PDA

View Full Version : verschillen met een Jumbo



anoniem
16 december 2001, 17:07
Kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn tussen een gewone accoustische gitaar en een jumbo?
Wie kent de jumbo's van het merk Crafter?

anoniem
16 december 2001, 18:24
Verschil in klank en de jumbo heeft veel meer volume. De jumbo's van Crafter zijn zeker de moeite waard, in ieder geval zeer betaalbaar. Ik heb er eens een geprobeerd en ze klinken als een klokje.

anoniem
21 december 2001, 13:28
Ik heb sinds de zomer een Crafter JE24 en kan me bij de vorige reactie aansluiten: klinkt erg goed, ik heb wel de aktie wat lager afgesteld. Versterken valt me nog niet mee. Met een gewone gitaar versterker krijg je geen goed resultaat. Over een klein PA-tje dat in onze oefenruimte staat gaat het prima. Ik denk dat je er toch echt een versterker gemaakt voor het versterken van akoustische gitaren bij moet hebben (en daar zie ik er 2e hands b.v. nog niet veel van)

anoniem
21 december 2001, 15:45
probeer de nieuwe acoustische versterker eens van Crafter. Schijnt meer voor de jazz gitarist te zijn, maar hij klinkt voor alle muziekstijlen als een klokje.

anoniem
25 december 2001, 22:57
Enig idee wat die versterker kost?

axmaster
5 januari 2002, 18:37
Drie jaar geleden kocht ik een Landola OJ-80, ook een Jumbo. Als beginnersgitaar niet erg geslaagd (veel te groot, hoe kunnen ze zoiets aan een beginner verkopen?), maar nu ben ik er erg blij mee. Voor 1200 piek een mooi geluid. Ik heb inmiddels drie gitaarleraren gehad en allemaal waren ze onder de indruk van het geluid, zeker voor het geld. Dus als iemand over een betaalbare jumbo denkt, bespeel eens een Landola!