PDA

View Full Version : Wat is er met m'n Randall?



Somnium
29 november 2008, 11:50
Hallo,

Ik heb sinds een kleine 2 jaar een Randall RG100G3 combo en heb er nooit problemen mee gehad. Nu gaat hij sinds geruime tijd veel stilder als hetzelfde type versterker van m'n medegitarist in onze band.
Ook lijkt de sustain vlugger weg te vallen en soms klinkt het wel alsof iets loshangt binnenin.

Vroeger heb ik er een tijd met een zéér bassige gitaar opgespeeld (wat niet gezond kon zijn :D) en verder tijdens repetities en optredens al wel enkele klappen gehad.

Kan dit een pre-ampbuisje zijn die het heeft begeven, ik weet het echt niet.

Hopend op enkele goede suggesties,
Niels :hippie:

kenx
29 november 2008, 12:39
Mischien door die "bassige gitaar" (:???:) dat de speaker de geest heeft gegeven.

mvg,

kenny

Powerchordschuiver
29 november 2008, 13:38
en verder tijdens repetities en optredens al wel enkele klappen gehad.

Ruig bandje moet dat zijn :blast:, als je van je medebandleden klappen krijgt tijdens de repetities...

soup
29 november 2008, 13:41
wat is een zeer bassige gitaar -> basgitaar of ...
:chicken:

Sarco
29 november 2008, 14:14
Een vrij laag gestemde gitaar zeker, maar daarmee gaat ge uw amp niet beschadigen.

Somnium
29 november 2008, 14:43
wat is een zeer bassige gitaar -> basgitaar of ...
:chicken:
Neeh, een elektrische gitaar die enorm bassig klonk omdat hij een defect had.
En de beide speakers werken nog, dus daaraan zal het niet liggen.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :dance:

marter544
29 november 2008, 14:47
Speel je met actieve elementen? Miss heb je je batterijtje leeg, klinkt misschien dom, maar het kan het zijn. Ik weet wel dat Randalls niet erg betrouwbaar zijn, verre van zelfs..:sneaky:

Somnium
29 november 2008, 15:08
Speel je met actieve elementen? Miss heb je je batterijtje leeg, klinkt misschien dom, maar het kan het zijn. Ik weet wel dat Randalls niet erg betrouwbaar zijn, verre van zelfs..:sneaky:
Nope, passieve elementen. Volgens mij zit het probleem echt wel in de versterker zelf aangezien daar iets loshangt (zo klinkt het toch).

matto
29 november 2008, 15:14
Blijft gissen zo, ik zou hem eerst eens laten onderzoeken door een technicus.

Somnium
29 november 2008, 15:30
Blijft gissen zo, ik zou hem eerst eens laten onderzoeken door een technicus.
Zal ik inderdaad zeker doen, maar dacht hier al wat oorzaken te vinden zodat de muziekzaak het probleem vlugger kan thuisbrengen. :satisfie: