PDA

View Full Version : Vengeance [+Timo Somers]



TimoSomers
27 november 2008, 15:01
Hey iedereen ! :)

Zoals beloofd hier het verhaal over hoe ik in Vengeance terecht ben gekomen.
Het begon met het vertrek van Peter Bourbon, die vervangen werd door Len Ruygrok.
I.v.m. ziekte kon Len niet mee met een tsjechiesche tour en moest er dus heel snel een plaatsvervanger voor desbetreffende tour aangetrokken worden.
Toevallig was ik dat weekend bij mijn pa en hebben we samen de hele set in 1 dag ingestudeerd.
De tour verliep erg goed, en later hebben ze dus besloten om mij als vaste gitarist aan te trekken.
Dus zodoende ben ik nu samen met Jan Somers de vaste gitarist van Vengeance.
Tevens komt op 23 Januari de nieuwe CD 'Soul Collector' uit!

Voor tourdata : http://www.vengeanceonline.nl/tour.html
Mijn myspace : www.myspace.com/timoosomers
Vengeance myspace: www.myspace.com/vengeancebackinthering

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/Vengeance-FC2-LOGO-NEW-BL-1.jpg

Luke-wannabe
27 november 2008, 15:14
Doe je goed, dude! Respect!
Wel makkelijk als je er zo in rolt!

RonnyV
27 november 2008, 15:15
Vengeance? ;) dunno... maar wel vet dat je de vaste gitarist bent geworden :)

Bigfoot414
27 november 2008, 16:29
Vader en zoon dus?

Wel heel vet dat je nu one of the guys bent :)

kokeleko
27 november 2008, 17:44
Mooi man.

Ik zag Vengeance in April nog hier in de buurt, geen schim meer van wat het was helaas.
De gitarist Bourbon stond helemaal uit in het zaal geluid.
Toen ik de mixert vroeg waarom zei deze, "zijn sound staat me niet aan daarom staat ie uit".
Periode Lucassen, Holleman, Bijlsma was wel de mooiste.
Desalniettemin, het blijft aanstekelijke muziek.

Veel succes, Ko.

Tho
27 november 2008, 17:58
Mooi man.

Ik zag Vengeance in April nog hier in de buurt, geen schim meer van wat het was helaas.
De gitarist Bourbon stond helemaal uit in het zaal geluid.
Toen ik de mixert vroeg waarom zei deze, "zijn sound staat me niet aan daarom staat ie uit".
Periode Lucassen, Holleman, Bijlsma was wel de mooiste.
Desalniettemin, het blijft aanstekelijke muziek.

Veel succes, Ko.

what the fuck? Was dat hun eigen geluidsman?

kokeleko
27 november 2008, 18:06
Jep van hun zelf.

Noctiis
27 november 2008, 18:29
damn dat moet een geluidsman bij mij niet flikken :sneaky:

hey maar veel succes Timo! enjoy!

budje
27 november 2008, 18:45
Zeker te weten gefeliciteerd!! Was toch een van de eerste echte bands die ik zag spelen

Orgasmocaster
27 november 2008, 21:48
Good Job!
Ik heb goede herinneringen aan een paar Vengeance concerten in de 80s!

TimoSomers
1 november 2011, 19:30
Zoals sommigen gezien hebben is er nieuwe leven geblazen in Vengeance.

Hier de publieke statement:


All-Star Line Up - feat. singer Leon Goewie with Chris Slade ( AC/DC) Keri Kelli ( Alice Cooper) & Chris Glen ( MSG)
Release Date: February, 27th 2012

Dutch rock legend Vengeance is back with a musical bang: almost three years after their most recent studio album "Soul Collector", their latest recording "Crystal Eye" is ready for release and is set to delight all fans of the band's straightforward, timeless hard rock. Vocalist Leon Goewie promises eleven haunting new songs which forge an arch between the group"s glorious past " documented by the return of the legendary band logo from the cult recordings "We Have Ways To Make You Rock" and "Take It Or Leave It" " and their future-oriented present.

"Crystal Eye" will be out on 27 February 2012 (Germany: 24 February, USA/Canada: early March) on Steamhammer/SPV. Goewie comments the worldwide collaboration with the german Hanover based label enthusiastically: "We are proud that we have signed with SPV/Steamhammer. We finally found our home and together we have many ways to make the fans rock!" Olly Hahn, A&R at Steamhammer/SPV, is equally delighted: "I was always a fan of the band and now they are part of the SPV family, which is fantastic. The new album rocks big time and will bring a huge smile on the face of every fan!"

The album"s sensational all-star cast is just as spectacular as the new material: alongside original vocalist Leon Goewie, "Crystal Eye" features drummer Chris Slade ( AC/DC), guitarist Keri Kelli ( Alice Cooper), bassist Chris Glen ( Michael Schenker Group), and guest guitarist Timo Somers (son of Vengeance guitarist Jan Somers, who sadly passed away in January 2011). "More than ever before, this is a band which consists of friends," comments Goewie, whose excellent reputation as an exceptional vocalist made this impressive line-up possible: Goewie, Slade, Glen and Kelli also form the nucleus of AC/DC cover band Chris Slade`s Steel Circle who rock the popular clubs whenever their time allows it.

"Crystal Eye" was produced by Michael Voss, who composed most of the songs in collaboration with Goewie. The title track was penned by former Vengeance guitarist Arjen Lucassen (Ayreon, Star One), and Tony Martin ( Black Sabbath) contributed "Whole Lotta Metal" tailor-made for Goewie and Vengeance. The album closes with the instrumental "Jan`s End Piece" which features the last guitar solos recorded by Jan Somers before his unexpected death.

"I've listened to the new tracks a couple of times now and consider this the most professional album I"ve ever done," says Goewie proudly, adding: "The fun and humour which are typical of Vengeance are all there on "Crystal Eye", but in addition, the material is perceptibly more serious, which I feel really suits Vengeance mark 2012."

Goewie & Co. will schedule a tour featuring their illustrious album line-up for March/April 2012.



Kort samengevat: Nieuwe plaat komt uit op SPV/Steamhammer, ik speel op 2 nummers. De line up is verder: Chris Slade (AC DC), Keri Kelli (Alice Cooper) Chris Glenn (Michael Schenker, Deep Purple). Ook is een van de laatste opgenomen solo's van Pa te horen. (een korte instrumental, ergens een solo uitgeknipt en heel mooi in context geplaatst).
Ik ga live met deze line up mee doen wanneer ik kan (dus wanneer ik niks met Delain heb).

Harry
2 november 2011, 11:32
kijk, dat benne leuke dingen!!

wireman
3 november 2011, 11:03
Timo,

Gaaf om te lezen man!! Ik heb Vengeance nog een tijdje gevolgd omdat een goede kennis van me (Erik Stout) nog een tijdje bij Vengeance achter de drumkit heeft gezeten.. Helaas ben ik Erik een beetje uit het oog verloren en spreek ik hem nog maar sporadisch.. Vette band! Cool om dit te lezen! Bewijst dat jij, maar voornamelijk je pa toch deel uitmaakte van de top uit een mooie periode..

Have fun gozer!!

TimoSomers
12 januari 2012, 19:51
http://www.spv.de/_BRIDGE/products.php?product=36332

Samples!!!
Ik ben te horen op Promise me en Crystal Eye.

Thiez
12 januari 2012, 20:15
Vind het niet echt een Vengeance-plaat moet ik zeggen, maar het klinkt wel lekker. Misschien dat ik hem wel koop als hij uit komt.

TimoSomers
12 januari 2012, 20:24
Niet een 80's plaat, maar het is wel erg in lijn met de laatste paar platen. (wat ik beter vind overigens).

Thiez
12 januari 2012, 23:37
Ik vind soul collecter en back in de ring juist de 80's hardrock riffjes in zich hebben. Deze plaat neigt naar de wat hardere kant. en ook de sound is wat anders. Wat minder marshally haha.

TimoSomers
12 januari 2012, 23:50
Ooooh zo.
Haha ja, nou deze plaat is vooral geschreven door Michael Voss.
Op soul collector was de helft geschreven en gespeeld door pa (en je hoort precies welke, Dance, Wait untill the sun goes down, so many times, rock & roll band, etc). Deze plaat heeft wel een michael voss sausje over zich heen dus.
Echt heavier vind ik hem juist niet. Maar dat komt omdat ik heel de nummers ken haha, de samples zijn natuurlijk niet erg representatief.
Het is een erg gevarieerde plaat geworden die een beetje alle voorgaande Vengeance combineert maar vooral iets volwassener is geworden qua sound.

Thiez
13 januari 2012, 10:26
Ok cool, ben benieuwd naar het gehele resultaat. De nummers van je pa kan je er inderdaad goed uithalen. en ook zijn sound is heel herkenbaar en erg lekker vind ik zelf. Die amp die hij geairbrushed had, was dat een JCM800?

TimoSomers
13 januari 2012, 13:29
Cool!
Zijn opgeschilderde amp is een 6100LM Anniversary. Beste Marshall die ik ooit gehoord heb! (Vele malen beter dan jcm800 imo).
Amp op soul collector is volgesmij wel een jcm800.

Thiez
13 januari 2012, 14:24
Cool!
Zijn opgeschilderde amp is een 6100LM Anniversary. Beste Marshall die ik ooit gehoord heb! (Vele malen beter dan jcm800 imo).
Amp op soul collector is volgesmij wel een jcm800.

Nice, die 6100 heb ik ook een hele tijd naar zitten kijken en vind het nog steeds een heel interessant dingetje. Lijkt me een erg gave channelswitcher voor in een hardrock band ;)

jaywalker
2 februari 2012, 18:17
Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Heb jij nu alle gear van je pa tot je beschikking?
Lijkt mij echt zo mooi als ik ooit sterf, dat mij zo'n gewoon keihard door-rockt op mijn ouwe meuk.

TimoSomers
2 februari 2012, 18:55
Yes heb ik, en wordt flink gebruikt haha! Heel mooi indd.

wireman
3 februari 2012, 14:02
En terecht wat mij betreft! Niets is persoonlijker dan muziek.. een mooiere erfenis kan ik me niet bedenken! It's the only way!!

jaywalker
5 februari 2012, 09:50
top! geniet er van!

TimoSomers
1 maart 2012, 10:16
http://music.aol.com/new-releases-full-cds#/16

Stream van het album.
Ik speel op nr 8 en 9.

Thiez
1 maart 2012, 17:36
Klinkt goed timo, ga die plaat zeker kopen. Ik hoorde trouwens dat 'praise the hero' vengeance gaat supporten bij de nederlandse tour?
Ik heb al paar keer samen met hun opgetreden maar die muziek vind ik nou echt niet passen bij vengeance. Party punk noemen ze het, met een blije beat erin. En zijn stem is ook niet alles ;) maar goed, das mijn mening.

TimoSomers
2 maart 2012, 12:09
Thanks! Ja snap het ook niet helemaal. Tis wel een lokale band dus wellicht is dat het.

TimoSomers
26 maart 2012, 13:52
http://www.youtube.com/watch?v=1V4cYzlyMrk

Scopperloit
1 april 2012, 21:22
Hey Timo,

Ik moest vrijdag optreden in de Tavenu in Waalwijk en zag dat je er daar binnenkort langskomt met Vengeance. Wie weet kom ik nog wel een kijkje nemen en zoals eerder genoemd vind ik Praise the Hero niet echt bij jullie passen. (Natuurlijk had ik liever met mijn band er gestaan :P).
Ik vind het echt te gek wat je doet en ik vind het echt mooi dat je pap de eer krijgt die hij verdient.

Thiez
1 april 2012, 22:03
Denk dat ik dan ook een kijkje kom nemen in waalwijk. Maar dan kom ik wel na het voorprogramma, praise the hero heb ik vaak genoeg gezien....

TimoSomers
5 april 2012, 21:26
Cool!


Nieuw trackje online waar ik op speel:


http://www.youtube.com/watch?v=xxbwjnJ6jh8

Thiez
5 april 2012, 22:26
Mooi nummer timo, een gaaf clipje ook! erg mooi eerbetoon aan je pa.