PDA

View Full Version : een nieuwe bas kopen....



shredneck
29 november 2008, 01:43
Hey hallo, ik wil een bas kopen voor in de thuisstudio. Een degelijke sound als een precision en mijn budget is laag als in 200 euro max of ruilen tegen mijn zo goed als nieuwe philicorda.


Wat is een beetje goede deal?

Een Squier voor 189 (affinity) of een andere optie?

shredneck
30 november 2008, 17:09
zo. bas geregeld. bedankt voor jullie "reacties"

Mr.Fingers
30 november 2008, 17:12
kerel, wij zitten niet non-stop dit forum te refreshen om dan op een reactie te springen he :roll:



Als ik dan toch iets mag aanraden: een 2ehandse squier standard precision

vincent136
30 november 2008, 18:54
hij was zo ongeduldig om eentje te kopen zonder af te wachten.. post dan ook niet. Maar het is nu wel zo netjes om te vermelden wat voor eentje je hebt gekocht. Daarnaast, waarom een budget bas in een thuis studio? een beetje kwaliteit is dan niet verkeerd hoor..

Wat heb je zoal in je thuisstudio staan ?

Henri H
30 november 2008, 20:07
Hey lamlul, wa's dat nu weer!
Wacht je niet eens tot ik een advies heb gegeven?!

Nou stik d'r maar in hoor, in die bas!

;) ;) :cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

shredneck
30 november 2008, 22:18
Hehe, zo. Reacties.


......verbazingwekkend.


Jaja, Squier Jazzbass van 14 jaar oud, sunburst, met koffer en draagband voor 200 euro. Puur voor in de thuisstudio. Wat daarin staat? Niets bijzonders, een simpele pc met wat plugins, goede geluidskaart en veel microfoons, een plexi en een twinreverb. Bas neem ik op via een stukje modellingsoftware.

Op mijn myspace hoor je de resultaten van die lowbudget studio. Ik wil me toch meer in de details gaan verdiepen van het opnemen, dus over een jaar maak ik vast betere produkties.

Die bas is top.


Enne Henry......... F(*)(*)K (*)FF

Henkie spenkie
1 december 2008, 11:19
zo. bas geregeld. bedankt voor jullie "reacties"


Hehe, zo. Reacties.


......verbazingwekkend.

[...]
Enne Henry......... F(*)(*)K (*)FF

:dontgeti:Misschien morgenochtend voor de verandering je rechterbeen proberen?

Henri H
1 december 2008, 12:03
:dontgeti:Misschien morgenochtend voor de verandering je rechterbeen proberen?Ja, gedraag je Shredje kadetje! ;)

vincent136
1 december 2008, 15:33
Hehe, zo. Reacties.


......verbazingwekkend.


Jaja, Squier Jazzbass van 14 jaar oud, sunburst, met koffer en draagband voor 200 euro. Puur voor in de thuisstudio. Wat daarin staat? Niets bijzonders, een simpele pc met wat plugins, goede geluidskaart en veel microfoons, een plexi en een twinreverb. Bas neem ik op via een stukje modellingsoftware.

Op mijn myspace hoor je de resultaten van die lowbudget studio. Ik wil me toch meer in de details gaan verdiepen van het opnemen, dus over een jaar maak ik vast betere produkties.

Die bas is top.


Enne Henry......... F(*)(*)K (*)FF

Gefeliciteerd met je bas dan! heb je een foto? das wel zo tof..

shredneck
1 december 2008, 19:32
Henkie SPenkie, ik zal morgen mijn middelste been even proberen.


Henry...."kadetje?" hahahaha! BAH!


Ik heb helaas geen foto, maar zo heel bijzonder ziet ie er niet uit hoor. Een jazzbass metVN aan het begin van het serie nummer wat volgens mij duidt op de Vesterfabriek. Bas is van rond '96 dus ik denk dat ie een plywood body heeft, multiplex dus, maar dat weet ik niet zeker.

Ik wil er nog wel van die gave chromen kappen op zetten en een tortoise slagplaat.

shredneck
1 december 2008, 19:35
Hallo,

Weet iemand of een Squier Jazzbass van 1996 uit de Vesterfabriek een plywood (multiplex) body heeft?

Kan ik dat zien zonder de lak eraf te halen?

Thx,

S

Bassbitch
1 december 2008, 19:46
Hoi,

Daar hoef je geen nieuw topic voor aan te maken, kan gewoon in je oude topic over dezelfde bas. Ik heb ze samengevoegd.

Thx,

BB

Mr.Fingers
1 december 2008, 19:49
staat er affinity op de headstock of standard?

Als het een affinity is, heb je 9/10 een multiplexbak, een standard is meestal van gewoon hout. Je kan dit zien in de neckpocket

pueblo
1 december 2008, 21:02
gewoon snaren lossen en hals eraf vijzen dus,

shredneck
1 december 2008, 21:28
staat er affinity op de headstock of standard?

Als het een affinity is, heb je 9/10 een multiplexbak, een standard is meestal van gewoon hout. Je kan dit zien in de neckpocket

Ok, thanks. Het is een standard van 96 ben ik nu uit. Serienummer begint met VN 6 (V van de fabriek, N is nineties en 6 is het zesde jaar. Ik zal eens in de neckpocket kijken dan.


Altijd leuk als het geen multiplex is.