PDA

View Full Version : niet veel rack, toch kwetsbaar



edje kadetje
26 november 2008, 10:45
Ik zit met de kwetsbaarheid van mijn setje in mijn maag.

Vorige week had ik een optreden en tijdens het eerste nummer bleek een deel van mijn geluid het niet te doen. Te complex om nog even aan trouble shooting te doen. Dus head up and play.
Toch zit ik er nu een beetje mee in mijn maag. Hoe kan ik mijn set up toch iets minder kwetsbaar maken?


hier een schematische afbeelding van mijn set up:

[URL=http://imageshack.us]http://img201.imageshack.us/img201/7579/overzichtschakelingeniiin1.jpg[/


edit: plaatje beetje groot maar OK, hij staat er.

De beide stompboxes zitten in de send-return van de GP100. Die zitten per patch op verschillende plekken ingeprogrammeerd. Meestal staat de effectsloop uit en kan ik hem in een patch aanzetten met een van de footswitches.

de twee linkse footswitches werken via de FC50 als controllers op de GP100.
de twee rechtse footswitches zijn alleen voor het schakelen van de banks van de fc50
de fv50 (voetpedaal) helemaal rechts is geprogrammeerd als continues controller op (verschillende) parameters van patches.

Om de stompboxes en de fc50 te voeden heb ik zelf iets gefabriceerd. Eén voeding (9 volt) en drie draadjes eruit.

Bij het optreden kreeg ik ineens geen geluid als ik de effectsloop aanzette. Kennelijk was er iets mis in het signaalpad van GP100 naar de boxes en weer terug. Nu thuis werkt het gewoon weer.

Eén van de practische kanten van deze setup is dat alles al is bekabeld en vast blijft zitten. Alles verdwijnt in een 4 he flight case en kan in één keer worden gedragen.

Heeft iemand ideeën?

RonnyV
26 november 2008, 11:00
ff ter info: de link van je plaatje klopt niet... hij linkt naar: http://www.esnips.com/doc/ff764efa-6314-40a1-892a-26c95ffcbef5/overzicht-schakelingen-ii hier moet nog (naambestand).jpg of what ever achter denk ik.

edje kadetje
26 november 2008, 11:13
ff ter info: de link van je plaatje klopt niet... hij linkt naar: http://www.esnips.com/doc/ff764efa-6314-40a1-892a-26c95ffcbef5/overzicht-schakelingen-ii hier moet nog (naambestand).jpg of what ever achter denk ik.

dank voor je reactie. Ik heb het opgelost via imageshack.

dml
26 november 2008, 11:46
Aangezien de GP100 twee FX-loops heeft, zou ik in elke loop één van de pedalen aansluiten en de pedalen vast in je rek bouwen. Je moet natuurlijk nu wel meer patches maken want je kan de pedalen niet meer on the flow bedienen.

paulusdeBKB
26 november 2008, 11:56
Minder gevoelig == eenvoudiger. Hoe minder apparaten, des te minder er stuk kan. Ik zou beginnen met het vervangen van de FC50 door een andere midi footcontroller. De Roland FC200 comes to mind. Dan kunnen je EV5 en 3 DP2's van je bord. De FC200 heeft namelijk een expressiepedaal en één CTRL ingebouwd. Je geclusterde kabel bevat dan nog maar 3 losse kabels: 1 MIDI en de send-return. Die laatste DP2 sluit je los aan, of je maakt zelf een CTRL-switch zoals anderen op dit forum dat ook hebben gedaan - rechtstreeks op de FC200. Ben even vergeten wie.

Volgens mij is het dan een heel stuk eenvoudiger en wellicht ook wat handzamer, zonder dat je functionaliteit opgeeft.

paulusdeBKB
26 november 2008, 11:57
Aangezien de GP100 twee FX-loops heeft, zou ik in elke loop één van de pedalen aansluiten en de pedalen vast in je rek bouwen. Je moet natuurlijk nu wel meer patches maken want je kan de pedalen niet meer on the flow bedienen.


Kijk, met twee loops wordt het nog makkelijker! Dan hoef je de send/return niet eens meer naar het podium te leggen.

Je zult die loops toch wel met een CTRL kunnen schakelen binnen de patch?

edje kadetje
26 november 2008, 11:59
Aangezien de GP100 twee FX-loops heeft, zou ik in elke loop één van de pedalen aansluiten en de pedalen vast in je rek bouwen. Je moet natuurlijk nu wel meer patches maken want je kan de pedalen niet meer on the flow bedienen.

twee aparte loops is iets. Draagt dat ook bij aan de kwetsbaarheid?

Ik gebruik de stompboxes op verschillende manieren. De SD1 serieel en de synth wah in direct mix mode, zodat ik een mix kan maken tussen origineel en effect. Bij die patches zit er in de tweede loop niks zodat die mix ontstaat.

Ik vind ook wel lastig dat ik die twee loops niet apart kan programmeren in de keten, maar goed, daar moet ik mee leren leven.

Ik heb ook al gedacht aan de stompboxes inbouwen in mijn rack, mede omdat ik die voetswitches niet 'on the flow' gebruik. Voor een nummer begint, stel ik de stompboxes in zoals ik ze in dat nummer gebruik (parameters en aan/uit). Tijdens het nummer gebruik ik dan alleen de footswitch om hem aan of uit te zetten.

(stiekem ontstaat er dan weer ruimte voor meer footswitches ... ;->, oh nee het moest eenvoudiger worden ...)

edje kadetje
26 november 2008, 12:01
Kijk, met twee loops wordt het nog makkelijker! Dan hoef je de send/return niet eens meer naar het podium te leggen.

Je zult die loops toch wel met een CTRL kunnen schakelen binnen de patch?dat laatste wel (dat doe ik al), maar volgens mij niet de ene loop wel en de andere loop niet. Ze zijn niet volledig onafhankelijk programmeerbaar.

Bedankt overigens voor je tips.

edje kadetje
26 november 2008, 12:04
Minder gevoelig == eenvoudiger. Hoe minder apparaten, des te minder er stuk kan. Ik zou beginnen met het vervangen van de FC50 door een andere midi footcontroller. De Roland FC200 comes to mind. Dan kunnen je EV5 en 3 DP2's van je bord. De FC200 heeft namelijk een expressiepedaal en één CTRL ingebouwd. Je geclusterde kabel bevat dan nog maar 3 losse kabels: 1 MIDI en de send-return. Die laatste DP2 sluit je los aan, of je maakt zelf een CTRL-switch zoals anderen op dit forum dat ook hebben gedaan - rechtstreeks op de FC200. Ben even vergeten wie.

Volgens mij is het dan een heel stuk eenvoudiger en wellicht ook wat handzamer, zonder dat je functionaliteit opgeeft.


de FC 50 is wel handig omdat hij in mijn flight case past. Lastig aan dat ding is weer dat hij een 9volts aansluiting heeft, en niet gewoon een degelijke eurostekker.

dml
26 november 2008, 12:39
Gewoon die GP100 dumpen en een GT-Pro aanschaffen, dan kun je die twee pedaaltjes ook thuis laten. De FC50 is op zich een prima ding, je kan de 9V voeding ook via de midikabel en de midi-in van de FC laten lopen (zgn. Phantom midi). Daarvoor moet je wel het één en ander intern solderen maar als je al aangeeft dat je zelf ook een voeding in elkaar hebt gezet, moet dat solderen ook wel gaan.

edje kadetje
26 november 2008, 17:17
Gewoon die GP100 dumpen en een GT-Pro aanschaffen, dan kun je die twee pedaaltjes ook thuis laten. De FC50 is op zich een prima ding, je kan de 9V voeding ook via de midikabel en de midi-in van de FC laten lopen (zgn. Phantom midi). Daarvoor moet je wel het één en ander intern solderen maar als je al aangeeft dat je zelf ook een voeding in elkaar hebt gezet, moet dat solderen ook wel gaan.


LOL

die drievoudige voeding is gewoon met een kroonsteentje gedaan. Solderen is niet mijn basiscompetentie.

paulusdeBKB
26 november 2008, 21:35
"Kerncompetentie"

edje kadetje
26 november 2008, 21:44
"Kerncompetentie"

LOL (inderdaad dat is de term in HRM)