PDA

View Full Version : andere gitaar



stockie
28 november 2008, 15:54
hallo people,

ik ben een paar maanden geleden begonnen met gitaar spelen en wil een andere gitaar kopen. ik heb nu een spaanse gitaar, maar ik wil liever een western mt stalen snaren omdat ik toch veel van blues en rock hou om te spelen.

nu zag ik deze gitaar op het net staan. een electro acoustische. is dit een aanrader?? en is hij ook in linkshandig model verkrijgbaar??

http://es.woodbrass.com/images/woodbrass/096-7400-306.JPG

greetzz, dennis

guitargeek3
28 november 2008, 16:14
Ik heb deze ook gehad en ik wist niet hoe snel in deze weer moest verkopen.
Mijn intentie was om akoestisch te spelen met het gemak van een elektrische gitaar.
De hals speelde inderdaad soepel maar het geluid leek niet eens op een akoestische.

Mijn geluid was het absoluut niet!
Maar misschien is het juist wel jouw sound.
Ik zou hem zeker proberen om te kijken of het iets voor je is als hij linkshandig te vinden is.
Ik kon hem namelijk niet vinden.

Succes ermee.

blindfaith85
28 november 2008, 16:49
Fender en Acoustisch gaan niet samen. Zou gewoon eerst eens een winkel instapenen wat gaan proberen.

stockie
28 november 2008, 17:19
ikdacht idd dat het makkelijk was om akoestisch te spelen met het gemak van een elektrische gitaar. maar tot nu niet echt positieve berichten. ik ga idd maar wat gitaarwinkels langs om wat te proberen. het grootse probleem is dat ik niet precies weet wat ik zoek; elektrisch of akoestisch. dus vandaar deze combi.

guitargeek3
28 november 2008, 17:52
Wat voor muziek wil je ermee maken?
Noem eens wat nummers.

stockie
28 november 2008, 19:18
ben nu 'while my guitar gently weeps' aan het leren. Hotel california vind ik ook een lekker nummer. ook andere nummers van de Eagles. die richting moet je een beetje op denken.

guitargeek3
29 november 2008, 08:53
Daar moet je al helemaal niet met zo'n gitaar mee aankomen.

Kijk gewoon eens rond naar een "full body" akoestisch.
Daarmee bedoel ik de staal snarige western gitaren.

Stap een winkel binnen en probeer van alles uit.
Luister goed naar de klank en de sustain.

Zoek een leuke gitaar uit die bij jou past.

Koop zeker geen gitaar zonder dat je er ooit op gespeeld hebt.
Ik praat uit ervaring en ik denk dat menig ander forumlid hier over kan meepraten.

Ruudj
29 november 2008, 10:02
Die zou ik echt niet kopen hoor ! Er zijn zoveel betere acoustische gitaren op de markt. En Fender heeft idd geen goeie naam wat betreft acoustische gitaren

stockie
29 november 2008, 12:02
oke, een staalsnarige western zou het beste bij mij passen dus?!
ik woon in amersfoort en zal eens kijken bij kees dee. die heeft wel een uitgebreid assortiment. en in Apeldoorn zit feedback. ben er nog nooit geweest, maar op het net hebben ze een uitgebreid assortiment.
thnx voor de tips zover. ik hou jullie op de hoogte.

Laser
29 november 2008, 15:05
Als je de klassieke hals gewend was, denk dan ook aan de bespeelbaarheid van een smalle hals: dat wordt even wennen.
Ik test de hals telkens met een A: kan ik die met mijn dikke vingers makkelijk spelen dan is de hals ok wat breedte betreft, anders laat ik de gitaar direct links liggen.

stockie
29 november 2008, 18:22
hmm dat is een goede tip. ik heb ook redelijk stevige vingers. al probeer ik mezelf aan te leren om de A met mijn pink, ring-, en middelvinger te pakken. op die manier heb ik wat extra ruimte.

LaurentB
29 november 2008, 18:47
Hier worden een paar dingen door elkaar gehaald:

Fender heeft inderdaad niet zo'n naam op akoestisch gebied (al schijnt het tegenwoordig wat beter te zijn dan vroeger, het zal wel uitbesteed zijn) maar in dit geval heeft dat niets te maken het het feit dat deze gitaar akoestisch niet goed klinkt.

Deze gitaar is specifiek gemaakt om versterkt te gebruiken en dan een akoestisch geluid te produceren. Als een klankkast zo plat is kan er puur akoestisch gewoon nooit een goed geluid uit komen en dat was ook nooit de bedoeling van zo'n instrument.

stockie
2 december 2008, 11:04
Aha op die manier. ik dacht dus idd een combinatie gitaar gevonden te hebben die zowel versterkt als niet versterkt gebruikt kon worden. maar dat is dus niet zo.
nou ja, dan maar lekker doorzoeken naar een akoestische.
bedankt voor deze anvulling

stockie
23 december 2008, 16:12
oke, ik heb mezelf een kerstcadeautje gegeven.
ik heb een FAIRCLOUGH ACOUSTIC SKY gekocht.
klinkt als een huis...vind ik zelf. hihihihi:noob:
iemand ervaring met dit merk gitaar?

LaurentB
23 december 2008, 22:40
Ik had er nog niet van gehoord, nee.

Na enig googelen kwam ik dit artikel tegen: http://www.mi-pro.co.uk/news/24786/GoTo-launches-Fairclough-guitars

Het is blijkbaar een range die twee jaar geleden door een Britse importeur is opgezet.

Nou, gefeliciteerd en doe eens een foto!

--=HANS=--
24 december 2008, 01:24
Voor mij ook helemaal nieuw, ziet er op de plaatjes in ieder geval wel netjes uit.
Veel plezier er mee en post idd eens een plaatje!

stockie
27 december 2008, 19:22
oke, ik zal er morgen ff een foto van maken.

stockie
29 december 2008, 19:41
Hier mijn nieuwe aanwinst:

http://i262.photobucket.com/albums/ii94/salsa1978/fairclough.jpg?t=1230576037

LaurentB
29 december 2008, 19:50
Mooi model! Taylor-geïnspireerde brug, zo te zien.