DTRemcoG
29 november 2008, 12:42
Sorry voor de misleidende titel.. Het is niet de Omen-6 Extreme, maar gewoon de Omen-6
Hallo beste gitaristen!
Ik ben van plan om een Schecter C1 plus aan te schaffen. Maar ik heb hem nergens kunnen vinden in een winkel bij mij in de buurt. In plaats daarvan heb ik wel op een Schecter Omen-6 kunnen spelen, en ik vroeg me af waarin de twee zich van elkaar verschillen. Ik vond 'm opzich erg fijn spelen, lekker snelle nek, redelijk geluid, fijne cleane pickups. Echt een lekkere gitaar om mee te scheuren.
Nu liggen de verwachtingen voor de C1 plus uiteraard een stukje hoger, aangezien hij toch wel een stuk duurder is. Dus .. ik vroeg me af of iemand misschien ervaring met beide gitaren heeft, en me iets meer over de verschillen tussen de twee te vertellen. Ik zal ook even een spec. lijst van beide modellen posten, misschien dat dan andere mensen me ook puur technisch gezien kunnen inlichten. Maar ik heb altijd het liefst persoonlijke ervaringen!
Schecter Omen-6
CONSTRUCTION/SCALE: Bolt-on /25.5”
BODY: Basswood w/ Figured Maple Top
NECK/FINGERBOARD: Maple/Rosewood
FRETS: 24 Jumbo
INLAYS: Vector
PICKUPS: 2 Schecter High Output Alnico humbuckers
ELECTRONICS: Vol/Tone/3-Way
BRIDGE: TOM w/ thru-body
BINDING: Creme (body, neck, headstock)
TUNERS: Schecter
HARDWARE: Nickel
COLOR: Tobacco Sunburst (TSB)
Schecter C1 plus
CONSTRUCTION/SCALE: Set-Neck w/ Ultra Access / 24.75”
BODY: Mahogany w/ Flame Maple
NECK/FINGERBOARD: 3-pc. Mahogany / Rosewood
INLAYS: Abalone & Pearl ‘Vector’
PICKUPS: Duncan Designed HB-102
ELECTRONICS: Vol/Vol/Tone (tap)/3-Way
BRIDGE: TonePros TOM w/ thru-body
BINDING: Creme
TUNERS: Grover
HARDWARE: Chrome
COLOR: Black Cherry (BCH)
Nouja, iedere hulp is welkom
Alvast bedankt in ieder geval!
Remco
Hallo beste gitaristen!
Ik ben van plan om een Schecter C1 plus aan te schaffen. Maar ik heb hem nergens kunnen vinden in een winkel bij mij in de buurt. In plaats daarvan heb ik wel op een Schecter Omen-6 kunnen spelen, en ik vroeg me af waarin de twee zich van elkaar verschillen. Ik vond 'm opzich erg fijn spelen, lekker snelle nek, redelijk geluid, fijne cleane pickups. Echt een lekkere gitaar om mee te scheuren.
Nu liggen de verwachtingen voor de C1 plus uiteraard een stukje hoger, aangezien hij toch wel een stuk duurder is. Dus .. ik vroeg me af of iemand misschien ervaring met beide gitaren heeft, en me iets meer over de verschillen tussen de twee te vertellen. Ik zal ook even een spec. lijst van beide modellen posten, misschien dat dan andere mensen me ook puur technisch gezien kunnen inlichten. Maar ik heb altijd het liefst persoonlijke ervaringen!
Schecter Omen-6
CONSTRUCTION/SCALE: Bolt-on /25.5”
BODY: Basswood w/ Figured Maple Top
NECK/FINGERBOARD: Maple/Rosewood
INLAYS: Vector
PICKUPS: 2 Schecter High Output Alnico humbuckers
ELECTRONICS: Vol/Tone/3-Way
BRIDGE: TOM w/ thru-body
BINDING: Creme (body, neck, headstock)
TUNERS: Schecter
HARDWARE: Nickel