minoin
29 november 2008, 16:40
Nou, na een al een aardige tijd met mijn (veel te mooie) Schecter C-7 ATX rond te hebben gesleept, was het tijd voor een extra 7-snaar. Om elk weekend m'n Schecter van mijn ouders naar mijn kamer te slepen is gekkenwerk...
Uiteraard een foto:
http://94.100.113.190/198750001-198800000/198795701-198795800/198795779_6_Hftg.jpeg
Mijn bevindingen:
Ibanez RG7321:
Specs:
Neck Material: 5pc Maple/ Walnut
Neck Type: Wizard II-7
Body: Basswood body
Frets: Jumbo frets
Fingerboard: Bound Rosewood
Inlay: Pearl dot inlay
Bridge: Fixed 7 bridge
NeckPU: AH17
BridgePU: AH27
HW Color: BK
Finishes: BK
Afwerking en bespeelbaarheid: 8+
In eerste opzicht een heel mooie, eenvoudige gitaar. Helemaal zwart, op het witte randje van de toets na, dunne Wizard-neck, simpel en stevig gebouwd. Na een btje afstelbeurt speelt het ding meer dan redelijk!
Hoewel het geen 26.5" radius is, blijft de b-snaar lekker strak en goed bespeelbaar.
Afwerking en bespeelbaarheid krijgen van mij dan ook een 8+.
Sound: 3
De sound daarentegen is werkelijk waardeloos... Het brugelement blijft nog wel redelijk overeind met de toneknop helemaal open, maar is behoorlijk karakterloos.
Het neckelement is waarschijnlijk het slechtste element wat ik ooit gehoord heb, karakterloos, krachtloos, zompig en veel te donker.
Phoe, het geluid wat er uit dit ding komt maakt me moe... Ik kan er echt niet meer dan een 3 voor geven.
Conclusie: 5.5
Het is een mooie simpele gitaar met toch de stabiliteit, kwaliteit en afwerking wat je gewend bent van de RG-serie. Daar ben ik blij om, want ik zocht een degelijke gitaar zonder fratsen (waar alleen maar dingen aan kapot kunnen gaan).
Het geluid is echter zo stront dat een pup-wisseling noodzakelijk is. Ik zit de denken aan een combinatie: Air Norton & D-Sonic of een Bareknuckle Cold Sweat & Miracle Man of een Painkiller. :rockon:
Dat zou een beest van de RG maken!
Nou goed, eerst maar weer eens sparen :P
Cheers,
Sjoerd
Uiteraard een foto:
http://94.100.113.190/198750001-198800000/198795701-198795800/198795779_6_Hftg.jpeg
Mijn bevindingen:
Ibanez RG7321:
Specs:
Neck Material: 5pc Maple/ Walnut
Neck Type: Wizard II-7
Body: Basswood body
Frets: Jumbo frets
Fingerboard: Bound Rosewood
Inlay: Pearl dot inlay
Bridge: Fixed 7 bridge
NeckPU: AH17
BridgePU: AH27
HW Color: BK
Finishes: BK
Afwerking en bespeelbaarheid: 8+
In eerste opzicht een heel mooie, eenvoudige gitaar. Helemaal zwart, op het witte randje van de toets na, dunne Wizard-neck, simpel en stevig gebouwd. Na een btje afstelbeurt speelt het ding meer dan redelijk!
Hoewel het geen 26.5" radius is, blijft de b-snaar lekker strak en goed bespeelbaar.
Afwerking en bespeelbaarheid krijgen van mij dan ook een 8+.
Sound: 3
De sound daarentegen is werkelijk waardeloos... Het brugelement blijft nog wel redelijk overeind met de toneknop helemaal open, maar is behoorlijk karakterloos.
Het neckelement is waarschijnlijk het slechtste element wat ik ooit gehoord heb, karakterloos, krachtloos, zompig en veel te donker.
Phoe, het geluid wat er uit dit ding komt maakt me moe... Ik kan er echt niet meer dan een 3 voor geven.
Conclusie: 5.5
Het is een mooie simpele gitaar met toch de stabiliteit, kwaliteit en afwerking wat je gewend bent van de RG-serie. Daar ben ik blij om, want ik zocht een degelijke gitaar zonder fratsen (waar alleen maar dingen aan kapot kunnen gaan).
Het geluid is echter zo stront dat een pup-wisseling noodzakelijk is. Ik zit de denken aan een combinatie: Air Norton & D-Sonic of een Bareknuckle Cold Sweat & Miracle Man of een Painkiller. :rockon:
Dat zou een beest van de RG maken!
Nou goed, eerst maar weer eens sparen :P
Cheers,
Sjoerd