PDA

View Full Version : Fender strat Hot Rod



koentrend
26 november 2008, 15:24
Ikzelf ben op zoek naar een Fender strat. Ik neig naar de strat. RI '62.
Nu ben ik ook een Hot Rod tegen gekomen, maar ik weet weinig over dit type strat.
Wie o wie kent ze, heeft er een, en kan mij er een beoordeling over geven.....
Thenx!

Rutger Molenberghs
26 november 2008, 15:52
De 62 hot rod heeft (net als de gewone) drie singlecoils. Maar er zijn een aantal verschillen op andere punten (o.a. moderne fretwire, 5 way switch, ...). Voor de exacte verschillen kan je best de Fender website raadplegen.

koentrend
26 november 2008, 16:01
Los van de persoonlijke smaak van een ieder..
Welk word beschouwd als "beter dan" van die 2???

humbucker
26 november 2008, 16:07
Ik heb zelf de gewone avri '62. Niet de hotrod. En ik vind dit een heerlijke strat. Hot rod staat volgens mij voor een "vintage getrouw" uiterlijk, maar de feel van een moderne strat (dacht ik toch, maar ik kan erlangs zitten).

Het is dus maar de vraag van wat je zelf wil, de avri '62 is echt een schitterend ding (imo). De hotrod versie zou daar kwalitatief gezien niets voor mogen onderdoen.

edit: je krijgt een 5standen-switch bij de gewone avri geleverd. Dus dat is geen reden om voor de hotrod te gaan ;)

strate
26 november 2008, 17:25
ik dacht dat de hotrod versie ook een seymour duncan humbucker in de brug had in de vorm van een single-coil, voor de nodige scheur, en dat dat dus het grootste verschil is t.o.v. een standaard '62 RI

kevervolks
26 november 2008, 17:44
De Dimarzio ToneZone zit alleen in de '57 hotrod niet in de '62....

heavy-metal-thunder
26 november 2008, 19:05
belangrijkste verschillen:
de hotrod heeft een vollere neck, de middelste pu is reversed wired (minder hum), 9,5 radius (toets is platter) en dikkere frets. En als ik me niet vergis, dunnere nitro lack.

koentrend
26 november 2008, 19:44
Thenx tot zo ver!
Zoals ik nu opmaak uit jullie reacties, heeft de Hotrod wel iets meer te bieden, of niet?
Wie heeft er trouwens een HotRod62 en hoe omschrijf je het geluid tov RI '62?

heavy-metal-thunder
27 november 2008, 22:52
Thenx tot zo ver!
Zoals ik nu opmaak uit jullie reacties, heeft de Hotrod wel iets meer te bieden, of niet?
Wie heeft er trouwens een HotRod62 en hoe omschrijf je het geluid tov RI '62?

Hoi, ik heb al verschillende 57 en 62 ri's gehad, maar steeds verkocht omdat een 7,5 toets en platte vintage frets me niet bevallen (ben gewend aan een Les Paul met dikke frets). Maar qua sound vind ik het de beste strats, mooi helder, maar voldoende vol, niet schel ofzo.

Dit jaar wou ik op ebay USA een 62 hotrod kopen bij een winkel van 2de hands gitaren. Domweg terug een gewone 62 ri gekocht (verkoper verkocht een witte hotrod en een witte 62ri en ik heb in mijn haast op de verkeerde geboden :-( . Dus ook weer verkocht. Hierdoor heb ik nog nooit een hotrod gehoord of vast gehad, maar iemand met een gewone 62 vertelde me dat de sound niet veel verschilde met de hotrod. Grootste voordeel vond hij de reversed wound polarity v/d middelste pu. Hierdoor heb je minder brom. Maar de medium jumbo frets en dikkere neck bevallen niet iederen. Gewoon uitproberen, hé.

BTW: als ik me niet vergis heeft de neck v/d hotrod een satin finish.