PDA

View Full Version : Bfg gary moore signature



leif
26 november 2008, 17:52
http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/gary%2Dmoore%2Dbfg/

Orgasmocaster
26 november 2008, 18:04
Een van de mooiste LP's die ik in een tijdje heb gezien!

I luv nekkid FB's!

Martijn-w
26 november 2008, 18:24
Veruit de mooiste BFG die ik tot nu toe gezien heb. De andere kleuren vind ik niet bepaald mooi.

pueblo
26 november 2008, 18:38
prachtige gitaar

leif
26 november 2008, 19:31
prachtige gitaar

vind ik ook. de burst is in iedergeval veel beter dan alle kleuren die ze eerder voor de bfg hebben gebruikt.:)

Orpheo
26 november 2008, 19:35
ik heb 'm al anderhalve week geleden gepost :chicken:

Otje
26 november 2008, 19:39
Ik vind BFG's geweldig en ze zijn véél meer dan alleen een rock/metal gooi-en-smijt axe. Ze klinken geweldig, spelen geweldig en zijn knap veelzijdig. Het ultieme werkpaard. Ooit koop ik er een.

Wiellem
26 november 2008, 19:42
Ik vind BFG's geweldig en ze zijn véél meer dan alleen een rock/metal gooi-en-smijt axe. Ze klinken geweldig, spelen geweldig en zijn knap veelzijdig. Het ultieme werkpaard. Ooit koop ik er een.

Ik koop er ook ooit een :)

Jorikjet
26 november 2008, 19:44
vind het maar een lelijk ding

mikeyaxeman
26 november 2008, 19:50
vind het maar een lelijk ding

Maar ze klinken wel onze andere gitarist heeft er ook een en ik vind die dingen toch wel uitstraling hebben.

richwoodplayer
26 november 2008, 20:03
mooi ding!
maar ik hou het voorlopig nog even op mijn classic :D
denk niet eens dat ik hem ooit weg wil doen, mijn eerste gibson :rockon:

leif
26 november 2008, 21:33
mooi ding!
maar ik hou het voorlopig nog even op mijn classic :D
denk niet eens dat ik hem ooit weg wil doen, mijn eerste gibson :rockon:

tuurlijk niet. die classic van jou is helemaal super!!!!:rockon: en ik denk dat een gary moore bfg er zeker niet verkeerd bij staat!!!:hippie:

richwoodplayer
26 november 2008, 21:34
zeker niet, maar eerst een nieuwe versterker!:rockon:

De Beer
27 november 2008, 12:05
Voor een extra randje verf en de naam Gary Moore vind ik het wel een hoop geld extra als je voor 799,- een "gewone" BFG haalt.

Marc Oblivian
27 november 2008, 12:28
Tja....het heeft ook verder niets met Gary Moore te maken...behalve de kleur dan.
Volgens mij speelt Gary Moore ook niet op een BFG

iWishmaster
27 november 2008, 12:56
Erg mooi ding inderdaad!

BFG zie ik mezelf ook nog wel een keer één kopen, één van de weinige Gibsons die ik fijn vind spelen. Alleen zie ik liever een humbucker in de neck ...

RobertoL
27 november 2008, 13:46
Ik vind het wel handig, een humbucker en een P90. alleen zonde van 2 verschillende soorten knoppen. Dat vind ik echt lelijk.

interessander
27 november 2008, 13:56
Marketingtechnisch briljant, een stripped down LP voor minder op de markt brengen, er dan een naam aan hangen en een burst erop en hij is weer duur!

Maar het hele idee van die BFG's was toch een basisgitaar die je eventueel zelf ging aanpassen, (weg met die lelijke knoppen) en dat is best gelukt als je ziet hoevel mensen met plezier een BFG refinishen.

HaroldA
27 november 2008, 14:06
Maar het hele idee van die BFG's was toch een basisgitaar die je eventueel zelf ging aanpassen, (weg met die lelijke knoppen) en dat is best gelukt als je ziet hoevel mensen met plezier een BFG refinishen.

Refinishen zou ik nooit doen, maar andere knoppen, 3-way switch waar hij hoort en een trussrod cover zijn toch wel een must...

interessander
27 november 2008, 14:23
Refinishen zou ik nooit doen, maar andere knoppen, 3-way switch waar hij hoort en een trussrod cover zijn toch wel een must...

Refinishen klinkt ook een beetje rigoreus, stainen zie je wel veel, en aangezien de BFG vrijwel niet gefinished is is het eerder finishen dus :)

DeiDRagonas
27 november 2008, 18:07
Wat een rotgitaren zijn het ook zeg... Ik kan echt niet wennen aan de lage mate van afwerking op deze gitaren. En veel te duur natuurlijk. Zo'n 500,- eu was een mooie max. prijs geweest voor zo'n gitaar. En dan een refinish, andere knoppen, elementringen, etc etc.. Dan is t evt nog interessant, maar zoals Gibson het nu aanpakt... Bedroevend slecht.

R

Rick trodat
27 november 2008, 18:09
Wat heeft deze gitaar inderdaad met gary moore te maken?

Ze kunnen beter een signature maken waarvan de gibson een allburst is, met omgedraaid nek element.

Orpheo
27 november 2008, 20:38
het is een soort van tribute achtig ding lijkt het van zijn vorige signature.

vulvasonic
27 november 2008, 23:12
Zou Gary Moore hier zelf zijn medewerking aan hebben verleend?
Ik kan het me haast niet voorstellen (niets ten nadele van de gitaar overigens). Het uitbrengen van een signature model, waarvoor de naam van een artiest wordt gebruikt die er part noch deel aan heeft gehad, vind ik niet erg kies. Gibson wekt hiermee de indruk dat de gitaar de goedkeuring geniet van een zeer populaire gitarist, waarmee er mijns inziens een bewuste keuze is gemaakt om de consument om de tuin te leiden, waarbij ik persoonlijk een sterk gevoel krijg dat deze gitaar NIET is ontwikkeld als 'eerbetoon' aan de meester, maar enkel en alleen om op deze manier makkelijk te scoren en extra inkomsten te genereren.

Ik krijg er geen lekker gevoel bij.

Orpheo
27 november 2008, 23:23
Zou Gary Moore hier zelf zijn medewerking aan hebben verleend?
Ik kan het me haast niet voorstellen (niets ten nadele van de gitaar overigens). Het uitbrengen van een signature model, waarvoor de naam van een artiest wordt gebruikt die er part noch deel aan heeft gehad, vind ik niet erg kies. Gibson wekt hiermee de indruk dat de gitaar de goedkeuring geniet van een zeer populaire gitarist, waarmee er mijns inziens een bewuste keuze is gemaakt om de consument om de tuin te leiden, waarbij ik persoonlijk een sterk gevoel krijg dat deze gitaar NIET is ontwikkeld als 'eerbetoon' aan de meester, maar enkel en alleen om op deze manier makkelijk te scoren en extra inkomsten te genereren.

Ik krijg er geen lekker gevoel bij.
als mr. Moore het echt niks had gevonden, had ie zijn naam er niet aan gehangen. Moore staat bekend om zijn drang naar tone, en eenvoud, en de bfg past daar natuurlijk precies bij.

vulvasonic
28 november 2008, 00:03
als mr. Moore het echt niks had gevonden, had ie zijn naam er niet aan gehangen. Moore staat bekend om zijn drang naar tone, en eenvoud, en de bfg past daar natuurlijk precies bij.

Mogelijk.
Maar het zou me niets verbazen als hij bij het tekenen van zijn overeenkomst met Gibson, m.b.t. zijn eerste signature LP, de kleine lettertjes niet goed gelezen heeft.

Ik ben benieuwd wanneer er een artikel verschijnt waarin G.M. vertelt over de totstandkoming van deze nieuwe gitaar.

Orpheo
28 november 2008, 00:41
Mogelijk.
Maar het zou me niets verbazen als hij bij het tekenen van zijn overeenkomst met Gibson, m.b.t. zijn eerste signature LP, de kleine lettertjes niet goed gelezen heeft.

Ik ben benieuwd wanneer er een artikel verschijnt waarin G.M. vertelt over de totstandkoming van deze nieuwe gitaar.

ik kan me niet voorstellen dat de zakenadvocaat van G.M. niet even zo'n contract uitspit. Zou jij dat niet doen, even naar een advocaat of notaris gaan om zo'n gewichtig contract uit te spitten? daarnaast, als moore het echt niet wil, had ie een kort geding aangespannen, misbruik van zijn naam (zijn naam is een gedeponeerd merk, raar maar waar, nja, zo kan het opgevat worden) en dan is het Zo van het net af. Of hij krijgt dikke knaken. maar je ziet als je naar die knoppen kijkt wel trekken van zijn 'greeny' LP. idem met die burst (als je zijn ouwe sig ernaast houdt iig).

wiegersma
28 november 2008, 07:11
Gary Moore en de Big Fucking Gun? *zucht*, de wereld gaat nu echt naar de knoppen. Daar kan zelfs Al Gore niets meer aan doen.