PDA

View Full Version : Korg DT-10 brom bij mute!



j3r03n
27 november 2008, 22:31
Hallo, ik las hier laatst een reactie over (geen topic), maar die kan ik nergens meer vinden. Het zit zo:

Ik gebruik al een tijdje een Korg DT-10 naast een Boss OC-2 en een Visual Sound Jeckyll & Hyde. Nu heb ik afgelopen week een 1Spot gekocht, en sinds ik deze gebruik is de mute-functie van de DT-10 niet meer stil!
Dwz: Ik liet normaal de overdrive wel eens aan staan tijdens het stemmen, maar dankzij de mute-functie gaf dit geen brom (wel een beetje ruis, maar da's niet erg). Nu hoor ik een soort krakerige brom als ik een snaar aansla om te stemmen. Er komt dus een beetje signaal door de mute heen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Weet iemand of dit op te lossen is? Het is iig beschamend om tijdens een optreden af en toe KRRRRRGGGG KRGGG aan je publiek te laten hoeren :nervous:

Trouwens, ik heb de hele zooi gewoon in serie staan:
Gitaar --> DT-10 --> OC-2 --> J&H --> Versterker

Alvast bedankt voor de reacties!

HaroldA
27 november 2008, 22:41
He, dat herken ik! Onze 'andere' gitarist heeft daar ook last van!

En bij onze bassist wil hij wel eens van mute afspringen... Maar da's al weer een tijdje geleden.

j3r03n
27 november 2008, 22:47
Ja, dat is iig ontiegelijk irritant, vooral omdat ie dat eerst niet deed. En ik sta voor l*l, omdat ik eerst heb lopen pochen met mn 1Spot. Ik weet niet of t daadwerkelijk aan de 1Spot ligt, maar zonder 1Spot deed ie t niet. Ik zal morgen nog eens met n batterijtje proberen, maar als ie dan wel weer stil is, is mn probleem nog steeds niet opgelost :???:

Mitch
27 november 2008, 23:15
Ik heb het 'probleem' al vaker gehoord en beschreven. Ze hebben het allemal wel iets, maar ik heb het nooit als irritant op optreedvolume ervaren, dus dat lijkt me niet in orde. Je hoort 'm zoeken, beetje zoemen, da's alles.

FruscianteFan
27 november 2008, 23:58
Ik hoor ook wel een brom (niet op een 1spot, wel op een boss-adapter met 4 andere pedalen erop), vooral als het groene ledje brandt. Al helemaal als ik twee distortionpedalen aan heb staan. In mijn geval is het niet storend, want behoorlijk zacht.

the sure thing
28 november 2008, 09:13
Nou bedankt, jullie hebben me ter plekke van GAS op de Korg tuner afgeholpen. Ik blijf bij mijn Tu-2 van Boss.... .

Ibanez666
28 november 2008, 09:59
Bij mij issie doodstil..op een one-spot

Fuhgawz
28 november 2008, 12:30
Nou bedankt, jullie hebben me ter plekke van GAS op de Korg tuner afgeholpen. Ik blijf bij mijn Tu-2 van Boss.... .
Tja als je al een TU-2 hebt is het sowieso een beetje vreemd om er nog een DT-10 bij te willen.


Bij mij issie doodstil..op een one-spot
Ook bij mij nergens last van! Hij is gewoon stil in mute. En ook ik gebruik een OneSpot. Maar ook toen ik nog een Ibanez 1000mA adapter gebruikte had ik nergens last van.

j3r03n
28 november 2008, 13:24
Als t niet aan de combinatie 1Spot + DT-10 (+ evt overdrive) ligt, waar kan t dan aan liggen? Hij kan toch niet ineens kapot zijn gegaan?

Ik verkies trouwens nog steeds de DT-10 boven de TU-2, maar dat terzijde ;)

Kim Wilson
28 november 2008, 14:01
Tja als je al een TU-2 hebt is het sowieso een beetje vreemd om er nog een DT-10 bij te willen.


...
Wat dacht je van de DT-10 i.p.v. de TU-2? ;)

HaroldA
28 november 2008, 14:03
Wat dacht je van de DT-10 i.p.v. de TU-2? ;)

Beetje vreemde upgrade, IMHO.

Ik ben wel van plan om mijn TU-2 te upgraden naar een Turbo Tuner :rockon:

Fuhgawz
28 november 2008, 14:34
Wat dacht je van de DT-10 i.p.v. de TU-2? ;)

Ja dat bedoelde ik uiteraard! En dat is nog steeds een beetje apart.. :hippie:


Ik ben wel van plan om mijn TU-2 te upgraden naar een Turbo Tuner :rockon:

Ik heb de Turbo Tuner op moeten zoeken, want ik kende hem niet. http://www.turbo-tuner.com/
Maar de voordelen zijn dus dat deze true bypass en een stuk nauwkeuriger is dan de bekende Boss en Korg varianten?

j3r03n
28 november 2008, 15:04
Ik heb net ff geprobeerd, met een 9v blok en met een aparte adaptor, maar hij blijft brommen als er signaal doorheen gaat :confused:

Heb ik ongemerkt mn DT-10 gesloopt? Hij deed dit eerst (2 weken geleden) echt niet, want er is verder niets aan mn setup verandert, alleen de 1spot.

BTW. Er is al een topic over de turbo tuner / true bypass tuners.

robert-gitarist
28 november 2008, 15:10
Hmm vaag probleem dan. Nog garantie op? Zo ja, dan even na de winkel mee terug gaan en kijken naar een oplossing :)

Jammer, ik wou eigelijk eind december of januari een DT-10 kopen maar als ik dit zo lees+dat er meer van dit soort gevallen bekent zijn van de DT-10 begin ik ook te twijfelen :dontgeti:

j3r03n
28 november 2008, 15:19
Nee geen garantie, ik heb geen bonnetje meer :dontgeti:
Maar tot deze week was ik verliefd op deze tuner... Misschien ligt t ergens anders aan en is t over n tijdje weer weg? Ik heb vanavond n optreden, ik zal s goed opletten.:satisfie:

robert-gitarist
28 november 2008, 15:33
Hmm welke muziekwinkel is het? Sommigen hebben namelijk op de computer ook geregistreerd staan wie wat heeft gekocht etc ;)

Wat je nog kunt doen misschien, alles eens opnieuw aansluiten en stuk voor stuk je kabels (patchkabels) eens na lopen en evt. door meten. Misschien dat het wel een kabeltje is dat kapot is oid?

the sure thing
28 november 2008, 16:24
Hmm vaag probleem dan. Nog garantie op? Zo ja, dan even na de winkel mee terug gaan en kijken naar een oplossing :)

Jammer, ik wou eigelijk eind december of januari een DT-10 kopen maar als ik dit zo lees+dat er meer van dit soort gevallen bekent zijn van de DT-10 begin ik ook te twijfelen :dontgeti: Precies! En daarom...... de TU-2. Dan maar een beetje lelijkheid op de koop toe nemen. De Korg is toch echt mooier :)

Mitch
28 november 2008, 16:30
Niet twijfelen, gewoon doen ;) Het komt vaak voor dat -ie een beetje bromt bij tunen, maar dan hebben we het dus over een geluid dat je hoort als alles verder stil is. In een gewone band situatie nog nooit een probleem mee gehad.

FruscianteFan
28 november 2008, 16:41
Ik wou net wat van die brom opnemen omdat ik toch aan het opnemen ben, maar zelfs in een stille huiskamer en met 2 distortions aan, hoorde ik de brom nu ineens niet. Toen ik hem nog wel hoorde, was het trouwens ook een stuk zachter dan de brom van mijn Crybaby.

En ik vraag me af waarom het zo belangrijk is dat je tuner TB is. Alsof een DT-10 tonesuckt.

j3r03n
28 november 2008, 17:21
Hmm welke muziekwinkel is het? Sommigen hebben namelijk op de computer ook geregistreerd staan wie wat heeft gekocht etc ;)

Wat je nog kunt doen misschien, alles eens opnieuw aansluiten en stuk voor stuk je kabels (patchkabels) eens na lopen en evt. door meten. Misschien dat het wel een kabeltje is dat kapot is oid?

Ik heb geen idee welke winkel, ik heb m n jaar geleden van n vriend van me gekocht. Ik zal s navragen, maar daar zoek ik geen heil in.

Alles opnieuw aansluiten en doormeten vind ik wel n goede optie. Dat bedoelde ik ook met "Misschien ligt t ergens anders aan en is t over n tijdje weer weg?" aangezien ik zo vaak switch, dat dat de reden kan zijn dat t nu ineens bromt.

Kim Wilson
28 november 2008, 20:57
Beetje vreemde upgrade, IMHO.


Waarom? De DT-10 is (fractioneel, dat wel) beter dan de TU-2, hij is iig preciezer. En hij werkt iets anders. De lampjes verspringen niet, maar varieren in felheid. Hij verloopt dus mooier en vloeiender dan een TU-2.

the sure thing
28 november 2008, 21:31
Waarom? De DT-10 is (fractioneel, dat wel) beter dan de TU-2, hij is iig preciezer. En hij werkt iets anders. De lampjes verspringen niet, maar varieren in felheid. Hij verloopt dus mooier en vloeiender dan een TU-2.
Maar de TU-2 is wat mij betreft precies genoeg. Ik hoef op het podium niet te intoneren. EN je kan ook op andere manieren kiezen hoe de lampjes reageren.

Nielsje
28 november 2008, 22:16
Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij of zij voor een Boss danwel Korg kiest.


Maar alleen mensen met een Korg zijn stoer :D

FruscianteFan
28 november 2008, 22:35
Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij of zij voor een Boss danwel Korg kiest.


Maar alleen mensen met een Korg zijn stoer :DDaar was ik het helemaal mee eens, tot ik net een foto tegenkwam van Realeigo's plank. Wel een Boss TU-2, maar ook een CE-1!

Mitch
28 november 2008, 22:37
Ah joh, die CE1's zijn nog erger uit de tijd dan TU2's!

Chris Winsemius
28 november 2008, 22:56
+1!

Ouwe meuk gewoon met veel krassen. :seriousf:

j3r03n
30 november 2008, 13:50
Gister en eergisteravond opgetreden, hij deed t daar ook, maar t was idd niet erg storend vanwege alle overige herrie. Nouja, ik zoek nog s verder waar t aan ligt.:nervous:

robert-gitarist
30 november 2008, 14:04
Niet twijfelen, gewoon doen ;) Het komt vaak voor dat -ie een beetje bromt bij tunen, maar dan hebben we het dus over een geluid dat je hoort als alles verder stil is. In een gewone band situatie nog nooit een probleem mee gehad.

Een beetje brom of geruis is niet zo erg, bedoel mijn buizenbak ruist ook aardig veel maar ik wil gewoon een goede tuner hebben zonder problemen ;)
De zwarte versie vande DT10 staat nog steeds bovenaan mijn lijst maar goed, ik ga er nog even over na denken. TU-2 of de DT10. Kwa looks vind ik ze beide wel erg tof.

j3r03n
30 november 2008, 14:14
Een beetje brom of geruis is niet zo erg, bedoel mijn buizenbak ruist ook aardig veel maar ik wil gewoon een goede tuner hebben zonder problemen ;)
De zwarte versie vande DT10 staat nog steeds bovenaan mijn lijst maar goed, ik ga er nog even over na denken. TU-2 of de DT10. Kwa looks vind ik ze beide wel erg tof.


Jaaa, die zwarte...:nervous: Iemand ruilen voor mijn grijze? (off topic)

robert-gitarist
30 november 2008, 15:12
Jaaa, die zwarte...:nervous: Iemand ruilen voor mijn grijze? (off topic)


Ik heb wel een zwarte en wil ruilen!!!












Maar het is wel een Behringer :D ;)

j3r03n
30 november 2008, 15:20
Ik heb wel een zwarte en wil ruilen!!!

Maar het is wel een Behringer :D ;)

Ahum, nee, doe mij dan maar mijn krakende grijze Korg :dance:

Ibanez666
2 december 2008, 13:07
FF wat anders over de DT10. Nou heb ik gelezen dat de positie van de DT10 in je pedalenchain invloed kan hebben op je geluid. Nou moet ik zeggen dat de DT-10 bij mij aan het begin van de chain wel extra hoog toevoegd. Heeft iemand anders dat ook? Het schijnt ook dat, vanwege de buffer, het minder verstandig kan zijn om de DT1-10 voor eventuele distortions te zetten? Hoe moet ik dat zien?

j3r03n
2 december 2008, 13:10
Ik wist niet dat dat zo veel invloed zou kunnen hebben... Ik heb m ook helemaal vooraan :dontgeti:

Ibanez666
2 december 2008, 13:14
Ik wist niet dat dat zo veel invloed zou kunnen hebben... Ik heb m ook helemaal vooraan :dontgeti:

In het begin vond ik het nog wel wat prettig dat extra hoog, maar het ging hoe langer hoe meer irriteren (vooral bij de drummer die op oorhoogte zat met mijn speakers.) Ik ga hem er nu even tussenuithalen en kijken hoe veel het scheelt. Ik ga hem ook aan het eind van de chain proberen. Ik wilde eigenlijk weten of er nog meer manieren zijn om dit te ondervangen.

RedBuell
2 december 2008, 13:26
Mijn DT10 bromt alleen als de rode lampjes branden. Zodra het groene lampje brandt hoor je niks meer.

Wat ik ook heel irritant vind is dat "heen en weer geknipper" tussen b en # van de rode lampjes tijdens het stemmen, zo kan het nog knap lastig zijn om je gitaar netjes te stemmen zodat iedere snaar een groen lichtje oplevert. Hebben meer dt-10 gebruikers daar last van? of ligt het aan de gevoelighid van dat ding?

Kim Wilson
2 december 2008, 13:32
Ja, dat is nou juist de grap, dat je je gitaar zuiver stemt. Hoe eerder de tuner van het groen afloopt, hoe nauwkeuriger hij is.

Ibanez666
2 december 2008, 13:37
Ja, dat is nou juist de grap, dat je je gitaar zuiver stemt. Hoe eerder de tuner van het groen afloopt, hoe nauwkeuriger hij is.


hey hoe zit het met jou DT-10 en eventuele invloed op je sound? (zie eerder post van me)

Kim Wilson
2 december 2008, 13:41
Geen idee, eigenlijk. Ik heb net een nieuwe amp, dus al mijn vergelijkingsmateriaal is weg.

Maar als je teveel hoog hebt, draai je dat er op je amp toch weer uit? Daar is die eq voor gemaakt. Of spelen met je tone-knop van je gitaar, kan ook helpen.

j3r03n
2 december 2008, 13:43
Heen en weer geknipper? Dan moet je denk ik toch niet zo hard aan je stemmechanieken draaien :confused:

Ibanez666
2 december 2008, 13:52
Geen idee, eigenlijk. Ik heb net een nieuwe amp, dus al mijn vergelijkingsmateriaal is weg.

Maar als je teveel hoog hebt, draai je dat er op je amp toch weer uit? Daar is die eq voor gemaakt. Of spelen met je tone-knop van je gitaar, kan ook helpen.

Ja maar dan hou ik bijna geen hoog over. Laatst met een optreden vroeg de geluidsman of ik even wat treble kon bijdraaien. Het is ook geen treble dat de DT-10 toevoegd, meer een penetrant hoog

RedBuell
2 december 2008, 14:34
Ja, dat is nou juist de grap, dat je je gitaar zuiver stemt. Hoe eerder de tuner van het groen afloopt, hoe nauwkeuriger hij is.

Dat hij eerder van groen afloopt als hij nauwkeuriger is snap ik, maar hij knippert vaak als een gek tussen b en # zodat het lastig is en best tijd kost om hem precies in het groen te krijgen.
Als hij netjes op # totdat je vergenoeg terug draait zou dat het stemmen een stuk makkelijker maken.

HaroldA
2 december 2008, 14:41
Dat hij eerder van groen afloopt als hij nauwkeuriger is snap ik, maar hij knippert vaak als een gek tussen b en # zodat het lastig is en best tijd kost om hem precies in het groen te krijgen.

Ook als je met een flageolet op de 12e fret stemt?

Kim Wilson
2 december 2008, 14:58
Dat hij eerder van groen afloopt als hij nauwkeuriger is snap ik, maar hij knippert vaak als een gek tussen b en # zodat het lastig is en best tijd kost om hem precies in het groen te krijgen.
Als hij netjes op # totdat je vergenoeg terug draait zou dat het stemmen een stuk makkelijker maken.
Dan is er iets niet goed met je gitaar. Heb je er geen baggeroude snaren op liggen? Bij aanslag mag ie iets boven het groen aangeven, dan zakt ie binnen een seconde naar groen. Dan zal hij misschien nog iets eronder zakken, maar dat is niet erg. Als ie constant heen en weer knippert, is er iets niet goed.

RedBuell
2 december 2008, 17:19
Dan is er iets niet goed met je gitaar. Heb je er geen baggeroude snaren op liggen? Bij aanslag mag ie iets boven het groen aangeven, dan zakt ie binnen een seconde naar groen. Dan zal hij misschien nog iets eronder zakken, maar dat is niet erg. Als ie constant heen en weer knippert, is er iets niet goed.

Ik heb dat bij beide gitaren, de ene (LTD) is net afgesteld door Hans Pluut dus daar zal momenteel niet veel aan kunne mankeren, ik heb het niet met flagoletjes op de 12e positie geprobeerd dus dat ga ik eerst maar ff proberen.

Ik dacht zelf dat het aan de tuner zelf lag, het is best irritant als het zo zenuwachtig heen en weer knippert.

j3r03n
8 december 2008, 20:02
Hmmm, ik heb nog vanalles geprobeerd, ook gewoon gitaar --> DT-10 --> amp, maar hij blijft t doen. Nouja, pech gehad, dan maar een flink potje ergernis tijdens het stemmen...:sneaky:

robbie83
9 december 2008, 23:02
Het is ook niet dat je een hele goedkope gitaar heb ???

Ik had met me squier eerst dat probleem ook namelijk... op een andere merk tuner.
Maar nu pakte ik me tuner weer eens... op me fender en werkt TOPPIE !
Geen zenuwachtig gedoe meer...
Dus misschien is dat het ???

Als er nog mensen van hun TU-2 afwillen.... hahahaha, ik hou me aanbevolen hoor !!

j3r03n
10 december 2008, 11:00
Nee, het is niet zo dat ik n hele goedkope gitaar hebt... :nervous:

En daarbij is het probleem plotseling ontstaan, zonder wijziging van gear.

Henri H
1 januari 2009, 13:31
Ik begrijp een beetje uit deze discussie dat de TS (j3ro3n) als enige die irritante brom ( kkkkrrrrggggg etc.) heeft?

En RedBuell's heen en weer geflikker is ook alleen bij hem?
Misschien ligt het ook aan je evt. oude snaren of is de batterij van de DT-10 bijna leeg.
Op mijn oude Korg stemapparaat (weet het type zo even niet meer) heb ik datzelfde ook als de batterij bijna leeg is.

Ik twijfel met de aanschaf tussen een Pitchblack en een DT-10.
Heb al wat verschillende meningen hierover gelezen dus ga ze zelf proberen te testen binnenkort (waarschijnlijk zaterdag).
Is de DT-10 niet true bypass en de Pitchblack wel? Ik dacht het ergens te hebben gelezen.
Heeft een Pitchblack dan ook geen buffer?

Mitch
1 januari 2009, 13:46
De DT10 heeft een goede buffer (goed hoge ingangsimpedantie) en de PB is TB :D
De DT10 heeft vaak de 'kwaal' dat -ie een beetje bromt tijdens het zoeken, maar ik heb het nog nooit zo hinderlijk gehoord als de topicstarter beschreef. Mijne doet het ook en die wordt niet door een batterij gevoed. Veel mensen die een TU2 gewend zijn vinden het moeilijker stemmen omdat -ie nauwkeuriger is. Hij staat minder snel 'stil' dan een TU2 maar dat heeft alles te maken met snaarspanning etc. Eigenlijk zie je dan pas dat er altijd enige onzuiverheid in zit en moet je je er niet te druk om maken.

robert-gitarist
1 januari 2009, 13:56
H.Huisjes, breng me nu niet wéér aan het twijfelen :D ;)

jimihattricks
1 januari 2009, 15:05
heb mn korg DT-10 op een Rothwell voeding aangesloten, samen met boss NS-2, MXR SuperComp, Twoverdrive (D_H), Rothwell F1 Boost, MXR Phaser en Delay.. nog nooit ook maar iets gehoord tijdens de mute, zelfs niet met distortion/fuzz/whatever erachter open, ongeacht de gitaar

j3r03n
2 januari 2009, 15:47
Tja, ik heb heb ook vóór mn distortion, maar hij ruiste eerst ook niet.

@ H.Huisjes: Volgens mij waren er meerdere mensen met hetzelfde probleem, en ik gebruik geen batterijen maar een 1Spot. (Met batterij doet ie t nu trouwens ook. Ik denk dat het grote verschil tussen de DT-10 en de Pitchblack inderdaad de buffer resp. true bypass is.

@ Mitch: Hij bromt niet tijdens het zoeken, maar juist als het groene lampje aangaat. Als de toon nog te hoog of laag is, hoor je niks, echt vreemd. Maar ik heb er ondertussen wel mee leren leven...

Falcon
20 januari 2009, 13:58
Hij bromt niet tijdens het zoeken, maar juist als het groene lampje aangaat. Als de toon nog te hoog of laag is, hoor je niks, echt vreemd. Maar ik heb er ondertussen wel mee leren leven...

Ik heb exact hetzelfde. Bij mij is het ook na een tijdje begonnen (of ik heb het eerst nooit gemerkt, maar dat lijkt me sterk). Ik schakel voor het stemmen altijd even naar het cleane kanaal van m'n amp, dan is de brom nauwelijks hoorbaar/storend. Op het drive kanaal bromt ie idd behoorlijk.

j3r03n
20 januari 2009, 14:05
Ik heb exact hetzelfde. Bij mij is het ook na een tijdje begonnen (of ik heb het eerst nooit gemerkt, maar dat lijkt me sterk). Ik schakel voor het stemmen altijd even naar het cleane kanaal van m'n amp, dan is de brom nauwelijks hoorbaar/storend. Op het drive kanaal bromt ie idd behoorlijk.

Zo heb ik het ook precies. Dan zal het wel een kwaal zijn van de DT-10. Jammer, maar nog steeds een goede tuner.

Nielsje
20 januari 2009, 14:09
Ha! Waar ik eerst beweerde dat ik er géén last van had, kwam ik er van de week toch achter dat de mijne ook bromt. Ik heb er geen last van, de brom is minder dan de prachtige 60 Hz klank die uit m'n P-90's voortvloeit..

j3r03n
20 januari 2009, 14:22
Ha! Waar ik eerst beweerde dat ik er géén last van had, kwam ik er van de week toch achter dat de mijne ook bromt. Ik heb er geen last van, de brom is minder dan de prachtige 60 Hz klank die uit m'n P-90's voortvloeit..

Aha, een kwestie van goede Signal To Noise To Nog Meer Noise ratio ;)


Disclaimer: Ik weet het, brom is geen ruis...