PDA

View Full Version : pinkpop 2009



LaszloVersteeg
26 november 2008, 11:44
hebben jullie al wat gehoord over PP 09? ik had ergens gehoord dat Pearl Jam wel eens zou kunnen komen.

Squier4ever
26 november 2008, 12:43
jantje noemde zelf vorig jaar al coldplay, dat hij die als headliner wilde.

GibsUn
27 november 2008, 17:38
Ik zeg:

Vrijdag: Metallica
Zaterdag: Foo Fighters
Zondag: Ratm.!

:rockon:

Strangegun
27 november 2008, 18:19
Ik hoop het :blast:

Tim..
27 november 2008, 20:46
Ik zeg:

Vrijdag: Metallica
Zaterdag: Foo Fighters
Zondag: Ratm.!

:rockon:

zou dat niet een beetje in herhaling raken?:seriousf::seriousf:

maar okee, ik heb examens, kutzooi

maar toch, muse is met cd bezig voorlopig, RHCP zijn nog minimaal 2 jaar uit elkaar.. de 2 beste bands komen al niet XD

Squier4ever
27 november 2008, 21:25
heb gelezen dat we van muse voorlopig nog geen album hoeven te verwachten.

Arts
27 november 2008, 22:54
ook geen Qotsa dit jaar..

dus.. geen pinkpop voor mij ;)

Herman
27 november 2008, 23:36
heb gelezen dat we van muse voorlopig nog geen album hoeven te verwachten.

Ik geloof dat ik iets las in de zin van: "2009 zou mooi zijn, maar we willen het niet haasten, dus als het 2010 wordt maakt ons dat ook niet uit".

Ik hoop dus dat het nog wel 2009 wordt, maar als ze zelf al roepen dat ze de tijd nemen ga ik daar niet van uit. :)

Strangegun
28 november 2008, 08:48
van een of ander forum gehaald

.................................................. .................................................. .........................

Op deze herfstachtige vrijdagavond spontaan zin gekregen om een topic te openen voor de geruchten en kanshebbers omtrent de 40e editie van Pinkpop.
Het gekrakeel kan weer beginnen mensen.....

Ze zullen komend jaar wel goed uitpakken aangezien het de 40e editie is en ze geluk hebben dat veel grote namen gaan touren.

kanshebbers:
Kings Of Leon
Arctic Monkeys
The Prodigy
Lily Allen
Kaiser Chiefs
The Killers
Green Day
Coldplay
AC/DC
Nine Inch Nails
Depeche Mode
The Gossip (komen die met nieuw materiaal?)
Interpol
Franz Ferdinand
Bloc Party
K's Choice (reunie)
Oasis (misschien ook niet na incident met "trays" jaren geleden)
Weezer
Slipknot

Daft Punk (schijnen in geheim aan album te werken en zouden gaan touren in 2009)
Santogold
The Roots
No Doubt (nieuw album en tour in 2009)
Neil Young (wil Jan al jaren hebben)
Deftones (nieuw album en tour)


Denk dat de headliners als vastliggen of dat dit de komende 2/3 maanden zal gebeuren.

rudolfb
28 november 2008, 09:40
Als Aerosmith komt, kom ik ook!
Guns N' Roses is ook wel een kans hebber met dat nieuwe album dat ze promoten.

Tho
28 november 2008, 10:20
Als Aerosmith komt, kom ik ook!
Guns N' Roses is ook wel een kans hebber met dat nieuwe album dat ze promoten.

wohooow.. Aerosmith zou vét zijn :eek:

LaszloVersteeg
28 november 2008, 11:56
hmm, zolang er maar goeie headliners zijn ga ik. PP '08 was m'n eerste PP, en 't was zo geweldig dat ik ieder jaar wil gaan^^.
idd, 40 jaar PP, dus Jan zal wel 'n goeie line up moeten hebben.
hoop zelf op ACDC, Guns 'n Roses (hoe kut ze nu ook zijn, ik moet ze toch 'n keer zien.)(zou leuk zijn al Velvet Revolver ook komt:P kans is klein, dat weet ik) en Pearl Jam.

ik was zelf dit jaar zeer onder de indruk van Racoon(eerste keer dak ze zag) en Incubus (had ze al gezien met Pearl Jam). zou leuk zijn als ze weer komen (racoon hoogstwarschijnlijk wel)

Squier4ever
28 november 2008, 16:24
Incubus was even kut als altijd en ook racoon maak je me niet blij mee.

Daft Punk daarentegen, alleen al daarvoor zou ik gaan.

S9koen1F
30 november 2008, 22:45
Pinkpop '08 was ook mn eerste jaar.
maar we besloten meteen dat we er '09 weer bij zouden zijn!
Kheb super geluk met mijn examens,
Pinkpop is Zaterdag, Zondag en Maandag en de Vrijdag van te voren heb ik me een na laatste Examen de Woensdag na Pinkpop heb ik nog Engels tekst...
Maar das niet zo lastig.
Nu alleen hopen dat me ouders er niet achter komen :chicken:

Wat ik zover weet is dat:
Kings of Leon bijna zeker is,
En er gaan geruchten dat Green Day geregeld zou zijn maar dan niet als headliner :O.
Nu vraag ik mij af welke bands dan wel als headliners moeten komen die NOG beter zijn als Green Day.
Ik mag dan wel een fan zijn van Green Day maar het is toch een van de Grootste Punk/Rock band van deze tijd!

Ook gaan er geruchten dat van alle 40 jaar een headliner zou komen.
Maar dit lijkt me onmogelijk.

Het belooft dus weer een GEWELDIG jaar te worden,
en ik ben er zeker bij!

~Koen.

Riky
1 december 2008, 14:48
van een of ander forum gehaald

.................................................. .................................................. .........................

Op deze herfstachtige vrijdagavond spontaan zin gekregen om een topic te openen voor de geruchten en kanshebbers omtrent de 40e editie van Pinkpop.
Het gekrakeel kan weer beginnen mensen.....

Ze zullen komend jaar wel goed uitpakken aangezien het de 40e editie is en ze geluk hebben dat veel grote namen gaan touren.

kanshebbers:
Kings Of Leon
Arctic MonkeysThe Prodigy
Lily Allen
Kaiser Chiefs
The Killers
Green Day
ColdplayAC/DCNine Inch Nails
Depeche Mode
The Gossip (komen die met nieuw materiaal?)
Interpol
Franz FerdinandBloc Party
K's Choice (reunie)
Oasis (misschien ook niet na incident met "trays" jaren geleden)
Weezer
Slipknot

Daft Punk (schijnen in geheim aan album te werken en zouden gaan touren in 2009)
Santogold
The Roots
No Doubt (nieuw album en tour in 2009)
Neil Young (wil Jan al jaren hebben)
Deftones (nieuw album en tour)


Denk dat de headliners als vastliggen of dat dit de komende 2/3 maanden zal gebeuren.

deze mogen van mij wel komen:D

GibsUn
4 december 2008, 19:57
deze mogen van mij wel komen:D

Is ACDC dan niet vollenbak in stadions aan het optreden? :dontgeti:

Tim..
4 december 2008, 21:11
Ik ben wel van plan om zaterdag heen te gaan, 1 dagje moet toch kunnen tussen die examens door. Maar dan moet er wel iets zeer vets komen.

Ik lees net Green Day, dat zou wel vet zijn (maar dan wel op de zaterdag doen natuurlijk:seriousf:)
alle goede bands op de zaterdag!

anders voel ik me nog erger genaaid als alle goede shit op maandag komt:confused:

Squier4ever
4 december 2008, 22:14
normaal gesproken is de laatste dag (in dit geval dus maandag) de topdag qua line-up

Strangegun
4 december 2008, 22:15
Ik ben wel van plan om zaterdag heen te gaan, 1 dagje moet toch kunnen tussen die examens door. Maar dan moet er wel iets zeer vets komen.

Ik lees net Green Day, dat zou wel vet zijn (maar dan wel op de zaterdag doen natuurlijk:seriousf:)
alle goede bands op de zaterdag!

anders voel ik me nog erger genaaid als alle goede shit op maandag komt:confused:

Voel je nu maar alvast genaaid dan :satisfie:

ieme
4 december 2008, 23:23
aerosmith zou waamzinnig zijn...

ieme
4 december 2008, 23:24
no doubt zou ik ook nog wel eens live willen zien

wanna1
6 december 2008, 21:59
no doubt zou ik ook nog wel eens live willen zien

jij deugt niet

ieme
6 december 2008, 22:46
jij deugt niet

Ha piëdro! do ek net!

Tim..
7 december 2008, 11:54
normaal gesproken is de laatste dag (in dit geval dus maandag) de topdag qua line-up

uuh.. Duh? dat weet ik ook wel hoor:satisfie:
maar gelukkig is dat allemaal lekker wat je zelf vind, er zijn ook genoeg mensen geweest die afgelopen keer Rage Against the Machine niks vonden, en dat op de laatse dag.. (ik vond het trouwens wel geweldig:rockon:)

Maar wat is dus bedoelde:
Hopelijk komen alle bands die IK goed vind op zaterdag:seriousf:


Voel je nu maar alvast genaaid dan :satisfie:

Doe ik al, maak je maar geen zorgen.
wel of geen goede line-up, het blijft pinkpop..:hippie:
zuig-examens:mad:

reneding
9 december 2008, 10:51
bevestigd:
Depeche Mode (afsluiter zondag)
Placebo (main-stage ergens op de zondag)
the Kooks

bron: pinkpop website, graz, metro

Squier4ever
11 december 2008, 15:07
staat nu ook op de site van pinkpop zelf

-geert-
11 december 2008, 16:55
placebo is wel vet! Depeche mode is wel lachen als je genoeg bier achterovergekeilt hebt :P. Maar als afsluiter hmm..

Borus van den Brand
11 december 2008, 16:55
staat nu ook op de site van pinkpop zelf

Dat zei die toch al.:satisfie: Maar goed, jammer dat de Depeche Mode de afsluiter is, valt een beetje tegen.

Squier4ever
11 december 2008, 18:31
alles beter dan Coldplay.

Jim Haagmans
11 december 2008, 20:35
alles beter dan Coldplay.

Godzijdank!!!! soms denk ik echt dat ik de enige ben...

~Dimitri~
11 december 2008, 20:43
jullie ZIJN de enige :sneaky:

Tim..
11 december 2008, 21:51
alles beter dan Coldplay.

Godzijdank!!!! soms denk ik echt dat ik de enige ben...

jullie ZIJN de enige :sneaky:

nee hoor! ik ben er ook nog!

niet ALLES beter dan coldplay, maar iets beters zou toch wel mogen op de 40ste editie.

maar aangezien ik niet wil dat ik echt iets geweldigs mis:
YEEAAAAAH!! COLDPLAY!! WOOOH!

Strangegun
12 december 2008, 16:17
hmm, eerste 3 namen zijn niks voor mij..

Mr Xen0
12 december 2008, 17:24
Ik zeg:

Vrijdag: Metallica
Zaterdag: Foo Fighters
Zondag: Ratm.!

:rockon:

Woopsie, dan ben ik schuldig aan aanwezig zijn!

Squier4ever
13 december 2008, 17:27
Woopsie, dan ben ik schuldig aan aanwezig zijn!

had je dat afgelopen jaar maar moeten zijn....

Luke-wannabe
13 december 2008, 18:49
Zo idd.. Wát een spuit 11 zeg..!

Herman
13 december 2008, 19:55
Wat me trouwens wel op valt in dit topic (en ook in sommige andere topics): Het lijkt haast wel populair te zijn om Coldplay te bashen.

Voor de duidelijkheid: Ik ben absoluut geen Coldplay- fanboy (hoewel ik het best leuke muziek vind, en helemaal het nieuwe album vind ik prima te pruimen). Als je de stem van de zanger niet mooi vind, begrijpelijk.. vind je de liedjes op zich zelf niks aan: kan ook natuurlijk. Maar ik heb wel het idee dat er enigszins sprake is van mee loop gedrag.

Maar goed, zal wel aan mij liggen ofzo. :)

gerritje tralalalala
13 december 2008, 20:42
Met coldplay is op zich niks mis, vooral live niet al moet ik toegeven dat je het niet te vaak moet luisteren en ik het laatste album dan weer helemaal niks vind.

De drie namen die nu bekend zijn gemaakt vallen me een beetje tegen eerlijk gezegd. Daarentegen zouden Franz Ferdinand en Oasis wel helemaal geweldig zijn.

Squier4ever
14 december 2008, 14:50
Wat me trouwens wel op valt in dit topic (en ook in sommige andere topics): Het lijkt haast wel populair te zijn om Coldplay te bashen.

Voor de duidelijkheid: Ik ben absoluut geen Coldplay- fanboy (hoewel ik het best leuke muziek vind, en helemaal het nieuwe album vind ik prima te pruimen). Als je de stem van de zanger niet mooi vind, begrijpelijk.. vind je de liedjes op zich zelf niks aan: kan ook natuurlijk. Maar ik heb wel het idee dat er enigszins sprake is van mee loop gedrag.

Maar goed, zal wel aan mij liggen ofzo. :)



sorry maar na 1 liedje coldplay heb kun je mij weer bij mekaar vegen, dan heb ik het helemaal gehad met die zooi.

Spitfire
14 december 2008, 14:52
Wat me trouwens wel op valt in dit topic (en ook in sommige andere topics): Het lijkt haast wel populair te zijn om Coldplay te bashen.

Voor de duidelijkheid: Ik ben absoluut geen Coldplay- fanboy (hoewel ik het best leuke muziek vind, en helemaal het nieuwe album vind ik prima te pruimen). Als je de stem van de zanger niet mooi vind, begrijpelijk.. vind je de liedjes op zich zelf niks aan: kan ook natuurlijk. Maar ik heb wel het idee dat er enigszins sprake is van mee loop gedrag.

Maar goed, zal wel aan mij liggen ofzo. :)


Er zijn gewoon bands die mij totaal niet liggen. En onder andere Coldplay, Krezip en Anouk zitten in dat rijtje.

Squier4ever
14 december 2008, 15:03
coldplay, snow patrol, racoon. dat soort shit hoeft voor mij gewoon niet.

Herman
14 december 2008, 18:41
Nogmaals: Het kan inderdaad zijn dat het je muziek gewoon niet is oid, en mijn opmerking was ook niet gericht op bepaalde personen maar in het algemeen.

En ik vermoed dat factor "meeloop gedrag" er ook wel mee te maken heeft. Maar dit zijn slechts mijn gedachten, het viel me op en bedoel er verder vrij weinig mee. ;)

Squier4ever
14 december 2008, 19:28
nou voor mij iig niet. kan het echt niet (meer) waarderen. viva la vida is zo uitgekauwd dat je het je vijand op zijn begrafenis nog niet toewenst. de rest vind ik ook maar matig. de eerste platen waren een aantal nummers best oké. maar als ik dat langer dan 1 nummer hoor ben ik weer klaar.

reneding
29 december 2008, 18:16
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=39431962&news=41147184

in het kort:
Geen coldplay, ac/dc, radiohead, slipknot of U2.
the thing tings komen wel en de headliner zou een band zijn die pinkpop zou uitverkopen dus ik denk en hoop (nog steeds) op Pearl Jam

verder gaat jan smeets kijken op noorderslag(/eurosonic) voor enkele bands dus dat klinkt goed

Strangegun
29 december 2008, 18:20
Oke, slipknot was toch de reden om 1 dag te gaan op zijn minst. dan word het dus gewoon graspop dit jaar, en laat ik pinkpop schieten :) heb er zowiezo geen geld voor.

Roro92
29 december 2008, 19:07
Er hebben al drie bands bevestigd voor zover ik weet, DEPECHE MODE, Placebo en The kooks


Maar die wil ik niet zien. Ik wil The Offspring, Paramore, Green Day en Simple Plan.

En Oasis zou ook leuk zijn.

Aangezien die eerste vier gaan touren volgend jaar hoop ik dat dat gaat lukken, of in ieder geval één van die.

LaszloVersteeg
13 januari 2009, 09:27
ik lees ook in 't bericht dat mister smeets 'n harde band heefd als afsluiter waarmee pinkpop zeker uitverkocht raakt...Slayer?:P lijkt me op zich sterk, komen mss al naar GP. Dat Metallica alweer komt lijkt me heel erg sterk...zitten rond die tijd volgens mij in Azië...wat dan?

ik hoop wel dat 'n goeie metalband komt...om ff je hoofd te schudden:blast:

Squier4ever
13 januari 2009, 12:12
ik lees ook in 't bericht dat mister smeets 'n harde band heefd als afsluiter waarmee pinkpop zeker uitverkocht raakt...Slayer?:P lijkt me op zich sterk, komen mss al naar GP. Dat Metallica alweer komt lijkt me heel erg sterk...zitten rond die tijd volgens mij in Azië...wat dan?

ik hoop wel dat 'n goeie metalband komt...om ff je hoofd te schudden:blast:

slayer zal pinkpop echt niet uitverkopen, is leuk als tussendoortje op het kleine podium, maar veel te hard voor hoofdpodium

Daan_B
13 januari 2009, 13:05
Slayer hoort ook helemaal niet op PinkPOP:stop:, ga maar naar Wacken ofzo:D.
Ik denk dat AC/DC een redelijke kanshebber is aangezien ze momenteel touren en pinkpop hun 40ste jubileum viert zie ik een mooie link :).
Zou te gek zijn, ik ga ze in Maart ook al in R'dam zien :D.

Herman
13 januari 2009, 13:12
Huh? Depeche Mode was toch afsluiter?

Squier4ever
13 januari 2009, 14:55
Huh? Depeche Mode was toch afsluiter?


op zondag ofzo ja....

gerrekat
14 januari 2009, 11:17
Slayer hoort ook helemaal niet op PinkPOP:stop:, ga maar naar Wacken ofzo:D.
Ik denk dat AC/DC een redelijke kanshebber is aangezien ze momenteel touren en pinkpop hun 40ste jubileum viert zie ik een mooie link :).
Zou te gek zijn, ik ga ze in Maart ook al in R'dam zien :D.

AC/Dc trekt zonder pinkpop al meer toeschouwers dandat hele festival, ik hoop niet dat ze zich zo makkelijk gewonnen geven aan een festival. Ik vidn een festival toch altijd iets voor bands die het allemaal net niet gemaakt hebben en toch voor een groot publiek willen spelen.

Riky
14 januari 2009, 11:24
AC/Dc trekt zonder pinkpop al meer toeschouwers dandat hele festival, ik hoop niet dat ze zich zo makkelijk gewonnen geven aan een festival. Ik vidn een festival toch altijd iets voor bands die het allemaal net niet gemaakt hebben en toch voor een groot publiek willen spelen.

tsja... metallica trekt zonder festival ook meer toeschouwers. Foo fighters ook.
Zou het trouwens toffer viden dat ac/dc op de zwarte een x staat. Past meer bij ac/dc.

Ben het wel met je eens. Festival voor de iets minder bekende bands! Ac/Dc is zwaar tof, maar hoef ze niet op pinkpop te zien:)

Mufftin
14 januari 2009, 11:44
Ik hoop dat de gitaarnet all star band er komt :D

Tim..
14 januari 2009, 21:15
Huh? Depeche Mode was toch afsluiter?
afsluiter van de zondag ja, en dit jaar is het weer gewoon met pinksteren, dus zaterdag, zondag, maandag ;)


AC/Dc trekt zonder pinkpop al meer toeschouwers dandat hele festival, ik hoop niet dat ze zich zo makkelijk gewonnen geven aan een festival. Ik vidn een festival toch altijd iets voor bands die het allemaal net niet gemaakt hebben en toch voor een groot publiek willen spelen.

dude, serious?:o okee, een aantal bands op festivals zoals pinkpop krijgen anders geen zaal uitverkocht (ik noem maar iets, fiction plane of het hoofdpodium afgelopen jaar, maar paradiso krijgen ze niet uitverkocht)
maar voor de rest, foo fighter, metallica, QOTSA, the Hives, enz.. lijken me toch bands die het gemaakt hebben. :p

maarja, voor de rest nog niets bekend..

ACSlater
14 januari 2009, 23:36
Ik hoop dat The Killers nog worden toegevoegd. The Kooks is al erg leuk om live te zien.

LaszloVersteeg
15 januari 2009, 20:11
Slayer hoort ook helemaal niet op PinkPOP:stop:, ga maar naar Wacken ofzo:D.
Ik denk dat AC/DC een redelijke kanshebber is aangezien ze momenteel touren en pinkpop hun 40ste jubileum viert zie ik een mooie link :).
Zou te gek zijn, ik ga ze in Maart ook al in R'dam zien :D.

en dat is 't 'm juist, omdat ze nu al met een grote stadion tour bezig zijn is de kans heel klein dat ze komen:(

Mufftin
19 januari 2009, 10:38
miss montreal Dedemsvaarts trots staat op pinkpop. Eindelijk een bandje waarvan ik nog kan zeggen, hey daar zat ik bij in de klas :P.

Maar niet mijn reden om naar Pinkpop te gaan.

blindfaith85
19 januari 2009, 15:39
Ff vraag waneer begint de Voorverkoop?

Tim..
19 januari 2009, 19:25
Ff vraag waneer begint de Voorverkoop?

www.pinkpop.nl
--> Info

"De kaartverkoop voor Pinkpop 2009 start op de zaterdag na de traditionele Perspresentatie in Paradiso. Dit jaar is dat zaterdag 7 maart 2009 om 10.00 uur via de bekende voorverkoopadressen.

INFORMATIE OVER DE PRIJZEN EN DE VOORVERKOOPADRESSEN WORDEN ZO SNEL MOGELIJK BEKEND GEMAAKT."


astu,

Strangegun
20 januari 2009, 07:21
AC/DC komt echt niet, ze hebben ook duidelijk gezegd dat ze geen festivals zullen bezoeken..

reneding
21 januari 2009, 07:49
Bruce Springsteen is zojuist officieel Bevestigd

later vandaag zouden er nog meer namen uit moeten komen..

Riky
21 januari 2009, 10:58
Ok.... Die had ik dus niet verwacht! Zal er wel heel veel volk alleemaal voor Springsteen komen. Weet niet zo goed of ik het nou super gaaf vind of niet. Springsteen is erg tof, maar op pinkpop?

Even laten bezinken!

Paulusstrat
21 januari 2009, 11:02
bruce springsteen is denk ik toch meer voor pink pop classic xD

Tim..
21 januari 2009, 11:09
bruce springsteen XD

oke, hij heeft best een paar aardige nummers, maar zelf luister ik het echt nooit. En bruce springsteen op pinkpop? ik dacht dat ze wel even een topband zouden regelen of de 40ste editie af te sluiten.:seriousf:

Riky
21 januari 2009, 11:12
bruce springsteen XD

oke, hij heeft best een paar aardige nummers, maar zelf luister ik het echt nooit. En bruce springsteen op pinkpop? ik dacht dat ze wel even een topband zouden regelen of de 40ste editie af te sluiten.:seriousf:

Ik weet niet of je het meent of dat je sarcastisch bent, maar bruce springsteen is echt wel een top band hoor. Moet het even laten bezinken dat hij op pinkpop komt, maar is toch echt wel een van de betere live bands hoor.

Arjan12
21 januari 2009, 11:26
De E-Street Band komt ook, spelen ook een paar aardige muzikanten in :satisfie: .

LaszloVersteeg
21 januari 2009, 12:48
Dan had m'n vader toch gelijk:P hij zei dat Jan Smeets misschien iets meer de Historie in zou duiken omdat 't de 40e editie is:P

ik hoop echt dat er weer 'n goeie metalband komt, niet zozeer omdat dat echt op pinkpop past, maar vorig jaar waren Metallica en de MCC toch wel 'n leuke onderbreking:)

ik hoop echt niet dat bullet of mcr komt, dat zou echt 'n afknapper zijn.

schiet me net te binnen. Ozzy is ook aan 't touren, en Smeets zei datie 'n harde aflsuiter heeft die pinkpop uit zou verkopen.:???: alhoewel Pearl Jam ook wel zou kunnen...

Riky
21 januari 2009, 12:52
Zou echt zwaar gaaf zijn als Pearl jam komt! Ozzy trouwens ook!

LaszloVersteeg
21 januari 2009, 13:17
Zou echt zwaar gaaf zijn als Pearl jam komt! Ozzy trouwens ook!

maar dan zijn er volgens mij al 4 afsluiters:P want denk wel dat bruce 'n dag afsluit:P die zet je niet zomaar op 't kleine podium:P

Mufftin
21 januari 2009, 15:09
hij speelt een show van 3 uur, dus het is zeker de afsluiter

Riky
21 januari 2009, 16:03
hij speelt een show van 3 uur, dus het is zeker de afsluiter

ja hij sluit de zaterdag af.

@laszlov2 ik zei ook niet dat ozzy en pearl jam moest komen. Ik zei een van de twee zou als vet zijn. Liefste heb ik pearl jam:)

Tim..
21 januari 2009, 16:07
Ik weet niet of je het meent of dat je sarcastisch bent, maar bruce springsteen is echt wel een top band hoor. Moet het even laten bezinken dat hij op pinkpop komt, maar is toch echt wel een van de betere live bands hoor.
Oeps, misverstandje:
Ik meende het wel, maar dat komt ook omdat ik het in de krant had gelezen en het daar volgens mij verkeerd (of onduidelijk) in staat. Ik had namelijk begrepen dat het DE afsluiter was, dus voor maandag. Dat zou ik zelf een behoorlijke tegenvaller vinden, maar zoals gezegd, een misverstandje, voor op zaterdag ik het best oké.


maar dan zijn er volgens mij al 4 afsluiters:P want denk wel dat bruce 'n dag afsluit:P die zet je niet zomaar op 't kleine podium:P
Hoezo 4 afsluiters? Bruce Sprinsteen op zaterdag, Depeche Mode op zondag.. ik tel er maar 2...
(nee! the kooks en placebo zijn geen afsluiters!);)



hij speelt een show van 3 uur, dus het is zeker de afsluiter
woehoee, >>www.pinkpop.nl<<, waar denk je dat al die info vandaan komt, hij sluit de zaterdag af.
edit: Riky was me voor..

Hellsbellsnl
22 januari 2009, 16:06
Damn,
Nu moet ik als grote niet of nooit pinkpopganger toch mezelf een gewetensvraag gaan stellen:
Ga ik naar pinkpop en ga daar (waarschijnlijk zoals gewoonlijk) een mega goede springsteen show bewonderen.
Of houd ik mijn poot stijf en blijf ik dit festival gewoon verbannen tot het einde der tijden?
(Ik heb het altijd een beetje een kleine kinderfuif gevonden met een front row van 100 meter meiden en 1 schaamhaar, want meer zat er bij die leeftijd niet op)

Arjan12
22 januari 2009, 16:49
Je bedoelt te zeggen geile tienersletjes die je afzuigen voor een euro?

toneblo
22 januari 2009, 18:27
eddie vedder op maandag....!

Mufftin
24 januari 2009, 12:35
The Killers!

reneding
26 januari 2009, 07:25
the killers en franz ferdinand bevestigd, maar er is niet bekend gemaakt welke dag ze zullen spelen.

MarkV
26 januari 2009, 07:41
Ik weet niet of je het meent of dat je sarcastisch bent, maar bruce springsteen is echt wel een top band hoor. Moet het even laten bezinken dat hij op pinkpop komt, maar is toch echt wel een van de betere live bands hoor.

Als je een steengoede show wilt, goede muzikanten, die er alles uithalen en gewoon 3 uur volle bak spelen, dan is het the boss wel met de E-Street band. Ook al vind je de nummers niet geweldig, de show zal je zeker bevallen.

LaszloVersteeg
26 januari 2009, 12:04
Als je een steengoede show wilt, goede muzikanten, die er alles uithalen en gewoon 3 uur volle bak spelen, dan is het the boss wel met de E-Street band. Ook al vind je de nummers niet geweldig, de show zal je zeker bevallen.

ik denk ook wel dat ik er naartoe ga:) de sfeer op pinkpop is zowiezo heel fijn (tenzij je moet regelen dat je met krukken 't terein op mag-_-').
en dan om echt loos te gaan ga ik denk ik naar GP:rockon:

JelmerOnGuitar
26 januari 2009, 13:18
the killers en franz ferdinand bevestigd, maar er is niet bekend gemaakt welke dag ze zullen spelen.

Fuck yeah! Bij pinkpop kun je toch ook afzonderlijke dagen participeren?

Fuhgawz
26 januari 2009, 14:03
Damn,
Nu moet ik als grote niet of nooit pinkpopganger toch mezelf een gewetensvraag gaan stellen:
Ga ik naar pinkpop en ga daar (waarschijnlijk zoals gewoonlijk) een mega goede springsteen show bewonderen.
Of houd ik mijn poot stijf en blijf ik dit festival gewoon verbannen tot het einde der tijden?
(Ik heb het altijd een beetje een kleine kinderfuif gevonden met een front row van 100 meter meiden en 1 schaamhaar, want meer zat er bij die leeftijd niet op)

Principes zijn voor stinkende kuthippies. Gewoon gaan kerel, Springsteen is ALTIJD bloody awesome!!

gerritje tralalalala
27 januari 2009, 19:45
Wordt zeker wel weer mooi dit jaar.
Vorig jaar was al geweldig, maar the boss wou ik altijd al een keer zien (wat maakt mij het uit dat het op pinkpop is, die kerel gaat er altijd voluit voor)en Franz Ferdinand vindt ik zeer goed.

Verder hebben de kerels van madness ook aangekondigd te komen en das altijd leuk voor op een festival (lekker maf doen) (nee ik ben geen ouwe lul die daar jeugdsentiment bij heeft).
EDIT: niks ten nadele voor de ouwe lullen hoor je bent zo oud als dat je voelt zal ik maar zeggen.

Dus dit jaar gaat zeker wel weer mooi worden.

Riky
27 januari 2009, 19:46
Nog geen band waarvoor ik super graag naar pinkpop wil...

Hellsbellsnl
27 januari 2009, 21:54
Principes zijn voor stinkende kuthippies. Gewoon gaan kerel, Springsteen is ALTIJD bloody awesome!!
Principe's gedeeltelijk aan de kant gegooid:
Ik ben nu al binnen (moet er wel voor werken).
Er was vandaag ook nog een klein U2 geruchtje,
Maar dit is reeds uit de wereld.

sjaak1990
31 januari 2009, 15:39
Principe's gedeeltelijk aan de kant gegooid:
Ik ben nu al binnen (moet er wel voor werken).
Er was vandaag ook nog een klein U2 geruchtje,
Maar dit is reeds uit de wereld.

Het lijkt alsof ze er pinkpop classic van willen maken.
Helaas... Line up lijkt me nog maar niks.

S9koen1F
2 februari 2009, 22:19
Inderdaad Sjaak, ik vind eerlijk gezegd dat ze ook nog wel wat meer nieuwe bands erbij moeten gooien.
Het wordt nu een beetje TE soft naar mijn mening.
Maarja de sfeer op Pinkpop is wel altijd geweldig daar is geen twijfel over mogelijk, en dat voegt ook al veel aan het festival toe.
Over ong. 35 dagen weten we alle bands want dan is de presentatie!

~Koen.

Squier4ever
3 februari 2009, 10:21
Inderdaad Sjaak, ik vind eerlijk gezegd dat ze ook nog wel wat meer nieuwe bands erbij moeten gooien.
Het wordt nu een beetje TE soft naar mijn mening.
Maarja de sfeer op Pinkpop is wel altijd geweldig daar is geen twijfel over mogelijk, en dat voegt ook al veel aan het festival toe.
Over ong. 35 dagen weten we alle bands want dan is de presentatie!

~Koen.

voor echt goede sfeer moet je naar lowlands, pinkpop ga je (ik iig) meer voor de muziek heen.

Azaruc
4 maart 2009, 13:30
Presentatie is nu bezig, op dit moment deze namen;


De nieuwe namen voor zaterdag en zondag:

Just Jack, Elbow, Kyteman, De Staat, Keane, James Morisson, Maria Mena, Me First & The Gimme Gimmes, Volbeat, White Lies, Pendulum, en Madness.

Op maandag komen:

Snow Patrol, Anouk, Franz Ferdinand, Amy MacDonald, Novastar, The Kooks, De Jeugd van Tegenwoordig, Shinedown, The Ting Tings, Katy Perry, Billy Talent, The Script, The All-American Rejects


zie hier (http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=6576) (traaaaaag)


Aantal zeer toffe namen (imo); Me first and the gimme gimmes, Madness, Snow Patrol, Franz Ferdinand, All-American Rejects. Maar nog niet genoeg om een kaartje te gaan kopen ben ik bang. Valt me wel enigszins tegen voor een jubileum editie.

Mufftin
4 maart 2009, 13:39
me 2 had er meer van verwacht dit jaar, misschien dat de aankomende 8 namen nog wat zijn?

Daan_B
4 maart 2009, 13:42
Gadverredamme! Ik had wel wat beters verwacht voor de 40e editie, ik wacht het nog even af, maar zo als het er nu uitziet ga ik dit jaar echt niet:stop:.

Luke-wannabe
4 maart 2009, 13:42
Ziet er goed uit, maar niks dat ik echt helemaal te gek vind. Dat had ik vorig jaar dan weer wel :hippie:

Riky
4 maart 2009, 14:10
dat heb ik nou ook... Vorig jaar was de hele zondag supervet, maar nu is er niks waarvoor ik er super graag heen wil.

Lees ik trouwens goed dat de Staat ook komt? Die jongens gaan hard. Dat is dan wel weer vet, maar die kan ik ook nog wel een andere x zien.

Squier4ever
4 maart 2009, 14:46
hell yes ik wil de zondag naar Madness! fucking geniaal gewoon!

Arts
4 maart 2009, 14:47
dat heb ik nou ook... Vorig jaar was de hele zondag supervet, maar nu is er niks waarvoor ik er super graag heen wil.

Lees ik trouwens goed dat de Staat ook komt? Die jongens gaan hard. Dat is dan wel weer vet, maar die kan ik ook nog wel een andere x zien.

De Staat is echt geniaal..

Kga niet naar pinkpop. Ga ze de komende 4 weken nog 2 keer zien, en vorige week ook in 013 gezien

Azaruc
4 maart 2009, 15:16
Anouk en Snow Patrol als afsluiters op de maandag bekendgemaakt :???:


edit: zo ziet het programma er nu uit:




ZATERDAG 30 MEI: 15.00-23.00 UUR
BRUCE SPRINGSTEEN & THE E-STREET BAND
THE KILLERS * CHRIS CORNELL
ELBOW * ME FIRST AND THE GIMME GIMMES
KINGS OF THE DAY * JUST JACK

ZONDAG 31 MEI: 13.00-23.00 UUR
DEPECHE MODE
PLACEBO * MADNESS * VOLBEAT * MILOW
KEANE * JAMES MORRISON * MARIA MENA * DE STAAT
PENDULUM * WHITE LIES * KYTEMAN'S HIPHOP ORKEST

PINKSTERMAANDAG 1 JUNI: 12.00-23.00 UUR
SNOW PATROL
ANOUK * FRANZ FERDINAND * AMY MACDONALD * NOVASTAR
THE KOOKS * DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG * BILLY TALENT SHINEDOWN * THE TING TINGS * KATY PERRY
THE SCRIPT * THE ALL-AMERICAN REJECTS

PRESENTATIE: GIEL BEELEN en ERIC CORTON
wijzigingen programma voorbehouden

Strangegun
4 maart 2009, 18:51
Kwam Limp Bizkit ook ?


hoe het er nu naar uit ziet ga ik geen een dag

de enige topper voor mij altans die me opvalt is Volbeat

S9koen1F
4 maart 2009, 19:49
Ik koop toch zaterdag me kaartje al,
ik ga er van uit dat er tussen die 8 bands nog heel wat goeds zit.
En anders is Pinkpop toch wel weer de moeite waar.
Alleen jammer dat het bier waarschijnlijk duurder wordt.

~Koen.

Valentijn
4 maart 2009, 22:26
Kwam Limp Bizkit ook ?

nope, geloof dat ze dan in amerika aan t touren zijn

blindfaith85
4 maart 2009, 22:34
k heb er zin in! zaterdag kaarten bestellen

Riky
4 maart 2009, 23:07
De Staat is echt geniaal..

Kga niet naar pinkpop. Ga ze de komende 4 weken nog 2 keer zien, en vorige week ook in 013 gezien

ja zijn erg goed idd! met name live!
Ze gaan de cd ook op vinyl uitbrengen las ik en er komt een 2e clip.
Ook gaan ze binnekort de cd groots introduceren in Belgie.
De jongens zijn echt goed bezig! Twee jaar geleden stonden ze nog in de lokale kroegen. Nu op pinkpop:)

Harry
5 maart 2009, 10:27
Me First & the Gimme Gimmies!!!!

Hardguitar
5 maart 2009, 13:11
Yay 40ste editie..... NOT

Wat een k*t programma, tegenover vorig jaar is het echt bagger op een paar namen na dan.

Helaas geen Pinkpop dan maar dit jaar, of de laatste 8 namen moeten echt verbluffend goed zijn waar ik op hoop:)

Mufftin
5 maart 2009, 14:33
laatste 6 want er zijn er al 2 bekend, miss montreal en nog 1tje waar ik de naam zo ff niet van weet.

Strangegun
5 maart 2009, 21:12
nope, geloof dat ze dan in amerika aan t touren zijn

Mooi Kut dus, nou dan geen Pinkpop dit jaar, of slipknot moet nog komen

Dude
5 maart 2009, 22:09
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttt

billy talent EN volbeat


fuck fucking fuck fuck fuck !!!! beide bands dit jaar ontdekt en GRIJS gedraait, ik weet zeker dat ik ga !

vette shit zeg.... vet vet vet !!!

Valentijn
6 maart 2009, 08:01
Mooi Kut dus, nou dan geen Pinkpop dit jaar, of slipknot moet nog komen

ondanks dat pinkpop samenwerkt met rock am ring waar ze wel staan betwijfel ik t ook (ook omdat ze oo op sonosphere staan)

reneding
6 maart 2009, 17:58
wat een verschrikkelijk programma...

Strangegun
6 maart 2009, 23:27
Eve offtopic,


Limp Bizkit komt dus niet op Pinkpop maar ze gaan wel een tour doen in Europa. Ze komen op werchter, weet iemand of er ook plannen zijn om in nederland un concert te doen ? want ik MOET ze gewoon zien. Ben er nog steeds vrij kapot van en dat al jaren lang.

Dude
7 maart 2009, 11:38
ben ik de eerste met kaartjes hier ?

Baker
8 maart 2009, 08:46
'Kaartverkoop Pinkpop breekt alle records'
http://www.nu.nl/muziek/1928946/kaartverkoop-pinkpop-breekt-alle-records.html

blindfaith85
8 maart 2009, 15:47
Nou kan toegeven, ik ben met mijn maat 2 van de zoveel duizend die een 3 dagen kaart heeft en heb er zin in!

YoJorisss
12 maart 2009, 23:20
Wie van Gitaarnet.nl gaat dit jaar naar PinkPop?

Ik ga er naartoe, helaas alleen de maandag omdat de meeste van onze vriendenclub het geld niet hebben voor de volle 3 dagen. We gaan dan wel op Maandag, voor The Kooks. Zaterdag is al uitverkocht (we wilde zowiezo Maandag).

Dusjah, wie oh wie?

Bassbitch
12 maart 2009, 23:29
Samengevoegd en verplaatst.

kobra18
24 maart 2009, 23:23
ik heb weekendkaart gekocht !

ga dit jaar voor me 1e keer heen ben namelijk 16.

wel kut zit in me examen jaar en heb de volgende dinsdag om 8.30 examen duits ! it sucks ! moet duzz nu maandagavond met trein naar huis -_-
had nooit duits moeten kiezen maar eco dan kan ik door partyen maarja
shit happenz...

dan maar de eerste 2 dagen zo wie zo lol trappen en maandag relaxen

:rockon::rockon::rockon::rockon::rockon::rockon:

kobra18
24 maart 2009, 23:24
wie heeft nog meer last van de volgende dag exaMEN en hoe los je het op?

Tho
24 maart 2009, 23:52
wie heeft nog meer last van de volgende dag exaMEN en hoe los je het op?

hahaha, elk jaar weer hetzelfde :seriousf:

Tim..
25 maart 2009, 09:46
ja, ik heb de volgende ochtend wiskunde B.

oplossing: ik ga niet dit jaar, jammer maar helaas. Gelukkig is het programma toch niet zo geweldig (mijn mening), dus het valt mee hoe erg het is. Dan maar alleen lowlands dit jaar :cheerup:

Mufftin
30 mei 2009, 10:53
heb ik jullie vandaag al laten lachen?

KREZIP VERVANGT DEPECHE MODE WHAHAHAH zo dat is eruit. Elk jaar als een band niet komt opdagen mag Krezip het oplossen. Nu is de line-up nog kutter geworden!

Hellsbellsnl
30 mei 2009, 14:04
heb ik jullie vandaag al laten lachen?

KREZIP VERVANGT DEPECHE MODE WHAHAHAH zo dat is eruit. Elk jaar als een band niet komt opdagen mag Krezip het oplossen. Nu is de line-up nog kutter geworden!

OMG....ben ik toch wel blij dat wij op Bospop dan TAPFS hebben.
Is dan wel een coverband als afsluiter maar alles beter dan....
I would steeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjj

Squier4ever
30 mei 2009, 14:20
ik ga fijn naar pukkelpop :D

Placebo, EODM, Offspring, Arctic Monkeys, Dinosaur Jr., Blood Red shoes en nog een shitlading andere bands. need I say mo'?

Robdop
30 mei 2009, 15:26
heb ik jullie vandaag al laten lachen?

KREZIP VERVANGT DEPECHE MODE WHAHAHAH zo dat is eruit. Elk jaar als een band niet komt opdagen mag Krezip het oplossen. Nu is de line-up nog kutter geworden!

niets mis met krezip vind ik altijd maar...
maar ach dat is mijn mening..
maar of het gelijk staat aan depeche mode?? nee.

Arts
31 mei 2009, 12:31
waar kan je ergens pinkpop livestream kijkeN?

Arts
31 mei 2009, 12:35
waar kan je ergens pinkpop livestream kijkeN?

weet 't ondertussen al:P

http://3voor12.vpro.nl/pinkpop

Arts
31 mei 2009, 13:47
holy shit net was de staat , was echt belachelijk vet

Riky
31 mei 2009, 13:57
holy shit net was de staat , was echt belachelijk vet

Vertel mij wat:D
Echt fucking vette band is dat.

HaroldA
31 mei 2009, 14:17
weet 't ondertussen al:P

http://3voor12.vpro.nl/pinkpop

Crap... Silverlight, dus dat gaat niet werken... :mad:

Arts
31 mei 2009, 15:48
Vertel mij wat:D
Echt fucking vette band is dat.

ja keb ze nu iets van 5 x live gezien, echt té vet live!
eind van het jaar gaan ze nog wat clubs in NL af , en dan hopelijk aan een nieuw album werken! Ook gaan ze nog komende zomer een hoop festivals af (lees Glastonbury, Sziget, Lowlands etc.)

Squier4ever
31 mei 2009, 17:19
Madness nu live op pinkpop! briljant!

http://pinkpopmashup.vpro.nl/?show=livestream

Strangegun
1 juni 2009, 00:06
Hm, vind het nu toch een beetje jammer dat ik niet naar pinkpop gegaan ben

Squier4ever
1 juni 2009, 13:04
Gisteravond het hele concert van Placebo gezien, dat was toch wel erg strak!

schizo910
1 juni 2009, 14:24
De staat net bekeken, het is inderdaad erg strak en zit goed in elkaar, toch steekt me wat bij die band. Ik vind het nogal 'gemaakt' overkomen ofzo. Ik kan m'n vinger er niet zo heel goed opleggenm maar het komt op mij overkomen alsof ze erg 'stonerrock' willen zijn en verliezen in mijn ogen net dat beetje eigen smoel om het écht goed te vinden... Zelfs de pasjes en bewegingen van de zanger lijken regel recht gekopieerd van Josh Homme...

Heb net zitten genieten van Me First and the Gimme Gimme's... dikke pret :D :p

Zit nu Elbow te kijken, mooooooi...

Bl44t44p
1 juni 2009, 14:34
Placebo kon me niet echt heel erg boeiend. Stond beetje te lullen en kloten met wat mensen, ondertussen alle liedjes meezingen maar nee ze kregen me niet zo geboeid dat ik er naar bleef kijken. Verder Rowwen Heze :D :D hoe grappig was dat. Maria Mena & Madness ook nog half gezien, wel oke, niets bijzonders.

Enige wat ik echt wilde zien en ook heb gezien is Pendulum... hoe vet was dat weer zeg, nog veel beter dan Lowlands vorig jaar :) Lekkere pit ook, gruwelijke show!

Hellsbellsnl
1 juni 2009, 15:26
Iemand Bertje Wupperkei nog gezien?

Mufftin
1 juni 2009, 16:02
De staat net bekeken, het is inderdaad erg strak en zit goed in elkaar, toch steekt me wat bij die band. Ik vind het nogal 'gemaakt' overkomen ofzo. Ik kan m'n vinger er niet zo heel goed opleggenm maar het komt op mij overkomen alsof ze erg 'stonerrock' willen zijn en verliezen in mijn ogen net dat beetje eigen smoel om het écht goed te vinden... Zelfs de pasjes en bewegingen van de zanger lijken regel recht gekopieerd van Josh Homme...

Heb net zitten genieten van Me First and the Gimme Gimme's... dikke pret :D :p

Zit nu Elbow te kijken, mooooooi...

ik heb dat ook bij de staat, echt leuke en goede band, alleen... er steekt me ook iets. Misschien idd dat ze stonerrock willen zijn en graag op de Queens willen lijken??

maar vind het wel een super goede band.

grayfink
1 juni 2009, 16:10
Iemand Bertje Wupperkei nog gezien?Hij was goed hé? :)
Wat een held.

Squier4ever
1 juni 2009, 17:50
Franz Ferdinand is best wel leuk, ook de nieuwe nummers zijn nog steeds goed!

Riky
1 juni 2009, 18:11
De staat net bekeken, het is inderdaad erg strak en zit goed in elkaar, toch steekt me wat bij die band. Ik vind het nogal 'gemaakt' overkomen ofzo. Ik kan m'n vinger er niet zo heel goed opleggenm maar het komt op mij overkomen alsof ze erg 'stonerrock' willen zijn en verliezen in mijn ogen net dat beetje eigen smoel om het écht goed te vinden... Zelfs de pasjes en bewegingen van de zanger lijken regel recht gekopieerd van Josh Homme...

Heb net zitten genieten van Me First and the Gimme Gimme's... dikke pret :D :p

Zit nu Elbow te kijken, mooooooi...

nah vind ik toch niet echt. De stijl van optreden komt wel redelijk overeen, maar "na apen" of "stone rock willen zijn" vind ik het niet. Als je ook zie wat torre voor andere bands geschreven heeft of mee geschreven heeft (o.a. Bloody honkies) dan hoor je dat dit echt wel zijn ding is en dat het niet gemaakt is.
Heb ze nu ook een aantal keer live gezien ook een x meer dan een jaar geleden en toen deden ze ook zo.

Maar goed. Vind het hele toffe muziek. Eindelijk weer eens goede muziek uit Nederland dat ook een beetje bekend word. Eindelijk eens geen jan smit, frans bauer enz, maar echte muziek met intrumenten.

Eindelijk heeft dit land iets om voor uit te komen en voor te strijden!

Eindelijk is Nederland niet alleen een staat, maar heeft het ook De Staat!

DeadHerring
1 juni 2009, 18:17
Heb twee jaar geleden Placebo gezien in Lotto Arena Antwerpen... het (overigens zwakke) voorprogramma daagde niet op, Placebo was te laat, na twee liedjes scheurde die frontman z'n veel te strakke broek waardoor hij een kwartier lang van het podium verdween, en met dat allemaal erbij duurde het hele optreden nog geen uur. In dat korte uur was het enige dat erg in orde was, was het grote scherm. Placebo zelf was niet veel waard.

Heel erg triest, zeker voor zo'n gevulde lotto arena. Tja. Misschien ligt het aan mij.

Me First and the Gimme Gimmes daarentegen, is idd erg goed live.

Riky
1 juni 2009, 18:22
Heb twee jaar geleden Placebo gezien in Lotto Arena Antwerpen... het (overigens zwakke) voorprogramma daagde niet op, Placebo was te laat, na twee liedjes scheurde die frontman z'n veel te strakke broek waardoor hij een kwartier lang van het podium verdween, en met dat allemaal erbij duurde het hele optreden nog geen uur. In dat korte uur was het enige dat erg in orde was, was het grote scherm. Placebo zelf was niet veel waard.

Heel erg triest, zeker voor zo'n gevulde lotto arena. Tja. Misschien ligt het aan mij.

Me First and the Gimme Gimmes daarentegen, is idd erg goed live.

ik zelf durf bands na een live optreden te hebben gezien nog niet af te kraken.
De ene vond gaat het gewoon beter dan de andere.

Arts
1 juni 2009, 21:00
ik heb dat ook bij de staat, echt leuke en goede band, alleen... er steekt me ook iets. Misschien idd dat ze stonerrock willen zijn en graag op de Queens willen lijken??

maar vind het wel een super goede band.


Ze willen juist niet op de Queens lijken. De Queens zijn wel een uit de vele invloeden.
Ben het wel eens over de pasjes, maar who cares???? Je moet ze echt een keer live gaan bekijken, dat is echt te gruwelijk voor woorden.
En stonerrock.... Ik kan geen een nummer noemen wat een beetje stonerrock achtig is?

Herman
1 juni 2009, 21:17
Misschien bedoeld hij hetzelfde als wat mij al opviel:

De gitaarsound van The Fantastic Journey of the Underground man lijkt wel verdomd veel op die van QOTSA. En aangezien QOTSA altijd stonerrock genoemd wordt?

Squier4ever
1 juni 2009, 22:21
Heb twee jaar geleden Placebo gezien in Lotto Arena Antwerpen... het (overigens zwakke) voorprogramma daagde niet op, Placebo was te laat, na twee liedjes scheurde die frontman z'n veel te strakke broek waardoor hij een kwartier lang van het podium verdween, en met dat allemaal erbij duurde het hele optreden nog geen uur. In dat korte uur was het enige dat erg in orde was, was het grote scherm. Placebo zelf was niet veel waard.

Heel erg triest, zeker voor zo'n gevulde lotto arena. Tja. Misschien ligt het aan mij.

Me First and the Gimme Gimmes daarentegen, is idd erg goed live.

Weet niet of je hun gig op pinkpop gezien hebt? de tering dat was echt de beste van heel pinkpop voor mij tot nu toe, voor zover ik kan beoordelen.

thomas_lc
1 juni 2009, 22:37
net bruce springsteen op tv gezien en wat erger ik me er aan dat die kerel 'show gitaar' speelt

Saf
1 juni 2009, 23:05
Vond Bruce een erg goede show neerzetten. Madness vond ik helemaal te gek. Ik houd van bands waarbij je de interactie kunt zien die ze op het podium hebben. Vond dat bij me first & the gimmes gimmes wel een beetje te. Blijf me over die band verbazen. Spelen niet 100% strak, zingen vals en zijn constant aan het kutten op eht podium maar komen er toch mee weg.
Amy MacDonald vond ik erg lekker, hoewel ik haar in de HMH een half jaar terug beter vond toen had ze er een stijkers sectie bij zitten op het podium. Wel fijn dat het dit keer langer duurde dan vorig jaar :)
Rowwen heze vond ik erg goed hebben jaren lang matige shows gedaan met vee ltrage nummers en feestnummers in andere versie (lees slow down) gespeelt en met 0 podiumuitstraling. Heb ze met paaspop ook in deze set gezien en toen vond ik het, het beste optreden wat ik van hun gezien heb sinds een jaar of 10 dit optreden vond ik zelfs nog beter.
De staat classificeer ik zelf als een Net niet band, zo van erg leuk geprobeerd maar net niet.

Verder vond ik er die jaar niets verrassend goeds uitspringen of een band gezien waarvan ik dacht so wat vet. Vond het zeker in ogenschouw nemend dat het een 40 jarig jubileum was een erg matig programma.

Vind pinkpop wel als festival niet zo leuk als bijvoorbeeld lowlands. Ben een bandjes man en vind het irritant dat je op pinkpop maar 3 podia hebt en er de helft van de tijd niets te kiezen valt. Erger me ook altijd dood aan pinkpop dat je en je polsbandje en je ticket moet laten zien als entree bewijs. Ik krijg dat polsbandje toch pas op vertoon van mijn kaartje. Absurt gewoon. En elke keer verbaas ikmij over de trage gang van zaken op pinkpop in verhouding met andere festivals. (lees entree, drankhalen, pinnen etc) Ook vond ik gezien de weersomstandigheden dat ze er vrij weinig zoniets niets extra aan hadden gedaan. Had verwacht dat er meer dan 2 punten zoude nzijn waar je water kon halen, of iets van een sproeier ergens op het terrein. Camoing D vond in overigens wel een goede aanvullig. Gewoon vanaf de snelweg bijna meteen op de camping. Ideaal. Geen gezeik meer met door al die dorpjes rijden en drukte gewoon. hoppa afslag, parkeerplaats op en meteen naast de camping.

BamBuFan1
2 juni 2009, 01:23
Vond Bruce een erg goede show neerzetten. Madness vond ik helemaal te gek. Ik houd van bands waarbij je de interactie kunt zien die ze op het podium hebben.

Suggs: "The young lady with her busoms exposed: thank you very much. You've made an old man very happy."

Harry
2 juni 2009, 09:44
ben gisteren onverwacht gegaan, had kaartjes gekregen. Was gezellig, lekker weertje en sfeer ook goed. Wel nog een regenbui op onze kop gekregen. Ik vond Mano Diao leuk, verder nog een stukje Amy McDonald, the Script (wat dat ook moge wezen), Franz Ferdinand (gaat gauw vervelen), weggerend zij het hysterische gekrijs van Billy Talent, en Anouk gezien.
Tijdens de regen zijn we nog bij wildvreemden onder een zeiltje gaan staan, verbroedering is makkelijk als je allemaal in hetzelfde schuitje zit.

Squier02
2 juni 2009, 10:12
halverwege in de nacht thuis gekomen, wat een kutgedoe op de weg :seriousf:
Ik vond het geweldig, heerlijk weer, en de band waren over het algemeen goed.

The killers waren relaxt, en toen Bruce kwam hadden we meteen spijt dat we het net van te voren door de sluizen het eerste podiumvak hadden verlaten.
man man man wat gaf die man een show weg.

bij Kyteman geweest, niet helemaal mijn ding maar speelden goed, daarna flink mn oren laten verpesten bij Volbeat, maar het was het waard! Met mijn vriendin nog naar Maria Mena geweest, daarna naar Madness, ook geweldig! Vooraan gestaan bij Krezip, die speelden alsof hun leven er vanaf hield. Ten slotte Placebo: dat vond ik zo'n trieste bedoeling dat we maar naar onze tent zijn gegaan.

The All-American Rejects speelden lekker, daarna naar Mando Diao geweest, klonk ook goed, en toen lekker in het gras naar Billy Talent geluisterd, die ging compleet los (lees: heeft nu geen stem meer over) Daarna naar Franz Ferdinand, die waren relaxt!:ok: Toen was het wachten voor Anouk. Nog zeiknat geworden, en wat krijgen we? een arrogante bitch waar de desinteresse van af spat. Ik heb allemaal verhalen gehoort hoe goed haar shows zijn, maar dit was niks. Totaal geen interactie met het publiek, en dan als afsluiter nog een opmerking als: ow, we hebben nog tijd dus dan doen we er nog maar eentje. Ze zong overigens wel goed, en afgezien een beetje flut gitarist was ze goed. The kooks waren ook geweldig, alleen had de zanger beter zijn biertje kunnen laten staan want de zang was niet echt prettig ;)

Als laatste Snow Patrol, hadden een hele mooie show en speelden ijzersterk. Kortom: ijzersterk weekend, had mijn geld niet beter kunnen investeren.

Nu maar eens gaan douchen, en dan richting school voor mijn laatste examen :hippie:

Borus van den Brand
2 juni 2009, 11:58
ben gisteren onverwacht gegaan, had kaartjes gekregen. Was gezellig, lekker weertje en sfeer ook goed. Wel nog een regenbui op onze kop gekregen. Ik vond Mano Diao leuk, verder nog een stukje Amy McDonald, the Script (wat dat ook moge wezen), Franz Ferdinand (gaat gauw vervelen), weggerend zij het hysterische gekrijs van Billy Talent, en Anouk gezien.
Tijdens de regen zijn we nog bij wildvreemden onder een zeiltje gaan staan, verbroedering is makkelijk als je allemaal in hetzelfde schuitje zit.

Vond je Franz Ferdinand gauw vervelen? Ik vond het persoonlijk het gaafste optreden van de maandag!

Harry
2 juni 2009, 12:04
ik vind het wel aardig, maar het is een stijltje, en dat hoor ik in ieder nummer terug. Kan aan mij liggen hoor! :)

Saf
2 juni 2009, 12:11
Dan ligt het ook aan mij, het is niet mijn stijl muziek dus ik vond het nogal snel vervelen omdat het steeds hetzelfde kunstje was. Een vriend van mij houd van dit soort muziek en vond het helemaal geweldig.

Volbeat vond ik goed. Vond ze op paaspop afgelopen jaar saai, omdat toen de drummer mijn inziens constant zat te dubbelbassen. Hij drumde deze show een stuk afwisselender. Ik zou er geen CD van kopen maar erg leuke/goede liveband.

Baker
2 juni 2009, 12:18
gisteravond tv gekeken.

Pas bij de tingtings had ik zoiets van Hee verrek, hier wou ik wel bij geweest zijn. Zag er uit als een leuk feestje!

Snow patrol was ook leuk om naar te kijken. Niet helemaal zuiver, maar ze hadden er zichtbaar lol in!

rock 'n roll
2 juni 2009, 17:44
The kooks waren ook geweldig, alleen had de zanger beter zijn biertje kunnen laten staan want de zang was niet echt prettig ;)

Klinkt bekend, ik heb zo vorige herfst gezien in de lotto arena.
Daar was het nog net niet zo erg dat de zang eronder ging lijden maar het gezever ertussen was wel met dubbele tong :seriousf:

schizo910
2 juni 2009, 18:27
ben gisteren onverwacht gegaan, had kaartjes gekregen. Was gezellig, lekker weertje en sfeer ook goed. Wel nog een regenbui op onze kop gekregen. Ik vond Mano Diao leuk, verder nog een stukje Amy McDonald, the Script (wat dat ook moge wezen), Franz Ferdinand (gaat gauw vervelen), weggerend zij het hysterische gekrijs van Billy Talent, en Anouk gezien.
Tijdens de regen zijn we nog bij wildvreemden onder een zeiltje gaan staan, verbroedering is makkelijk als je allemaal in hetzelfde schuitje zit.

Ah nee, niet weglopen bij Billy Talent! :(

Luke-wannabe
2 juni 2009, 18:56
Ik heb net ff Jerusalem van Anouk zitten kijken en vond het toch wel dik. Heb wel eens concerten gezien dat ze helemaal stil stond, maar nu deed ze wel leuk enzo.
Vond het toch wel dik klinken en haar uitstraling is gewoon cool. Zij kan het ook gewoon maken vind ik.

Tho
2 juni 2009, 19:09
Ik heb net ff Jerusalem van Anouk zitten kijken en vond het toch wel dik. Heb wel eens concerten gezien dat ze helemaal stil stond, maar nu deed ze wel leuk enzo.
Vond het toch wel dik klinken en haar uitstraling is gewoon cool. Zij kan het ook gewoon maken vind ik.

Die chick van jou is vele malen cooler dan Anouk.

Luke-wannabe
2 juni 2009, 19:15
Whaha thnx, Tho. Maar ze heeft niet zo'n ontzettend vette tattoo als Anouk. Vind dat toch wel ontzettend sexy ;)

Saf
2 juni 2009, 19:17
Vind Anouk echt een tenekrommende attitude hebben. Ik vind dat ze dat juist niet kan hebben. En dat maakt dat elke keer bij haar optredens op festivals na een paar nummers wegloop. Muzikaal gezien vind ik haar nummers doorgaans beter te hebben dan veel andere festivalacts maar die attitude tsja dat is werkelijk niet aan mij besteed.

future2future
2 juni 2009, 19:19
Vond Anouk zelf wel vet, maar de band niet echt rocken ofzo.

Luke-wannabe
2 juni 2009, 19:22
Mwah die drummer is een beetje netjes en bedeest. Hans Eijkenaar is ook netjes, maar niet zo bedeesd. Ik denk dat als die gast ietsje meer los zou gaan dat het geheel al flink beter klinkt.

@ Saf: Tsja ik vind toch dat ze het wel kan hebben. Ze is gewoon stoer zo vind ik.

Saf
2 juni 2009, 20:55
dan verschillen we daarin van menig. Luke but he who cares. Ik vond haar optreden in ieder geval weinig spetteren heb haar wel eens beter zien doen. En idd de oude band rockte meer als deze. Wel goede muzikanten.

Squier02
2 juni 2009, 21:01
dan verschillen we daarin van menig. Luke but he who cares. Ik vond haar optreden in ieder geval weinig spetteren heb haar wel eens beter zien doen. En idd de oude band rockte meer als deze. Wel goede muzikanten.

mee eens, voor wat jan 'zijn diva' noemde, mocht ze wel wat meer moeite doen. Zelfs de headlines hadden zichtbaar meer lol dan haar. Ik vond dat ze nog net niet met een rekenmachine stond te rekenen hoeveel ze elk nummer had verdiend. Sorry, goede muziek, maar een preformance van niks! :(

TimmU
2 juni 2009, 21:24
ik ga fijn naar pukkelpop :D

Placebo, EODM, Offspring, Arctic Monkeys, Dinosaur Jr., Blood Red shoes en nog een shitlading andere bands. need I say mo'?

OPETH , My bloody valentine en een legio vette dubstep acts, ja ,dat word mooi.


Ohja, 50cent natuurlijk ook!

Harry
3 juni 2009, 10:00
Ah nee, niet weglopen bij Billy Talent! :(


hmm, tja... ik kon er even niks mee. Irma was zo slim om oordopjes mee te nemen, maar ik vond het net even te hard en teveel gekrijs.

schizo910
3 juni 2009, 10:14
hmm, tja... ik kon er even niks mee. Irma was zo slim om oordopjes mee te nemen, maar ik vond het net even te hard en teveel gekrijs.

Ik heb de beelden gezien op 3 voor 12, Billy Talent blijft toch wel een van mijn favo bandjes. Mar ik heb ze wel eens beter gezien. Het bandje dat mij heeft weten te veroveren is The Gaslight Anthem... Ik kende ze nog niet maar ben erg onder de indruk...

Harry
3 juni 2009, 10:21
ik moet nog het een en ander opzoeken, het wordt weer eens tijd om iets nieuws te ontdekken. Dus ik hoop dat het hele festival nog even op 3 voor 12 blijft staan, en dat ik een keer tijd en zin heb om het allemaal te bekijken. Gaslight Anthem zegt me ook niks trouwens, zal ik dan ook meteen opzoeken.

schizo910
3 juni 2009, 10:32
ik moet nog het een en ander opzoeken, het wordt weer eens tijd om iets nieuws te ontdekken. Dus ik hoop dat het hele festival nog even op 3 voor 12 blijft staan, en dat ik een keer tijd en zin heb om het allemaal te bekijken. Gaslight Anthem zegt me ook niks trouwens, zal ik dan ook meteen opzoeken.

Vooral het nummer "Old White Lincoln" vind ik erg goed... Live heeft hij een wat ruigere stem dan op de CD...

Linkies:

PinkPop
http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41129661/42045407/20
(Old White Lincoln zit rond 6:45)

JijBuis:
http://www.youtube.com/watch?v=6_bQiIZXC9I