PDA

View Full Version : Ik begeef me op glad ijs: Een zware 'chunka chunka' distortion...



Nielsje
29 november 2008, 16:57
Hoi vriendjes! :cheerup:

Met m'n huidige pedalboard ben ik erg blij.
http://img147.imageshack.us/img147/1350/dsc01337dn0.jpg

Dit hele zooitje wordt gecombineerd met een strat, les paul en een CMW studiocage.Toch zou ik wel eens een wat zwaardere sound willen hebben. De möller staat bij mij op erg subtiel ingesteld, en de OCD gebruik ik liever als lekkere overdrive, met de drive op iets minder dan 12 uur.

Maar ik wil ook wel eens wat experimenteren met de wat heftigere distortions, maar dan wel eentje die niet dichtsmeerd (dus geen muff achtige taferelen). Ik zoek een beetje een heftige 'chunky' sound. Het mag best een pedaaltje-pedaaltje zijn, hij hoeft niet m'n originele sound volledig te behouden. Zelf ben ik absoluut niet thuis in deze wereld, maar ik weet wel dat het niet persé hoeft te zijn van: "meer gain --> meer heftigheid". Ik heb de ervaring dat meer gain vaak leidt tot een hoop ruis, scherpheid en andere ongewenste herrie. Ik wil eigenlijk gewoon een heftige drive die ietwat lomp klinkt.

Ik merk, nu ik dit teruglees, dat ik absoluut niet onder woorden kan brengen wat ik zoek. Desalniettemin laat ik jullie mij graag helpen :D

Overigens voorlopig nog geen eisen qua afmeting, voeding, geld enzo. Alhoewel het handig zou zijn als het 9V is en maximaal standaard BB afmetingen heeft.

Tristan
29 november 2008, 17:06
Tsja, hmm, Barber Direct Drive zou misschien wel een goede kunnen zijn denk ik...

jonesd
29 november 2008, 17:11
Voor het heftigere werk ben ik heel tevreden van een emma reezafratzitz.
Geeft best veel chugga-chugga. Heeft ook voldoende compressie.

Mitch
29 november 2008, 17:35
Absolute high gain tip en momenteel op Marktplaats: Subdecay Black Star.
Als mijn Tube king zou instorten (onmogelijk, maar goed..) zou ik er onmiddellijk één aanschaffen. Zalig ding met vette compressie op een bruikbare manier.

En het is 'chunk' of 'chugga chugga'

Lexvandoef
29 november 2008, 17:39
En het is 'chunk' of 'chugga chugga

Heerlijk, die gitaristen termen :seriousf:

TimmU
29 november 2008, 17:46
onwaarschijnijke tip: een Vox Satchurator. Doet precies wat jij wil dat ie doet. van Blues tot Black-metal ,en klinkt heerlijk. Ik neem hem wel mee voor je naar de meeting.

Luke-wannabe
29 november 2008, 17:46
En het is 'chunk' of 'chugga chugga'
Is chunk een 335 en is chugga chugga :blast:, of zit ik ernaast :satisfie:?

Mitch
29 november 2008, 18:03
Chunk en chugga chugga kunnen beide over hetzelfde gaan (lekker dikke attack, strak mar vol laag) maar chugga chugga is uiteraard meer doelend op palm mutes.
Daarnaast heb je nog hubba bubba (kauwgom), chuppa chups (lollies) en hunk (rick).

Luke-wannabe
29 november 2008, 18:06
Chunk en chugga chugga kunnen beide over hetzelfde gaan (lekker dikke attack, strak mar vol laag) maar chugga chugga is uiteraard meer doelend op palm mutes.
Daarnaast heb je nog hubba bubba (kauwgom), chuppa chups (lollies) en hunk (rick).
:seriousf:
Hardop lachen hierzo :D En dan hebben we ook nog chubby chubby (insert name here, ik ga geen mensen belachelijk maken :D)

Squier4ever
29 november 2008, 18:31
:seriousf:
Hardop lachen hierzo :D En dan hebben we ook nog chubby chubby (insert name here, ik ga geen mensen belachelijk maken :D)

chubbyfan bedoel je?

@ Niels, test eens een lekkere RAT, of de BlackStar Distortion

Les Paul R8
30 november 2008, 01:38
Probeer de Proco Solo eens. Maakt van een Epiphone Valve Jr een high gain amp waar een Mesa Boogie niet aan kan tippen. :)

De Solo speelt wat met harmonics waardoor je een echt vette sound krijgt. En hij werkt uitstekend samen met de Studiocage weet ik uit eigen ervaring.

rickert
30 november 2008, 01:42
Chunk en chugga chugga kunnen beide over hetzelfde gaan (lekker dikke attack, strak mar vol laag) maar chugga chugga is uiteraard meer doelend op palm mutes.
Daarnaast heb je nog hubba bubba (kauwgom), chuppa chups (lollies) en hunk (rick).

Hahahah:seriousf:

@Nielsje: Als je studiocage wat harder staat met dikkere pickups in de gitaar en dan de OCD aan: chunkechunk the shit out of you!

Speeddemon
30 november 2008, 12:46
EHX Metal Muff is ook een goede. Dat is echt een distortion en geen fuzz.
Ook bij de iets subtielere medium/high gain sounds (denk aan oude Michael Schenker, met dus superveel mid) klinkt ie overtuigend.

Dan in het rijtje oud, maar cool hebben we de Marshall Guv'nor MKI en Ibanez SM-9 Super Metal. Allebei old school Marshall-achtige distortions; relatief veel mid.

schizo910
30 november 2008, 12:48
EHX Metal Muff is ook een goede. Dat is echt een distortion en geen fuzz.
Ook bij de iets subtielere medium/high gain sounds (denk aan oude Michael Schenker, met dus superveel mid) klinkt ie overtuigend.

Dan in het rijtje oud, maar cool hebben we de Marshall Guv'nor MKI en Ibanez SM-9 Super Metal. Allebei old school Marshall-achtige distortions; relatief veel mid.


*Kuch kuch* ;)

skabouter
30 november 2008, 12:58
er is maar 1 ding wat jij nodig hebt niels! een METALZONE!!! :rockon:

Nielsje
30 november 2008, 14:25
Ik heb alle pedalen tot nu toe nog even 'objectief' ge-youtube-ed, en alhoewel het natuurlijk geen flikker zegt, geeft het me wel een indicatie.


Tsja, hmm, Barber Direct Drive zou misschien wel een goede kunnen zijn denk ik...

Hm.. wellicht, maar ik ben bang dat ik hem toch wat meer zou gebruiken voor een lekkere drive dan een heftig pompend geluid.


Voor het heftigere werk ben ik heel tevreden van een emma reezafratzitz.

Ja, klinkt inderdaad erg lekker! Moet ik maar eens goed proberen. Wel jammer van het comic sans lettertype, mensen die comic sans gebruiken neem ik niet serieus :D



Absolute high gain tip en momenteel op Marktplaats: Subdecay Black Star. Zalig ding met vette compressie op een bruikbare manier. Erg heftig inderdaad, moet ik ook maar eens proberen, ben benieuwd hoe 'ie eruit komt, en hoe het zich verhoudt in de mix.


En het is 'chunk' of 'chugga chugga' Wat jij nou van wat ik wil en bedoel? :D


onwaarschijnijke tip: een Vox Satchurator. Doet precies wat jij wil dat ie doet. van Blues tot Black-metal ,en klinkt heerlijk. Ik neem hem wel mee voor je naar de meeting.

Eerlijk gezegd vond ik hem niet zo boeiend, maar wellicht dat 'ie live een stuk beter is. Je hoeft hem overigens niet speciaal voor me mee te nemen hoor. De kans dat ik hem kan/ga testen is nihil, te druk op de meeting, en dan heb ik niet al m'n toelie bij me. Toch wel bedankt :)


@ Niels, test eens een lekkere RAT, of de BlackStar Distortion Mjah, die blackstar pedalen heb ik nog steeds niet uitvoerig getest, wellicht is het wel voor me. Een RAT heb ik in het verre verleden wel eens geprobeerd en toen vond ik het niet het meest geweldige pedaal, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook niet meer precies weet hoe het nou zat, en m'n smaak is natuurlijk wel iets verder ontwikkeld (...) Zal hem meenemen in m'n zoektocht.


Probeer de Proco Solo eens. En hij werkt uitstekend samen met de Studiocage weet ik uit eigen ervaring.

Kijk, dat is natuurlijk altijd handig om te weten! Zal hem ook eens proberen.


@Nielsje: Als je studiocage wat harder staat met dikkere pickups in de gitaar en dan de OCD aan: chunkechunk the shit out of you!

Jup, met m'n Les Paul en de OCD wat omhoog knalt het al behoorlijk heftig! Maar ik weet niet zo goed ik het onder woorden moet brengen, maar ik vermoedt dat ik dan weer iets meer compressie wil o.i.d. Ga van de week ff proberen met een extra booster d'r voor, even kijken hoe dat werkt.


EHX Metal Muff is ook een goede. Dat is echt een distortion en geen fuzz.

Hm.. dan toch maar eens proberen. Ga hem zeker een kans geven, alhoewel ik bang ben dat ik het toch nèt niet vind.


Marshall Guv'nor MKI en Ibanez SM-9 Super Metal.

Hm.. Ik denk niet dat dit de pedalen zijn die ik zoek. Wel eens eerder met een Guv'nor MKI gespeeld, maar werd er toch niet echt blij van. Zelfde geldt voor de Iba, ze worden naar mijn mening heel erg scherp high gain-erig.
Er hoeft een ton aan gain in te zitten, het moet gewoon zwaar en chugga chugga klinken.


er is maar 1 ding wat jij nodig hebt niels! een METALZONE!!! :rockon:

Euh... jij krijgt even een aai over je bol lieverd :), maar dat wordt hem toch echt niet.



Iedereen bedankt voor z'n input, en meer is altijd welkom!

Tristan
30 november 2008, 14:30
Euhm, tsja, ik ben nog steeds behoorlijk tevreden met mijn Homebrew Electronics Big D...

Mitch
30 november 2008, 14:33
De optie boost vóór OCD moet je inderdaad zeker nog even proberen.

Lexvandoef
30 november 2008, 14:35
De optie boost vóór OCD moet je inderdaad zeker nog even proberen.

Hij mag woensdag dan ook mijn Bad Monkey lenen als boost, lijkt me op zich best een goeie, afzonderlijke bas regelaar, en ik vind hem best wel compressed.

Mitch
30 november 2008, 14:38
Hmmm, een mosfet boost heeft juist het voordeel dat -ie heel open is en als je dat een OCD ingooit krijgt die vanuit zichzelf meer gain en compressie. Gain+gain kan al snel te veel attack verliezen, maar wie weet!

Lexvandoef
30 november 2008, 14:41
Ik gebruik die Bad Monkey zelf ook als boost, gewoon gain op 0 en dan volume wat verder open, op mijn Vox AC15 doetie dat prima als boost.

Maar just in case zal ik mijn husky boost ook wel voor hem mee nemen ;)

Nielsje
30 november 2008, 14:43
Wel ja, ik heb natuurlijk zelf ook een Dod 250 liggen en een cleanboost. Ik verwacht dat m'n cleanboost wel goed zal werken, de Dod daar ben ik minder zeker van..

FNaRK
30 november 2008, 14:44
probeer eens een Digitech 2120 ... veel sound voor weinig geld !!

Lexvandoef
30 november 2008, 14:44
Oftewel, woensdag gaan we gewoon even experimenteren :)

soup
30 november 2008, 14:48
Ik heb een vraag:

Hoe zit het nu als je al die effecten hebt qua stroom, wat moet je kopen zodat je ze allemaal aan 1 'kastje' kunt koppelen ipv van 10 adapters nodig te hebben?

E-J
30 november 2008, 14:55
Tja... ik blijf een fan van de Marshall Guv'nor (Engelse versie). Je kunt hem flink tweaken zodat 'ie verre van scherp gaat klinken... hij heeft niets voor niets die uitgebreide EQ.
http://www.youtube.com/watch?v=B0nKJFVVoYM

Alle oversturing komt hier van de Guv'nor...

Je kunt ook je BYOC Tubescreamer wegdoen en een Visual Sound Jekyll & Hyde kopen ;)

Nielsje
30 november 2008, 15:14
Ik heb een vraag:

Hoe zit het nu als je al die effecten hebt qua stroom, wat moet je kopen zodat je ze allemaal aan 1 'kastje' kunt koppelen ipv van 10 adapters nodig te hebben?

Zit jij niet in het verkeerde topic vriend? Maar jij hebt een one-spot/godlyke + daisychain nodig.


Tja... ik blijf een fan van de Marshall Guv'nor (Engelse versie). Je kunt hem flink tweaken zodat 'ie verre van scherp gaat klinken... hij heeft niets voor niets die uitgebreide EQ.
http://www.youtube.com/watch?v=B0nKJFVVoYM

Alle oversturing komt hier van de Guv'nor...

Je kunt ook je BYOC Tubescreamer wegdoen en een Visual Sound Jekyll & Hyde kopen ;)

Hm.. ik vind het toch niet optimaal zo'n ding. Maar wellicht moet ik hem eens een 2e kans geven. Jekyll & Hyde ooit geprobeerd, maar dat vond ik niets. En euh... hoe kom je erbij dat ik een BYOC tubescreamer heb?

E-J
30 november 2008, 15:21
Hm.. ik vind het toch niet optimaal zo'n ding. Maar wellicht moet ik hem eens een 2e kans geven. Jekyll & Hyde ooite geprobeerd, maar dat vond ik niets. En euh... hoe kom je erbij dat ik een BYOC tubescreamer heb?

Foutje :)

Heb je misschien wat gitaristen wiens geluid je een beetje wilt benaderen...?

Nielsje
30 november 2008, 15:23
Foutje :)

Heb je misschien wat gitaristen wiens geluid je een beetje wilt benaderen...?

Euh, nee, niet zo voor handen :)
Zal er eens over nadenken, want het helpt wel bij het zoeken/helpen natuurlijk.

Lexvandoef
30 november 2008, 15:24
Foutje :)

Heb je misschien wat gitaristen wiens geluid je een beetje wilt benaderen...?

Het 3de kanaal van mijn Hook tijdens 'My Favourite Game' :seriousf:

soup
30 november 2008, 15:55
Zit jij niet in het verkeerde topic vriend? Maar jij hebt een one-spot/godlyke + daisychain nodig.




Nee amigo, want jij hebt het precies voor elkaar dus dacht ik, dan zal ik deze vraag maar even aan Nielsje stellen. ;)

Steven Otto
30 november 2008, 16:06
Boss DS-1?

Nielsje
30 november 2008, 16:09
Nee amigo, want jij hebt het precies voor elkaar dus dacht ik, dan zal ik deze vraag maar even aan Nielsje stellen. ;)

Ah vandaar :D Tja, ik ben nog wat aan het experimenten met een 2e onespot achtige, modulatie van drives gescheiden houden, even zien wat het opleverd in ruis beperking.


Boss DS-1?

Thanks, but no thanks..

Jan Buurman
30 november 2008, 16:20
T-Rex Bloody Mary Distortion Effect??? Aan het doosje en vormgeving te zien....

http://link.marktplaats.nl/212006297

Dit is geen spam want hij is niet van mij of van een bekende. Ik kwam hem tegen bij mijn dagelijkse rondje door "Effecten" van marktplaats...

Edit: ik zie nu pas dat hij nieuw is en bij Maxguitars staat..

Tristan
30 november 2008, 19:43
Die T-rex vond ik echt megaruk...

Marshallover
1 december 2008, 10:51
Die T-rex vond ik echt megaruk...
Waarom?

Ik ben ook op zoek naar een vette metaldistortion. Heb nu deze Bloody Mary op het oog, de Seymour Duncan Mayhem en de Blackstar DX1.

Ben wel benieuwd naar die T-rex maar moet wel zeggen dat weinig T-rex pedalen aan mijn eisen voldoen. Heb de Bloody Mary echter nog niet gehoord...

Tristan
1 december 2008, 13:06
Tsja, waarom, dat ding klinkt werkelijk nog slechter dan een Metalzone, totaal geen midden, zeer onstrak en het produceert een soort korrelige ruis die je voor een Metal sound zou moeten aanhoren wellicht...

tillens
1 december 2008, 21:30
He Nielsje,
Voor een goed chugga chugga... sm9, sd9, of een ts9dx... wat ook nog kan werken; MI Audio Crunch Box...of een HBE screamer... daarnaast heb je ook van HAO nog wat mooie pedals, bijv een sole mate...

Michael AE
1 december 2008, 22:45
Tsja, waarom, dat ding klinkt werkelijk nog slechter dan een Metalzone, totaal geen midden, zeer onstrak en het produceert een soort korrelige ruis die je voor een Metal sound zou moeten aanhoren wellicht...

Dat was dat achterlijke ding met die doodskoppen, toch? Waardeloos ding, inderdaad.

Ik vind dit altijd erg lastig, omdat je natuurlijk niet echt kan zeggen hoe het op jouw versterker reageert, maar de Barber Direct Drive was voor mijn Matchless indertijd de beste oplossing. Goed strak, aardig wat compressie en lekker veel midden. Bovendien bakken met gain. Ik zou hem toch zeker aan de tand voelen als ik jou was. Meest "natuurlijk" klinkende high gain bak vind ik.

Tristan
2 december 2008, 03:09
Haha, ja, inderdaad... :D

Euh, biertje?

Nitefly7
3 december 2008, 16:48
Hands down... MI Audio Tube Zone, meest veelzijdige pedaal die ik tot nu toe onder mijn voeten heb gehad... haalt zelfs Mesa-beuk uit een clean kanaal van 'n willekeurige amp...

Tristan
4 december 2008, 02:09
Hmm, ik snap niet zo dat iedereen zo hier zo weg van dat ding is, ik vond het maar een neuzige gecompresste teringbrei wat daaruit kwam...

peter_heijnen
4 december 2008, 09:38
Niels, had je de nieuwe radial london bones al gespot. Wel iets groter, en ook 12v, maar ook wel chacka (http://www.youtube.com/watch?v=Td0UYNELmEc).

Michael AE
4 december 2008, 10:24
Hmm, ik snap niet zo dat iedereen zo hier zo weg van dat ding is, ik vond het maar een neuzige gecompresste teringbrei wat daaruit kwam...

Tsja, mijn ding is het ook niet, maar toen ik op de meeting over zo'n ding speelde, vonden de meesten het indrukwekkend klinken. Zelf vond ik de feel niet geweldig en de sound een beetje flubberig, maar toch had bijna iedereen er wel iets positiefs over te melden geloof ik.

Nielsje
4 december 2008, 10:31
Hands down... MI Audio Tube Zone, meest veelzijdige pedaal die ik tot nu toe onder mijn voeten heb gehad... haalt zelfs Mesa-beuk uit een clean kanaal van 'n willekeurige amp...


Hmm, ik snap niet zo dat iedereen zo hier zo weg van dat ding is, ik vond het maar een neuzige gecompresste teringbrei wat daaruit kwam...


Tsja, mijn ding is het ook niet, maar toen ik op de meeting over zo'n ding speelde, vonden de meesten het indrukwekkend klinken. Zelf vond ik de feel niet geweldig en de sound een beetje flubberig, maar toch had bijna iedereen er wel iets positiefs over te melden geloof ik.

Nou, ik vond hem ontzettend instelbaar, je kan d'r naar mijn mening volgens mij best een lekkere leadsound uittrekken. Een beetje het idee van een big muff die wél door de mix kan komen. Voor slagwerk vind ik het ook maar niets.

Nielsje
4 december 2008, 10:31
Niels, had je de nieuwe radial london bones al gespot. Wel iets groter, en ook 12v, maar ook wel chacka (http://www.youtube.com/watch?v=Td0UYNELmEc).

Zal hem vanavond even beluisteren, neem hem zeker even mee :)

Mitch
4 december 2008, 18:01
Nou, ik vond hem ontzettend instelbaar, je kan d'r naar mijn mening volgens mij best een lekkere leadsound uittrekken. Een beetje het idee van een big muff die wél door de mix kan komen. Voor slagwerk vind ik het ook maar niets.

My thoughts exactly. Typisch geval van door je eigen voorkeur heen denken en het pedaal op waarde schatten ;) Mij viel vooral de bruikbare EQ op. Meestal is het zo dat hoe meer er aan de toon geregeld kan worden hoe minder sweet spots er zijn en hoe meer 'processed' een pedaal klinkt, bij de Tube Zone hoorde ik meerdere bruikbare klanken. Niet dat ik 'm zelf zou gebruiken, maar ik kan er goed inkomen waarom je dat pedaal zou willen gebruiken.

Michael AE
4 december 2008, 18:04
My thoughts exactly. Typisch geval van door je eigen voorkeur heen denken en het pedaal op waarde schatten ;) Mij viel vooral de bruikbare EQ op. Meestal is het zo dat hoe meer er aan de toon geregeld kan worden hoe minder sweet spots er zijn en hoe meer 'processed' een pedaal klinkt, bij de Tube Zone hoorde ik meerdere bruikbare klanken. Niet dat ik 'm zelf zou gebruiken, maar ik kan er goed inkomen waarom je dat pedaal zou willen gebruiken.

Oh, het pedaal is zeker bruikbaar voor sommigen, hoor. Ik weet alleen niet of het iets voor Niels is.

Tristan
4 december 2008, 22:18
Mitch:
Tsja, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een neuzige gecompresste klotesound zou willen hebben en ik begrijp de voordelen van die uitgebreide eq dan ook niet, een klotesound blijft een klotesound, misschien ongenuanceerd, maar sorry...

ieme
4 december 2008, 23:17
zw overdrive

ieme
4 december 2008, 23:17
mi audio crunchbox

Mitch
4 december 2008, 23:53
Mitch:
Tsja, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een neuzige gecompresste klotesound zou willen hebben en ik begrijp de voordelen van die uitgebreide eq dan ook niet, een klotesound blijft een klotesound, misschien ongenuanceerd, maar sorry...

Toch hou ik van je :D

Bernd Veenema
5 december 2008, 00:11
mi audio crunchbox

Toen ik de Crunch Box zelf had vond ik het een kloteding. Veel te compressed en verder ook gewoon niet lekker. Vandaag heb ik hem gehoord voor de Valvetech Vac Head die ik heb gekocht en op hoog volume klonk hij echt goed. Ik schrok er bijna van! Maar jij hebt die crunchbox toch ook al gehad Nielsje? Of heb je hem nog steeds?

Nielsje
5 december 2008, 00:55
De crunchbox is het enige pedaal wat het bij mij geen 2 maanden heeft uitgehouden..

Tristan
5 december 2008, 01:46
Tsja, ik kan het ook niet helpen... :D
Ik hou ook van jou hoor... :)

ieme
5 december 2008, 13:06
Vandaag heb ik hem gehoord voor de Valvetech Vac Head die ik heb gekocht ?
van harry land?

Bernd Veenema
5 december 2008, 13:32
van harry land?

Dat klopt, had je ook gereageerd?

ieme
5 december 2008, 15:17
Dat klopt, had je ook gereageerd?

nee dat niet, maar ik ken harry al een aantal jaren, erg aarige gast met een waanzinnige collectie!

ieme
5 december 2008, 15:22
maar even ontopic,

het eerste Intwine album heeft een hoog chunka chunka geluid, die sound komt volgens Kevin Hissink door een tip van Paul Lenders, een oude Marshall 1959 SLP met een H&K WARP pedaal ervoor...

Misschien is dus de H&K Warp ook niet eens een gekke optie

Jimwoud
5 december 2008, 15:35
maar even ontopic,

het eerste Intwine album heeft een hoog chunka chunka geluid, die sound komt volgens Kevin Hissink door een tip van Paul Lenders, een oude Marshall 1959 SLP met een H&K WARP pedaal ervoor...

Misschien is dus de H&K Warp ook niet eens een gekke optie

Heeft opzich wel een aardige sound, maar de toonregeling van het pedaal is echt ruk, dus je moet je hele versterker aanpassen op het pedaal. En met een 1 kanaals amp gaat dat niet lekker werken ben ik bang.

Bernd Veenema
5 december 2008, 16:11
nee dat niet, maar ik ken harry al een aantal jaren, erg aarige gast met een waanzinnige collectie!

Hij heeft inderdaad een waanzinnige collectie!
ON: De Blackstar DistX kan zeker voor zo'n zware sound zorgen, maar hij is wel groot en heeft een eigen adapter (1.8 ampere!).

cosmos
6 december 2008, 21:57
Haha, ja, inderdaad... :D

Euh, biertje?

hey Tristan,

wat gebruik jij eigenlijk voor overdrivepedaal? Klonk ook flink heftig afgelopen woensdag.

Tristan
7 december 2008, 01:29
Thanks man! :D
Stond misschien al ergens in dit topic, maar ik gebruik nog steeds de Homebrew Electronics Big D...
Zeker het checken waard, alleen heb ik de tone control vrijwel altijd helemaal naar rechts en de gain control helemaal naar links, er zit vrij veel hoog en gain in het pedaal (in sommige modes zijn deze regelaars echter wel weer handig), maar het is voor mij een van de weinige pedalen met aardig wat vervorming die nog steeds de dynamiek intact laat met megaballen...

De reden waarom ik de M.I. Audio Crunchbox en bijvoorbeeld de Fulltone Distortion Pro niks vond, totaal dynamiek en ballenloos naar mijn idee...

Die Blackstar klonk inderdaad wel lekker, wel het checken waard, vrij open klinkende Amerikaans Rockende drive had ik het idee...

Nielsje
10 december 2008, 23:33
Hm.. net gerepeteerd, en ik denk dat ik het zoeken naar een zware drive maar even achterwege laat :D

CMW + OCD + boost +les paul met P90's knalt al heftig genoeg. Kwam tot deze conclusie nádat ik m'n oordoppen uit had gedaan :D
Heerlijk!

rickert
10 december 2008, 23:37
Hahahah:seriousf:

@Nielsje: Als je studiocage wat harder staat met dikkere pickups in de gitaar en dan de OCD aan: chunkechunk the shit out of you!

Zeg effe dat ik gelijk heb klootviool!

Nielsje
10 december 2008, 23:39
Zeg effe dat ik gelijk heb klootviool!

Zal ik je zondag dan maar even een knuffeltje geven lieverd?

rickert
10 december 2008, 23:43
Ik kan niet wachten poepske!!!:dance:

Man in Black
12 december 2008, 08:13
Hm.. net gerepeteerd, en ik denk dat ik het zoeken naar een zware drive maar even achterwege laat :D
CMW + OCD + boost +les paul met P90's knalt al heftig genoeg. Kwam tot deze conclusie nádat ik m'n oordoppen uit had gedaan :D
Heerlijk!

Glad ijs....chunk???
Deze dan maar?

http://www.products.maxhavelaar.be/var/images/products/packshots/8f5aa03cf1475235ecefa95b615152f3.jpg

Miss wel een ideetje voor Digitech :D