PDA

View Full Version : NGD! Ibanez RG7321



minoin
29 november 2008, 15:40
Nou, na een al een aardige tijd met mijn (veel te mooie) Schecter C-7 ATX rond te hebben gesleept, was het tijd voor een extra 7-snaar. Om elk weekend m'n Schecter van mijn ouders naar mijn kamer te slepen is gekkenwerk...

Uiteraard een foto:
http://94.100.113.190/198750001-198800000/198795701-198795800/198795779_6_Hftg.jpeg


Mijn bevindingen:

Ibanez RG7321:

Specs:
Neck Material: 5pc Maple/ Walnut
Neck Type: Wizard II-7
Body: Basswood body
Frets: Jumbo frets
Fingerboard: Bound Rosewood
Inlay: Pearl dot inlay
Bridge: Fixed 7 bridge
NeckPU: AH17
BridgePU: AH27
HW Color: BK
Finishes: BK


Afwerking en bespeelbaarheid: 8+

In eerste opzicht een heel mooie, eenvoudige gitaar. Helemaal zwart, op het witte randje van de toets na, dunne Wizard-neck, simpel en stevig gebouwd. Na een btje afstelbeurt speelt het ding meer dan redelijk!
Hoewel het geen 26.5" radius is, blijft de b-snaar lekker strak en goed bespeelbaar.

Afwerking en bespeelbaarheid krijgen van mij dan ook een 8+.

Sound: 3

De sound daarentegen is werkelijk waardeloos... Het brugelement blijft nog wel redelijk overeind met de toneknop helemaal open, maar is behoorlijk karakterloos.
Het neckelement is waarschijnlijk het slechtste element wat ik ooit gehoord heb, karakterloos, krachtloos, zompig en veel te donker.
Phoe, het geluid wat er uit dit ding komt maakt me moe... Ik kan er echt niet meer dan een 3 voor geven.

Conclusie: 5.5

Het is een mooie simpele gitaar met toch de stabiliteit, kwaliteit en afwerking wat je gewend bent van de RG-serie. Daar ben ik blij om, want ik zocht een degelijke gitaar zonder fratsen (waar alleen maar dingen aan kapot kunnen gaan).
Het geluid is echter zo stront dat een pup-wisseling noodzakelijk is. Ik zit de denken aan een combinatie: Air Norton & D-Sonic of een Bareknuckle Cold Sweat & Miracle Man of een Painkiller. :rockon:
Dat zou een beest van de RG maken!
Nou goed, eerst maar weer eens sparen :P

Cheers,

Sjoerd

Megadeth22
29 november 2008, 15:48
Doe mij maar zo'n C-7 ATX!

..Ik heb de Blackjack C-7, jammer genoeg kon ik nergens zo'n ATX vinden.
In die creme beige kleur *kwijlt*

Luke-wannabe
29 november 2008, 16:00
Grappig dat je een gitaar koopt die je niet voldoende vind. Waarom doe je dat?

Lexvandoef
29 november 2008, 16:17
Misschien omdat hij hem wil gaan pimpen en was het een beetje een koopje?

minoin
29 november 2008, 16:43
Misschien omdat hij hem wil gaan pimpen en was het een beetje een koopje?

Hahaha, dat wilde ik net gaan posten. In die prijsklasse heb je geen gitaren die zo klinken als ik graag wil. In plaats daarvan ben ik afgegaan op de bouwkwaliteit en afwerking. Dat ik benadruk dat de pups zo k*t klinken, doe ik zodat wanneer iemand zoekt op deze axe, hij precies weet wat het inhoudt.
Dus een setje Bareknuckles gaan deze gitaar op den duur bijzonder goed laten klinken.

Jay Cal
29 november 2008, 18:08
Fijne gitaren, heb er zelf ooit een vrijwel nieuw voor 200 op de kop getikt. Vriendelijk dat ik ben, heb ik hem ook weer weggegeven.... anyway, goede lekkere pups zijn evo7 en air norton7. Heb ik nu in mijn rg2027X zitten. Dat is wel een mahonie RG maar in lindehout werkt het ook erg goed. Gefeliciteerd met je koop!

Vonk
30 november 2008, 14:02
Hoewel het geen 26.5" radius is, blijft de b-snaar lekker strak en goed bespeelbaar.

26.5" scale length bedoel je natuurlijk, toch even rechtzetten.
Mooie review, erg eerlijk!