PDA

View Full Version : Ik stel me voor: Brewskie



Brewskie
26 november 2008, 18:16
Hallo, mijn nickname is Brewskie.

Ik speel basgitaar en gitaar. Op een laag niveau, maar tot mijn eigen verbazing heb ik er plezier in.

Ik ben zo'n 12 jaar geleden begonnen met basgitaar. Een bevriend groepje jongens uit Alkmaar speelden in een bandje. De bassist haakte af en toen zag ik mijn kans schoon. Ik kocht een Vantage basgitaar en begon als een gek te oefenen om in de band mee te kunnen draaien. Ik werd op sleeptouw genomen door de gitarist, die me de grondbeginselen bijbracht. De 12-bar-blues, etc. :metal:

Na 2 jaar oefenruimte en wat optredens in kroegen, jeugdcentra en talentenshows (waar we eigenlijk niet tussen pasten) hielden we het voor gezien.

Omdat thuis spelen op de basgitaar toch wat onbevredigend was heb ik zo'n 10 jaar geleden mijn eerste 6-string gekocht. Een western akoestisch. Probleem was de hoge aktie en de dikke snaren, die mijn vingertoppen tergden. :noob:

Dus snel daarna een instap spaans gitaar gekocht, waar ik de akkoorden op heb geleerd. Tenminste een paar basisakkoorden. Dat viel me knap tegen. Al die vingers tegelijkertijd van stand wisselen om verschillende akkoorden af te wisselen. Dan was de eerste ervaring met de basgitaar toch een stuk makkelijker. Zo'n 8 jaar geleden heb ik ook een elektrische gitaar gekocht die ik over mijn bascombo speel: Een Squire Strat, sunburst. :strat: Veel op gespeeld en vaak ook zonder snoer, zodat de omgeving er geen last van heeft.

Nu ben ik gestart met een zelfbouwproject. De elementen zijn al binnen. Ik wil een strat bouwen met humbuckers uit een epiphone Les Paul Std. Misschien wat ongebruikelijk, maar het leek me wel een leuk idee. Ik zal er nog wel een aparte thread voor starten, want ik heb nog wel wat vragen hoe ik dat aan moet pakken.

Groet,
Brewskie.

minoin
26 november 2008, 21:31
Welkom Brewskie!

Altijd mooi om nieuwe forumleden te groeten die er echt plezier in hebben!

hole
26 november 2008, 21:33
Hey, welkom op het forum.

Ben benieuwd naar dat zelfbouw project. Ga ik zeker volgen!

Brewskie
26 november 2008, 21:53
Hey, welkom op het forum.

Ben benieuwd naar dat zelfbouw project. Ga ik zeker volgen!

Bedankt voor het welkom. En van de zelfbouw moeten we ook weer niet te veel van verwachten. :chicken: Het zal een bouwpakket worden van afgewerkte onderdelen. Ik ga niet zelf een body carven ofzo. Of een nek lijmen. Eerst maar eens ervaring opdoen. Ik overweeg onderdelen van tonefactory.

richwoodplayer
26 november 2008, 21:57
ook leuk toch?
wel foto's laten zien hoe het geworden is!
(en misschien ook van de stappen hoe je het doet enzo?)

welkom!

grtz kevin