PDA

View Full Version : Bass amp troubles



jama
9 maart 2003, 12:46
Als ik bas speel, blijft elke noot nazinderen, ook al demp ik de snaar af. Als ik dan baslijntjes wil spelen, krijg ik voortdurend een soort achtergrondruis.
Heeft dit iets met de instellingen van mijn versterker te maken of heb ik er te luid op gespeeld(slappen met volume en gain vrij hard open bijvoorbeeld-wat hij eigenlijk zou moeten aankunnen aangezien ik toch wel boven drums moet geraken-)?
Neway: de specs:
het gaat om een Randall RB100X 100 watt bass combo

sniekie
9 maart 2003, 16:40
persoonlijk vind ik 100 waat een beetje weinig, ik heb zelf een h&k van 400 watt. daar mee kom ik tenminste zonder veel moeite boven de drums uit. het is niet echt heftig goed om je versterker goed hard te zetten en dan flink op je bas te gaan ramen maargoed. het kan zijn dat je hem gesloopt hebt maar dat gebeurd nie zo snel heb ik gehoord. als je er echt last van heb laat hem is naakijken. ik zou als ik jou was eens kijken of je niks met meer vermogen kan vinden.

jama
9 maart 2003, 17:13
Ik zou het ook raar vinden als ik hem na een paar weken al 'opgeblazen' zou hebben. Woensdag ga ik langs bij mijn basleraar, die zal wel verdere raad kunnen geven.
Een nieuwe kopen met meer wattage is voorlopig geen optie.

Droffie
9 maart 2003, 19:26
Is het geen fret buzz? Misschien staat je actie te laag...Laat je bas leraar daar even naar kijken.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-03-09 19:27 ]</font>