PDA

View Full Version : Vox ac30H2 PROBLEEM!!!



jon-ass
28 november 2008, 13:10
Hallo,

ik heb net een brandnieuwe heritage vox ac30 gekocht, geweldig ding, alleen....
soms als ik hem opzet, begint hij enorm te fluiten op een frequentie die verhoogt, en maakt hij een zoemend bromgeluid (beetje zoals een motorfiets).

Dit verandert niet naarmate i khet volume luider zet, en ik kan erdoor spelen, is alleen vreselijk irritant en klinkt ongezond.

Weet iemand wat dit is, hoe ik dit kan aanpakken?? (winkel is niet vlakbij, daarmee)

alvast bedankt

Chris Winsemius
28 november 2008, 13:23
't Zou 'n microfonisch voorversterkerbuisje kunnen zijn.

Als je geen ervaring met amps hebt: vraag even hulp of contact 'n technicus.

Het is ip. zo te testen:

- amp aan en op speakers
- op redelijk volume zetten
- met potlood tegen de preampbuisjes tikken: hoor je dat heel hard en/of met gerinkel: dat buisje vervangen
(beide kanalen testen)

Succes!!!

Mitch
28 november 2008, 15:57
Daarop inhankend; maakt het nog uit welk kanaal je gebruikt?
Alle pre amp buizen zijn overigens makkelijk te bereiken door het achterpaneel te verwijderen.

jon-ass
28 november 2008, 16:55
nee hoor, is op elk kanaal hetzelfde, heb al opengevezen, en als ik tegen het middenste buisje tik, dan hoor ik duidelijk dat het dat is. Ik ga er morgen een nieuw insteken, maar de fluittoon komt door de lamp, maar kan zon donderend bromgeluid ook komen door een lampje?

bastiaanvanbeek
29 november 2008, 08:18
Ik heb zelf een AC30 (combo), en bij mij hoor je ook wel een lichte brom. maar dat hoort nu eenmaal bij een AC30. ik heb aan de achterkant van de amp een switch die je op vintage of op modern kunt zetten. (ik weet niet of dat bij jouw AC30H ook is.) zodra ik hem op vintage zet heb ik meer brom dan op modern, maar dat hoort nu eenmaal bij AC30's. de oude vintage AC30's uit de jaren '60 hadden dat ook, de moderne niet, of iig minder.

ik weet dus niet hoe erg jouw vox bromd, maar ik kan je wel aanraden om er is mee naar de muziekwinkel te gaan. misschien dat zij kunnen bepalen of het normaal is of niet.

Piet (Tele)
29 november 2008, 16:05
Ik had hetzelfde probleem met mijn vox ac30, waarschijnlijk zijn het de voorversterker buizen, ik heb alle buizen vervangen, maar die van mij is dan ook drie jaar oud. Jij hebt nog garantie, dus niet zelf gaan vervangen.