PDA

View Full Version : afstellen nodig?



frankiiee
25 november 2008, 21:32
Hoi,

Ik heb onlangs nieuwe snaren opgelegd, dezelfde dikte maar mijn dikke e snaar is geknapt tijdens het opleggen, dus ik moest om een nieuwe, ik ging naar de winkel om een nieuwe e snaar voor bij een 0.11 setje, de verkoper zei me dat .56 het meest voorkomt bij 0.11 en dus wel goed zou moeten zijn. Ik heb die er op gelegd maar die was toch te dik want hij paste niet in mn topkam. Toen ben ik om een .52 e-snaar gegaan.

Nu die erop ligt merk ik dat mn hals een heel klein beetje scheef getrokken is. Niet echt de moeite om hem te laten afstellen in een gitaarwinkel maar het stoort me toch een klein beetje.

Nu is mn vraag is het mogelijk dat als ik de snaren een tijdje zonder spanning zet de hals weer recht komt of is dat ijdele hoop. En is er daar een risico bij dat de hals plots te recht zou komen zodat mn snaren gaan aanlopen ofzo??

groet
frankiiee

--=HANS=--
25 november 2008, 22:04
Al zou je hals terug gaan zonder snaren, dan gaat hij weer krom zo snel je er weer snaren op zet. Ik denk dan ook niet dat het door die ene lage e komt. Als de gitaar verder goed bespeelbaar en naar je zin is zou ik het gewoon zo laten en anders toch naar een goede Luthier.