PDA

View Full Version : Welke effectje moet ik gebruiken



070_RHCP_070
29 november 2008, 10:19
Hallo,

had een vraagje.. welk effectje moet ik gebruiken bij het nummer van Santana - Europa??

Ik heb een Digitech RP 70 multi effectpedaaltje..

thanks :)

http://nl.youtube.com/watch?v=OsK6lAwTIcI

zo wil ik hem ook laten klinken :)

ErikE
29 november 2008, 11:46
Naast een mooi crunch geluid met je neckelement een subtiel delay'tje, en op het cleane geluid chorus (plus delay).

070_RHCP_070
29 november 2008, 18:01
Naast een mooi crunch geluid met je neckelement een subtiel delay'tje, en op het cleane geluid chorus (plus delay).

nu in normaal nederlands :???::seriousf: ben nog een n00bie ;) hoe doe ik dat crunch geluidje?

ErikE
29 november 2008, 19:32
Haha, ok...

Kies een versterkermodel met overdrive/distortion, maar niet teveel. Probeer bv. eens de '68 Marshall Super Lead. Doe er dan een beetje delay bij, zodat het geluid een beetje extra diepte krijgt. Zet de vertraging op ongeveer 150 ms.

Succes!

G.G.
29 november 2008, 20:21
Hoort niet thuis bij Speeltechniek, dus heb hem verplaatst

Mitch
29 november 2008, 20:30
En met zo'n multi effect zul je waarschijnlijk ook wat extra compressie er bij in moeten regelen.
Als de termen delay en chorus je onbekend in de oren klinken is het misschien een idee omde gebruiksanwijzing nog even te lezen van de RP óf de sticky "Links naar goede soundclips" eens door te nemen.

070_RHCP_070
29 november 2008, 21:34
En met zo'n multi effect zul je waarschijnlijk ook wat extra compressie er bij in moeten regelen.
Als de termen delay en chorus je onbekend in de oren klinken is het misschien een idee omde gebruiksanwijzing nog even te lezen van de RP óf de sticky "Links naar goede soundclips" eens door te nemen.

;) het ging mij om het crunch dingentje ;)

@ErikE: thanks ga het morgen ff proberen!! :hippie: