PDA

View Full Version : ISP decimator binnen!



stratman1976
28 november 2008, 15:43
Vandaag eindelijk m'n decimator binnen.
Kon hem via ebay krijgen voor €90,- inclusief porto vanuit amerika (2e hands)

De 1e bevindingen:
- super degelijk, 2x zo zwaar als een standaard boss pedaaltje
- klinkt zoals het hoort: geen toevoegingen en geen aanslagvertraging!
- instelling is voor mijn optimaal ergens tussen de -40 en -30 dB (hoe meer ruis je pedaal geeft, hoe dichter je uiteraard de gate moet zetten!)

Ook de mxr en de boss geprobeerd, maar de ISP komt er als beste uit voor mij, maar zoals ik al op het forum heb kunnen lezen ben ik daar niet de enige in!

Nu nog een DMM XO en dan kan ik mijn board gaan bouwen

Soulflyhigh
28 november 2008, 19:57
Cool man! Tho, de andere gitarist uit mijn band heeft er ook een en is er laaiend enthousiast over. Ik ben zelf ook hard aan het twijfelen. Ik heb al een tijdje een Boss NS-2 en die bevalt ok maar die ISP is toch even een tandje beter

HaroldA
28 november 2008, 22:54
En alweer een tevreden gebruiker! ;)

De Decimator is wel de ontdekking van 2008 geworden... Ik ben ook nog steeds letterlijk blij met het (veel te zware) pedaaltje.

AoDf
30 november 2008, 22:59
Die G-string is ook een aanrader. Dat is dat decimator pedaal met die twee "kanelen". Eén voor tussen gitaar en amp, en één voor in de fx-loop van de amp. Werkt prima op mijn jcm800. Het lijkt soms, ook bij hoge gain instelling, alsof de amp uitstaat, zo stil is het. Destijds nieuw in gunstige dollartijd voor aangename prijs op de kop getikt via ebay.

Tho
30 november 2008, 23:25
Yep! Zoals Soulflyhigh al zegt, ik ben een bijzonder tevreden gebruiker.

Ik stond binnen de band bekend als de feedbackman, maar daar heb ik geen last meer van ;)

Yek1
2 december 2008, 09:47
Nadeel v/d G String is dat ie niet geschikt is voor effects loops van versterkers die op line level werken (+4 dB). En dat zijn er nogal wat. Daarvoor is alleen de rack versie geschikt.

Rude Perception
2 december 2008, 10:42
Heeft iemand toevallig t schema van dit ding? Op youtube klinkt het wel errrug goed. Heb al gezocht, maar kon niets vinden.

HaroldA
2 december 2008, 10:44
Heeft iemand toevallig t schema van dit ding? Op youtube klinkt het wel errrug goed. Heb al gezocht, maar kon niets vinden.

Nope, ik heb ook al gezocht maar kon niets vinden...

Als je iets vindt ben ik ook wel benieuwd!

AoDf
2 december 2008, 14:04
Nadeel v/d G String is dat ie niet geschikt is voor effects loops van versterkers die op line level werken (+4 dB). En dat zijn er nogal wat. Daarvoor is alleen de rack versie geschikt.

Zo het niet weten eigenlijk. Dacht dat mijn fx-loop ook op line level was.

Yek1
2 december 2008, 15:26
Zo het niet weten eigenlijk. Dacht dat mijn fx-loop ook op line level was.

Is geen probleem als je het pedaal niet in de loop gebruikt. Als je dat wel doet, stuur je mogelijk een te hard signaal het pedaal in en dan kan het totale signaal vervormen. Maar dat ligt eraan of je kanaalvoluime hoog of laag staat.

HaroldA
2 december 2008, 15:33
Is geen probleem als je het pedaal niet in de loop gebruikt. Als je dat wel doet, stuur je mogelijk een te hard signaal het pedaal in en dan kan het totale signaal vervormen. Maar dat ligt eraan of je kanaalvoluime hoog of laag staat.

Wat betekent +12dbu dan?


Maximum Input Level: +12dbu

AoDf
2 december 2008, 15:45
Is geen probleem als je het pedaal niet in de loop gebruikt. Als je dat wel doet, stuur je mogelijk een te hard signaal het pedaal in en dan kan het totale signaal vervormen. Maar dat ligt eraan of je kanaalvoluime hoog of laag staat.

Pedaal staat voor de pre-amp én in de loop en werkt prima, hoor geen vervorming. Weet je zeker dat de g-string niet met linelevel loops werkt? Staat niet op hun site ook geloof ik hoor.