PDA

View Full Version : pijnlijke vingertop



coldytim
25 november 2008, 11:52
Beste gitaristen,

Ik speel al 14 jaar gitaar. En in die periode heb ik behoorlijk eelt ontwikkeld. Maar toch heb ik de laatste tijd, behoorlijk last van mn vingertoppen. Niet fijn als je gedachteloos lekker wilt spelen. Ik ben al naar een dunnere snaar gegaan (10), maar het geeft geen verlichting.

Hebben jullie een oplossing? Moet ik (duurdere) gitaarsnaren proberen, met een andere coating? Creme gebruiken?

Vriendelijke groet,
Timme Koudstaal

RonnyV
25 november 2008, 11:54
Ik speel al 22 jaar gitaar... (met zon 10 jaar onderbreking :P) maar ik voel de top van mn ringvinger van mn linker hand ook nog steeds...

alexandra
25 november 2008, 12:25
Gewoon door de pijn heen spelen.
Eventueel helpt het als je 's avonds je vingertoppen verzorgt met iets verzachtends, zoals Vaseline of olie of iets dergelijks. Niet dat het gegarandeerd werkt, maar het kan geen kwaad en het is het proberen waard toch ;)

hansli
25 november 2008, 12:57
Gewoon door de pijn heen spelen.;)

Gewoon door de pijn heen spelen is NOOIT een goed advies, eerst weten wat de pijn veroorzaakt.
Is het alleen pijn aan de toppen?
Stekende pijn of meer tinteling, of voelt het als kramp?

Hoeveel uur per week speel je, en heb je er altijd last van?
Na hoelang spelen?

Succes ermee

Wiellem
25 november 2008, 13:28
Gewoon af en toe je vingers rust geven om te herstellen lijkt me,niet dat ik dat ooit toe ik speel liever tot bloedens toe

Harry
25 november 2008, 13:34
ik zou er alleen iets opsmeren als je ook een paar dagen niet speelt. Je vingers worden alleen maar zachter van creme.

harrie-beton
25 november 2008, 13:53
Ik weet niets van je medische status, ben je verder wel gezond? Ga anders eens naar een huisarts.

Pijn bij gitaarspelen hoort niet zo, kramp kan af en toe voorkomen maar pijn niet. Heb je meerdere gitaren, zijn deze goed afgesteld? Heb je pijn op alle gitaren? Is je houding goed?

Mr.Bluesbreaker