PDA

View Full Version : Lehle looper/switchers sgos midi aansturen



Felanovic
25 november 2008, 17:15
Op de site van Lehle (en in de handleiding) staat dat meerdere Lehle-switchers (sgos) elkaar via midi kunnen aansturen. Weet iemand of heeft iemand er ervaring mee dat je zo'n lehle-looper via een ander (midi) pedaal bv. marshall jvm footcontroler kan aansturen?

ltr

the sure thing
25 november 2008, 22:19
Mocht niemand reageren, Jukebox in Boekel verkoopt de Lehle pedaaltjes, ze hebben ook veel verstand van midi, dus je zou hun ff kunnen bellen. Waarschijnlijk hebben ze het wel in de praktijk uitgeprobeerd. Jukebox telefoonnummer: 0492-324038

Felanovic
25 november 2008, 22:42
Thnx voor reactie,

kwas al van plan om die lui te mailen, kheb daar ooit een little lehle gekocht.

ltr

vinni
26 november 2008, 11:58
Ik heb de Dual SgoS. Deze stuurde ik aan via midi als een A/B tussen twee versterkers. Ik weet nog wel dat het een hele uitzoekerij was om dit werkende te krijgen......maar het is wel gelukt. (vraag me alleen niet meer hoe...:confused:)

Kwestie van goed de manual doornemen en wat basis midikennis en doorzettingsvermogen. Ik heb ook een verloopje gemaakt van midi naar jack.

Het werkt dus wel.....

Vinni

Felanovic
26 november 2008, 14:40
Hey Vinni,

dank voor je reactie. Wat ik eigenlijk wil is het midi-signaal vanuit mijn jvm-footcontroler door een d-loop(lehle) laten lopen (en dus aansturen) en dan naar de amp. Midi signaal loopt dan dus zo:

JVM-footcontroler -> D-loop (lehle) -> JVM410 amp

JVM footcontroler wordt gevoed vanuit de amp. Dit kan misschien gaan conflicten met de D-loop. Is het misschien handiger om zo'n omstelling te maken? Met behulp van een splitter (of iets dergelijks ik hoop dat het duidelijk is).

JVM-footcontroler -> splitter -> Amp
.......................................-> D-loop (lehle)

Heeft de D-loop ook een aparte uitgang voor midi (of is in- en uitgang in 1, niet specifiek kunnen vinden)? De JVM footcontroler werkt al met jacks, dus ik hoef geen pluggen om te solderen. Hoe loopt jouw signaal?

ltr

vinni
26 november 2008, 17:32
Nou.....ik weet het niet hoor......ook niet of je het wel helemaal begrijpt.

Midi kan je niet door een Lehle heen gooien. Daarnaast verzend die footswitch van jou volgens mij helemaal geen midi.
Volgens mij verzendt de JVM helemaal geen midi en kan hij alleen maar incoming midi doorgeven over de midi thru. Wel zal de JVM op PC's reageren.

Ik adviseer je even het midi-FAQ in het Rack-forum door te nemen.

Vinni

Felanovic
26 november 2008, 17:49
Ok Vinni,

of de JVM footcontroler pc's verzend weet ik ook niet zeker, waarschijnlijk niet. Maar kan Lehle d-loops reageren op pc's van een andere footcontroler dan Lehle zelf. Dan zou ik alleen een midi footcontroler erbij moeten kopen. Zo zou het midisignaal (niet gitaar signaal) dan lopen (of slaat dit nog steeds nergens op)

Midifootcontroler -> (midi in -> amp -> midi thru) -> lehle loop

laatste dus met omgesoldeerd kabeltje. Ik heb idd het midi-faq doorgenomen, maar ben nog steeds midi noob. Klopt het dat de plaatjes daar niet meer werken.

ltr

vinni
26 november 2008, 20:10
Zo zal het wel gaan werken.

Groet,
Vinni