PDA

View Full Version : VHT 2/50/2 kapot?



hole
25 november 2008, 19:32
Had mijn twee speakers aangesloten op kanaal A en B, maar van kanaal A was de jackplug niet helemaal ingedrukt.

Nu heeft de amp (max 3 seconden) zonder load gedraaid, met ongeveer volume op half. ....kanaal dood :(

Is dit einde verhaal (output transformer?). Of kan ik nog iets anders checken?

En, omdat ik al een idee heb wat het antwoord wordt, ......kent iemand een goeie Amp-reparateur in de regio van Tilburg (ik ken eigenlijk alleen Dr.Tube , maar die's niet in de buurt). Met hoeveel Euro moet ik ongeveer rekenen?

hole
25 november 2008, 20:01
update: als de amp even uit heeft gestaan, geeft kanaal A normaal geluid (niet vervormd) maar daarna neemt het volume af, tot stil

Magic Bean
25 november 2008, 22:49
Je zou de buizen nog kunnen controleren, maar ik vrees wel het ergste voor je.
In Eindhoven zit We-music, waar ze ook reparaties uitvoeren.
Voor prijsindicatie/advies zal je even moeten bellen.

almarvk
26 november 2008, 07:49
Deze gaat naar Rack-Gear.

pimmedoris
26 november 2008, 08:46
Bij We Music: ik geloof 30 euro onderzoekskosten waar ze gaan zoeken wat er mis is. Dan krijg je een prjisopgaaf voor de reparatie en kun je zelf de go/no go geven...

Goede service wel daar...

hole
26 november 2008, 09:17
Bij We Music: ik geloof 30 euro onderzoekskosten waar ze gaan zoeken wat er mis is. Dan krijg je een prjisopgaaf voor de reparatie en kun je zelf de go/no go geven...

Goede service wel daar...

Hey bedankt. Ik kende ze verder niet, maar zal er eens gaan informeren

MSNL
26 november 2008, 09:42
Je kunt ook naar Feedback in Eindhoven gaan!
ZIt ook een goede reparateur met verstand van buizen amps

hole
26 november 2008, 10:14
Net even met Jukebox (Boekel) gebeld, (aangezien ze daar VHT dealer zijn).
Denk dat ik het daar laat doen, aardige man aan de lijn, lijkt me wel vertrouwd

bedankt voor de suggesties trouwens.

pimmedoris
26 november 2008, 13:30
@MSNL: Ik had een keer geďnformeerd om mijn versterker bij Feedback te laten nakijken en toen begonnen ze meteen over opsturen en dat ik hem zo'n vier weken kwijt zou zijn... ik weet niet of dat bij FB ondertussen veranderd is, maar bij We music doen ze dat gewoon in de zaak...

LordRiffenstein
26 november 2008, 13:49
Zo snel is je output transformer niet nr de haaien, lijkt me eerder een probleem met een of meerdere lampen.

hole
26 november 2008, 14:31
Zo snel is je output transformer niet nr de haaien, lijkt me eerder een probleem met een of meerdere lampen.

We zullen zien , maar bedankt voor de bemoedigende woorden ;)

Zaterdag even langs WE-music én Jukebox..effe kijken welke zaak "goed voelt" (ken ze allebei niet)..en dan zullen we het weten.

Jammer dat dit dan weer in gaat teren op het "Luke-budget" maar goed, heb al wel door dat ik een Wet/Dry setup beter vind klinken dan een "normale", dus ik heb het ervoor over (i.p.v. slechts 1 kanaal/mono te spelen)

Nocki
26 november 2008, 18:13
Hee Man. Vervelend voor je. Zeke rnu je zo'n mooie set hebt! schrijf even in het CAE Topic over je bag ends. is wel leuk om te laten zien dt je ze hebt en wat je ervan vindt. of schrijf evene en nieuw topic in het rack forum...
Ik heb ook wel eens per ongeluk de stekker neit helemaal in de poweramp gedaan maar gelukkig geen problemen.
Breneg m even Naar jukebox zou ik zeggen. Ik heb mn VHT er ook vandaan en vindt het nog steeds een hele fijne zaak!

Groetjes

Nocki

morris
26 november 2008, 19:51
Ik denk eerder aan een buisje, de VHT kan wel wat hebben. laat FB aub hier niet mee knoeien, ga liever even naar Jukebox. Vraag je meteen voor een stillere fan ;-)

Morris

hole
26 november 2008, 21:45
Ik denk eerder aan een buisje, de VHT kan wel wat hebben.

Nou, Dr.Rack zal het wel weten he ;)


Jukebox

Ja, dat zal 'm wel worden. De koffie schijnt daar ook goed te zijn.


Stillere fan
Goeie tip. stoor me er niet echt aan, maar is wel aanwezig op oefenvolume ja.

BeeJee
26 november 2008, 23:29
Heeft Jukebox een goede amptech in dienst of on hand?

hole
27 november 2008, 08:34
Heeft Jukebox een goede amptech in dienst of on hand?

Van wat ik begreep besteden ze dingen die zelf niet lukken uit..

kokeleko
27 november 2008, 15:06
Van wat ik begreep besteden ze dingen die zelf niet lukken uit..

Aan wie FB?

hole
27 november 2008, 18:21
Aan wie FB?

neu, iemand in Bergeijk (he'k gelezen hier op het forum)

BeeJee
27 november 2008, 19:33
Bij radio Bergeijk zitten wel een paar handige mannen (van de radio) ;)

Chiel
27 november 2008, 20:55
Soort gelijk probleem gehad. Zijn inderdaad de buizen, wissel ze maar eens om. Jukebox is vertrouwd, heeft mijn amp destijds ook gefixed.

sebastiaan88
27 november 2008, 22:57
Als je het nou teveel moeite vind van die buizen... of je ben hem nu helemaal spuugzat... ik ga wel onder je balkon staan als je hem het raam uitgooit;)

Succes man altijd balen dit soort dingen... Shit happens!
Laat maar ff weten hoe dat uitpakt met die bagends en de CAE... ben zelf wel benieuwd... heb net mn 1x12 van tube-town binnen.. thuis word ik er niet helemaal vrolijk van...
Raar gezegt.. in clean mist hij wat sprankelends... en lead is hij wat grommerig (knarsend)... maar in bandformaat klinkt hij echt weer heerlijk! In band formaat duidelijk verbetering ten opzichte van 1936CAB.. thuis niet echt..
net als de CAE zelf... thuis wat minder met de band FANTASTISCH!

Greets sebas..

soup
27 november 2008, 23:09
Lol

Ik hou niet van die FB comments hier, want dat is namelijk wat ik met mijn ENGL heb gedaan (en IMHO is dat nu ook de enige goede oplossing, omdat ik in Belgie woon en geen zin heb om heel Nederland af te rijden etc.)
Ze hadden ook nog naar andere winkels gebeld (ook die dr. tube etc. maar daar zou het ook even kunnen duren.

Normaal gezien zou ik hem dit weekend terug kunnen halen, heeft dan 3 weken geduurd ipv de 2 weken die ze zeiden.

Dat het er maar geen 4 worden.:(

hole
28 november 2008, 19:43
Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, net de (power)tubes verwisseld, maar kanaal A nog steeds zo dood als een pier...

Morgen dus richting Boekel....:S

Donaties kunnen worden overgemaakt naar giro 1111 t.n.v. Help Hole de Winter door :seriousf:

morris
29 november 2008, 01:59
Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, net de (power)tubes verwisseld, maar kanaal A nog steeds zo dood als een pier...

Morgen dus richting Boekel....:S

Donaties kunnen worden overgemaakt naar giro 1111 t.n.v. Help Hole de Winter door :seriousf:

heb je ook nieuwe phase inverters erin gezet?

hole
29 november 2008, 09:56
heb je ook nieuwe phase inverters erin gezet?

Yep, alle buizen van B-> A overgezet, werkt niet, kanaal B wel..

dus niet de buizen.

UPDATE:
Kom bij Jukebox, heb dat ding nog niet eens uithepakt, zegt die gast (Daan): zekering!....
en ja hoor..zekering verwisseld , klaar! 2 extra zekeringen meegekregen. Kosten : 0,00 EN gratis koffie.

Dus, leert allen van mijn blunder opdat het u niet overkoome!

PS JUKEBOX = TOPZAAK

gitaardude
29 november 2008, 12:13
Hey niet slim dat je de zekering niet ff gecheckt hebt.Goed van jukebox dat ze je meteen hebben geholpen.Ik heb ook goede ervaringen met WE-MUSIC die hebben ook een echte goede technische dienst vind ik.En ook qua prijs niet verkeerd.Gelukkig is het voor je opgelost is dit forum iig ergens goed voor geweest

morris
29 november 2008, 13:46
Hey niet slim dat je de zekering niet ff gecheckt hebt.Goed van jukebox dat ze je meteen hebben geholpen.Ik heb ook goede ervaringen met WE-MUSIC die hebben ook een echte goede technische dienst vind ik.En ook qua prijs niet verkeerd.Gelukkig is het voor je opgelost is dit forum iig ergens goed voor geweest

Tja, daar heb ik ook helemaal niet aan gedacht.
Met name door dit :

update: als de amp even uit heeft gestaan, geeft kanaal A normaal geluid (niet vervormd) maar daarna neemt het volume af, tot stil
Stom van me.. Wel iig goed dat hij weer gemaakt is!
Het vreemde is dat ik opeens herinner dat ik ook de zekeringen ooit eens heb moeten vervangen maar toen deed het kanaal helemaal niets meer. Een glaszekering doet het of hij doet het niet toch? :eek:

Morris

srv-man
29 november 2008, 13:51
Klopt, afgaande op de omschrijving van de klachten zou je niet denken dat het de zekering was.
Overigens een bekend fenomeen bij de 2/50/2, de zekeringen klappen er snel uit. Gebeurde mij vaker. Ik meen dat als oplossing aangeraden wordt ze te vervangen door trage of door een iets hogere waarde. Het beste stuur je even een mail naar Steve Fryette, die zal het wel weten 8-)

Edit
When I bought my 2-50-2 I blew the 1/2 amp fast acting 1/2 a dozen times within the first two days. I was very depressed cause the amp sounded so good when it worked. Anyway I installed a 1/2 amp slo blow and all was good. The local distributor wrote an email to Steve at VHT and he replied saying that you can use a 1 amp fast acting safely but recommended a 3/4 fast acting. I have been using the 1/2 amp slow blow for 3 months now (it gets used every day) and all is good. I'm going to stick with a 1/2 amp slow blow. I found it a little odd that Steve recommended a 3/4 when it ships with a 1/2 amp. The 1/2 amp fast acting to me is just way to conservative. I know of someone else locally that bought a 2-50-2 and the same thing happened within the first day. When my ten year old boogie blows a fuse I check the vavles but when brand new VHT's are doing it you have to feel that the fuse is a little low.

cheers
Ryan

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=3058&postdays=0&postorder=asc&highlight=vht+fuse&start=0

hole
29 november 2008, 15:11
De importeur van VHT (v.d Haar dus) geeft aan dat er zonder problemen een 1Ampere zekering in kan. Dat hebben ze bij Jukebox nu dus ook gedaan.

Chiel
29 november 2008, 18:01
Is inderdaad een bekend euvel. Ik heb zelf ook de zekeringen vervangen door een tragere met een hogere waarde. Tot op de dag van vandaag is er ook nooit meer iets mee gebeurt.