PDA

View Full Version : Buisjes in Koch Pedaltone / na laten kijken / modden?



paulusdeBKB
25 november 2008, 22:14
Hoi allemaal,

Mijn Koch Pedaltone doet een beetje vreemd. Ik heb er een aantal vragen over die ik allemaal maar even in 1 topic prop.

1. Het meest rechtse ledje werkt niet en het eenna-rechtse ledje licht heel even op als ik de bijbehorende schakelaar indruk maar blijft verder donker. Dit moet natuurlijk verholpen maar ik heb de Pedaltone tweedehands gekocht en er zit geen garantie meer op. Kan iemand een reparateur aanbevelen in Amsterdam of ben ik toch het beste af door hem naar Koch te sturen voor reparatie? (ik heb hem al open gehad: de leds zitten vast met dikke klodders constructielijm (of hoe dat ook mag heten) en zijn gesoldeerd op een printplaat. Daar kom ik zo makkelijk niet bij en electronica-noob die ik ben ga ik dit aan een ander overlaten.

2. De boost-functie op kanaal 2 voegt wel erg veel gain toe, vind ik. Kan ik dit met een ander buisje reduceren? (dit ga ik straks zelf nog even proberen maar als iemand uit zijn hoofd weet welk buisje ik daarvoor moet hebben...)

3. Op kanaal 1 is de boost-functie niet beschikbaar. Wel een soort enhance-functie. Is het mogelijk / redelijk eenvoudig om deze enhance functie om te toveren tot een gebooste enhance? + 6 db zeg maar.

4. Ook al gevraagd in een ander topic, maar ik vraag het hier ook voor de volledigheid: kan ik buisjes uittrekken en wisselen terwijl de Pedaltone aanstaat, of bestaat er dan gevaar voor geroosterde PaulusdeBKB?

Herman
25 november 2008, 23:26
Als ik jou was zou ik gewoon even Koch zelf mailen. Ze reageren altijd erg snel en hebben ook duidelijke antwoorden. Daarnaast kun je als je hem weg wilt brengen sowieso het beste naar Koch brengen, die weten immers het meeste van het pedaal af.

Buisjes verwisselen terwijl het apparaat aan staat zou ik niet doen, sowieso om dat je je vingers dan geheid gaat branden aan de dan hete buizen.

Fuhgawz
25 november 2008, 23:51
Reparateur in Amsterdam? Onze enige eigen echte... Dirk_Hendrik (http://www.dirk-hendrik.com/) uiteraard!

Mitch
26 november 2008, 00:20
2. 12AT7 als het iets minder moet, 12AY7 als het drastisch minder moet.
4. Ja, dat kan.

Chris Winsemius
26 november 2008, 10:51
Idd. D_H misschien, contact sowieso Koch zelf. Service daar is top!