PDA

View Full Version : Equelizer of Volumepedaal



mel-aers
25 november 2008, 10:26
IK ben bezig met het samenstellen van mijn pedalboard.

Tijdens solo's wil ik dat het volume omhoog gaat. Kan dit het beste met een volumepedaal of een equelizer.

HaroldA
25 november 2008, 10:32
Ehm, wat voor gear heb je en wat voor geluid zoek je?

mel-aers
25 november 2008, 10:35
Morley Wah, OCD Fulltone, Ibanez SZ gitaar, Hughes & kettner 4x12" versterker,

Heb op dit moment een boss gt-8 maar wil over op losse pedalen.

Ik heb ook noge en Marshall Jackhammer op verlanglijstje staan maar moet eerst een tuner en volume of equelizer hebben om het volume van de solo's omhoog te gooien.

Swan
25 november 2008, 10:36
Equaliser.

the sure thing
25 november 2008, 10:37
ik zou voor een booster kiezen. Mxr micro amp is een goede optie.

RonnyV
25 november 2008, 10:37
EQ en volume pedaal... volume pedaal is echt altijd handig...
Ik gebruik op dit moment nog een multiFX bak, met daarlangs een los volume pedaal... hij komt altijd maar weer van pas!

HaroldA
25 november 2008, 10:39
Hughes & kettner 4x12" versterker

Ehm, een 4x12" versterker??? Vergis je je niet met je speakerkast?

Serieus: wat voor versterker is het en heeft hij een FX loop? Wil je meer oversturing bij een solo of alleen maar meer volume?

Een booster voor je OCD geeft meer overdrive en een beetje meer volume en een boost na je OCD geeft vooral meer volume. Boosten na je preamp (FX loop) geeft meestal het beste resultaat als je echt in volume wil variëren.

EuroCinema
25 november 2008, 11:33
Met een volumepedaal kun je soepel naar een lager volume en weer terug. Dat is vooral handig als je veel heen en weer gaat tussen slag en solo. Ik speel vaak licks met slagjes ertussen en met een booster of EQ is dat geen doen, 30 keer aan/uit in een nummer. Een booster of EQ heeft het voordeel dat je je solo niet alleen harder kan maken maar ook een andere klank kan geven.

HaroldA
25 november 2008, 11:38
Met een volumepedaal kun je soepel naar een lager volume en weer terug.

Kun je de gemiddelde volume pedaal op een minimaal volume instellen? Anders zit je de hele tijd weer te zoeken hoe hard 'iets zachter' ook al weer is...

En wil je boosten bij een solo of minder volume voor slag? Da's ook nog een wezenlijk verschil.

RonnyV
25 november 2008, 11:42
De meeste volume pedalen kun je idd op een minimaal volume instellen... dus op slag en solo volume zeg maar...

mel-aers
25 november 2008, 12:56
Dus je kunt met een volume pedaal een minimum en een maximum volume instellen. Binnenkort toch maar eens gaan kijken en verschillen tussen volume en equelizer

HaroldA
25 november 2008, 13:00
Dus je kunt met een volume pedaal een minimum en een maximum volume instellen. Binnenkort toch maar eens gaan kijken en verschillen tussen volume en equelizer

Je moet het zelf toch horen... Wij kunnen je het verschil tussen een equelizer en een equalizer wel uitleggen, maar dat zou flauw zijn... :stop:

Tip: neem zoveel mogelijk van je eigen spullen mee naar de winkel als je iets uit wil proberen.