PDA

View Full Version : 'Opgedirkte' Ibanez MS10



Luke-wannabe
29 november 2008, 13:53
Ik heb gisteren mijn door D_H gemodde Ibanez Metal Charger ontvangen en vind hem heel erg fijn!
Heel veelzijdig. Van lichte boost tot mooie crunch naar dikke harde punkrock slag naar saturated lead tone.
De EQ die erop zit vind ik ook erg bruikbaar.
Dankje Mitch voor de tip, en dankje D_H voor de mod!

Ik ben voorlopig erg tevreden! Hij klinkt erg lekker over m'n Fender amp.

Zo, en nu heb ik genoeg veren in billen gestoken :D

bagheera
29 november 2008, 14:04
geen foto ????
Jawel toch

proficiat alleszins

Nielsje
29 november 2008, 14:06
http://www.vintage-guitars.se/1980s_Ibanez_MS10_Metal_Charger.jpg

Ik weet het, google is complex om mee te werken...;)

Luke-wannabe
29 november 2008, 14:08
http://www.vintage-guitars.se/1980s_Ibanez_MS10_Metal_Charger.jpg

Ik weet het, google is complex om mee te werken...;)
Jeps dat is hem!
Ik houd van groene pedaaltjes!
Gebruik mijn oude vertrouwde tubescreamer om 'm te boosten voor een lekkere solosound!

Mitch
29 november 2008, 14:37
Een gemodde SML/MS10 is een buitengewoon bruikbaar superding. Gefeliciteerd ermee! Ik merkte onlangs dat de clips die ik er ooit voor had gemaakt niet meer on-line staan, de site waar ik ze op had gezet is down en ik vrees definitief...

Luke-wannabe
29 november 2008, 16:03
Zeker! Enige subtiliteit met de EQ is wel aan de orde, want hij is erg rigoureus zeg maar. Maar als je een beetje de sweetspots vind is het een mooie transparante drive die je versterker sound goed overeind houd.

DeiDRagonas
29 november 2008, 21:56
Ben wel benieuwd naar soundclips eigenlijk. Die Ibanez Metal Charger was het eerste pedaal dat ik ooit in mn bezit had. Deze heeft zich de eerste vijf jaar dat ik in bandjes speelde zich zeker bewezen.. Maar dat komt ook omdat ik alles op standje 11 zette destijds. Na een aantal jaren kreeg ik wat meer oor voor sounds en gear en toen moest ie toch echt vertrekken. Gain op standje 10 en t was een leuk pedaal, alles daaronder was niks vond minder.

R

Mitch
29 november 2008, 22:04
Ongemod is het een one-trick pony inderdaad, na de mod ken je 'm niet meer terug.

Luke-wannabe
30 november 2008, 11:29
Ongemod had ik er ook mijn vraagtekens bij, maar nu klinkt -ie echt zoo lekker!

Dirk_Hendrik
30 november 2008, 17:05
My pleasure ;)

Chris Winsemius
14 december 2008, 01:02
Tja, wat moet ik van zo'n mod zeggen........











STRAKS WAT MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rockon::seriousf::cheerup:

Chris Winsemius
15 december 2008, 16:35
Ok, net in de "amp-shop" geprobeerd en 'n klant ook.

Veelzijdig, zeer muzikaal, doet ook zeer goed "Marshall achtige crunch" op cleane amps. Te gek gewoon, aanrader dus!

(Ik heb dit pedaal niet origineel gehad/gehoord, 1tje 2e hands gescoord en direct naar D_H laten versturen)

Luke-wannabe
16 december 2008, 00:31
Ok, net in de "amp-shop" geprobeerd en 'n klant ook.

Veelzijdig, zeer muzikaal, doet ook zeer goed "Marshall achtige crunch" op cleane amps. Te gek gewoon, aanrader dus!

(Ik heb dit pedaal niet origineel gehad/gehoord, 1tje 2e hands gescoord en direct naar D_H laten versturen)
Jeps vind ik ook!
Ik heb nu iets mid er uit (geen scoop tafarelen!) en laag en hoog geboost met een lage gain instelling zodat het een lekkere open overdrive is. Ik ben nog steeds erg content met die van mij!

Chris Winsemius
17 december 2008, 12:58
Jeps vind ik ook!
Ik heb nu iets mid er uit (geen scoop tafarelen!) en laag en hoog geboost met een lage gain instelling zodat het een lekkere open overdrive is. Ik ben nog steeds erg content met die van mij!


D_H vertelde me zelfs dit:
- je kan het ook zelf doen (maar ik wil gewoon The Real D_H_MS_10_MOD hebben)
- vooral in bandsetting goed te horen/voelen (hoewel nog niet geprobeerd zal dat zeker kloppen, 'n klant en ik ervaarden het gemodde pedaal ook zonder band als zeer puik, goed klinkend, veelzijdig en zeer bruikbaar)

Huidige knoppen-instelling hier:
- gain: kwart over drie
- level: naar keuze
- tone-regeling: alles op 6

Iig. bedankt voor jouw posting hier, de goedkeuring van Mitch en natuurlijk het werk van D_H.