PDA

View Full Version : Peavey 6505 + ISP Decimator



Tho
27 november 2008, 14:30
Zo! Ik had het beloofd, dus doe ik het ook.

Gister mijn amp en ISP Decimator mee genomen naar de oefenruimte. Nou iedereen kent de 6505 wel, maar zet hem nóóit bovenop een Koch Powertone Cab. Gadverdamme wat een rasp zeg. Volgens mij waren de speakers ook gescheurd, maar echt, wat verrot.

Maar goed! Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen, behalve dat die ISP dan ding gewoon keihard het zwijgen op legt waar het nodig is! De 6505 is een ruisbak, maar niks geen feedback, niks geen gezoem of wat dan ook. Kortom: Aanrader! :)

Ik heb wel gemerkt dat je aan de EQ op de amp zelf geen fuck hebt. Volgende keer mijn BOSS EQ eens in de FXloop douwen, en kijken wat er gebeurd.

Ik schrok me die avond wel helemaal de tering, want opeens begon ik vermogen te verliezen. Nou, batterij van m'n SD Blackout vervangen, maar nee, zelfde. Ik was natuurlijk para omdat dat ding voor het eerst op hoog volume gaat, en al eens gerepareerd is. Toen de batterij van de ISP vervangen, hoewel het LEDje nog brandde. Nope.. die batterij was leeg. Toen maar eens met een BOSS adapter geprobeerd te voeden om te kijken of dat het was, maar dat past natuurlijk weer niet op een ISP. Toen heeft Jeroen even ingeprikt, en alles was gewoon prima, dus mijn hartslag zakte van 280 naar 80.

Samenvatting:

Peavey 6505 + Koch Powertone cab = no go, gadverdamme
Peavey 6505 + ISP Decimator = voor elkaar gemaakt
Peavey 6505 - ISP Decimator = feedback on the loose
Peavey 6505 + ingebouwde EQ = gay
ISP + BOSS adapter = gezoem van een zwerm bijen


Nog een vraagje voor de 6505 owners: Ik had de master ongeveer op 3 staan, maar dat ding werd gedurende de 3 uur die we speelden niet bepaald heet of zo. Klopt dat?

interessander
27 november 2008, 14:36
De eq van een 5150/6505 is niet bepaald effectief inderdaad, een EQ in de loop doet 'wonderen' maar de presence en resonance moet je ook niet onderschatten!

Ik kan je verder een OneSpot aanraden om de ISP te voeden.

Tho
27 november 2008, 14:40
De eq van een 5150/6505 is niet bepaald effectief inderdaad, een EQ in de loop doet 'wonderen' maar de presence en resonance moet je ook niet onderschatten!

Ik kan je verder een OneSpot aanraden om de ISP te voeden.

Bedankt voor je tips gozer!

Jimwoud
27 november 2008, 15:05
Die standaard Koch speakers ben ik ook niet weg van. Ik vind de EQ van een 5150 prima hoor. Waar had je precies problemen mee. Te weinig on tap of verkeerd gekozen gebieden van de EQ.

Ik heb hier nog een Boss 10 bands EQ liggen, zo'n half 19" ding. Zal het ook eens proberen. Feedback heb ik geen last van, alleen als je je gitaarvolume uit draait blijft de amp pruttelen/ ruizen inderdaad.

Noctiis
27 november 2008, 15:10
goed om te horen dat de Decimator zijn werk doet!
Ik zou niet meer zonder kunnen, hehe.

Tho
27 november 2008, 15:26
Die standaard Koch speakers ben ik ook niet weg van. Ik vind de EQ van een 5150 prima hoor. Waar had je precies problemen mee. Te weinig on tap of verkeerd gekozen gebieden van de EQ.

Nou als ik er meer bass in wil, dan wil ik dat ook merken ;) Alleen de 'high' lijkt wat te doen

Luke-wannabe
27 november 2008, 16:16
Is die decimater een gate ofzo?

Jimwoud
27 november 2008, 16:29
Nou als ik er meer bass in wil, dan wil ik dat ook merken ;) Alleen de 'high' lijkt wat te doen
Kan er opzich wel inkomen ja, maar als je de resonance voluit heb staan, dan heb je bas genoeg lijkt me? Or do you want more?

die mesa preamp die ik heb, heeft veel meer bas, maar dat terzijde.

HaroldA
27 november 2008, 16:34
Is die decimater een gate ofzo?

Nope, het is DE gate der gaten!

Overigens voed ik de mijne met een Cioks Double Jack, zonder problemen.

gerrekat
27 november 2008, 16:52
hier nog een zeer tevreden ISP gebruiker

Squier4ever
27 november 2008, 21:45
coole review. overigens, minder gain is normaal gesproken ook minder feedback en maakt een ISP dus overbodig en gay.....

HaroldA
27 november 2008, 21:57
coole review. overigens, minder gain is normaal gesproken ook minder feedback en maakt een ISP dus overbodig en gay.....

Haha! :stop: Jaloers??? :cheerup:

Ik speel tegenwoordig met steeds minder gain en kan er nog steeds niet over uit hoe fijn zo'n iSP is! Echt heerlijk om daarmee te spelen ;)

Geoffrey
27 november 2008, 22:09
Wat heb je nu aan minder gain..?

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de ISP over een Peavey 5150.
De EQ is inderdaad niet zo super.. maar ik haal er nu wel mn klank uit zonder EQ in de loop. blijven experimenteren met de mogelijkheden en uiteindelijk vind je je klank wel.

Nog een vraagje.. zit je ISP in de loop of tussen gitaar en amp?
Ik voed de mijne trouwens ook met een onespot..

Geoffrey
27 november 2008, 22:13
Nog een vraagje voor de 6505 owners: Ik had de master ongeveer op 3 staan, maar dat ding werd gedurende de 3 uur die we speelden niet bepaald heet of zo. Klopt dat?

Na een tijd spelen krijgt mijn 5150 toch behoorlijk warm.. maar nu ook niet om te zeggen heet.
Misschien de nieuwe lampen die nog wat inspeeltijd vragen om tot hun max te komen?

HaroldA
27 november 2008, 22:14
Wat heb je nu aan minder gain..?

Van OD-1 op 12 uur naar OCD op 10 uur en van preamp op 8 naar preamp op 4-5 (JMP/JCM888)

Da's niet extreem veel gain, geloof ik ;)

Tho
28 november 2008, 00:39
coole review. overigens, minder gain is normaal gesproken ook minder feedback en maakt een ISP dus overbodig en gay.....

Ik heb de gain op 12 uur. Dat vind ik het mooist. Met de 6505 incl. actieve humbuckers heb je met de gain op 1 al keiharde feedback, mits je op volume speelt.


Ik heb de ISP trouwens gewoon tussen gitaar en amp. Ik moet verder nog een beetje expirimenteren wat m'n setup gaat worden :)

Orpheo
28 november 2008, 00:49
Tho, gefeli met je amp, tof dat het goed is afgelopen ermee. Toch wil ik graag weten, waarom heb je deze amp ipv de powerball? het feit dat jij klaagt dat de PB niet lekker door de band heenkwam 'knaagt' wel een beetje. Ik ga straks ook aan de Engl, en ik heb geen zin in een 'lemon', eentje die niet door de band heen komt. Binnenkort ga ik weer veel spelen enzo, en ik heb geen zin in een amp die niet doorkomt. ik heb wel gezocht, maar kon niet echt een antwoord vinden, vandaar dat ik 't zo dus effe vraag :)

Johannes
28 november 2008, 01:51
Tho, gefeli met je amp, tof dat het goed is afgelopen ermee. Toch wil ik graag weten, waarom heb je deze amp ipv de powerball? het feit dat jij klaagt dat de PB niet lekker door de band heenkwam 'knaagt' wel een beetje. Ik ga straks ook aan de Engl, en ik heb geen zin in een 'lemon', eentje die niet door de band heen komt. Binnenkort ga ik weer veel spelen enzo, en ik heb geen zin in een amp die niet doorkomt. ik heb wel gezocht, maar kon niet echt een antwoord vinden, vandaar dat ik 't zo dus effe vraag :)

No worries, een PB prikt prima door de mix (scheur geluiden). Althans, ik ben altijd hoorbaar binnen de band. Mijn basissound is Burny Les Paul/ Gibson explorer (met sd sh-2 en sh-4)--> Powerball (met JJ's)--> engl v30 kast (recht)

(Vind het clean kanaal trouwens aan de dunne kant (prikt niet super), maar met wat effectjes goed te pruimen.) Ik speel in een gothic-metal band (kort door de bocht)

Ontopic: wat is er zo anders aan een ISP tov bijv de rocktron hush?

interessander
28 november 2008, 09:57
@Johannes: Heel kort door de bocht is de ISP een doorontwikkeling van de Hush. De ISP is ontworpen om heel snel te reageren bij korte staccato stukken en om lange noten juist 'met rust te laten'

En Tho, ik gebruik hem ook tussen gitaar en amp, daar werkt hij het best om strakke breaks stil te krijgen en feedback tegen te gaan.

Tho
28 november 2008, 10:10
Tho, gefeli met je amp, tof dat het goed is afgelopen ermee. Toch wil ik graag weten, waarom heb je deze amp ipv de powerball? het feit dat jij klaagt dat de PB niet lekker door de band heenkwam 'knaagt' wel een beetje. Ik ga straks ook aan de Engl, en ik heb geen zin in een 'lemon', eentje die niet door de band heen komt. Binnenkort ga ik weer veel spelen enzo, en ik heb geen zin in een amp die niet doorkomt. ik heb wel gezocht, maar kon niet echt een antwoord vinden, vandaar dat ik 't zo dus effe vraag :)

tsja.. wie zal het zeggen? Het was alderhout + powerball 'tegen' mahonie hout + 5150.

Ik werd toch behoorlijk weggedrukt, en toen ik opnames terug hoorde vond ik de Powerball enorm metaalachtig klinken. Maar een bias zou dat op kunnen lossen. Het was niet dat ik niet hoorbaar was, maar de powerball was gewoon te dun tegenover de 5150.


Maar Orph, aangezien jij alleen maar mahoniegitaren hebt, is dat iets waar jij je nauwelijks druk om hoeft te maken denk ik.

Marc Oblivian
28 november 2008, 12:48
Ik speel met een vrij dik klinkende Les Paul (mahonie dus) op de Powerball en daarmee klinkt het echt vet hoor, maar toch strak. Ook wel eens met een basswood Ibanez (RG560) op de Powerball gespeeld en dat klinkt inderdaad wat dunner, maar nog steeds vet genoeg...

Tho
28 november 2008, 15:11
Ik speel met een vrij dik klinkende Les Paul (mahonie dus) op de Powerball en daarmee klinkt het echt vet hoor, maar toch strak. Ook wel eens met een basswood Ibanez (RG560) op de Powerball gespeeld en dat klinkt inderdaad wat dunner, maar nog steeds vet genoeg...

Klopt :) Ik ben er dan ook achter gekomen dat houtsoort een hele grote factor is qua sound van de Powerball.

Orpheo
28 november 2008, 15:44
tsja.. wie zal het zeggen? Het was alderhout + powerball 'tegen' mahonie hout + 5150.

Ik werd toch behoorlijk weggedrukt, en toen ik opnames terug hoorde vond ik de Powerball enorm metaalachtig klinken. Maar een bias zou dat op kunnen lossen. Het was niet dat ik niet hoorbaar was, maar de powerball was gewoon te dun tegenover de 5150.


Maar Orph, aangezien jij alleen maar mahoniegitaren hebt, is dat iets waar jij je nauwelijks druk om hoeft te maken denk ik.

maar wat voor muziek maak je nu precies? ik heb wel n idee, maar toch. ik heb een PB geprobeerd met m'n maten (soort-van bandje, maar geen 2e gitarist, dat wel), en de PB knalde er veel beter doorheen dan de 6505 die daar stond... nja morgen ga ik mijn SE ophalen :hippie:

Tho
28 november 2008, 15:57
maar wat voor muziek maak je nu precies? ik heb wel n idee, maar toch. ik heb een PB geprobeerd met m'n maten (soort-van bandje, maar geen 2e gitarist, dat wel), en de PB knalde er veel beter doorheen dan de 6505 die daar stond... nja morgen ga ik mijn SE ophalen :hippie:

Tsja.. moeilijk te zeggen. Onze EP komt volgend jaar uit, die zetten we ook op de space. Ik zou zeggen dat we 'melodische thrashmetal met deathmetal invloeden' maken hahaha.

Ik kan je wel verzekeren dat je geen last hebt van dit probleem met een ENGL SE. Godver wat heb ik geweldige verhalen over dat ding gehoord. Bovendien heb jij toch alleen maar mahonie hout, dus maak je sowieso maar niet druk ;)

Squier4ever
28 november 2008, 16:15
bij jou was het toch ook omdat de 5150 van Soulflyhigh je eruit beukte Tho? of die was wel hoorbaar en jij niet?

Tho
28 november 2008, 16:17
bij jou was het toch ook omdat de 5150 van Soulflyhigh je eruit beukte Tho? of die was wel hoorbaar en jij niet?

Ik was wel hoorbaar, maar alleen het scherpe topje van de sound zeg maar. De 5150 overstemde hem in alle opzichten. Veel breder, en vooral een stuk lomper.

Marc Oblivian
28 november 2008, 17:04
nja morgen ga ik mijn SE ophalen :hippie:



Wel een uitgebreide review schrijven he?
Ben wel benieuwd!

Vonk
28 november 2008, 18:53
Ik krijg altijd gezeik in de oefenruimte dat mijn 5150 zo bromt. Als ik mijn volume op de gitaar dichtdraai blijf je een zoem horen. Heb jij daar geen last van?

Mijn oude oplossing was het rhythm-kanaal met gain en volume weggedraaid aan te zetten met de voetswitch. Dan verdween de zoem, maar ik mis dan natuurlijk weer dat kanaal...

Ik heb van die ouwe Ibanez 8,5" effectjes met ingebouwde Hush, die zet ik in de FX-loop, en dan is het ook opgelost.
Eigenlijk wil ik een Decimator Prorack, die heeft 2 kanalen, dus 1 voor de preamp en 1 na de preamp. De perfecte oplossing, alleen zo duur...

Jimwoud
28 november 2008, 19:14
Gebruiken jullie voor slag het rhythm of lead kanaal? Ik vind eigenlijk het rhythm(met crunch) lekkerder klinken. Bij de meeste versterkers gebruik ik het lead kanaal daarvoor. Ik vind het lead kanaal wat dunner klinken.

Soulflyhigh
28 november 2008, 19:54
Gebruiken jullie voor slag het rhythm of lead kanaal? Ik vind eigenlijk het rhythm(met crunch) lekkerder klinken. Bij de meeste versterkers gebruik ik het lead kanaal daarvoor. Ik vind het lead kanaal wat dunner klinken.
Lead kanaal klinkt misschien iets dunner maar ik moet zeggen dat ik het Lead kanaal voor metal rythm toch prefereer. Het heeft toch iets meer die verzadiging van gain wat ik erg lekker vind klinken. Het eerste kanaal kom je idd ook al een heel end mee en zal voor gigantisch veel band ook genoeg gain hebben ;)

Geoffrey
28 november 2008, 20:05
Eigenlijk wil ik een Decimator Prorack, die heeft 2 kanalen, dus 1 voor de preamp en 1 na de preamp. De perfecte oplossing, alleen zo duur...

Bekijk deze even:
http://www.thomann.de/be/isp_technologies_gstring_pedal.htm
Deze is een stuk goedkoper dan de prorack.. en heeft volgens mij dezelfde werking.

@Tho: heb je de 6505 al getest op je Engl V60 kast?

LP_CL
28 november 2008, 20:27
De 6505 is inderdaad een bak die veel lawaai maakt op het 2de kanaal. Maar feedback bij gain op 1? Dat ligt dan toch wel aan de pickups hoor.

Daarbij vind ik ook dat bij de 6505 de gain op 5 te hoog is. Alles wordt dichtgesmeerd en modderig vanaf 4 (4 is best nog ok, maar vanaf dan begint het slecht te gaan). Ik hou mijn gain altijd op 3 - 3,5 , en voor de solootjes gebruik ik de LPB1 boost die me wat meer gain geeft voor de vloeiendheid. En dit alles met een Alnico Pro II in de neck (medium of low output?) en de JB in de brug (medium tot high output). Als ik hem op 5 zet, walg ik van de brei die eruit komt. Allemaal ongedefinieerde blubber.

Ikzelf gebruik geen ISP decimator, maar ik heb door wonderampman Rik uit Tielt een noisegate laten inbouwen in de amp voor het 2de kanaal. Dus heb ik niets van ruis, brom, of feedback. En dat heeft me 60€ gekost.

Tho
28 november 2008, 20:28
Vonk: met de ISP heb je daar dus geen last van :)

Geoffrey: nee helaas, niet op hoog volume, wel net iets over de 1 gegaan, en ik moet zeggen, dat beloofd veel goeds!

interessander
28 november 2008, 20:34
...Ikzelf gebruik geen ISP decimator, maar ik heb door wonderampman Rik uit Tielt een noisegate laten inbouwen in de amp voor het 2de kanaal. Dus heb ik niets van ruis, brom, of feedback. En dat heeft me 60€ gekost.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe die noisegate is, maar ik vind dat eigenlijk wel een hele nette prijs voor een dergelijke modificatie!

Geoffrey
28 november 2008, 20:35
Vonk: met de ISP heb je daar dus geen last van :)

Geoffrey: nee helaas, niet op hoog volume, wel net iets over de 1 gegaan, en ik moet zeggen, dat beloofd veel goeds!

Ik ben best nieuwsgierig wat ie doet..
Druk op zoek naar een nieuwe kast momenteel.


Ikzelf gebruik geen ISP decimator, maar ik heb door wonderampman Rik uit Tielt een noisegate laten inbouwen in de amp voor het 2de kanaal. Dus heb ik niets van ruis, brom, of feedback. En dat heeft me 60€ gekost.

Ik heb zeker geen slecht woord over Rik (ik ga er voor alles) maar zijn ingebouwde noisegate snoept toch iets te veel weg..en dat doet de ISP niet.

LP_CL
30 november 2008, 12:28
Ik ben best nieuwsgierig wat ie doet..
Druk op zoek naar een nieuwe kast momenteel.



Ik heb zeker geen slecht woord over Rik (ik ga er voor alles) maar zijn ingebouwde noisegate snoept toch iets te veel weg..en dat doet de ISP niet.

Dat is allemaal te zien hoe je hem die laat instellen. Die van mij staat iets minder gevoelig dan dat hij normaal instelt, omdat ik nog wat natuurlijke feedback wou kunnen genereren. En dan mag de noisegate toch niet teveel werk verrichten. Maar voor de rest doet hij zijn werk prima.

RedBuell
30 november 2008, 12:58
Heb zelf een 5150II op een 2x12 g flex genz benz cast. Met mijn (net perfect afgestelde LTD EC1000vbk - D tuning en Beefy slinky set) krijg ik er een zeer acceptabele clean uit, ik heb de bright swicht dan wel uit. De crunch die uit het crunch kanaal komt ;) vind ik ook zeer lekker, best goed in te zetten voor rock en hardrock. Het Lead kanaal gebruik ik voor metal riffs of voor de leads als ik wat lichtere rock speel.

Met presence en resonance kan je echt veel doen zonder veel te veranderen aan de EQ settings, meestal draai ik de mids wat terug met wat meer resonance voor metal op het lead kanaal. Alleen zou ik dus graag nog iets hebben om het volume van het lead kanaal te verhogen om van metal ritme naar solo te gaan, hij reageert dan namelijk niet echt lekker meer op Bad Monkey.

Feedbacken met de post gain op 1 tot 2 en de pre gain boven heb ik geen last van maar dat kan ook liggen aan de EMG's. Zo'n ISP moet er als ik wat harder ga spelen toch ook eens komen.