PDA

View Full Version : Verschillen tussen de Schecter Omen-6 Extreme en de C1 Plus



DTRemcoG
29 november 2008, 11:42
Sorry voor de misleidende titel.. Het is niet de Omen-6 Extreme, maar gewoon de Omen-6
Hallo beste gitaristen!

Ik ben van plan om een Schecter C1 plus aan te schaffen. Maar ik heb hem nergens kunnen vinden in een winkel bij mij in de buurt. In plaats daarvan heb ik wel op een Schecter Omen-6 kunnen spelen, en ik vroeg me af waarin de twee zich van elkaar verschillen. Ik vond 'm opzich erg fijn spelen, lekker snelle nek, redelijk geluid, fijne cleane pickups. Echt een lekkere gitaar om mee te scheuren.

Nu liggen de verwachtingen voor de C1 plus uiteraard een stukje hoger, aangezien hij toch wel een stuk duurder is. Dus .. ik vroeg me af of iemand misschien ervaring met beide gitaren heeft, en me iets meer over de verschillen tussen de twee te vertellen. Ik zal ook even een spec. lijst van beide modellen posten, misschien dat dan andere mensen me ook puur technisch gezien kunnen inlichten. Maar ik heb altijd het liefst persoonlijke ervaringen!

Schecter Omen-6

CONSTRUCTION/SCALE: Bolt-on /25.5”
BODY: Basswood w/ Figured Maple Top
NECK/FINGERBOARD: Maple/Rosewood
FRETS: 24 Jumbo
INLAYS: Vector
PICKUPS: 2 Schecter High Output Alnico humbuckers
ELECTRONICS: Vol/Tone/3-Way
BRIDGE: TOM w/ thru-body
BINDING: Creme (body, neck, headstock)
TUNERS: Schecter
HARDWARE: Nickel
COLOR: Tobacco Sunburst (TSB)

Schecter C1 plus

CONSTRUCTION/SCALE: Set-Neck w/ Ultra Access / 24.75”
BODY: Mahogany w/ Flame Maple
NECK/FINGERBOARD: 3-pc. Mahogany / Rosewood
FRETS: 24 Jumbo
INLAYS: Abalone & Pearl ‘Vector’
PICKUPS: Duncan Designed HB-102
ELECTRONICS: Vol/Vol/Tone (tap)/3-Way
BRIDGE: TonePros TOM w/ thru-body
BINDING: Creme
TUNERS: Grover
HARDWARE: Chrome
COLOR: Black Cherry (BCH)

Nouja, iedere hulp is welkom
Alvast bedankt in ieder geval!

Remco

Renin
29 november 2008, 11:59
1e indruk (zelf geen ervaringen)

Het gebruikte hout verschilt (dat zal wel een behoorlijk andere toon en eigenschappen opleveren), andere lengte van de hals, andere kwaliteit hardware (nickel/chrome), andere elementen, andere tuners.

Kortom:

Een hele andere gitaar. Waarschijnlijk zijn alleen de letters op de kop hetzelfde :)

Ik weet verder niets van het merk, maar vermoed een hoog prijsverschil??

Ik zou in ieder geval niet de eerste kopen als je eigenlijk de 2e wilt hebben, daarvoor zijn de verschillen wel erg groot zo te zien.

DTRemcoG
29 november 2008, 12:14
Het prijs verschil is inderdaad best wel hoog, die Omen-6 kost geloof ik tegen de €250,- en de C1 plus kost op Thomann.de zo'n 600 euro.

Ik ben ook niet van plan om de eerste te kopen, maar ik wou gewoon eens een Schecter proberen, en ik vroeg me af, omdat ik dus nergens hier in de buurt op de C1 plus kan spelen, of er misschien overeenkomsten zijn, of hele grote verschillen.

Maar ik denk, dat als ik de Omen-6 al fijn vond, de C1 plus al helemaal geweldig zal vinden! Ook fijn dat hij een iets langere nek heeft, ik vond op de Omen-6 de 24e fret wel erg klein.

Renin
29 november 2008, 12:30
Op de C1 is de 24e fret nog kleiner aangezien die een kortere hals heeft :chicken: Hoe vaak denk je die overigens te gebruiken?

Ik zou een gitaar om hele andere redenen wel of niet aanschaffen, lees ook de sticky (eerste gitaar kopen) even door. Klank en bespeelbaarheid lijken me toch een stuk belangrijker dan de grootte van de 24e fret.......

DTRemcoG
29 november 2008, 12:51
Oh verdomd .. ik zie nu inderdaad dat die van de C1 plus kleiner is. Okee, niet zo'n handige opmerking dan van mijn kant :roll:
Nouja. ik koop de gitaar niet vanwege zijn 24e fret, maar t is wel een fijne extra, ik kom toch vaak nummers tegen die ik wil spelen maar wat niet gaat omdat ik die nodig heb.