PDA

View Full Version : Ook niet netjes van me ....



zeppo
28 november 2008, 15:45
Ik bedenk me dat ik al die tijd op dit forum lees en berichten plaats zonder mij ooit fatsoenlijk te hebben voorgesteld ...

Nou goed, dan: wat info.

irl ben ik beter bekend als Jan, en kwam ter wereld ergens in 1965. Ik realiseer dat mij dat meteen tot een van de oudere (qua leeftijd dan, he) forumleden maakt. Maar jong van geest dan, zullen we maar zeggen ...

Ben begonnen met gitaarspelen toen ik 6 of 7 was. Eigenlijk wilde ik geen gitaar spelen, mijn broertje wilde dat, en om redenen die ik niet meer kan achterhalen ben ik toen ook gitaar gaan spelen. Misschien had ik toen al wilde ideeën over de combinatie 'Gitaristen - Mooie meisjes', maar op de een of andere manier is die droom maar zelden uitgekomen :seriousf:

Mijn eerste accomplishments op gitaargebied waren liedjes als 'Wij zijn samen onderweg' en 'Kumbajah my lord', en meer van dat soort gein, als begeleider van het kinderkoor van mijn (uiteraard: katholieke) school.

Zo rond mijn 10e begonnen met klassieke gitaarlessen (noten lezen e.d.).

Op mijn 14e of 15e was het dan zover: veel ploeteren en zweten leverde genoeg geld op voor een tweedehands Gibson The Paul, een Electric Mistress en een Small Stone (niet gek, toch?). Ik weet niet precies meer welke versterker ik er toen bij had, maar ik denk dat het een oude GEM buizenbak was (of die hele kleine Vox).

Toen was ik natuurlijk meteen een hele bink: ik ging in de schoolband spelen, en we deden optredens in bomvolle aula's met gillende en krijsende meisjes. Nu ik erover nadenk was dat laatste toch niet helemaal waar... :(

Met een kleinere groep verder gegaan en in tussen 1980 en 1987 met regelmaat met eigen repertoire opgetreden in kleinere gelegenheden in zuiden van het land.
Toen iedereen ging studeren viel de band al snel uit elkaar, en verloor ik langzaamaan de interesse om aktief muziek te maken. Ik hield alleen mijn Squier (had de Gibson, Yamaha SG en andere zaken verkocht: want student, ergo chronisch geldgebrek), maar die verdween in een koffer die steeds trouw met me mee verhuisde.

De gitaar kwam ruim 3 jaar geleden weer terug in mijn leven nadat ik verhuisd was naar Haarlem, en we op een buurtborrel in gesprek raakten met een buurman die nog een gitarist zocht voor zijn band. Beter: het was mijn vrouw die in gesprek raakte met deze buurman, dus eigenlijk is het allemaal haar schuld (dit moet ik onthouden!)

En toen ging het van kwaad tot erger: in deze tijd zijn 40+ gitaren binnengekomen (en sommigen weer vertrokken): mijn vrouw schudt meewarig haar hoofd, zucht diep en stelt nu eisen: +1? dan eerst -1! Kan haar geen ongelijk geven.

Speel op dit moment in een coverband, meer voor de gezelligheid dan voor wat anders, en ik ben ruim de jongste van het stel, ken je nagaan.

Verdere (niet relevante) info: getrouwd, kids, science fiction, muziek van Abba tot Zappa (behalve speed- death trash emo enzo, het moet nl. wel muziek zijn), lekker op pad met de camper, fotografie en compu (zit in de IT). Heb een paar jaar geleden OROV gemaakt, en dat heeft nogal wat drukte tot gevolg gehad.

That's about it.

RonnyV
28 november 2008, 16:14
Tis misschien niet netjes om het zo laat nog te zeggen dan.... maar Welkom hieroh!! :D:seriousf:

RoelTM
28 november 2008, 19:46
Welkom, en veel plezier hier op het forum. :D

(Ik moet mij eigenlijk ook nog voorstellen :sssh: )

Chris Winsemius
29 november 2008, 11:31
Welkom op dit forum!

(Tof gedaan)