, houd toch op over die klote plexi's! je krijgt echt geen superstrakke high gain eruit, of een superhelder, twangy, jangly sound, of een scherp, bijna snerpend brullend, agressief crunch ala ac30. als je perse vintage wilt, best, maar blijf ons niet irriteren met die troep. eventjes geen (goeie) speakerkabel, en boem een plexi begeeft 't. de SE blijft gewoon doorbanjeren. Brandt een lamp door, geeft een plexi de geest. een SE jakkert gewoon door.

Mot ik nou potverjandrie nou bij elke post smilie's neerzetten? Daar word ik zo moe van!

minoin
30 november 2008, 22:17
Damn Orph, je hebt nou wel echt een uber set-up.. Hele sterke keuze van gear, gefeliciteerd! :rockon:
Nu nog een AxeFx in de loop?

EDIT: Lees net "geen fx", jammer! Maar toch een mooie set-up ;)

Henri H
30 november 2008, 22:18
...Nu nog een AxeFx in de loop?Ja, doe 's gek. :D

Orpheo
30 november 2008, 22:30
Damn Orph, je hebt nou wel echt een uber set-up.. Hele sterke keuze van gear, gefeliciteerd! :rockon:
Nu nog een AxeFx in de loop?

EDIT: Lees net "geen fx", jammer! Maar toch een mooie set-up ;)

ik gebruik geen fx. geen chorus, overdrive haal ik uit n amp, en phaser...tja, kost 'teveel' ghehe. ik wil nog wel een talkbox en een whammy, maar die kosten ook behoooorlijk veel.

hendrix2
30 november 2008, 22:50
tja, kost 'teveel' ghehe. ik wil nog wel een talkbox en een whammy, maar die kosten ook behoooorlijk veel.

Héhé, dit deed me lachen :)

Mooie set hoor. Als je er maar gelukkig van wordt :)

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Tho
30 november 2008, 22:53
Gefeliciteerd met je amp Orph!!!

Orpheo
30 november 2008, 22:53
Héhé, dit deed me lachen :)

Mooie set hoor. Als je er maar gelukkig van wordt :)

Gefeliciteerd met de aanwinst!

tis veel voor iets dat ik niet veel ga gebruiken. vandaar :)

Henri H
30 november 2008, 23:08
2e hands Talkbox :D (http://link.marktplaats.nl/211200980)

Luke-wannabe
30 november 2008, 23:26
Nice Orf! Congrats!

Orpheo
1 december 2008, 00:30
ik heb voor de gein uitgerekend hoeveel tonemogelijkheden er zijn, alleen al met de toneknopjes. dus de low boost, mega low tight, half power, high gain/lowgain, vintage/modern, normal bright, ultra bright (op de high gain kanalen het t contour en mid edge). ik kwam op afgerond 20000 sounds. fx loops, reverb, master a/b, presence a/b niet meegerekend dus.


oeps.. beetje veel.

Luke-wannabe
1 december 2008, 00:41
ik heb voor de gein uitgerekend hoeveel tonemogelijkheden er zijn, alleen al met de toneknopjes. dus de low boost, mega low tight, half power, high gain/lowgain, vintage/modern, normal bright, ultra bright (op de high gain kanalen het t contour en mid edge). ik kwam op afgerond 20000 sounds. fx loops, reverb, master a/b, presence a/b niet meegerekend dus.


oeps.. beetje veel.
Jezus christus! Dan zit je te draaien met de hele tijd in je achterhoofd 'misschien vergeet ik 1 klein dingetje waardoor m'n tone echt in 1 keer super kan zijn' Lijkt me echt kut.. Maar veel plezier ermee ;)

Orpheo
1 december 2008, 00:49
Jezus christus! Dan zit je te draaien met de hele tijd in je achterhoofd 'misschien vergeet ik 1 klein dingetje waardoor m'n tone echt in 1 keer super kan zijn' Lijkt me echt kut.. Maar veel plezier ermee ;)

nee, nee, dat zeker niet. de basis is te gek. je kan alleen bepaalde dingen er sterker mee accentueren, maar alles is gewoon te gek qua sounds.

Voor de duidelijkheid, ik snap best als mensen denken, pffff wayyy too much! en engl? kutsound. het is mijn sound die ik eruit haal, daar gaat 't om. Ik vind de sound van bijvoorbeeld iommi te gek, maar die sound mot ikzelf niet. ik wil klinken als ikke. niet als iommi, schenker, hawkins, whatever...

iWishmaster
1 december 2008, 09:51
Gefeliciteerd met je amp!

Ik zou helemaal gek worden met al die knopjes, maar ieder zn ding he ...

Mitch
1 december 2008, 10:17
Voor de duidelijkheid, ik snap best als mensen denken, pffff wayyy too much! en engl? kutsound. het is mijn sound die ik eruit haal, daar gaat 't om. ..
Je vraagt ons nu toch niet om je te feliciteren met je kutsound hè :D
Ik ben benieuwd, ik denk dat we gewoon eens moeten proberen er een serieuze test van te maken bij NLM en als dat niet lukt op een andere meeting. Een vlaggeschip van een merk als de SE verdient dat wel.

DaWi
1 december 2008, 12:53
Holy shit, knopjes, lampjes, schakelaars en verschillende sounds galore! Maar gefeliciteerd, hoop dat het aan je verwachtingen voldoet voor dat geld....

Die K&E cab ziet er interessant uit, heb je die bij Jukebox toevallig ook in 2x12 zien staan? Misschien wel leuk voor bij een Studiotone (ik ben geen fan van die Jensen speakers die in de 212 kast zitten van Koch).

Tristan
1 december 2008, 13:09
Die K&E 2x12 klinkt erg goed, ik heb 'm niet naast een Bogner gehoord maar qua prijs/kwaliteit zijn het echt goede kasten vind ik...

Orpheo
1 december 2008, 13:45
Die K&E 2x12 klinkt erg goed, ik heb 'm niet naast een Bogner gehoord maar qua prijs/kwaliteit zijn het echt goede kasten vind ik...

ik vond het geen vergelijk. de bogner is veel duurder, en de K&E heeft een veel beter geluid. tja, de keus was eenvoudig.

casper innosence
1 december 2008, 14:32
Mooie set man, die K&E kasten zien er zeer netjes uit. Gefeliciteerd en veel plezier dr mee!!

Fender75
1 december 2008, 15:47
Gave setup Orpheo, schitterend! Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik :)

Tristan
1 december 2008, 16:55
ik vond het geen vergelijk. de bogner is veel duurder, en de K&E heeft een veel beter geluid. tja, de keus was eenvoudig.

Ik heb het over de 2x12 he...

Orpheo
1 december 2008, 19:38
Ik heb het over de 2x12 he...

ja weet ik, maar alle bogners zijn duurder geworden, en alle K&E's hebben dit karakter.

casper innosence
1 december 2008, 20:36
ja weet ik, maar alle bogners zijn duurder geworden, en alle K&E's hebben dit karakter.

En nog niet lang geleden stond op de site van de Jukebox dat alle Bogner kasten goedkoper waren geworden? Is dat tijdelijk geweest dan? Meen me te herinneren dat een buikkast met v30's 1000 euri moest kosten (dat dat op de site stond..)

En die K&E kasten zijn t afgelopen jaar ook wat duurder geworden dacht ik. Vorig jaar toen ik aan t shoppen was voor n kast was de V30 XL kast iets van 800 euro (als mn geheugen me niet in de steek laat) en nu 980 op de website.

Ben stiekem wel benieuwd hoe zo'n XL v30 kast zich verhoudt met mijn Orange kast. Kga maar niet testen, straks kost t me weer geld :P

Iig nogmaals veeel plezier met je set..

Bl44t44p
1 december 2008, 21:15
En nog niet lang geleden stond op de site van de Jukebox dat alle Bogner kasten goedkoper waren geworden? Is dat tijdelijk geweest dan? Meen me te herinneren dat een buikkast met v30's 1000 euri moest kosten (dat dat op de site stond..)

Ja inderdaad, die waren in prijs verlaagd, best opvallend dan dat ze nu weer duurder zijn geworden. Die lagere prijzen zie ik nu ook niet meer op de website van Muziekhandel Jukebox staan. Zag trouwens vorige week de Bogner 4x12 (nog steeds) voor €999 bij Feedback staan.

Op hoeveel zitten die 2x12's nu dan? Volgens mij mag ik blij zijn dat ik mijne een tijdje geleden heb gekocht ;)

Orpheo
2 december 2008, 11:33
de 212's zitten nu op ongeveer 900 euro als ik me niet vergis. tis inderdaad raar dat de prijzen net weer omhoog zijn gegaan. en dat feedback nog een lagere prijs hanteert, tja, dat zijn hun zaken :)

Bl44t44p
2 december 2008, 12:55
de 212's zitten nu op ongeveer 900 euro als ik me niet vergis. tis inderdaad raar dat de prijzen net weer omhoog zijn gegaan. en dat feedback nog een lagere prijs hanteert, tja, dat zijn hun zaken :)

Nou zou me niet verbazen dat als je bij Feedback aan de kassa komt ineens een hogere prijs moet afrekenen ;)

Maareh.. das ruim 150 euro verschil voor die 2x12's, behoorlijk fors!

marc_o
2 december 2008, 13:13
Orph, proficiat met je aankoop, dat zal best blazen!


Rock dammit!!!

:blast:

Jan-Willem
2 december 2008, 15:21
Gefeliciteerd met je set Orpheo :dance: een mooi stuk Nederlands en Duits vakmanschap.

Alleen wel grappig dat er nog zoveel verschil kan zitten tussen verschillende kasten terwijl er de zelfde speakers in zitten.

Ik ga binnenkort voor mijn Diezel Herbert ook een nieuw kastje zoeken en ik ben erg benieuwd naar de 4x12 kasten van Diezel en K&E. Heb nu een Bogner 2x12 OS en die ga ik dan terug brengen naar de Jukebox.

Z12 ook een mooi ding heb ik zelf ook, enige nadeel voor mij is dat hij niet gevoed kan worden door mijn Diezel omdat die rekent op een 7 polige midi switch en een Z12 is 5.

x.a.d
2 december 2008, 15:35
Vette set Orpheo. Kost wat maar dan heb je ook wat. Had je nu de el34? of 6l6? Was het niet zo dat je beter de el34 kan kopen omdat daar ook 6l6 in kan.....of andersom?

Nou zou me niet verbazen dat als je bij Feedback aan de kassa komt ineens een hogere prijs moet afrekenen ;)

Maareh.. das ruim 150 euro verschil voor die 2x12's, behoorlijk fors!

Ja, ik hoorde ook al op meer plaatsen dat die prijzen aardig omhoog gaan. Feedback zal het ook wel aan gaan passen hoor....

Orpheo
2 december 2008, 16:34
Vette set Orpheo. Kost wat maar dan heb je ook wat. Had je nu de el34? of 6l6? Was het niet zo dat je beter de el34 kan kopen omdat daar ook 6l6 in kan.....of andersom?


Ja, ik hoorde ook al op meer plaatsen dat die prijzen aardig omhoog gaan. Feedback zal het ook wel aan gaan passen hoor....

klopt helemaal :) dat was DE reden om de el34 versie te nemen. en ja dus, ik heb de el34 versie, en heb totaal geen reden of behoefte aan een buiswissel.

en tja, de z12 werkt perfect met mijn amp, ben dik tevreden!

@marc-odijk: ik ga zo voor de gein een foto posten van de engl+kast+cmw. das pas rocken, haha

TimmU
2 december 2008, 16:38
Dat worden vast van die slettebakfoto's die je bij praktisch elke post gaat plaatsen, net als de LP van Bass Blom!:D

the sure thing
2 december 2008, 17:39
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e05288d1.jpg

Ik mis een Strat ............ :)

He Orpheo, super dat je er gelijk een goede review van hebt gemaakt!

Orpheo
2 december 2008, 18:06
Dat worden vast van die slettebakfoto's die je bij praktisch elke post gaat plaatsen, net als de LP van Bass Blom!:D

ghehe niks nieuws toch? ;) nja ik wilde het net gaan doen, maar ik wilde eerst m'n z12 programmeren (god wat is dat lastig en makkelijk tegelijk! de keuzes zijn moeilijk, het klusje zelf kinderlijk eenvoudig, als je maar een knopje in kunt drukken; ja, EENTJE!). maar het klonk zo lekker, ben vergeten foto's te maken :satisfie: komt dus nog.

Chuck_S.
2 december 2008, 18:21
What about some soundclips, y'all?:)
(ben naast alle kanalen en hun modes ook wel benieuwd naar dat tube driver gebeuren)

Orpheo
2 december 2008, 18:23
What about some soundclips, y'all?:)

heb je geen bal aan. de mics die ik heb, trekken de power van deze amp totaaaal niet.

Luke-wannabe
2 december 2008, 18:46
heb je geen bal aan. de mics die ik heb, trekken de power van deze amp totaaaal niet.
Volgens mij ben je bang om beoordeeld te worden op je spel, Orf. Hoeft niet, want spelen kun je heus wel.
Just my 2 cents..

Orpheo
2 december 2008, 18:48
Volgens mij ben je bang om beoordeeld te worden op je spel, Orf. Hoeft niet, want spelen kun je heus wel.
Just my 2 cents..

neuh, als men mijn spel belachelijk wilt maken mag dat best, ghehe. ik krijg gewoon de sound niet lekker 'op tape'.

macwilliams
2 december 2008, 20:42
Ik wacht 14 dec wel af om'm in real life te horen

Luke-wannabe
2 december 2008, 20:43
neuh, als men mijn spel belachelijk wilt maken mag dat best, ghehe. ik krijg gewoon de sound niet lekker 'op tape'.
Ik was niet sarcastisch, dude ;)

soup
2 december 2008, 20:50
Volgens mij ben je bang om beoordeeld te worden op je spel, Orf. Hoeft niet, want spelen kun je heus wel.
Just my 2 cents..

:chicken::chicken::chicken:

EpiCenturiesAWAy
2 december 2008, 20:53
Vette set dude! Lijkt me wel een coole amp!

Orpheo
2 december 2008, 22:40
Ik was niet sarcastisch, dude ;)

dank je :) maar ik bedoelde t wel serieus, dat ik gewoon de sound niet lekker opgenomen krijg met mijn telefoon-mic...

minoin
2 december 2008, 22:46
Jammer man, je hebt daar een goudmijn aan brute sounds thuis..

Orpheo
2 december 2008, 23:06
Jammer man, je hebt daar een goudmijn aan brute sounds thuis..

zeker wel. maar goed, op de meeting is ie te horen, en ben ik ook te horen. als men mij wilt flamen omdat ik kut speel, so be it ;) als men zegt 'jij bent nog geen marshall MG waard', so be it ;) ik ben hier superblij mee, en daar gaat 't toch om?:)

Lexvandoef
2 december 2008, 23:29
zeker wel. maar goed, op de meeting is ie te horen, en ben ik ook te horen. als men mij wilt flamen omdat ik kut speel, so be it ;) als men zegt 'jij bent nog geen marshall MG waard', so be it ;) ik ben hier superblij mee, en daar gaat 't toch om?:)

Ach joh, als jij er maar blij mee bent toch? Ik ben in vergelijking met de doorsnee Hookgebruiker ook geen Hook 'waard', maar ik vind het toch wel relaxed om op goeie spullen te spelen. :)

Johannes
2 december 2008, 23:49
dank je :) maar ik bedoelde t wel serieus, dat ik gewoon de sound niet lekker opgenomen krijg met mijn telefoon-mic...

Koop een mooie mic en een geluidskaartje dude!

(Ik heb trouwens tegen al mn verwachting, logica en principes in een verrassende manier gevonden om een hele mooie natuurlijke sound te krijgen zónder het gebruik van een mic... een rode Behringer DI :confused: parallel aan je speakerkast. Eén of beide -20dB knoppies in, 4x12 simulator aan :o. Klein beetje hoog eraf eq'en en ready)

Supermooie set Orpheo, ben heel benieuwd naar de sounds met die grote 4x12 :D

Orpheo
2 december 2008, 23:59
Koop een mooie mic en een geluidskaartje dude!

(Ik heb trouwens tegen al mn verwachting, logica en principes in een verrassende manier gevonden om een hele mooie natuurlijke sound te krijgen zónder het gebruik van een mic... een rode Behringer DI :confused: parallel aan je speakerkast. Eén of beide -20dB knoppies in, 4x12 simulator aan :o. Klein beetje hoog eraf eq'en en ready)

Supermooie set Orpheo, ben heel benieuwd naar de sounds met die grote 4x12 :D

het grote probleem qua geluidskaart is, ik heb een laptop en dat gaat niet echt makkelijk :D verder, een mic en geluidskaart... das zo 200E verder! 100 in in ieder geval! geef ik 't liever uit aan pups oid, heb ik er zelf wat aan ipv jullie te feteren ;)

Kellet
3 december 2008, 00:09
het grote probleem qua geluidskaart is, ik heb een laptop en dat gaat niet echt makkelijk :D verder, een mic en geluidskaart... das zo 200E verder! 100 in in ieder geval! geef ik 't liever uit aan pups oid, heb ik er zelf wat aan ipv jullie te feteren ;)

Geef maar aan mij. Maak ik wat opnamens. Ben je je ENGL alleen wel een paar daagjes kwijt :dance:.

Marc Oblivian
3 december 2008, 11:26
Ach joh, als jij er maar blij mee bent toch? Ik ben in vergelijking met de doorsnee Hookgebruiker ook geen Hook 'waard', maar ik vind het toch wel relaxed om op goeie spullen te spelen. :)

Ach, ik zeg altijd maar zo: "Om een goede single malt whiskey te drinken hoef je ook geen alcoholist te zijn".

iWishmaster
3 december 2008, 11:38
Ach, ik zeg altijd maar zo: "Om een goede single malt whiskey te drinken hoef je ook geen alcoholist te zijn".

:seriousf:
Die moet ik onthouden!
Ik heb pas een balansje opgemaakt wat ik heb aangegeven aan gear sinds ik iets minder als 3 jaar geleden begon met spelen... Ik schrok er toch een beetje van ... Was toch bijna 1000 euro boven mijn schattingen :chicken:. Magoed, ik heb nu iig wat ook echt _nodig_ denk te hebben: de rest zouden alleen maar upgrades zijn.

Lexvandoef
3 december 2008, 12:29
Ach, ik zeg altijd maar zo: "Om een goede single malt whiskey te drinken hoef je ook geen alcoholist te zijn".

Haha, ja zo kan je het ook bekijken :seriousf::cheerup:

Mr.Bluesbreaker
3 december 2008, 13:05
Beetje late reactie, maar Orpheo, gefeliciteerd! Geen idee hoe die dingen klinken.
Zal wel een klasse hoger zijn dan zo'n screamer, net die van mij de deur uitgebonjourd.
Heb je die 800 combo nog? Lijkt me wel een te gekke cab die je daar hebt, wel wat lomp met vervoer en helemaal als er nog een flightcase omheen moet:D

Orpheo
3 december 2008, 13:27
Beetje late reactie, maar Orpheo, gefeliciteerd! Geen idee hoe die dingen klinken.
Zal wel een klasse hoger zijn dan zo'n screamer, net die van mij de deur uitgebonjourd.
Heb je die 800 combo nog? Lijkt me wel een te gekke cab die je daar hebt, wel wat lomp met vervoer en helemaal als er nog een flightcase omheen moet:D

nee, die 800 heb ik eruit geknikkerd, bijna n jaar geleden :) de screamer heeft wel hetzelfde karakter als deze se natuurlijk, de se kan alleen meer.

de cab is zeker lomp, maar klinkt waanzinnig. een flightcase doe ik (nog) niet. de hele set past wel in de auto, daar niet van, maar dan moeten andere mensen niet mee willen rijden :D

x.a.d
3 december 2008, 15:51
Ahum.. Sig... Ahum ;)

macwilliams
3 december 2008, 19:34
Ahum.. Sig... Ahum ;)

:seriousf:

Orpheo
3 december 2008, 22:41
Ahum.. Sig... Ahum ;)

en dan? ik heb er niks aan :)

x.a.d
4 december 2008, 10:16
en dan? ik heb er niks aan :)

Scheelt je veel kilo's om te tillen ;) Maruuuh...genoeg reklame..terug naar de vette Engl set !!

x.a.d
4 december 2008, 10:16
en dan? ik heb er niks aan :)

Scheelt je veel kilo's om te tillen en is veel goedkoper ;) Maruuuh...genoeg reklame..terug naar de vette Engl set !!

Orpheo
4 december 2008, 11:04
Scheelt je veel kilo's om te tillen ;) Maruuuh...genoeg reklame..terug naar de vette Engl set !!


een versterkerhoes scheelt mij in tillen?! lijkt me niet. mijn cab heeft wieltjes, ik zie niet in hoe een hoes mij helpt dat ding te tillen van 1 hoog, soms2 hoog,naar beneden en terug. tenzij er een transporter in zit die reageert op ' scotty beam me up'?

rock 'n roll
4 december 2008, 11:15
Hij had het misschien over dat je zij dat een flightcase te zwaar zou worden

Shaggy
4 december 2008, 11:26
Zoooweeee :o

dat is zowaar een van de mooiste toppies die ik ooit gezien heb, ik zou er bijna mee naar bed zo'n harde plasser krijg ik ervan



nu de klank nog

Orpheo
4 december 2008, 11:40
Zoooweeee :o

dat is zowaar een van de mooiste toppies die ik ooit gezien heb, ik zou er bijna mee naar bed zo'n harde plasser krijg ik ervan



nu de klank nog

klank? tja, horen is geloven denk ik zo. denk de sound van de powerball, met een plexi, jcm800, fender twin, mark4, engl savage, in 1 behuizing, en dan ben je een heel eind. wel met een heel eigen karakter. supersuperstrak trouwens. enorm veel laag, maar wel zo dat 't niet in de weg zit van je bassist.
Verder heb ik het idee dat mijn cmw bijvoorbeeld veel meer mids heeft dan deze amp. de cmw is veel stugger in karakter dan m'n engl. wellicht dat daarom m'n engl veel meer aanstaat dan m'n cmw? :satisfie:

rickert
4 december 2008, 11:43
VERKOOP je CMW voor WEINAAAAHG!!!!:satisfie:

Michael AE
4 december 2008, 11:56
klank? tja, horen is geloven denk ik zo. denk de sound van de powerball, met een plexi, jcm800, fender twin, mark4, engl savage, in 1 behuizing, en dan ben je een heel eind. wel met een heel eigen karakter. supersuperstrak trouwens. enorm veel laag, maar wel zo dat 't niet in de weg zit van je bassist.
Verder heb ik het idee dat mijn cmw bijvoorbeeld veel meer mids heeft dan deze amp. de cmw is veel stugger in karakter dan m'n engl. wellicht dat daarom m'n engl veel meer aanstaat dan m'n cmw? :satisfie:

Kom op nou, dude. Ik vind je een zeer geschikte kerel, dat weet je ook wel, maar je overdrijft wel weer als een malle, hoor. Het is best een goede amp weet ik uit ervaring, maar een Plexi, JCM800 en Fender Twin in 1 behuizing? No way. Die amps hebben iets speciaals en dat speciale vind je zelfs niet in goed gebouwde klonen terug. Laat staan in een channelswitcher.

Michael AE
4 december 2008, 11:58
En dan bedoel ik dus niet dat dat iets slechts is. Als je vier goede sounds uit 1 amp wil halen, kan dat met de Engl SE. WIl je echter een Fender Twin, JCM800 en Plexi sound, dan zul je toch aan het echte werk moeten.

Marc Oblivian
4 december 2008, 13:09
Hij zegt ook: "met een eigen karakter"........

Michael AE
4 december 2008, 13:20
Hij zegt ook: "met een eigen karakter"........

Ja, nu nog mooier.

Mij Marshall valvestate 8040 klinkt als een Fender Twin Reverb, Marshall JCM800, Marshall Plexi en Vox AC30, maar dan met een eigen karakter.

marc_o
4 december 2008, 13:38
Ja, nu nog mooier.

Mij Marshall valvestate 8040 klinkt als een Fender Twin Reverb, Marshall JCM800, Marshall Plexi en Vox AC30, maar dan met een eigen karakter.



Een kutkarakter is ook een karakter Michael.....:)

iWishmaster
4 december 2008, 13:52
Ik wist niet dat Engl ookal modeling versterkers maakte :seriousf:

Marc Oblivian
4 december 2008, 15:30
Ja, nu nog mooier.

Mij Marshall valvestate 8040 klinkt als een Fender Twin Reverb, Marshall JCM800, Marshall Plexi en Vox AC30, maar dan met een eigen karakter.

Okee, om ook maar even met open deuren te beginnen:
Alleen Vox klinkt echt als een Vox, een Marshall heeft als enige een echt Marshallkarakter.
Nou ja, je begint al een beetje te voelen waar ik heen wil he?

Natuurlijk wil hij niet zeggen dat een die amp EXACT zo klinkt als een JCM 800, Twinreverb enz. Nee, dan moet je inderdaad die amps kopen als je dat wilt. Erg logisch.
Er wordt alleen gerefereerd aan die sounds, zonder te beweren dat het precies hetzelfde is: het wordt alleen goed benaderd (vandaar de passage 'eigen karakter'). Snappie, zeun?

Maar goed: als je beweert dat je Valvestate dat allemaal net zo goed kan als de SE, dan zou ik graag even een A-B testje meemaken op de meeting te Almere (sta je al op de lijst?).

TimmU
4 december 2008, 15:53
Michael heeft spulletjes waar ik nog steeds wilde dromen van beleef, ik denk dat hij zich niet hoeft te bewijzen , qua toon.(ook niet qua spel trouwens :roll: )

Michael AE
4 december 2008, 15:55
Weet je zeker dat het niet Marc Oblivious moet zijn? :p (Geintje)

De kritiek die ik op Orpheo heb, is dat hij in mijn bescheiden mening een beetje te hoog van de toren blaast. Natuurlijk is hij heel blij met zijn nieuwe aanwinst, en terecht, maar uit zijn posts merk ik op dat het allemaal niet beter kan en dat dit het absolute einde is op versterker gebied.

Nu lees ik persoonlijk door dat soort uitlatingen meteen heen, maar een beginner, waar er heel veel van zijn op dit forum, kan zijn uitlatingen wel eens op een hele andere manier opvatten. En zo ontstaan de internet hypes en onzinverhalen helaas. Ik probeer een nuancerende factor in het geheel te zijn en zo dus beginners en zichzelf overschattende gevorderden (nog maar een geintje, waarom niet...) er op te wijzen dat het absoluut niet zo mooi is als Orpheo het in zijn posts schetst, NAAR MIJN MENING.

Ik lijk nu een hele lullige gast die Orpheo en zijn versterker probeer de grond in te boren, maar dat is absoluut niet het geval en dat weet Orpheo ook wel. Helaas constateer ik echter dat heel veel mensen op internet meningen als waarheden gaan zien en daar kan ik niet zo goed tegen.

Marc Oblivian
4 december 2008, 16:02
Michael heeft spulletjes waar ik nog steeds wilde dromen van beleef, ik denk dat hij zich niet hoeft te bewijzen , qua toon.(ook niet qua spel trouwens :roll: )

Dat weet ik ook wel hoor (kan ook op linkjes klikken en ik kom hier ook al een tijdje).
Vond dat hij alleen een beetje overdreef in zijn voorbeeld en had ook niet de illusie dat hij echt met een Valvestate naar Almere zou komen (zou ik het leuker vinden als hij met een Bogner kwam ofzo).

Michael AE
4 december 2008, 16:06
Dat weet ik ook wel hoor (kan ook op linkjes klikken en ik kom hier ook al een tijdje).
Vond dat hij alleen een beetje overdreef in zijn voorbeeld en had ook niet de illusie dat hij echt met een Valvestate naar Almere zou komen (zou ik het leuker vinden als hij met een Bogner kwam ofzo).

Dude, je weet toch wel dat mijn opmerking sarcastisch bedoelt was, he? Ik heb geeneens een valvestate. Het ging me meer om het aangeven van de stompzinnigheid van die"met een eigen karakter" opmerking.

Marc Oblivian
4 december 2008, 16:12
@Michael (qouten kost ook weer zo'n ruimte)

Ik begrijp wel wat je wilt doen. Of dat echt met het oog op de onwetende nieuwkomer is, betwijfel ik een beetje, maar dat terzijde.
Jouw 'nuancering' gaat echter weer naar het andere uiterste en een beetje een open deur. Dit terwijl er in de post waarop je reageerde toch echt niet werd beweerd dat de amp in kwestie exact zo klonk als het vergelijkingsmateriaal.

Er wordt overigens in bijna elk topic over een nieuw aangeschafte/aan te schaffen versterker gerefereerd aan Vox/Marshall/Fender of andere bekende versterkersounds.
Ik zou al die topics even nalopen om te vermelden dat de besproken versterkers niet echt precies zo klinken als Voxen, Marshalls enzovoort. Stel je voor dat iemand het tegenovergestelde gaat geloven.

Wel een nobel streven overigens: wat dat betreft prijzenswaardig van je!

Marc Oblivian
4 december 2008, 16:14
Dude, je weet toch wel dat mijn opmerking sarcastisch bedoelt was, he? Ik heb geeneens een valvestate. Het ging me meer om het aangeven van de stompzinnigheid van die"met een eigen karakter" opmerking.

Jawel hoor, maar ik denk dat Timmu dat niet helemaal begreep....
Wel jammer hoor: Valvestate...een ondergewaardeerde bak:-) (zou je zo je Bogner voor weg doen..)

Orpheo
4 december 2008, 17:04
ik snap de kritiek van michael, en hij heeft gelijk. maar ik zeg ook altijd, dit zijn de sounds die IK in mijn hoofd heb.michael's nek en baardharen gaan recht overeind staan als ik zeg ' ik krijg uit mijn LP een stratsound'. het is niet voor HEM een stratsound, maar voor mij wel. voor mij is het de sound die ik altijd in mijn hoofd heb qua jcm800, plexi, ac30, twin, mk4...ik krijg mijn sounds eruit, en het karakter van deze amp vindik te gek, en ik kan er dus alles mee.voor mij is het een sonische cameleon. voor iemand anders kan het weer een hel zijn, voor mij niet. Uit een twin krijg ik niet de sound die ik in mijn hoofd heb als een twin. jcm800 idem dito.

ik hoop dat dat wat meer duidelijk maakt? maar ik heb dit verhaal al tig keer verteld...het gaat om je eigen perspectief, niet om het echte vergelijk, dan is het nooit gelijk. voor MIJ is het precies de sound huppeldepup...

Orpheo
4 december 2008, 17:07
Kom op nou, dude. Ik vind je een zeer geschikte kerel, dat weet je ook wel, maar je overdrijft wel weer als een malle, hoor. Het is best een goede amp weet ik uit ervaring, maar een Plexi, JCM800 en Fender Twin in 1 behuizing? No way. Die amps hebben iets speciaals en dat speciale vind je zelfs niet in goed gebouwde klonen terug. Laat staan in een channelswitcher.

jij bent zo zwaar in to singlechannels geraakt de laatste tijd... alsof dat heilig is. ik vind van niet. ik kan weinig met de genoemde amps, omdat ik de sound die ik ermee associeer, er niet uit haal. wat ik in mijn hoofd heb dus, komt daar niet uit. Uit de SE wel. duh, anders had ik wel een losse jcm800, plexi, twin en ac30gekocht. lijkt me evident. maar dat heb ik niet gedaan, om voorgenoemde reden. als je een amp hebt, gemaakt vanexact hetzelfde bouwsel, qua onderdelen en trafo's, kan jij nog zeggen 'klinkt niet als een xxxx', alleen omdat de naam fender, vox of marshall er niet op staat. Beetje gearslut, sorry dat ik 't zo zeg. dat JIJ de 'diepgang' van een twin niet hoort in een SE, tja, dat is jou pakkie an.maar dat heeft weer te maken met perspectief. heb ik je 2 jaar geleden ook al eens verteld. wellicht ben ik een broekie vergeleken bij jou, en is mijn techniek niet zo ontwikkeld, maar mijn gehoor is zeker wel ontwikkeld!

Realeigo
4 december 2008, 17:11
ik snap de kritiek van michael, en hij heeft gelijk. maar ik zeg ook altijd, dit zijn de sounds die IK in mijn hoofd heb.michael's nek en baardharen gaan recht overeind staan als ik zeg ' ik krijg uit mijn LP een stratsound'. het is niet voor HEM een stratsound, maar voor mij wel. voor mij is het de sound die ik altijd in mijn hoofd heb qua jcm800, plexi, ac30, twin, mk4...ik krijg mijn sounds eruit, en het karakter van deze amp vindik te gek, en ik kan er dus alles mee.voor mij is het een sonische cameleon. voor iemand anders kan het weer een hel zijn, voor mij niet. Uit een twin krijg ik niet de sound die ik in mijn hoofd heb als een twin. jcm800 idem dito.

ik hoop dat dat wat meer duidelijk maakt? maar ik heb dit verhaal al tig keer verteld...het gaat om je eigen perspectief, niet om het echte vergelijk, dan is het nooit gelijk. voor MIJ is het precies de sound huppeldepup...

Een twin sound dat nie tklinkt als een twin is geen twin sound maar gewoon een goed clean kanaal?

Edit: Orph, je bent gek!

jonesd
4 december 2008, 17:13
Met alle respect maar als jij de sound van een strat, een twin of van een ac30 die je in je hoofd hebt, niet uit de genoemde gitaar of amps kan halen, zou het dan niet kunnen dat de sound die jij in je hoofd hebt niets met de genoemde apparaten heeft te maken.

No offense maar dat maakt het allemaal wat ingewikkeld...

Michael AE
4 december 2008, 17:15
@Michael (qouten kost ook weer zo'n ruimte)

Ik begrijp wel wat je wilt doen. Of dat echt met het oog op de onwetende nieuwkomer is, betwijfel ik een beetje, maar dat terzijde.
Jouw 'nuancering' gaat echter weer naar het andere uiterste en een beetje een open deur. Dit terwijl er in de post waarop je reageerde toch echt niet werd beweerd dat de amp in kwestie exact zo klonk als het vergelijkingsmateriaal.

Er wordt overigens in bijna elk topic over een nieuw aangeschafte/aan te schaffen versterker gerefereerd aan Vox/Marshall/Fender of andere bekende versterkersounds.
Ik zou al die topics even nalopen om te vermelden dat de besproken versterkers niet echt precies zo klinken als Voxen, Marshalls enzovoort. Stel je voor dat iemand het tegenovergestelde gaat geloven.

Wel een nobel streven overigens: wat dat betreft prijzenswaardig van je!

Ik doe het natuurlijk ook om een beetje een discussie te starten. Daar is het internet immers voor, maar ik maak mijn punt niet voor niets natuurlijk. Als ik het ergens totaal niet mee eens ben, waarom zou ik dat niet mogen aangeven?

Ik heb Orpheo's post nog eens gelezen, maar ik lees er nog steeds hetzelfde in. Nu heb ik ook even verder gelezen en ook gezien dat Orpheo tevens goede beschrijvingen van de daadwerkelijke sound geeft.

De nuancering gaat naar het andere uiterste? Wat bedoel je daar mee? Als je de sound van een JCM800 wil, is er maar 1 versterker die je die sound geeft. Punt. Natuurlijk is er niets mis met een channelswitcher met 4 bruikbare sounds er in, maar dat is wel effe een heel ander verhaal.

Je laatste punt vind ik zo flauw, daar ga ik niet eens op in.

interessander
4 december 2008, 17:16
Orpheo: Vervang twin voor clean, jcm800 voor crunch en mkIV voor lead en je verhaal wordt al wat samenhangender, wat jij opnoemt zijn voor velen gewoon de 'benchmarks' van die verschillende sounds.

Michael AE
4 december 2008, 17:30
jij bent zo zwaar in to singlechannels geraakt de laatste tijd... alsof dat heilig is. ik vind van niet. ik kan weinig met de genoemde amps, omdat ik de sound die ik ermee associeer, er niet uit haal. wat ik in mijn hoofd heb dus, komt daar niet uit. Uit de SE wel. duh, anders had ik wel een losse jcm800, plexi, twin en ac30gekocht. lijkt me evident. maar dat heb ik niet gedaan, om voorgenoemde reden. als je een amp hebt, gemaakt vanexact hetzelfde bouwsel, qua onderdelen en trafo's, kan jij nog zeggen 'klinkt niet als een xxxx', alleen omdat de naam fender, vox of marshall er niet op staat. Beetje gearslut, sorry dat ik 't zo zeg. dat JIJ de 'diepgang' van een twin niet hoort in een SE, tja, dat is jou pakkie an.maar dat heeft weer te maken met perspectief. heb ik je 2 jaar geleden ook al eens verteld. wellicht ben ik een broekie vergeleken bij jou, en is mijn techniek niet zo ontwikkeld, maar mijn gehoor is zeker wel ontwikkeld!

En dit is nu precies de reden waarom ik zo op die post heb gereageerd. Jij hebt andere sounds in je hoofd, maar een ander hoort een Twin gewoon als een Twin, een JCM800 gewoon als een JCM800 en een Plexi gewoon als een Plexi.

Als iemand je dan vraagt hoe hij klinkt, zou hij jouw mening wel eens heel anders kunnen opvatten, snappie? No offence verder.

Bovendien heb ik meer channelswitchers dan single-channel amps, dus je eerste opmerking raakt kant nog wal. Ik vind singlechannels voor sommige dingen beter, dat wil niet zeggen dat ik ze heilig vind. Ik merk wel dat als bepaalde mensen hier een sound beschrijven, waarvan ik zeker weet dat het ALLEEN met een singlechannel te benaderen is, ik ze dan niet een channelswitcher ga aanraden. Heb ik bij jou ook gedaan. Jij wilde een Twin, Plexi en JCM800 met een vleugje Mark IV. Toen heb ik je gewoon gezegd wat ik daarover vind. Weet ik veel dat jij een Twin als een clean kanaal van een SE hoort?

Ik ben absoluut niet merkengeil, maar ik weet wat ik hoor en er is gewoon weinig te vinden dat klinkt als een oude Twin. (Bijvoorbeeld.) Ik haal mijn sound uit een Matchless Pheonix, maar ok uit een Bogner XTC, een Vox AC30cc1, een Fedner Twin, een JCM800, een Mesa MKIIC en een Mesa MKIV. Als dat geen aanwijzing is dat merken me niet interesseren, dan weet ik niet wat wel. Ik koop wat ik goed vind klinken, maar ik ga niet beweren dat mijn Matchless als een betere Vox klinkt, o.i.d.

Toch wil ik je feliciteren dat jij voor jou DE sound gevonden hebt in de SE. Nogmaals, ik vind het helemaal geen slechte versterker. Het is gewoon mijn ding niet, net als een JCM800 niets voor jou is. Ik ben wel van mening dat die smaak nog wel gaat veranderen bij jou, Nocki 2. :p

Nee, zonder gekheid. Ik hoor absoluut niet de diepgang van een Twin in een SE, maar dat doet er ook echt helemaal niet toe. De Twin is een compleet ander ontwerp, ontworpen met een heel ander doel voor ogen dan de SE. Werkt de SE voor jou? Prima, maar ga geen rare dingen lopen beweren.

Peace!

Orpheo
4 december 2008, 19:36
@michael: er is maar 1 opmerking van je die bij mij in t verkeerde keelgat schiet, en dat is dat je me een Nocki II noemt. vind ik nogal unfair. ik heb echt letterlijk jaren gezocht naar n amp die me lag, en om me dan met hem te vergelijken, no offence nocki, vind ik nogal bruusk en plat.

Michael AE
4 december 2008, 20:32
Was niet zo bedoeld. Sorry daarvoor. Was maar een geintje natuurlijk.

Baker
4 december 2008, 21:21
ENGL ligt mij totaal niet. Maar maakt ook verder niet uit wat ík er van vind:


Gefeliciteerd met je amp en met het feit dat je je sound gevonden hebt!! :rockon:

macwilliams
4 december 2008, 21:30
Ondanks alle merknamen waaran Orf refereert waar ik persoonlijk een beetje overheen lees heb ik het gevoel (zonder hem in real life gezien te hebben) dat hij gewoon naar een geluid heeft gezocht die hij nergens anders kon vinden dan behalve misschien in 3 of 5 andere amps. En zoals hij op een wel haast liederlijke wijze deze se promoot/omschrijft krijg ik het gevoel dat dit ook wel eens de versterker kan zijn waar ik naar zoek. Ik zeg ook heel eerlijk KAN, het kan ook zijn dat het niet zo is. Maar aangezien hij met dat kleine fender versterkertje mijn mening redelijk deelde heb ik het idee dat hij mijn zoektocht voor mij heeft gedaan.

en ja ik ben een luie hond]

Henri H
4 december 2008, 22:24
Ondanks alle merknamen waaran Orf refereert waar ik persoonlijk een beetje overheen lees heb ik het gevoel (zonder hem in real life gezien te hebben) dat hij gewoon naar een geluid heeft gezocht die hij nergens anders kon vinden dan behalve misschien in 3 of 5 andere amps. En zoals hij op een wel haast liederlijke wijze deze se promoot/omschrijft krijg ik het gevoel dat dit ook wel eens de versterker kan zijn waar ik naar zoek. Ik zeg ook heel eerlijk KAN, het kan ook zijn dat het niet zo is. Maar aangezien hij met dat kleine fender versterkertje mijn mening redelijk deelde heb ik het idee dat hij mijn zoektocht voor mij heeft gedaan.

en ja ik ben een luie hond]Ja, ik vond de zoektocht ook wel interessant en ik denk ook dat ik wel door de liederlijke promotie heen kan kijken en vervolgens ben ik ook een beetje bang dat het resultaat van die zoektocht ook wel aan mij is besteed.
Zij het dat ik nog ff ergens een paar ruggen vandaan moet zien te toveren. ;)
De eerste paar jaar nog maar niet denk ik ....

macwilliams
4 december 2008, 23:05
Ja, ik vond de zoektocht ook wel interessant en ik denk ook dat ik wel door de liederlijke promotie heen kan kijken en vervolgens ben ik ook een beetje bang dat het resultaat van die zoektocht ook wel aan mij is besteed.
Zij het dat ik nog ff ergens een paar ruggen vandaan moet zien te toveren. ;)
De eerste paar jaar nog maar niet denk ik ....

Ik vond een paar maand al lang.

Orpheo
5 december 2008, 01:09
Was niet zo bedoeld. Sorry daarvoor. Was maar een geintje natuurlijk.

nee ok, dan is t goed ;) je mag me bashen op mijn spel, hoe fuckin lelijk je een les paul wel niet vindt (ghehe), of whatever, maar zeggen dat ik (tegenwoordig) wispelturig ben en gear snel wegdoe vind ik niet echt een prettig iets.

@de rest:

ik had niet de bekende, geijkte namen en sounds moeten gebruiken, sorry. neemt niet weg dat het wel de sounds zijn die ik in mijn hoofd heb, om t even welk merk.

Marc Oblivian
5 december 2008, 09:56
Ik doe het natuurlijk ook om een beetje een discussie te starten. Daar is het internet immers voor, maar ik maak mijn punt niet voor niets natuurlijk. Als ik het ergens totaal niet mee eens ben, waarom zou ik dat niet mogen aangeven?

Ik heb Orpheo's post nog eens gelezen, maar ik lees er nog steeds hetzelfde in. Nu heb ik ook even verder gelezen en ook gezien dat Orpheo tevens goede beschrijvingen van de daadwerkelijke sound geeft.

De nuancering gaat naar het andere uiterste? Wat bedoel je daar mee? Als je de sound van een JCM800 wil, is er maar 1 versterker die je die sound geeft. Punt. Natuurlijk is er niets mis met een channelswitcher met 4 bruikbare sounds er in, maar dat is wel effe een heel ander verhaal.

Je laatste punt vind ik zo flauw, daar ga ik niet eens op in.

Tuurlijk mag je aangeven dat je het er niet mee eens bent.
Maar: waar ben je het dan niet mee eens?
Orpheo geeft aan dat het als de genoemde versterkers klinkt. Niet precies hetzelfde: met een Engl karakter (een Marshall heeft geen Engl karakter).
Jij leest het anders en ziet erin dat het die versterkers exact weergeeft. Een verkeerde lezing IMO.
Je brengt dan een nuancering aan door te zeggen dat je de exacte sounds alleen uit de genoemde amps zelf haalt.
Vandaar ook dat ik zeg 'andere uiterste': het gaat van iemand die zogenaamd beweert dat alle legendarische sounds uit 1 bak te halen zijn naar een ander die zegt dat dat alleen uit de amps zelf te halen valt.
Natuurlijk is het zo dat de originele sounds ook alleen uit de originelen te halen zijn, maar dat is zo'n open deur.
Volgens mij loop je hier ook lang genoeg mee om te onderschrijven dat er in minimaal 80% van dit soort topics aan de legendarische Marshall/Vox en/of Fendersounds wordt gerefereerd.
Volgens mij heeft iedereen wel door dat er dan niet echt wordt bedoeld dat het allemaal precies hetzelfde klinkt. Het is nou eenmaal mensen-eigen...vergelijken. Zeker op het internet.
Niemand vindt een topic interessant/verhelderend als er gezegd wordt: "Nou de Engl SE klinkt echt lekker hoor: precies een Engl SE".
Daarom vind ik het een beetje vreemd dat je opeens (alleen) in dit topic gaat roepen dat een amp niet echt als 4 verschillende single channels klinkt. Als je consequent bent, zou je dat ook in andere soortgelijke topics moeten gaan vermelden (was dus niet (alleen maar) als flauwe opmerking bedoeld:-).
Poeh...lang verhaal weer.

marc_o
5 december 2008, 09:59
Heerlijk zo, met een bakje koffie.

Orph is blij met zijn SE, nou, prima toch?
Iedereen heeft andere sounds in z'n hoofd bij merknamen.
Zeg TWIN tegen mij en ik zeg je dat het een lompe rotbak is waar ik geen zak aan vind...JCM800? Helemaal niks voor mij...maar wat boeit dat nou?

Beschrijf de zaken anders, zoals bijvoorbeeld "dik clean met sustain voor een opengeschroefde Bassman, of dikke oude rocksound met bruin vleugje voor een opgevoerde Marshall ofzo...geluiden laten zich moeilijk neerpennen, net als de smaak van eten.

Als je de mensen hier wat langer kent, snap je vanzelf wat ze bedoelen.

Uiteindelijk heb ik toch altijd gelijk en horen er gewoon meer mensen op Rivera te spelen....maarja....


Heb in ieder geval veel zin in de meeting volgende week en hoop daar veel nieuwe versterkers aan te treffen. ben ook benieuwd naar je Kool en Elferingcab Orph!
Wat neemt MichaelAE mee?

Henri H
5 december 2008, 10:25
Tja, de Twin, de JCM800, de MarkIV en nog wel een paar van die types zijn toch wel een beetje de ijkpunten die iedereen kent.
Als Orpheo vervolgens hieraan refereert met de opmerking "eigen karakter" dan weet ik echt wel wat ie bedoelt hoor.
Laat dan die vage termen zoals "dikke oude rocksound met bruin vleugje" maar achterwege wat mij betreft.
Vooral dat "bruine vleugje" vind ik wel zo vaag. :confused:

Lekker bakkie d'r bij is inderdaad wel gewenst ja. ;)

marc_o
5 december 2008, 10:47
Tja, de Twin, de JCM800, de MarkIV en nog wel een paar van die types zijn toch wel een beetje de ijkpunten die iedereen kent.
Als Orpheo vervolgens hieraan refereert met de opmerking "eigen karakter" dan weet ik echt wel wat ie bedoelt hoor.
Laat dan die vage termen zoals "dikke oude rocksound met bruin vleugje" maar achterwege wat mij betreft.
Vooral dat "bruine vleugje" vind ik wel zo vaag. :confused:

Lekker bakkie d'r bij is inderdaad wel gewenst ja. ;)

Bruin vleugje refereert naar Brown Sound van de eerste van halen-platen...
Zo heeft iedereen zijn eigen omschrijving.

Henri H
5 december 2008, 10:59
Bruin vleugje refereert naar Brown Sound van de eerste van halen-platen...
Zo heeft iedereen zijn eigen omschrijving.Ja, weet ik maar is net zo vaag! Brown Sound komt uit m'n kont. :P

marc_o
5 december 2008, 11:01
Ja, weet ik maar is net zo vaag! Brown Sound komt uit m'n kont. :P


Mooi zo, schijt maar in een 4 keer 12 dan

TimmU
5 december 2008, 11:08
Jawel hoor, maar ik denk dat Timmu dat niet helemaal begreep....
Wel jammer hoor: Valvestate...een ondergewaardeerde bak:-) (zou je zo je Bogner voor weg doen..)

Jawel hoor, vond het alleen een beetje een rare opmerking van jouw kant. Juist omdat ik al het idee krijg waar michael heen wou ( qua gehypte dingen) , ben ik het er wel mee eens. Orpheo heeft geloof ik wel 3 topics geopend voordat hij deze amp kocht , en dat is niet nodig,en ook verwarrend voor mensen die niet zo gek veel weten van gear, en toch op zoek zijn naar wat nieuws.

Marc Oblivian
5 december 2008, 11:24
Wat vond je precies raar?
Dat ik zei dat hij maar met z'n Valvestate naar de meeting moet komen om te laten horen dat hij zo goed klinkt?
Ik weet gerust wel dat hij hele mooie amps heeft hoor en dat hij waarschijnlijk een goede muzikant is.
Ik zag daarom ook heus wel in dat hij het sarcastisch bedoelde.
Waarschijnlijk zag jij dat niet goed in, anders zou je in je reactie geen nadruk leggen op het feit dat hij hele mooie spullen heeft en lekker kan spelen (want daar was ik wel van op de hoogte..in ieder geval van het eerste).

kassie
5 december 2008, 11:36
Ik zat ook lekker met een bakkie koffie om 9 nuur de foto's te checken. Inderdaad een leuke review van Orph, en super foto's.

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat Orph een te gekke all-rounder heeft gekocht waarin al zijn droomsounds verborgen zitten. Dat vind ik sowieso te gek. Tenminste ik voel me altijd erg alleen in de worstelende zoektocht naar mijn tone walhalla.

Ja en om nog even te refereren aan het jcm800 en twin gedoe van hierboven. 't is gewoon een andere amp en de sounds zijn slechts benaderbaar en vergelijkbaar. Does it matter? niet echt lijkt me.

Even offtopic, ik zie op dit forum steeds meer dat mensen gepakt worden op woorden, dat er dingen voor ze ingevuld worden, dat mensen persoonlijk dingen aantrekken. Dat men erop uit is om dingen te ontkrachten. Voor sommige topics is dat leuk die discussie, maar het resulteert erin dat bij bepaalde beweringen soms lang na gebakkeleid wordt over hoe men die bewering kan lezen, hoe men die moet lezen, hoe men die zou moeten lezen, of het juist is hoe men dit kan, moet of zou moeten lezen, en al die onderdelen worden met veel getouwtrek tegen elkaar afgewogen. Discussies escaleren dan in gebakkelei over vorm en niet over inhoud. Aan dit gegeven stoor ik mij veel meer aan dan de gearslutz hier op het forum wiens uitspraken door newbies verkeerd geinterpreteerd zouden kunnen worden. En ik maak mij er zelf ook frequent schuldig aan hoor, maar met mij nog velen.

Dus ode aan een gezond positief forum waarin kennis uitgewisseld wordt, en niet gestreden wordt om juistheid van meningen of gevochten wordt om gelijk.

zo de zeepkist kan weer in de kast.

Orpheo
5 december 2008, 11:54
Jawel hoor, vond het alleen een beetje een rare opmerking van jouw kant. Juist omdat ik al het idee krijg waar michael heen wou ( qua gehypte dingen) , ben ik het er wel mee eens. Orpheo heeft geloof ik wel 3 topics geopend voordat hij deze amp kocht , en dat is niet nodig,en ook verwarrend voor mensen die niet zo gek veel weten van gear, en toch op zoek zijn naar wat nieuws.

juist niet verwarrend. het geeft vergelijking. ps. een ging over engl vs diezel, een over wat zinvoller was, wat de meningen waren, en een was een review van n hoop amps waar uiteindelijk het idee uit destilleerde van de SE... sorry Mr. Timmu dat ik topics open over amps. mi scusi.

@mark Odijk: die kast is TE GEK. ik neem 'm alleen niet mee naar de meeting, tenzij iemand langs wilt komen om te helpen tillen ;)

macwilliams
16 december 2008, 13:58
Hey,

Ik kom net terug uit zwolle, heb bij B1 wat versterkers getest en 2 verschillende cabs te weten ENGl 4*12 v30 en een ri marshall met greenbacks

De geteste amps zijn de:

Mesa 3 rectifier
Marshall jvm 410H
ENGL steve morse sig (er stond geen SE)

Bij mij kwam de V30 echt niet als favo speaker eruit
het zullen dus de greenbacks worden.

De versterker....DE ENGL:cheerup::cheerup::cheerup:


Ik heb hem nog nergens goedkoper gezien als bij B1 dus koop ik hem maar daar en daarbij hij geeft mij de nieuwprijs terug op mijn in te ruilen gitaar.

Orf nogmaals dank voor jouw revieuw, als die niet zo objectief was gescheven was ik er misschien nooit voor gegaan!!!


3 werf hoera!!


Oja ik ga hem niet eerder dan volgende week halen zodat ik hem kan laten inpakken voor onder de kerstboom. Komen zij aan met van die lullige cadeau'x


:D

Jimwoud
16 december 2008, 14:43
Heb je ook de Invader geprobeerd? Ook erg gaaf.

Morse lijkt me ook een erg gaaf ding. Zeker met die uitgebreide midregeling. Zou niet misstaan bij mij als purple fan.

sjaak1990
16 december 2008, 14:48
Hey,

Bij mij kwam de V30 echt niet als favo speaker eruit
het zullen dus de greenbacks worden.



Speel je High gain met greenbacks? Crunch zijn greenbacks geweldig maar worden ze niet modderig en verliezen ze geen definitie?
Ik ben zelf ook niet zo heel gek van de v30's. Met brute overdrive zijn ze geweldig maar voor de rest mist er wat, moeten misschien nog ingespeeld worden, dat kan het ook zijn.

macwilliams
16 december 2008, 14:50
Heb je ook de Invader geprobeerd? Ook erg gaaf.

Morse lijkt me ook een erg gaaf ding. Zeker met die uitgebreide midregeling. Zou niet misstaan bij mij als purple fan.
Ik ben zelf een enorme slayerfan maar dat trekt die SM makkelijk. icm greenbacks op laag volume blijft het geluid zoals ik het hebben wil. De V30 speakers werden op elk volume wat krasserig. Wel heel apart die mid regeling maar ook heel goed voor mij!!:cheerup:

Aikara
16 december 2008, 14:51
Hey,

Ik kom net terug uit zwolle, heb bij B1 wat versterkers getest en 2 verschillende cabs te weten ENGl 4*12 v30 en een ri marshall met greenbacks

De geteste amps zijn de:

Mesa 3 rectifier
Marshall jvm 410H
ENGL steve morse sig (er stond geen SE)

Bij mij kwam de V30 echt niet als favo speaker eruit
het zullen dus de greenbacks worden.

De versterker....DE ENGL:cheerup::cheerup::cheerup:


Ik heb hem nog nergens goedkoper gezien als bij B1 dus koop ik hem maar daar en daarbij hij geeft mij de nieuwprijs terug op mijn in te ruilen gitaar.

Orf nogmaals dank voor jouw revieuw, als die niet zo objectief was gescheven was ik er misschien nooit voor gegaan!!!


3 werf hoera!!


Oja ik ga hem niet eerder dan volgende week halen zodat ik hem kan laten inpakken voor onder de kerstboom. Komen zij aan met van die lullige cadeau'x


:D


Proficiat!
Dat je je zo lang in kan houden! Ik zou hem meteen meegenomen hebben.
Er is een dikke kans dat ik over een paar weken ook een SE heb (of de rackversie er van), zie daarvoor m'n eigen topic.

Wel leuk om te zien dat steeds meer mensen vallen voor de SE!

macwilliams
16 december 2008, 14:51
Speel je High gain met greenbacks? Crunch zijn greenbacks geweldig maar worden ze niet modderig en verliezen ze geen definitie?
Ik ben zelf ook niet zo heel gek van de v30's. Met brute overdrive zijn ze geweldig maar voor de rest mist er wat, moeten misschien nog ingespeeld worden, dat kan het ook zijn.


Misschien is de KK celestion nog beter voor mij. Ook maar even testen:satisfie:

macwilliams
16 december 2008, 14:54
Proficiat!
Dat je je zo lang in kan houden! Ik zou hem meteen meegenomen hebben.
Er is een dikke kans dat ik over een paar weken ook een SE heb (of de rackversie er van), zie daarvoor m'n eigen topic.

Wel leuk om te zien dat steeds meer mensen vallen voor de SE!

De se is voor mij net te overdone als bankgitarist. Die €1000,- aan extra snufjes haal ik er toch nooit uit. Waarschijnlijk is deze al vet te veel maar goed nu kan ik het doen en mocht er ooit een bandje komen dan heb ik mijn settings 100% OK.

Marc Oblivian
16 december 2008, 15:57
Misschien is de KK celestion nog beter voor mij. Ook maar even testen:satisfie:


Is dat niet gewoon de G12-K100?

macwilliams
16 december 2008, 16:27
Dat zou zo maar eens kunnen. Ik ga toch voor een speakercombinatie waarbij ik dus naast de greenback een vettere versie zoek die niet zo krasserig word als de V30

Braindead
16 december 2008, 18:00
Orpheo gefeliciteerd. De SE vind ik vooral een goede veelzijdige amp. Ik vond hem toch iets missen op het scheurkanaal. . Iets te braaf zeg maar. Daarvoor heb je wel een geweldig clean en lampjes waar de gimiddelde kerstboom bij verbleekt....
Misschien dat dat xxl cabinet ook wel erg veel doet?


Proficiat!
Dat je je zo lang in kan houden! Ik zou hem meteen meegenomen hebben.
Er is een dikke kans dat ik over een paar weken ook een SE heb (of de rackversie er van), zie daarvoor m'n eigen topic.

Wel leuk om te zien dat steeds meer mensen vallen voor de SE!

macwilliams
16 december 2008, 18:14
Ik heb me bedacht, we schuiven kerst naar voren. Morgen mijn kado maar halen:cheerup::cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

Orpheo
16 december 2008, 19:28
Orpheo gefeliciteerd. De SE vind ik vooral een goede veelzijdige amp. Ik vond hem toch iets missen op het scheurkanaal. . Iets te braaf zeg maar. Daarvoor heb je wel een geweldig clean en lampjes waar de gimiddelde kerstboom bij verbleekt....
Misschien dat dat xxl cabinet ook wel erg veel doet?

ik hoor wel vaker dat men het 'braafjes' vinden, maar ik vind 'm echt totaal niet braaf. hij gaat zo compleet over z'n nek hoor. nja, ik ben er dik tevreden over ;)

@macwilliams: gefeli alvast met je nieuwe amp! post je wel foto's enzo?

sjaak1990
16 december 2008, 19:30
Misschien is de KK celestion nog beter voor mij. Ook maar even testen:satisfie:

Als je high gain wilt misschien wel ja;)
Is de clean niet zoals van de powerball? Die klinkt clean echt vreselijk vind ik. Half warm half een high gain kanaal met minder gain en voicing op lead kanalen zelfde dus extra kanalen voegt niets voor me toe.

Aikara
16 december 2008, 19:44
Ik heb me bedacht, we schuiven kerst naar voren. Morgen mijn kado maar halen:cheerup::cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

Haha, gelijk heb je!

Knappe ziel die zich kan beheersen!

macwilliams
16 december 2008, 19:51
ik hoor wel vaker dat men het 'braafjes' vinden, maar ik vind 'm echt totaal niet braaf. hij gaat zo compleet over z'n nek hoor. nja, ik ben er dik tevreden over ;)

@macwilliams: gefeli alvast met je nieuwe amp! post je wel foto's enzo?

Volgens de verkoper die ik tot nu toe op geen enkele wijze heb kunnen betrappen mij het duurste van het duurste te willen aansmeren, de steve morse is qua gain en geluiden net als de SE (gevoiced?) . Alleen heeft de steve morse heel veel diverse mid knoppen Mid/low, Mid/mid, Mid/high welke afonderlijk zijn in te stellen op de diverse kanalen. De SE heeft daarentegen weer meerdere presence knoppen. En als je het mij vraagt is de SE veel diverser qua midi instellingen enzo. Zo kwam het eea bij mij over en daarom heb ik besloten voor de steve morse. Ik heb de jcm 800 KK geprobeerd en die amp vind ik echt mega mega vet klinken en zo ook de JVM410 H die ook nog eens een stuk goedkoper was. Er is aan marshall voor mij maar 1 minpunt:

HIJ MOET VERROTTE HAAAAAARRRRRRRRDDDDD

Dan klinkt hij ook mega goed:)

Alleen ik speel thuis op de bank en nu heb ik een amp gekocht die naar mijn mening dezelfe kwaliteit heeft als de marshall met als grote voordeel op fluisterniveau klinkt hij nogsteeds als de KK. Morgen ga ik hem dus halen en dan probeer ik gelijk de KK celestion eens uit in combi met de Greenback en als stand alone cab. Als het mij bevalt bouw ik een cab van 3x3 speakers met de greenbacks en de KK's (hoe die ook moge heten)

O ja ,

de marshall heeft wel de betere looks voor in de huiskamer (imho).


Orf,

ik zal zeker niet nalaten een iets meer gedegen tekstje neer te plempen gezamelijk met wat mooie plaatje om het op te luisteren

macwilliams
16 december 2008, 19:54
Haha, gelijk heb je!

Knappe ziel die zich kan beheersen!
Mwoah ik kan me wel inhouden hoor maar door omstandigheden in de familie sfeer zijn wij gedwongen de kerst nu te houden....dit is een heel klein gelukje bij een relatief groot ongeluk, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.:(

Henri H
16 december 2008, 20:04
.....Er is aan marshall voor mij maar 1 minpunt:

HIJ MOET VERROTTE HAAAAAARRRRRRRRDDDDD

Dan klinkt hij ook mega goed:)......Dat kun je ook als pluspunt zien http://i447.photobucket.com/albums/qq191/smilies_nl/hyves/tong/smiley_tongue_updown.gif

Trouwens een JVM klinkt op huiskamer volume ook prima is mijn ervaring.

Proficiat met je nieuwe amp Mac.

Orpheo
16 december 2008, 23:27
de SE is VEEEEL veelzijdiger dan de morse. ik vind de morse ook niet echt lekker klinken, maar das smaak. de morse heeft geen dubbele presence, geen dubbele caboutput (schakelbaar), 3 ipv 6 kanalen, geen reverb... dat alles midi schakelbaar is, is alleen maar makkelijk :) kan je alles heel makkelijk opslaan in patches, en hoef je niet tijdens de set te knoeien met je settings. vind ik te gek in ieder geval. ik vond de SE het geld waard, vooral voor wat ik wil, namelijk: alles spelen. de morse beperkt mij nog teveel, en ik vond die meerdere midknoppen niet lekker genoeg en veelzijdig genoeg.

macwilliams
16 december 2008, 23:43
de SE is VEEEEL veelzijdiger dan de morse. ik vind de morse ook niet echt lekker klinken, maar das smaak. de morse heeft geen dubbele presence, geen dubbele caboutput (schakelbaar), 3 ipv 6 kanalen, geen reverb... dat alles midi schakelbaar is, is alleen maar makkelijk :) kan je alles heel makkelijk opslaan in patches, en hoef je niet tijdens de set te knoeien met je settings. vind ik te gek in ieder geval. ik vond de SE het geld waard, vooral voor wat ik wil, namelijk: alles spelen. de morse beperkt mij nog teveel, en ik vond die meerdere midknoppen niet lekker genoeg en veelzijdig genoeg.


Als ik dit zo lees heb ik de juiste keus gedaan. Mijn spel is niet veelzijdig genoeg. Ik moet enkele voor mij goede rock geluiden hebben die weer kunnen doorslaan naar heavy metal uit de jaren tachtig en negentig. En zoals ik al zei voor mijzelf heb ik een hele goeie gevonden dat heb ik vanmiddag wel ervaren. Begrijp me goed als ik zeg dat ik teveel zou hebben aan de SE en echt te weinig aan de marshall.

Ik vind reverb trouwens overgewaardeerd, doe mij maar een goeie chorus!
Dus als je een goeie weet die bij de engl past vertel het me dan maar

sjaak1990
17 december 2008, 00:02
Dat kun je ook als pluspunt zien http://i447.photobucket.com/albums/qq191/smilies_nl/hyves/tong/smiley_tongue_updown.gif

Trouwens een JVM klinkt op huiskamer volume ook prima is mijn ervaring.

Proficiat met je nieuwe amp Mac.

Ik vind juist dat een marshall op laag volume vooral fuzzy klinkt. Clean doen ze wel goed op lager volume vind ik want dan zet je de gain lager en de rest hoger. Maar als je meer gain wilt dan moet hij toch al op buren ruzie volume staan om echt lekker marshall te gaan klinken vind ik ;)

Orpheo
17 december 2008, 00:11
Als ik dit zo lees heb ik de juiste keus gedaan. Mijn spel is niet veelzijdig genoeg. Ik moet enkele voor mij goede rock geluiden hebben die weer kunnen doorslaan naar heavy metal uit de jaren tachtig en negentig. En zoals ik al zei voor mijzelf heb ik een hele goeie gevonden dat heb ik vanmiddag wel ervaren. Begrijp me goed als ik zeg dat ik teveel zou hebben aan de SE en echt te weinig aan de marshall.

Ik vind reverb trouwens overgewaardeerd, doe mij maar een goeie chorus!
Dus als je een goeie weet die bij de engl past vertel het me dan maar

ghehe bij mij precies andersom. ik vind chorus verschrikkelijk, maar een goeie reverb gaat er altijd in.

macwilliams
17 december 2008, 06:02
Hahaha, hoe smaken soms kunnen verschillen. Maar goed ook anders hadden we allemaal een tele en een roland cube.

TimmU
17 december 2008, 10:16
Nou , als je zo'n dure amp koopt, waarom dan niet gelijk een CE-1 om het chorusgedeelte af te sluiten.

Jummie!

Realeigo
17 december 2008, 10:18
Nou , als je zo'n dure amp koopt, waarom dan niet gelijk een CE-1 om het chorusgedeelte af te sluiten.

Jummie!

Voor een keer ben ik het eens!


:D

Marc Oblivian
17 december 2008, 10:22
Dat zou zo maar eens kunnen. Ik ga toch voor een speakercombinatie waarbij ik dus naast de greenback een vettere versie zoek die niet zo krasserig word als de V30

Voor high gain is de G12-k100 veel smoother dan de V30, maar geeft toch de details goed weer. Speelt vloeiender zeg maar.
Voor de cleanere dingen vind ik ze echter een tikje te klinisch (ze zijn nou eenmaal erg gedetailleerd). Daar moet je dus rekening mee houden bij het instellen van de amp. Ik zou het cleane en crunchkanaal dus iets 'warmer' instellen mocht je die speakers gaan gebruiken.
Voor veel vervorming zijn die speakers echter bijna onverslaanbaar naar mijn mening (ook downtunen trekken ze heel goed). Eigenlijk zou je de greenback voor clean en crunch moeten hebben de de G12-K100 voor het leadkanaal:-)

TimmU
17 december 2008, 10:29
Ik raad je trouwens af om de CE-1 van raleigo(:))te kopen, die gaat steeds kapot als je ermee speelt, heeft ook een volumedrop en is niet troebijpas.

macwilliams
17 december 2008, 11:01
ik laad hem net in. Straks meer :)

Joey Handsome
17 december 2008, 11:29
blablabla... Als het mij bevalt bouw ik een cab van 3x3 speakers met de greenbacks en de KK's (hoe die ook moge heten)



Wat moet ik me daarbij voorstellen?

TimmU
17 december 2008, 11:32
+1`voor die vraag. 6x12" ? ? ? ? ?

macwilliams
17 december 2008, 12:43
3x3= 9
Afhankelijk van de ondelinge balans dus een aantal speakers van de ene aangevuld met de andere. Zo moeilijk is dat toch niet?

TimmU
17 december 2008, 12:45
3+3 = 6.

10tekensalso.

Joey Handsome
17 december 2008, 12:45
Waarom zou je 9 speakers in een cab hangen?

macwilliams
17 december 2008, 12:57
Waarom? Omdat het kan! Maar even serieus,ik mag maar 1cab in de woonkamer. Ze heeft het nooit over de afmeting gehad :D

XXXXL ghehehehe.

Henri H
17 december 2008, 13:22
Ie bint mie d'r ééntie ;) (Jij bent me er ééntje ;))

TimmU
17 december 2008, 13:24
Ie bint mie d'r ééntie ;) (Jij bent me er ééntje ;))

Ha Ha Ha Ha ha hahahahahah ha ha ha ha ha ha !

Joey Handsome
17 december 2008, 13:33
Maar dat is qua ohmage toch onhandig? Wat een bullshit, 9 speakers. Maak dan een 8x12 of een 4x12, dat is vaak al zat en een stuk handzamer dan één of ander uit de kluiten gewassen koekblik.

macwilliams
17 december 2008, 14:35
Ie bint mie d'r ééntie ;) (Jij bent me er ééntje ;))Jep, 'kbin mien dreentien


Maar dat is qua ohmage toch onhandig? Wat een bullshit, 9 speakers. Maak dan een 8x12 of een 4x12, dat is vaak al zat en een stuk handzamer dan één of ander uit de kluiten gewassen koekblik.

Tja Wel of geen bullshit maakt in dit geval geen flikker uit. Je moet gewoon ervoor zorgen dat Rvervang of Rtotaal in dit geval niet te veel varieert t.o.v de gebruikte uitgang. Dwz of Rtot = 1x16 ohm of 2x 16 ohm OF, 1x 8 ohm of 2x 8ohm of 1x 4ohm. Dat wordt nog wel moeilijk om het allemaal in balans te krijgen maar ja het is een honny toch?? Het lijkt mij er trouwens gewoon echt gaaf uitzien een 3x3 cabinet. En verder zit ik toch niet in een band en blijft alles dus gewoon naast de bank staan. Op ooghoogte, voor mij dan.:)

Mocht er onverhoopt een stelletje gekken bij mij willen aansluiten dan komt er voor de pokke herrie een marshall stack bij. Of zoiets

Marc Oblivian
17 december 2008, 15:42
Het is overigens geloof ik wel zo dat de G12-k100 efficiëntere speakers zijn dan de greenbacks. Dat betekent dat de eerstgenoemde luider zullen klinken bij hetzelfde toevoersignaal.

macwilliams
17 december 2008, 16:02
Het is overigens geloof ik wel zo dat de G12-k100 efficiëntere speakers zijn dan de greenbacks. Dat betekent dat de eerstgenoemde luider zullen klinken bij hetzelfde toevoersignaal.

Dank je wel hier zal ik dan rekening mee moeten houden om de juiste mix te vinden. Maar kan zoiets worden uitgedrukt in percentages? en hoe is de omrekenings factor dan?

Iceman
17 december 2008, 17:12
Mac, gewoon thuis een hele wand confisceren en die helemaal volbouwen met speakertschhhh.

Marc Oblivian
17 december 2008, 17:12
Poeh...lastig...
Ik weet alleen dat er een verschil in efficiëntie is.
Hoe dat dan op elkaar afgestemd moet worden is mij een raadsel.
Wellicht weten de techneuten het hier.
Lijkt mij in ieder geval lastig als de aansturing vanuit 1 versterker komt zoals bij jou: namelijk maar 1 signaal met een bepaalde sterkte.
Het kan daarnaast ook zo zijn dat door het feit dat je verschillende soorten speakers hebt, de kasten (als je er meerdere bouwt) verschillende ohmages zullen krijgen.
Er zitten gelukkig als het goed is meerdere aansluitingen voor speakers op je Engl, maar of dat ook correspondeert met de ohmages van je kasten en of het dan mogelijk is om beide kasten aan je Engl te hangen, zou ik wel even nagaan, voordat je bepaalde speakerconfiguraties gaat samenstellen.

macwilliams
17 december 2008, 19:32
Mac, gewoon thuis een hele wand confisceren en die helemaal volbouwen met speakertschhhh.

Hmmmm dat wordt dan een 30x15..... Goed idee!!! Ik doe eens gek.


Poeh...lastig...
Ik weet alleen dat er een verschil in efficiëntie is.
Hoe dat dan op elkaar afgestemd moet worden is mij een raadsel.
Wellicht weten de techneuten het hier.
Er zitten gelukkig als het goed is meerdere aansluitingen voor speakers op je Engl, maar of dat ook correspondeert met de ohmages van je kasten en of het dan mogelijk is om beide kasten aan je Engl te hangen, zou ik wel even nagaan, voordat je bepaalde speakerconfiguraties gaat samenstellen.

Meten en proberen en vragen als het niet lukt. Dat bedoel je toch?

Marc Oblivian
18 december 2008, 14:35
Je kan zien welke ohmages de speakers hebben (website van Celestion geloof ik).
Afhankelijk van hoeveel speakers je gaat kopen en hoe je ze schakelt (parallel of serieel) per kast, kan je het ohmage van je kasten berekenen. Daarna kan je kijken op de achterkant van de amp bij de verschillende uitgangen voor speakers of de door jou gewenste combi mogelijk is om aan de amp te hangen.
Eerst berekenen en als het kan dus pas kopen is mijn advies.