PDA

View Full Version : Piezo saddles op SAT30 brigde?



M Kactus
9 maart 2003, 12:50
Kan ik piëzo saddles op een sat30 bridge plaatsen? Het is voor in de SA160... Moet ik dan ook een switch hebben of een tweede output? En een volume knob voor piezo's? Is daar dan veel werk aan, of moet het te doen zijn?
En natuurlijk: wat is de prijs van dit alles?

M Kactus

Josdevos
9 maart 2003, 13:51
Een nieuwe brug en elektronica inbouwen in gitaar. Lijkt me een beetje veel werk en dure grap voor op een SA. Ik dacht dat die brug rond de 250 euro kostte. Is wel een goede brug, zit ook op m'n Parker, maar is volgens mij de moeite niet op een SA. Dan koop je beter een gitaar met al zo'n brug op denk ik. SA420x, Parker P-38, en dergelijke.
Volume knop voor piezo is nodig, plaats voor een batterij is nodig, 2de output is nodig, tenzij je een stereo jack kan steken zoals bij de Parkers.
BTW: Mijn Parker staat te koop.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-03-09 13:52 ]</font>

M Kactus
9 maart 2003, 14:27
Owkay :smile: Zal ik dus maar laten. Is iets voor mijn volgende gitaar... Tot dan zal ik maar op mijn el spelen en op de akoestische als ik een ander geluidje wil :smile:
Had toch gehoopt op een iets mindere prijs...
Iig, succes met je parker hoor, maar heb net al een gitaar gekocht :smile:

M Kactus

skabouter
9 maart 2003, 15:23
zelfs al was het een iets mindere prijs, dan ben je zoveeeel tijd kwijt aan dit alles dat het niet echt de moeite waard is. het is echt een enorme klus om dat in te bouwen, te hakken en te solderen. ook moeten alle schakelingen nog kloppen en dubbling moet mogelijk zijn. das vrij moeilijk. koop een model met piezo`s volgende x, scheelt stukken,.

M Kactus
9 maart 2003, 15:35
Bwa, de piezo's waren eigenlijk een uiting van 'boys and their toys'... Denk toch niet dat ik ze zo veel zou gebruiken. Daarom had ik de SA gekocht, en niet een S ofzo... Scheelt heel wat in de prijs.
Ik dacht gewoon, als je't DIY't, dat het dan veel zou schelen...
Nouja, lamaar :smile:

M Kactus

skabouter
9 maart 2003, 19:19
to be honest. ik heb die piezo`s ook deels vanwege de "boys with toys" regel :grin:

heerlijk, om te kunnen zeggen dat ik piezo`s heb, en ook heerlijk als mensen altijd vragen bij optredens waarom mijn gitaar 2 uitgangen heeft, en zoveel electronica en knopjes :smile:

maar ok, ik gebruik ze ook wel hoor. niet altijd, maar wel vaak. voor clean laat ik ze altijd een klein beetje open staan, zodat je heel mooi het volle humbucker geluid krijgt, maar met ee klein akoestisch randje. heerlijk is dat