PDA

View Full Version : Sylvia (bass cover)



Megadeth22
28 november 2008, 21:57
Again, simpel liedje, maar ik heb een nieuw kabeltje voor (bas-)gitaar dus wat vinden jullie van het geluid?
:satisfie:


http://uk.youtube.com/watch?v=FsPx90gx7-c

Het is van Focus by the way!

RonnyV
29 november 2008, 00:28
Over het geluid is altijd moeilijk wat te zeggen als je t via youtube hoort... ik denk dat het voor bas ook wel persoonlijk is van wat voor geluid je houd... Van mij mag er meer midden en hoog in ;)

Wat betreft je spel moet je wel een beetje op je timing letten, je loopt vaak wat voor op de track....

Verder leuk gedaan ;)

Han S
29 november 2008, 01:19
Met Ronny eens, de timing moet beter, je kunt beter aan de tel hangen dan er voor zitten, dat is essentieel voor een bassist en met een drummer als Pierre van der Linden kun je onmogelijk in de problemen raken.

Ik merk dat je je moet concentreren op de juiste noten spelen, maar dat moet vanzelf gaan en je moet je concentreren op de timing.

Sylvia is een wereldnummer en volgende keer wil ik je de Hammondpartij zien doen. :D

Megadeth22
29 november 2008, 07:52
Over het geluid is altijd moeilijk wat te zeggen als je t via youtube hoort... ik denk dat het voor bas ook wel persoonlijk is van wat voor geluid je houd... Van mij mag er meer midden en hoog in ;)

Wat betreft je spel moet je wel een beetje op je timing letten, je loopt vaak wat voor op de track....

Verder leuk gedaan ;)
Timing kan wel kloppen, ik speel nooit met metronoom en "mijn muziek" die ik normaal speel gaat drie keer zo snel dus nu MOET ik rustig aan doen :seriousf:

hammondpartij? Qu'est-ce que c'est?

arjanb01
29 november 2008, 09:41
Hammondpartij = orgelpartij. Luister Sylvia in de originele versie, daar hoor je een grommend orgelpartijtje, dat is dus een Hammond.

Han S
29 november 2008, 10:51
Was een geintje, de baspartij is vrij simpel, de orgelpartij is geniaal en vrij moeilijk.

Dat het geluid door een snoertje zou veranderen is in de meeste gevallen illusie of suggestie.

Megadeth22
29 november 2008, 14:51
Was een geintje, de baspartij is vrij simpel, de orgelpartij is geniaal en vrij moeilijk.

Dat het geluid door een snoertje zou veranderen is in de meeste gevallen illusie of suggestie.
Ach ik neem nu direct op in garageband waar ik het geluid manipuleer.

Eerst had ik een goedkoop microfoontje dat niet voor muziek was gemaakt dat ik voor mijn 15 watt kut amp zette en toen het geluid mooi probeerde te maken in Garageband.

In dit geval verandert het dan wel :satisfie:

marter544
29 november 2008, 15:10
De timing moet inderdaag echt beter.. Verder nog 2 kritieken, je geluid mag van mij wat minder dof, wat meer mid en hoog er in (maar das een kwestie van smaak, dus ook niet echt kritiek te noemen). Ik ben zelf geen bassist, maar ik vind je manier van aanslaan op de bas erg vreemd, je bespeelt em alsof je tokkelt op een akoestische gitaar.

Henkie spenkie
29 november 2008, 15:22
Ik ben zelf geen bassist, maar ik vind je manier van aanslaan op de bas erg vreemd, je bespeelt em alsof je tokkelt op een akoestische gitaar.

Dat komt denk ik omdat de meeste bassisten hun duim steunen op een element (of bij sommigen de E-snaar of het fretboard). In dit geval hangt de duim er als het ware een beetje bij. Geen idee of dat minder is (ik denk het eigenlijk niet) maar het lijkt mij zelf niet zo fijn spelen..

Megadeth22
29 november 2008, 15:45
De timing moet inderdaag echt beter.. Verder nog 2 kritieken, je geluid mag van mij wat minder dof, wat meer mid en hoog er in (maar das een kwestie van smaak, dus ook niet echt kritiek te noemen). Ik ben zelf geen bassist, maar ik vind je manier van aanslaan op de bas erg vreemd, je bespeelt em alsof je tokkelt op een akoestische gitaar.
Dat is inderdaad mijn manier van bass spelen :seriousf:

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee dus ik heb ook geen zin om 't anders aan te leren.

Ik ben trouwens uitgegaan van een "warm" type bas-geluid bij deze cover.

vincent136
2 december 2008, 11:28
Dat is inderdaad mijn manier van bass spelen :seriousf:

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee dus ik heb ook geen zin om 't anders aan te leren.

Ik ben trouwens uitgegaan van een "warm" type bas-geluid bij deze cover.

Leer het maar snel af, want zo krijg je nooit echte snelheid. ook het creëren van ghotst noten gaat je zo niet lekker af.. wanneer je dingen van pastorius of zoiets dergelijks gaat spelen gaat je dat zo niet lukken.

Megadeth22
2 december 2008, 15:16
Leer het maar snel af, want zo krijg je nooit echte snelheid. ook het creëren van ghotst noten gaat je zo niet lekker af.. wanneer je dingen van pastorius of zoiets dergelijks gaat spelen gaat je dat zo niet lukken.
Dingen van Pastorius spelen gaat sowiso niet lukken :chicken:

maarja ik heb wel vaak dat ik gewoon toch mijn duim op een pup zet en dan zo probeer te spelen, maar schakel dan toch snel weer terug.