PDA

View Full Version : Telecaster of stratocaster



coldytim
25 november 2008, 12:55
Hallo muzikanten,

Als semi-akoestisch soft rock band, zijn we toch op zoek naar een elektrische gitaar, om de sound te vullen. Twee gitaren die zich daarvoor goed lenen, volgens ons, zijn de Fender telecaster of de stratocaster.

Nu de vraag: welke vinden jullie beter?
Of welke goedekopere optie, zou net zo goed zijn?

Vriendelijke groet,
Timme Koudstaal

almarvk
25 november 2008, 12:59
Tele of Strat maakt dan geen drol uit, eerder de uitversterking van de gitaren. Het probleem is echter dat ze er zijn in alle salariscategorieën. Gebruik maar 's de zoekfunctie en een wereld gaat voor je open!

Rutger
25 november 2008, 13:01
Dat is echt een smaakkwestie waarvoor je beide gitaren zelf eens naast elkaar moet beluisteren.

Maar in z'n algemeenheid kun je wel zeggen dat een tele een stuk rauwer en feller is dan een stratocaster. Dus wil je wat rauwer klinken, zit je met een tele al gauw goed. Wil je het wat gepolijster houden, ga dan eerder voor een strat.

Maar dat is slechts een mening...

RonnyV
25 november 2008, 13:05
Precies... ga beide uitproberen en bekijk zelf wat je het lekkerst vind klinken...

Ik zou eerder voor een strat gaan... ik ben geen telecastermens ;)
MAar je moet het toch zelf uitvinden...

Shaggy
25 november 2008, 14:15
Hallo muzikanten,

Als semi-akoestisch soft rock band, zijn we toch op zoek naar een elektrische gitaar, om de sound te vullen. Twee gitaren die zich daarvoor goed lenen, volgens ons, zijn de Fender telecaster of de stratocaster.

Nu de vraag: welke vinden jullie beter?
Of welke goedekopere optie, zou net zo goed zijn?

Vriendelijke groet,
Timme Koudstaal


Ik zou je adviseren om voor een passende gitarist te gaan! Al komt ie met 7 sn, dan nog kan zijn/haar spel passen bij jullie.