PDA

View Full Version : Budda Super Overdrive II 30W



Angel
28 november 2008, 18:59
Beste heren

Kan me iemand zeggen wat de 2de-hands waarde is van zo'n combo?
Zie dat ze nieuw 1699 euro kosten bij Max, maar je ziet ze weinig 2de-hands verschijnen. Kan er één inruilen op een gitaar van mij, daarom ongeveer een richtprijs zou leuk zijn.

http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/budda30.jpg

Mitch
28 november 2008, 19:42
Tja, da's lastig. De daadwerkelijke 'waarde' en de huidige 2ehands marktwaarde zijn twee verschillende dingen. Ervaring leert dat hoe goed een merk ook is, als het een relatief onbekend merk is zijn er gewoon relatief weinig mensen in geïnteresseerd. Dan kan het zo maar zijn dat je reële vraagprijs nooit gehaald wordt.
Dus stel hij kost nieuw 1699 en ziet er goed uit en is technisch in goede staat, dan zou je 'm nu bijv. 1250E waar vinden, maar dan heb je kans dat de huidige verkoper 'm daar bij lange na niet voor kwijtraakt.

Jantje Poen
29 november 2008, 16:23
Te gekke versterkers qua geluid, wel rammelderammel made in China ik heb een soldeerbout nodig syndroom, na verloop van tijd. 1250 is de limiet, ik zou er maar 1000 Euro voor over hebben. Wel erg mooie drive sound!

supahfuzz
30 november 2008, 16:40
China? hoe kom je daar nou bij...

Ik heb er zo een, handcrafted in the USA. Staat er met mooie witte letters op.

Wellicht heb je er nooit een van dichtbij gezien, dus : klets niet uit je nek.

Overigens kunnen ze in china prima solderen

Jantje Poen
30 november 2008, 20:34
Bijna elk onderdeel van die Budda amps komt uit China, ja en een paar van die Yanks zetten dat dan in elkaar. Don't get me wrong, ik was erg tevreden met m'n Budda versterker, een super mooi warm geluid! Jammer is wel dat de mijne (18 watter EL84 combo) ook altijd wel bijgeluiden had. Alles langsgelopen, schoongemaakt, contactspray op de pots en de buizenvoetjes, hielp een beetje. Ook andere goede buizen brachten geen genezing. Toen heb ik alle goedkope Chinese plastic buizenvoetjes laten vervangen door duurdere amerikaanse ceramische buizenvoetjes. De buizen zaten toen wel een stuke beter, het pruttelen was ook verleden tijd. Wel bleef de versterker storinggevoelig, zeker in kleiner kroegen met weinig slechte stroomvoorzieningen, hij ving alle shit van de omgeving op. Iemand gaf me toen het advies om nog verder te gaan met het vervangen van verschillende delen op printplaat, maar daar had ik geen zin meer in.

Nu is het zo dat er een nieuwe produktie Budda vanuit de USA onderweg is waar een aantal verbeteringen zijn aangebracht, ik geloof ook de buizenvoetjes. Maar deze versterkers zijn dus nieuwe, tegen nieuwe Dollar prijzen en dat zal wel richting de 2000 Euro gaan. Voor dat geld kan ik ook wel beter te krijgen.

Als ik 2e hands zo'n versterker zou kunnen kopen voor 1000 Euro zou ik er wel tevreden mee zijn.

supahfuzz
1 december 2008, 21:28
Tsja, en die van mij heeft dus keramische voetjes, CTS potmeters en switchcraft jacks enz.

geen gekraak geen gesodemieter, ik heb hem al twee jaar en intensief gebruikt, en nog steeds.

Wel bekend dat ze in het begin wat simpeler spul hebben gebruikt, maar het ligt toch even wat genuanceerder.


Als je support met die gasten zoekt antwoorden ze zeer snel en zijn ze zeer behulpzaam. Zo wilde ik het drive kanaal t/o van het rhythm kanaal wat harder hebben, mailde ze en binnen een dag gaven ze mee een schema en vroegen me zelfs terug te mailen of het gelukt was en of het werkte zoals ik had gehoopt.

Nevertheless, de beste sound van het ding zit in het "rhythm" kanaal ( wat een belachelijke omschrijving is). Geweldig om mee te soleren..

Tristan
2 december 2008, 03:14
Ja, dat groene kanaal toch?
Viel me bij het testen ook al op dat dat ding vrij raar gevoiced is, tenminste de twee kanalen onderling bedoel ik dan, eerste kanaal vrij open en dat tweede kanaal supergecompressed, ik kon er niet echt veel mee wat dat betreft...

Trouwens zowiezo rare amps want de 80 watter had weer een heel andere feel dan de 30 watter en het tweede kanaal klonk ook heel anders op die bak, geen idee of dat nou degene was met dat zwaar gecompresste lead kanaal of dat die 30 watter was...
Tsja, rare bakken die Budda's...

supahfuzz
2 december 2008, 15:03
groen kanaal? zit er niet op. Clean bedoel je?

ik zou niet weten van die 80 watter doet.


Ikzelf heb die 30. Drive kanaal moet je zeker niet op 10 zetten. Veel vervorming, en dus veel compressie. De drive knop niet verder dan 12 uur zetten is voor mij meer dan genoeg vervorming. Werkt prima. Vind overigens dat vele versterkers gewoon teveel vervorming hebben waardoor je sound gewoon erg vlak wordt. Nogmaals, dat clean kanaal is goddelijk (welke ik laat vervormen)

Wat een gelul allemaal trouwens.. ;) amp werkt in mijn geval perfect (speel americana) Heeft geen middle of the road geluid en prikt geweldig door bandmixes heen

Tristan
2 december 2008, 20:28
Ja, het cleane kanaal, met zo'n groen lampje toch?
Veel amps hebben veel te veel gain en laten daardoor weinig heel van je sound en dynamiek, vind ik ook, maar het is ook een kwestie van de voicing en feel van de amp, ik vond de Budda op het tweede kanaal eigenlijk zowiezo veel te gecompressed...
Niet de eerste amp die je verwacht in een Americana band trouwens... :D

supahfuzz
2 december 2008, 23:55
Buddas hebben geen lampies op het kanaal ;)

clean kanaal is gewedlig voor americana

VanMeekeren
30 november 2009, 11:56
Ja, dat groene kanaal toch?
Viel me bij het testen ook al op dat dat ding vrij raar gevoiced is, tenminste de twee kanalen onderling bedoel ik dan, eerste kanaal vrij open en dat tweede kanaal supergecompressed, ik kon er niet echt veel mee wat dat betreft...

Trouwens zowiezo rare amps want de 80 watter had weer een heel andere feel dan de 30 watter en het tweede kanaal klonk ook heel anders op die bak, geen idee of dat nou degene was met dat zwaar gecompresste lead kanaal of dat die 30 watter was...
Tsja, rare bakken die Budda's...

Dat komt door de gebruikte eindbuizen:
18W --> 2x EL84
30W --> 4x EL84
45W --> 2x KT66
80W --> 4x 6L6

(Reden waarom ik dit oprakel is omdat er momenteel een Budda op mp staat en ik daarom de zoekfunctie heb geraadpleegt.)

Van Meekeren

Tristan
30 november 2009, 13:08
Logisch dat ze andere eindbuizen hebben, maar eindbuizen zijn zo'n beetje het minst significante onderdeel van een amp denk ik, met name van die multi channel bakken, je kan met gemak zo'n amp met verschillende eindbuizen ongeveer hetzelfde laten klinken...
In dit geval zijn het denk ik in ieder geval zeker niet de eindbuizen die het verschil bepalen, het was met name een feel/compressie ding...

Chris Winsemius
30 november 2009, 13:59
Verschil in "feel" heeft nauwelijks met eindbuizen en/of vermogen te maken. Feel is (imho) vooral afhankelijk v/h circuit-ontwerp. Naast "sound" is de "feel" ook aan te passen.

allochthomas
4 augustus 2011, 02:32
Topic maar weer even omhoog bumpen.

Ik kan mijn mark III+200 euro(wat ik persoonlijk te veel vind) inruilen voor een budda superdrive 30 uit de oude serie voordat ze naar peavey gingen(staat op gitaarmarkt). Iemand die mij hier meer over kan vertellen en of deze ook beter is dan de huidige serie(lees veel over dat de neiuwe serie rammelbakken zijn).

Heb een week geleden een 18 watter getest bij feedback en sloeg bijna strak achterover, lekker dikke clean en een smoothe lead om je vinger bij af te likken.

Tristan
4 augustus 2011, 13:21
De Superdrives zijn allemaal heel erg anders heb ik het idee, ik weet niet precies meer welke ik getest heb, maar de ene had een aardige clean / crunch en de andere had dan weer een waanzinnige over the top leadsound, helaas vond ik op geen van beide amps allebei de kanalen echt goed.
Dus, als je die 18 watter te gek vindt dan kan je beter daarvoor gaan denk ik.

allochthomas
4 augustus 2011, 13:39
Zover ik weet heeft de 18 wat 2XEL84 en de 30 watt 4XEL84. Ik heb ook de versie met de 6V6 getest maar die vond ik wat minder dan de EL84 versie.

Tristan
4 augustus 2011, 20:55
Volgens mij heb ik een EL84 en een EL34 versie getest, de EL84 versie was 30 watt, die had geloof ik wel een aardige clean/crunch.