PDA

View Full Version : PRS :o waarom!!!???



Man in Black
25 november 2008, 08:35
Heb deze al eens een hele tijd terug te koop zien staan en kwam m gisteren weer tegen...

Deze (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/209949991-prs-custom-24-grey-black-ex-di-rect.html?return=eJxNjcsKgzAQRf%2BloDuNUUGJSNE%2FC ZrWkIchM9Ji6b93Ai66mXs485KCi48W1QCibri4gZJx2YYNMQj GzB6UL52MBoOVEqH0lrnj1MoUyhfaA8bDKY%2FKM%2FBSxn9TP DXKSKmsMhg1LBtburYvN3T2%2FrYjz1cYcc%2BaiWfNbKlMXd0 nrBO2CVdNmBRSnjoQwmOFayckWxE4akyeHke9JH9c3rwIQqT5e Yd0qs5DOMbqNnx%2FnFxQiw%3D%3D&df=1&fta=eNpNklFy4yAMhu%2FCQ5%2BREAjE5Aq9QsZTZ7ueOonH2G lmM7n7AqlxXzzmQ0L6f6kTL4%2BUP2qdx%2BOtG5OK%2BUii7u MB3vp0WK4CcQRh9HFEYfKxHySOi%2Fwbppj%2B9CnfT4voeJ7k sp5P8%2FARpzWfv75lmlO8pkHwbZrWgy5v56en7vOk4pDzkhhR Q5%2BLdoIkjyGnJQmiUFPAYMhucZWFYDUTFoY7oxACFGZ%2BM% 2BSaSy8G3iJo41xhtsU5T%2Bx0Ye4nLrBl0BwK4xZncl1dmd8Z AZhaI2zMOx2sN7XnJsQzWw81GWDrxgTDzL7CJsUCOvJcYdNi2a HGlw%2B0QaetM6EaAU0NeyAMVQ24FgkOva32AO%2BQID9bYRNk S3GqBkHYp5DdNbVP3EfDhknXPrHNhlxu6dU8NkXGB%2BscVdgU gXfZ9WzIM69Onv9ynbo%2BHcfT5XP5W0JLIdCiPtZ5Pg6X%2Fn TfaM4%2Fd%2FdjWaC8M33dDBTVfav4%2FvN7K7uk5fF8%2FgfB jLoR&fta_ind=3&fs=1) advertentie op marktplaats!!!!!
http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/directprs.jpg

Tenzij je Rory, Stevie Ray of Clapton heet en het niet het gevolg is van decenia intensief gebruik, zie ik geen reden om een gitaar op deze manier (moedwillig) af te raggen.
We kunnen nu wel weer een discussie starten over self inflicted relic, maar dat is alles behalve mijn bedoeling.
Reden van mijn ergernis is dat iemand het blijkbaar nodig heeft om z'n rock&roll gehalte kunstmatig op te krikken...
Mijn bescheiden mening: wat een aardappel!!!

Kan me alleen maar voorstellen dat deze plank een toekomstige eigenaar vindt die hem koopt om m opnieuw te lakken.

Ik zou er voor de helft van dat bedrag over nadenken... maar dan wel direct :p bij thuiskomst een lading schuurpapier tegenaan gooien om al het Spike eraf schuren!!!
Mss is het besmettelijk ;)

Zouden jullie zoiets kopen?

rijsberman
25 november 2008, 08:41
Wat is het probleem? Relic is in de mode. Ik vind het kopen van een nieuwe gitaar met dat soort slijtplekken nog idioter dan van iemand die het zelf gedaan heeft. Heeft het tenminste nog de suggestie van echt. Heel wat beter dan die relics onder blanke lak :mad:

PGR
25 november 2008, 08:42
Tja, moedwillig of niet, het afraggen zat er bij Direct wel in. Ik geloof niet dat Spike het 'om het afraggen' gedaan heeft. Ik denk dat hij gewoon niet aan de dure/mooie lak en top heeft gedacht en gewoon heeft gespeeld! Maar goed, dat is waar een gitaar voor bedoeld is...

Ik zou hem overigens niet kopen, misschien is dit meer voor een fan...

Luke-wannabe
25 november 2008, 08:50
Wat is hier nou weer lelijk aan. Als je veel tourt -en dat heeft direct veel gedaan- gaat je gitaar gewoon een beetje naar de kloten.
Ik vind het wel wat hebben. Mooie prijs ook. Als dit een goede gitaar is kun je een super deal hiermee maken.

Krikkeden 1ste
25 november 2008, 08:50
Tja, moedwillig of niet, het afraggen zat er bij Direct wel in.

Ik kan moeilijk geloven dat de heer Spike enkel met "spelen" zijn gitaar wat een ruigere look gegeven heeft... :-)

Luke-wannabe
25 november 2008, 08:53
Alsof die gast een beetje met z'n Prs gaat zitten gooien :stop:
Kom op gasten, dit gebeurt gewoon als je veel speelt. Vergeet niet dat deze gitaar waarschijnlijk een paar honderd shows heeft gezien.

Nocki
25 november 2008, 08:55
Wie is spike en wie is direct? Verder wel leuke gitaar. zou m zelf niet moeten want ik houdt niet van relic..

Rinze
25 november 2008, 08:59
Een Custom voor 1000 euro is niet gek, hm, ik heb net mijn belastinggeld binnen... :cheerup: Wel jammer van de top. Das mijn eerste GAS-dilemma in tijden :sneaky:

Marc Oblivian
25 november 2008, 09:11
Hmmm...als de gitaar verder gewoon goed is, vind ik het een mooie prijs.
Tenzij je 'm natuurlijk voor het mooie wilt hebben en niet om op te spelen...

Orpheo
25 november 2008, 09:41
hij heeft jarenlang met metalen armbanden omgespeeld, en met spikes op leren armbanden. dat icm springen en rondhopsen en idioot doen is denk ik een plausibele verklaring voor die relic.

morroow
25 november 2008, 09:43
Alsof die gast een beetje met z'n Prs gaat zitten gooien :stop:
Kom op gasten, dit gebeurt gewoon als je veel speelt. Vergeet niet dat deze gitaar waarschijnlijk een paar honderd shows heeft gezien.

Sterker nog! Hij gooit zelfs met een Gibson ES335 (volgens mij nog eentje met vintage waarde ook!)
Hij heeft zo'n "hip" rock & roll trucje dat ie zn gitaar aan het eind van de set naar z'n roadie toe gooit, en dan legt die gitaar zo'n 5 meter door de lucht af.

morroow
25 november 2008, 09:46
zie hier:

http://www.youtube.com/watch?v=N4XiEG3L5yo

:confused:

Orpheo
25 november 2008, 09:55
Sterker nog! Hij gooit zelfs met een Gibson ES335 (volgens mij nog eentje met vintage waarde ook!)
Hij heeft zo'n "hip" rock & roll trucje dat ie zn gitaar aan het eind van de set naar z'n roadie toe gooit, en dan legt die gitaar zo'n 5 meter door de lucht af.

zijn es335 is geen vintage gitaar, maar een gewoon produktiemodel. dat gooien doen er wel meer. klaus meine doet dat met zijn 10000$ dommenget les paul.

Mr.Bluesbreaker
25 november 2008, 10:11
Mijn Classic Electric ziet er niet zo relic uit, maar heeft ook al wel zijn nodige deuken.
Dat krijg je nou eenmaal, het enige vervelende is dat de putjes in de lak van een PRS CE/Custom in de zijkant van de body bij de binding op de plek van je rechterarm vervelend scherp aan kunnen voelen. Bij die zwarte custom zal je dat denk ik vies tegenvallen, je kan je arm er vervelend aan bezeren.

Man in Black
25 november 2008, 10:19
Alsof die gast een beetje met z'n Prs gaat zitten gooien :stop:
Kom op gasten, dit gebeurt gewoon als je veel speelt. Vergeet niet dat deze gitaar waarschijnlijk een paar honderd shows heeft gezien.

Nee inderdaad....
Ik denk dat dit gebeurt is toen ie ' m thuis tegen de muur heeft gezet om er foto' s van te schieten voor het "mooiste gitaar van 2008" topic ;)

Maar goed, veel spelen veroorzaakt slijtage:
http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/fenderRory/1fender_roryCSst_007.jpg
Het kan ook goed zijn dat ik op zich Spike niet weet te waarderen en daarom een dergelijke mening erover heb.
Als Rory een PRS had gespeeld met als resultaat de Spike relic, was t voor mij in ieder geval al een heel ander verhaal.

Harry
25 november 2008, 10:34
daar staat wel tegenover dat de moderne lakken nauwelijks kapot te krijgen zijn. De lak die op Rory's gitaar zat kon slecht tegen zijn zweet (veel zout en alcohol)

HaroldA
25 november 2008, 10:34
http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/fenderRory/1fender_roryCSst_007.jpg

Ha! Die gitaar heb ik bij Feedback in Eindhoven zien hangen. Wat kostte hij ook al weer? 3600,- ???

Het leuke was dat bij de verhuizing naar het nieuwe pand de gitaar nog een paar extra butsen had gekregen en die vielen gigantisch op ;)

Degene die zo'n gitaar koopt is IMHO niet goed bij z'n hoofd.

Orpheo
25 november 2008, 10:42
Mijn Classic Electric ziet er niet zo relic uit, maar heeft ook al wel zijn nodige deuken.
Dat krijg je nou eenmaal, het enige vervelende is dat de putjes in de lak van een PRS CE/Custom in de zijkant van de body bij de binding op de plek van je rechterarm vervelend scherp aan kunnen voelen. Bij die zwarte custom zal je dat denk ik vies tegenvallen, je kan je arm er vervelend aan bezeren.

en daarom had ie dus die armbanden om met spikes ghehe

Man in Black
25 november 2008, 10:43
Ha! Die gitaar heb ik bij Feedback in Eindhoven zien hangen. Wat kostte hij ook al weer? 3600,- ???

Het leuke was dat bij de verhuizing naar het nieuwe pand de gitaar nog een paar extra butsen had gekregen en die vielen gigantisch op ;)

Degene die zo'n gitaar koopt is IMHO niet goed bij z'n hoofd.

Bij Thomann kost ie "maar" 2968 euro (http://www.thomann.de/nl/fender_rory_gallagher_relic_strat.htm)
Ik zeg wederom kopen en meteen lakken :D
http://images7.thomann.de/pics/bdb/167878/14914_800.jpg
Bespaart je een hoop schuurwerk deze ;)

HaroldA
25 november 2008, 10:45
Bij Thomann kost ie "maar" 2968 euro (http://www.thomann.de/nl/fender_rory_gallagher_relic_strat.htm)

Colour: 3-Tone Sunburst. Echt niet! ;)

Hij kan ook wel eens 3000,- gekost hebben bij FB. Belachelijk duur in ieder geval.

Squier4ever
25 november 2008, 10:50
ik vind het ook wel plausibel, de lak van die PRS is volgens mij Poly, in plaats van de nitro op die strat. poly is in principe keihard en geeft dus ook typische beschadigingen, zoals op die van spike.

Man in Black
25 november 2008, 11:02
ik vind het ook wel plausibel, de lak van die PRS is volgens mij Poly, in plaats van de nitro op die strat. poly is in principe keihard en geeft dus ook typische beschadigingen, zoals op die van spike.

Maar je moet er wel een behoorlijke beuk op geven om zo'n beschadiging te veroorzaken.
Maar ff voor de duidelijkheid...De staat van die PRS van Spike heb ik in ieder geval nog niet eerder ergens gezien. Dus ik vermoed daarom moedwillig sloopwerk.

Squier4ever
25 november 2008, 11:06
die gitaar is gewoon intensief mee getourt, enkele jaren lang. daar is niks moedwillig aan gesloopt.

Luke-wannabe
25 november 2008, 11:10
die gitaar is gewoon intensief mee getourt, enkele jaren lang. daar is niks moedwillig aan gesloopt.
+1 Ik heb ook niks met Spike, maar om hem daarom nou te beschuldigen van moedwillig te slopen vind ik bullshit. Dat doet zo iemand niet.

Squier4ever
25 november 2008, 11:12
en al zou die het doen, wat dan nog?

Man in Black
25 november 2008, 11:19
Ok ok...als jullie t zo stellen ben ik overtuigd!!!
Ga m zo f halen :P

Maar ik ben geen Spike fan!!!!!:satisfie:

Squier4ever
25 november 2008, 11:20
ik denk dat die beschadigingen er IRL mooier uit zien dan op de foto.... door het licht enz.

Luke-wannabe
25 november 2008, 11:24
Ok ok...als jullie t zo stellen ben ik overtuigd!!!
Ga m zo f halen :P

Maar ik ben geen Spike fan!!!!!:satisfie:
Haha dat zeg ik niet. Ik vind het gewoon lam als mensen op hem gaan bashen omdat ze heem een sukkel vinden (terwijl ze hem eigenlijk niet kennen).

Mufftin
25 november 2008, 11:32
Luke ik zeg +1. Als hij het moedwillig doet so be it. Hij gaat niet zuinig met zijn gitaren om maar dat is zijn keus, maar als een of andere wereld artiest zijn gitaar zo aanbied is het opeens vet mooi enz. Het is een beetje meten met 2 maten.

EuroCinema
25 november 2008, 11:58
Ik ga zo ook niet met m'n instrumenten om, maar vergeet niet dat Spike zijn geld verdient door een enorme rockshow neer te zetten met alle moves die daarbij horen. Het publiek komt ook (deels) om hem tekeer te zien gaan op dat ding. Dan vind ik een stel eerlijke butsen en slijtplekken lang geen slechte score na vele honderden optredens. Ik geloof dan ook nooit dat dit een relic job is.

barno
25 november 2008, 12:19
dit lijkt me inderdaad regular wear n tear van intensief touren. De mensen die dat niet geloven, hebben waarschijnlijk nog nooit intensief getourd. Wat ook meespeelt is dat het een PRS is, gitaren die over het algemeen goed worden gadegeslagen vanwege hun sjieke uiterlijk (en hun prijs). Deze jongen heeft 'm gewoon gebruikt zonder extra care ... dan krijg je dit al snel hoor.

Bl44t44p
25 november 2008, 12:46
+1 Ik heb ook niks met Spike, maar om hem daarom nou te beschuldigen van moedwillig te slopen vind ik bullshit. Dat doet zo iemand niet.

Ik heb het hem anders toch echt zien doen, en ja, met een PRS. En nee niet moedwillig slopen, wel er mee gooien, dan vraag je er toch ook om?

Orpheo
25 november 2008, 12:48
die gitaar is gewoon intensief mee getourt, enkele jaren lang. daar is niks moedwillig aan gesloopt.
je ziet dat de lak is afgebroken. PRS lakt heel dun, dus die chips is redelijk plausibel.

Luke-wannabe
25 november 2008, 12:56
Ik heb het hem anders toch echt zien doen, en ja, met een PRS. En nee niet moedwillig slopen, wel er mee gooien, dan vraag je er toch ook om?
Ja gooien naar z'n roadie, maar niet op de grond ofzo. En dan nog als het voor de show is. +1 voor wat Barno trouwens zei.

richwoodplayer
25 november 2008, 13:01
hij gooit idd met zijn gitaren, hier ook weer een voorbeeld.
op het eind smasht hij z'n gibson wel, maar dat is gewoon vet:rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=CmoqutOn_CQ

Swan
25 november 2008, 13:07
Sow, die is egt vet ruig man maar kvint hem ook heel liev

LP_CL
25 november 2008, 13:12
hij gooit idd met zijn gitaren, hier ook weer een voorbeeld.
op het eind smasht hij z'n gibson wel, maar dat is gewoon vet:rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=CmoqutOn_CQ

euh...




nee! gewoon kinderachtig kapotmaak gedrag in de trend van: kijk ik doe wat in as in de 60's-70's

Luke-wannabe
25 november 2008, 13:13
Sow, die is egt vet ruig man maar kvint hem ook heel liev
:seriousf:

BasHermus
25 november 2008, 13:28
Wat mij wel opvalt is dat ik het echt heel erg lelijk vind.

Terwijl ik een afgeragde Telecaster wel een bepaald soort schoonheid vind hebben (heb overigens weinig met relic-jobs), vind ik het er bij een PRS niet uitzien.


Beetje afgeleefde Keith Richards vs. in elkaar geslagen fotomodel...

telecastermaster
25 november 2008, 13:28
Ach, ik vind PRS-en zo wie zo al lelijk, dus hij kan er eigenlijk alleen maar op vooruitgaan.

Wiellem
25 november 2008, 13:35
Mwa ik moet zeggen dat ik zelf versleten Gibsons toch steeds mooier ga vinden

BasHermus
25 november 2008, 13:38
Ik vind PRS-en zo wie zo al lelijk, dus hij kan er eigenlijk alleen maar op vooruitgaan.


Ssssssst.... Niet verklappen. Daar kunnen de tere gitaarnet-zieltjes niet tegen ;-)

richwoodplayer
25 november 2008, 13:40
ik heb die gitaar volgensmij ook nog zien hangen toen ik de gibson ging halen bij maxguitar store, ziet er wel mooier uit dan op het plaatje ;)

Bins
25 november 2008, 13:48
Die roadie is trouwens een vriend van me (ex zanger van m'n band ook) en die heeft er wel eens eentje uit z'n klauwen laten flikkeren bij dat gitaar-gooi-geintje. Die gozer gaat gewoon niet zo zuinig met z'n gitaren om.

Ik drink wel eens een biertje met hem en ik vind het best een oké-e kerel. Je kunt van alles zeggen over Direct, ik vind er zelf ook geen drol aan, maar die gasten werken echt hard als een motherfucker. Het zijn bovendien gewoon relaxte gozers allemaal, dus dat "ge-bash" slaat helemaal nergens op.

Misery Signals
25 november 2008, 14:01
Ik vind deze er de max uitzien en ik vind 't geen geld... Kopen en gewoon zo laten, PRS'sen zien er toch te afgelikt uit vind ik.

MS

Madcow
25 november 2008, 14:03
Kopen&refinish? Dan heb je een hele mooie gitaar. als ik het geld toch had...

Man in Black
25 november 2008, 14:08
Die roadie is trouwens een vriend van me (ex zanger van m'n band ook) en die heeft er wel eens eentje uit z'n klauwen laten flikkeren bij dat gitaar-gooi-geintje. Die gozer gaat gewoon niet zo zuinig met z'n gitaren om.

Ik drink wel eens een biertje met hem en ik vind het best een oké-e kerel. Je kunt van alles zeggen over Direct, ik vind er zelf ook geen drol aan, maar die gasten werken echt hard als een motherfucker. Het zijn bovendien gewoon relaxte gozers allemaal, dus dat "ge-bash" slaat helemaal nergens op.

Wie "basht" er dan? :???:
Er is alleen gezegd dat Spike niet ieders ding is...
en ik blijf erbij dat ik t zonde vind van die PRS.
Of een PRS ieders ding is... natuurlijk weer een ander punt.
Ik snap iig wel waarom ie een Gibson aan gort slaat en niet een PRS :dance:
Spike heeft wat dat betreft wel weer een paar pluspuntjes bij me gescoort :P

EuroCinema
25 november 2008, 14:16
euh...
nee! gewoon kinderachtig kapotmaak gedrag in de trend van: kijk ik doe wat in as in de 60's-70's
Pfft ik ga hier als jazzer nog bijna Di-rect lopen promoten, maar ik vind het niet gek dat als je Tommy van The Who integraal speelt, dat je dan Pete Townsend z'n beroemde kunstje doet aan het einde.

Bins
25 november 2008, 14:18
Wie "basht" er dan? :???:


Genoeg mensen hier op het forum.

Magic Bean
25 november 2008, 15:41
pfft ik ga hier als jazzer nog bijna di-rect lopen promoten, maar ik vind het niet gek dat als je tommy van the who integraal speelt, dat je dan pete townsend z'n beroemde kunstje doet aan het einde.

+1

2345678910

Orgasmocaster
25 november 2008, 15:58
hij gooit idd met zijn gitaren, hier ook weer een voorbeeld.
op het eind smasht hij z'n gibson wel, maar dat is gewoon vet:rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=CmoqutOn_CQ

FUCK ME!!!! KONING FLIPPER??
ik ga even in een hoekje zitten huilen voor de komende 2 uur...

sjaak1990
25 november 2008, 17:31
Als hij nou een stuk uit de body had gebeukt aan de onderkant van de body van die prs dan zou het er zeker beter uitzien, betere balans. Want wat is dat stuk achter de brug toch groot zeg.
Vind het wel pijnlijk om te zien hou hij die gibs kapot mept, en vooral nutteloos.
Beetje wannabe rock&roll, jammer als je nagaat hoeveel plezier iemand met die gitaar zou kunnen hebben. De beschadigingen van die prs vallen nog mee toch. Hij zal er niet anders om klinken.

J.G.
25 november 2008, 18:18
hij had m beter in het publiek gegooid :rockon:

Saf
25 november 2008, 18:31
hoort bij de act als de who covert. Vrienden van mij hebben een nirvana tribute band en hebben de afgelopen jaren al redelijk wat gitaren gesmashed. Daar aankom je denk ik gewoon niet aan. Hoort er gewoon bij. Zijn overigens wel nooit gibsons ofzo.

Gitaren zien er na intensief spelen maar let wel intensief spelen en geen aandacht aan waarde ofzo hechten er nu eenmaal snel afgeragt uit. Van de andere kant zijn er mensen die jaren en jaren intensief op een instrument spelen en die gitaar blijft er goed uitzien licht vooral aan de bespeler. Ben zelf meer van de eerste categorie. Heb dat zelfde bij mijn main bass. Is een fender musicmaster bass uit 1975 ofzo en daar zit nu al de derde slagplaat op de stemschroef van de g snaar is afgebroken de gitaar zit onder de putten en butsen. Vage "slijt" plekker op erg vreemde plaatsen enzo. Hoort er een beetje bij denk ik. Is bij ons dan denk ik ook part of the show?

Speel ik overigens niet zo'n geweldig uitgekauwde en half verteerde "oh wat ben ik stoer man" pubermeisjes rockmuziek als Direct maar toch.

Vreemd is wel dat hoewel ik absoluut liefhebber ben van afgebeulde gitaren, ik het bij een prs niet zo mooi vind.

Mike McCready
25 november 2008, 19:28
FUCK ME!!!! KONING FLIPPER??
ik ga even in een hoekje zitten huilen voor de komende 2 uur...
Die vertaling deed bij mij ook de wenkbrauwen fronsen...

Verder vind ik eigenlijk relic alleen bij Fenders mooi dus die PRS doet me vrij weinig. Vind ik tyisch zo'n gitaar die je probeert zo mooi mogelijk te houden... (wil dus nog niet zeggen dat ik ze mooi vind)

Solidkick
25 november 2008, 20:09
Typisch gevalletje van lelijk oud worden.

vulvasonic
25 november 2008, 20:20
Kom op jongens, het is toch heerlijk als je jezelf kunt uitleven op een goede gitaar, zonder dat je je druk hoeft te maken over de waarde ervan?
Laat die gozer lekker z'n gang gaan. We moeten nou ook weer niet net gaan doen alsof hij de laatste overblijfselen van het Forum Romanum aan het plunderen is.

:)

Rexx
25 november 2008, 21:04
Gitaren kapotslaan is als vreemdgaan terwijl je al een knappe vriendin hebt, het is heerlijk om je uit te leven maar je wil wel zeker weten dat je dezelfde even lekkere gewoon weer terug krijgt.

Ik zou trouwens zoiezo wel 700,- ervoor betalen, maar zeker geen 1000,-

soup
25 november 2008, 22:58
Relic oke maar op deze PRS is het gewoon lelijk.

En direct maakt ook geen echte rock.

richwoodplayer
25 november 2008, 23:19
Relic oke maar op deze PRS is het gewoon lelijk.

En direct maakt ook geen echte rock.

Golden earring!:rockon:

beruk
25 november 2008, 23:29
Ik zou echt nooit zo'n afgeragde gitaar van zo'n loser kopen. (Off topic: Direct vergrijpt zich lelijk aan Tommy:angry: Wat een ellende...) 1000 euro... Wat is dat voor een toko dat max gitaar?

richwoodplayer
25 november 2008, 23:39
Wat is dat voor een toko dat max gitaar?

www.maxguitarstore.com ;)

Orpheo
26 november 2008, 10:50
1000E is echt geen geld voor een gitaar van dit kaliber. Ik kan me herinneren dat deze gitaar pre 1995 is, dus pre-factory, of nja... voor dat ze begonnen met poly lakken (hoewel ik toch denk dat 't een poly is). jben benieuwd hoelang ie te koop blijft. Is het echt zo erg dat ie van Spike is geweest? kunnen jullie niet gewoon denken, hm, PRS custom24 voor 1000E...goeie deal!

Man in Black
26 november 2008, 11:33
staat echt al een hele tijd te koop.
Kwam m nu voor de 2e keer tegen...dus blijkbaar niet echt bijzonder gewild.

HaroldA
26 november 2008, 11:42
staat echt al een hele tijd te koop.
Kwam m nu voor de 2e keer tegen...dus blijkbaar niet echt bijzonder gewild.

Als ik een PRS zou willen hebben zou ik er geen moment over nadenken en 'm direct op gaan halen!

MichaelSS
26 november 2008, 11:46
Pff beetje poetsen dat ding en klaar. Hij is vast mooier als op de foto. Beetje vreemde lichtinval.

schizo910
26 november 2008, 11:49
Het is dat ik écht geen reden heb om nog een gitaar aan te schaffen behalve het veel besproken Gitaarnet virus: GAS...
Ik heb een haat liefde verhouding met PRS, ik vind ze mooi, ze spelen lekker en toch als ik ze bespeel dan mist er iets... ik heb altijd zo'n kindergitaartje gevoel erbij, niet qua bespeelbarheid of kwaliteit, maar meer de vorm, verhouding, formaat... én toch blijven ze me aantrekken.

Ik geloof overigens niet dat Spike deze opzettelijk heeft vernaggeld. Ik vind sowieso dat Direct bashen overdreven, die gasten maken best leuke muziek, 't luisterd inderdaad makkelijk weg en dat zal niet ieders smaak zijn, maar om ze nu te vergruizen hier gaat me écht te ver!

Luke-wannabe
26 november 2008, 12:35
Aman to that, Skiets.

Michael AE
26 november 2008, 13:12
Het is dat ik écht geen reden heb om nog een gitaar aan te schaffen behalve het veel besproken Gitaarnet virus: GAS...
Ik heb een haat liefde verhouding met PRS, ik vind ze mooi, ze spelen lekker en toch als ik ze bespeel dan mist er iets... ik heb altijd zo'n kindergitaartje gevoel erbij, niet qua bespeelbarheid of kwaliteit, maar meer de vorm, verhouding, formaat... én toch blijven ze me aantrekken.

Ik geloof overigens niet dat Spike deze opzettelijk heeft vernaggeld. Ik vind sowieso dat Direct bashen overdreven, die gasten maken best leuke muziek, 't luisterd inderdaad makkelijk weg en dat zal niet ieders smaak zijn, maar om ze nu te vergruizen hier gaat me écht te ver!

+1

En het maakt mij eigenlijk nooit echt zo veel uit hoe een gitaar er uit ziet. Als hij lekker speelt en heel goed klinkt, dan mogen er van mij tachtigduizend gaten en butsen en krasjes en shit op zitten. (Nou, niet letterlijk shit natuurlijk, dat maak ik wel schoon.) Ook bij een PRS of een LP van 5000 euro. (De mijne bijvoorbeeld... ;) )

De Beer
26 november 2008, 14:17
Als ik opzoek was naar een PRS en er geld voor had....was ik wel gaan afdingen. Maar dit is/was wel een mooie.

Ik heb Spike van dichtbij met gitaren omzien gaan (ook PRS, en niet van hem zelf, alleen de zender ging slechts stuk) dus ik ben niet zo verwonderd dat deze in deze staat verkeerd...valt nog mee! Het interesseert hem gewoon geen reet.

Die kapot gerosde ES van eerder in dit topic was trouwens ook niet van hem, laten we bij wijze van spreken hopen dat Johnnie de Mol niet op korte termijn van plan was weer gitaar te gaan spelen.....sssstt.......

Aardige pik die Spike, niet zo netjes op zijn spullen.

MichaelSS
26 november 2008, 14:28
De gitaren die kapot gaan worden die gesponsored? Of worden die uit eigen zak betaald?

schizo910
26 november 2008, 15:01
Die jongen is beroepsmuzikant, een gitaar is voor hem een stuk gereedschap dat hij dagelijks gebruikt. Hij speelt niet in en deftig jazz combo o.i.d. maar in een 'ruig' poppunk bandje. Een timmerman poetst ook zijn hamer niet elke dag...

Rexx
26 november 2008, 16:02
De gitaren die kapot gaan worden die gesponsored? Of worden die uit eigen zak betaald?

Bij tommy zullen die ongetwijfeld gesponsored worden, is in feite een deel van de show om aan 't einde dat ding kapot te slaan.

Marc Oblivian
26 november 2008, 16:32
Ik vind sowieso dat Direct bashen overdreven, die gasten maken best leuke muziek, 't luisterd inderdaad makkelijk weg en dat zal niet ieders smaak zijn, maar om ze nu te vergruizen hier gaat me écht te ver!

Ja, inderdaad...vergruizen is wel weer heel vergaand....zo pijnlijk ook









(tis: verguizen)

Saf
26 november 2008, 16:37
ruig? punk?

Niet om te bashen ofzo maar dat ruig en punk hoor ik er nergens in terug.

Fuhgawz
26 november 2008, 16:57
Kom op jongens, het is toch heerlijk als je jezelf kunt uitleven op een goede gitaar, zonder dat je je druk hoeft te maken over de waarde ervan?
Laat die gozer lekker z'n gang gaan. We moeten nou ook weer niet net gaan doen alsof hij de laatste overblijfselen van het Forum Romanum aan het plunderen is.

:)

Heel zinnige opmerking! Ik vind de gitaar er nu eigenlijk zelfs beter uitzien dan die nieuwe PRSen, maargoed ik ben dan ook alles behalve een liefhebber.

Orgasmocaster
26 november 2008, 17:03
Punk? bubblegum pop met scheurende gitaartjes bedoel je.
Ik had nog nooit van Direct gehoord, maar na aanleiding van een topic in Bands/artiesten een paar maand geleden even wat onderzoek gedaan om te zijn wat de hype was about..
Onoriginele muziek, volgepakt met afgezaagde melodietjes en alle cliches die je maar kunt bedenken.. duidelijk gericht op het tiener publiek..

leuk voor hun, en neem ze het ook niet kwalijk dat ze succesvol zijn... maar wat mij betreft zitten ze in dezelfde catagorie als de Jonas Brothers en Miley Cyrus.

R2on
26 november 2008, 17:05
Relicen moet je alleen by Strats of Tele's doen.

Een PRS hoort te glimmen, zo heeft Paul ze zich ook voorgesteld. Fenders kregen vanzelf het image van relic-cool omdat ze ook werkelijk zoveel werden gebruikt zonder kapot te gaan.

Mijn mening; Ik zou zelf nooit een gitaar laten relicen, elke deuk, kras en buts hoort een verhaal te hebben. Het is toch prachtig als de achterzijde helemaal bekrast is om te kunnen zeggen, ja dat was van die ene keer in Wisconsin ( random voorbeeld :P ).

Wouter J
26 november 2008, 17:28
Alsof die gast een beetje met z'n Prs gaat zitten gooien :stop:

Als ik het me goed herinner smeet hij zichzelf (en zijn PRS gitaar) in het drumstel tijdens een van de afleveringen van MTV Roadtrip toen Di-rect in America tourde

Luke-wannabe
26 november 2008, 18:55
Maar dan nog..
Ik bedoelde eigenlijk dat -ie niet thuis met een schroevendraaiertje de gitaar gaat zitten relicen omdat ie dat stoer vind ofzo.

Mike McCready
26 november 2008, 19:04
De gitaren die kapot gaan worden die gesponsored? Of worden die uit eigen zak betaald?
Denk uit eigen zak, maar de gage zal wel gewoon iets opgekrikt zijn door dit extra show-element om e.e.a. te vergoeden

Aca Ilic
26 november 2008, 20:42
Wie "basht" er dan? :???:
Er is alleen gezegd dat Spike niet ieders ding is...
en ik blijf erbij dat ik t zonde vind van die PRS.
Of een PRS ieders ding is... natuurlijk weer een ander punt.
Ik snap iig wel waarom ie een Gibson aan gort slaat en niet een PRS :dance:
Spike heeft wat dat betreft wel weer een paar pluspuntjes bij me gescoort :P


Spike heeft en paar pluspuntjes bij je gescoord????
We hebben het hier over Spike van Di-Rect, van een van bekendere/beste, hoe je het ook wil hebben, Nederlandse bands ( denk ik dat we over die dezelfde Spike hebben).
Nou misschien heeft 'ie in jouw ogen wat pluspunten gescoord, maar om prijskaartje van 1000 euro aan een PRS aan te hangen ,die door "Spike" bespeeld, afgeragd etc... is, vind ik zware onderwaardering ( vanut Max Guitar oogpunt dan wel te verstaan )voor Spike als gitarist. Ik denk dat als Dennis ( Kane) of Paul L. dat bespeeld heeft, dan zou 'ie zekker anders geprijsd zijn.
Vind ik zwak, alleen omdat 'ie afgeragd is , kost 'ie maar 1000 euro. Ik ben geen PRS man, maar er moet een prijs aanpassing plaats vinden.We hebben het hier toch over Spike for Gods sake....

soup
26 november 2008, 20:44
Ben je soms zijn vriendin?


Een prijs aanpassing naar 500 euro en misschien overweeg ik hem wel.

Mufftin
26 november 2008, 20:44
dit is echt een discussie zonder einde... zucht....

Aca Ilic
26 november 2008, 20:52
Ben je soms zijn vriendin?


Een prijs aanpassing naar 500 euro en misschien overweeg ik hem wel.


Nee, hetero hier, ik heb gewoon logisch en reëel kijk op artistike waardering;-)

Saf
26 november 2008, 21:08
kom op we hebben het over direct

spirit
26 november 2008, 21:15
Ben laatst naar de try-out van "Tommy" geweest, maar daar is géén gitaar gesneuvelt hoor, waarschijnlijk doet Spike dat dus niet na iedere voorstelling :???:

off-topic wat betreft de vertalingen voor de nummers, hier nog een paar:

pillemien-acid queen
neef nico-cousin kevin
wriemel en wrijf-fiddle about
dokters op tilt-there's a doctor
en zo zijn er nog 20 vertalingen voor rest :seriousf:

Madcow
26 november 2008, 21:17
kom op we hebben het over direct

Hij heeft meer platen verkocht dan jou, hij is een jeugdidool voor vele 13 jarige en hij blijkt ooknog eens 'hot' te zijn.

Ik ben echt geen direct voorstander hoor. Maar muziek is muziek, er is geen slechte muziek. Ik hoor weleens gitaristen, proberen zoveel mogelijk nootjes in hun riffjes te stoppen, is het goed? Nee want het verkoopt niet.

Spike is bekend, Dat zijn gitaar voor 1000e te koop staat vind ik een lachertje. een overschatte gitarist met een goedkope gitaar. 1000e is meer dan redelijk.

Stop eens met dat jaloers gedoe dat spike bekent is en 'jullie' niet.

*disclaimer: ik vind direct geen fuck aan, ik vind spike een waardeloze gitarist en in mijn ogen een poser.

Jiboom
26 november 2008, 21:23
Nou misschien heeft 'ie in jouw ogen wat pluspunten gescoord, maar om prijskaartje van 1000 euro aan een PRS aan te hangen ,die door "Spike" bespeeld, afgeragd etc... is, vind ik zware onderwaardering ( vanut Max Guitar oogpunt dan wel te verstaan )voor Spike als gitarist.

Volgens mij staat ie al een flinke tijd te koop, en was ie eerst iets van €1800 ofzo. Als niemand 'm hoeft voor dat bedrag (of zelfs voor €1000), dan kun je als winkelier wachten totdat de spreekwoordelijke gek langskomt die het wel wil betalen of gewoon je vraagprijs verlagen.

Ik vermoed wel dat het MaxGuitar ook wat tegen zal vallen, en dat ze er wel wat op toe zullen moeten leggen..

soup
26 november 2008, 21:24
Hij heeft meer platen verkocht dan jou, hij is een jeugdidool voor vele 13 jarige en hij blijkt ooknog eens 'hot' te zijn.

Ik ben echt geen direct voorstander hoor. Maar muziek is muziek, er is geen slechte muziek. Ik hoor weleens gitaristen, proberen zoveel mogelijk nootjes in hun riffjes te stoppen, is het goed? Nee want het verkoopt niet.

Spike is bekend, Dat zijn gitaar voor 1000e te koop staat vind ik een lachertje. een overschatte gitarist met een goedkope gitaar. 1000e is meer dan redelijk.

Stop eens met dat jaloers gedoe dat spike bekent is en 'jullie' niet.

*disclaimer: ik vind direct geen fuck aan, ik vind spike een waardeloze gitarist en in mijn ogen een poser.


Bekend, in Nederland ja.

En bekend zijn is ook niet alles, er zijn zoveel muzikanten niet bekend die het juist wel zouden moeten zijn.

zjanke
26 november 2008, 21:27
off-topic wat betreft de vertalingen voor de nummers, hier nog een paar:

pillemien-acid queen
neef nico-cousin kevin
wriemel en wrijf-fiddle about
dokters op tilt-there's a doctor
en zo zijn er nog 20 vertalingen voor rest :seriousf:

Vertalingen zijn gedaan door Jan Rot en dat is toch niet de minste tekstschrijver van Nederland. Je moet het wel in de context horen en het moet ook blijven lopen als gezongen tekst.
Probeer maar eens om zoiets te vertalen en kijk maar of je het er beter van af brengt...... En dokters op til (zonder "t") is een prima vertaling ;)



(Ik zou er sowieso niet aan beginnen, het origineel is erg goed en dat kun je eigenlijk alleen maar verkloten :D )

MichaelSS
26 november 2008, 21:29
:???:

Ik zie Spike niet als één of andere gitaar-god ofzo.

Nitefly7
26 november 2008, 21:32
Vertalingen zijn gedaan door Jan Rot en dat is toch niet de minste tekstschrijver van Nederland. Je moet het wel in de context horen en het moet ook blijven lopen als gezongen tekst.
Probeer maar eens om zoiets te vertalen en kijk maar of je het er beter van af brengt...... En dokters op til (zonder "t") is een prima vertaling ;)



(Ik zou er sowieso niet aan beginnen, het origineel is erg goed en dat kun je eigenlijk alleen maar verkloten :D )

niks tegen Jan Rot, toch wel een grootheid in Nederland.. maar zijn hertalingen vind ik niet allemaal even 'goed'... misschien wel 'gelukt en prima en knap gedaan...' maar 'goed' ?

case in point:

"Ankie... Ankie, ik zit hier heel alleen op een bankie"....

spirit
26 november 2008, 21:35
Vertalingen zijn gedaan door Jan Rot en dat is toch niet de minste tekstschrijver van Nederland. Je moet het wel in de context horen en het moet ook blijven lopen als gezongen tekst.
Probeer maar eens om zoiets te vertalen en kijk maar of je het er beter van af brengt...... En dokters op til (zonder "t") is een prima vertaling ;)



(Ik zou er sowieso niet aan beginnen, het origineel is erg goed en dat kun je eigenlijk alleen maar verkloten :D )

Ik zeg ook niet dat de vertalingen slecht zijn, ze zijn op zich goed gevonden.

Overigeens staat er op de notities dokters op tilt, met een t op het eind.

zjanke
26 november 2008, 21:48
welke notities?

Ik ken de Nederlandse vertaling niet, maar zoals ik hem hier lees vind ik het een vreemde vertaling :???:

Saf
26 november 2008, 22:05
Spike, heeft zeker meer platen verkocht dan mij en hij is een stuk bekender, of ik daar jaloers op ben of moet zijn. Nee sorry. Ben zelf niet zo van het bekend willen zijn, of uberhaupt een man van idolen etc. Dat boeit me serieus gewoon niets. Ben denk ik te nuchter voor dat soort zaken. Vind dit fenomeen bij nederlandse bands sowieso altijd erg. Vind ik bij de zanger van Golden Earring ook, gaat die engels spreken als nederlander bij een optreden in nederland. Dat soort zaken kunnen mij gewoon niet raken. Ik vind Spike daar gewoon erg mee te vergelijken. Neemt niet weg dat hij in een intiemer omgeving (lees onder vrienden en bekenden) een aller aardige, spontane, sympatieke man kan zijn.

Heb het idee dat het bij buitenlandse bands een stuk minder is. Blijven meer met beide benen op de grond, of het ligt aan de muziekstroming waar je naar luistert.

Ik vind Spike ook een erg overdreven mannetjes en krijg braakneigingen als ik hem met zijn pubermeisjespoprockmuziek op de tv zie. Helemaal als hij dan gaat vertellen dat hij 1 op 5 loopt. (5 meisjes (hoe oud is daar de gemiddelde leeftijd) per optreden). Ik kan gewoon niet tegen dat soort attidute. Of je nu spike heet of slash of weet ik wie.

Vind het gewoon grappig om te zien dat er bepaalde mensen zijn in nederland die bijna niemand lijkt te mogen maar wel bekend zijn onder platen kopend publiek. En laten we eerlijk zijn als je commercieel succes wilt hebben in nederlands tienermeisjes een goede doelgroep. Gewoon wat standaard rockposes aannemen en je kunt de zaal dweilen. Ik gun hun dat succes zeker. Ze zullen ook zeker goed zijn in wat ze doen. Ik denk dat meneer Spike ook zeker een goede gitarist zal zijn. Popmuziek is gewoon niet voor mij weggelegd.

Waar ik me dan aan kan ergeren is dat de benaming punk te pas en te onpas in een zin met Direct gebruikt word ik snap die link gewoon niet. De muziek staat ver af van wat ik als punk beschouw. (let wel wat ik als punk beschouw) de attitude van de band en alles er omheen nog veel meer. Voor mij is punk bovenal een overtuiging meer dan de muziek alleen.

Beloof bij deze dat ik dit topic niet verder zal laten ontsporen. En zoals al eerder aangeven denk ik dat de beschadigingen gekomen zijn door het optreden en het omgaan met de instumenten rond zo'n show. Dat een gitaar meer waard is/zou zijn omdat een bepaald iemand er op gespeeld heeft vind ik sowieso een onbegrijpbaar iets. Kan me niet voorstellen dat ik ooit meer dan de eigenlijke waarde voor een instrument zou betalen omdat iemand die ik om zijn muziek kan waarderen daarop gespeeld heeft. Dat zelfde vind ik met handtekening van bekende mensen en op de foto enzo. Ieder zijn ding.

spirit
26 november 2008, 22:11
welke notities?

Ik ken de Nederlandse vertaling niet, maar zoals ik hem hier lees vind ik het een vreemde vertaling :???:


Die je bij aanvang van de voorstelling krijgt, met een korte omschrijving van de nummers.

Om ook weer on-topic te gaan, ik denk ook dat de gitaar er zo uitziet door het vele gebruik/misbruik. Als je ziet hoe die spike tekeer gaat op 't podium, dan zijn de beschadigingen niet meer dan logisch.

oorzaak
26 november 2008, 22:12
Direct vergrijpt zich lelijk aan Tommy:angry: Wat een ellende...

Het is altijd verleidelijk om mensen die beroemder zijn dan jij af te zeiken. Doe ik liever niet aan mee... maar in dit geval ben ik het er hartgrondig mee eens.

Ik was laatst in de Free Record Shop aan het rondneuzen en er stond muziek aan die me vreselijk irriteerde. Een vervelende stem, lelijke teksten, slappe muziek... Nou is de muziek die in zulke winkels op staat toch meestal niet mijn smaak dus ik probeerde niet bewust te luisteren. Alleen kwam er na een tijdje toch iets van herkenning naar boven. Inderdaad, Tommy door Direct.

Nu vind ik het origineel ook niet voortdurend even boeiend maar dit vond ik ronduit flut. Ook wat de teksten betreft. Je kunt wel zeggen: doe het zelf maar eens beter, maar waarom zou je zo'n remake willen maken? Je doet toch meestal afbreuk aan het origineel. Ik denk dan meteen: ze waren zeker contractueel verplicht weer eens iets uit te brengen en hadden zelf even geen ideeën.

Nee dan kun je maar beter amateurmuzikant zijn, niet beroemd maar wel integer ;)

HANNESSTINKT
26 november 2008, 22:17
spike is tenminste de enige gave persoon aan di-rect man

Egbertuss
26 november 2008, 22:25
Ik denk niet dat hij dit expres heeft gedaan man, maar dan nog, het blijft een mooie plank, en voor 1000 euri zou ik dit ding wel willen hebben...

richwoodplayer
26 november 2008, 22:26
spike is tenminste de enige gave persoon aan di-rect man

+1!!!.....

Orgasmocaster
26 november 2008, 22:56
Waaat ze hebben Tommy in zijn geheel gecovered? in het Nederlands??

what's next? Quadrophenia gezongen door Hanna Montana? The Wall door Boyzone??

Nitefly7
26 november 2008, 23:16
on-topic; ik vind het jammer wat met die finish is gebeurd; grey black PRS'en zijn wel enkele van mijn favo gitaren....


spike is tenminste de enige gave persoon aan di-rect man

heb ze in een heel grijs verleden (sepia-tint/zwart-wit) eens mogen ontmoeten, en vond Spike destijds een beetje 'rockster-allures' hebben... gegrond? misschien niet.. maar to each his own, hij kan best een aardige gozer zijn..
Jamie nam maar wat graag het aanbod van een vriendin van mij aan om hem te mogen zoenen (deze meid wilde eigenlijk NIET vol haar mond gezoend worden.. go figure..)

Tim kwam het meest kalm en symphatiek over; vind zijn stem ook wel ok, maar vind die poppypunk die ze nu maken beetje triest..

Bas was nergens te bekennen, maar is volgens mij wel een prima bassist...



Spike, heeft zeker meer platen verkocht dan mij en hij is een stuk bekender, of ik daar jaloers op ben of moet zijn. Nee sorry. Ben zelf niet zo van het bekend willen zijn, of uberhaupt een man van idolen etc. Dat boeit me serieus gewoon niets. Ben denk ik te nuchter voor dat soort zaken. Vind dit fenomeen bij nederlandse bands sowieso altijd erg. Vind ik bij de zanger van Golden Earring ook, gaat die engels spreken als nederlander bij een optreden in nederland. Dat soort zaken kunnen mij gewoon niet raken. Ik vind Spike daar gewoon erg mee te vergelijken. Neemt niet weg dat hij in een intiemer omgeving (lees onder vrienden en bekenden) een aller aardige, spontane, sympatieke man kan zijn.

Heb het idee dat het bij buitenlandse bands een stuk minder is. Blijven meer met beide benen op de grond, of het ligt aan de muziekstroming waar je naar luistert.

Ik vind Spike ook een erg overdreven mannetjes en krijg braakneigingen als ik hem met zijn pubermeisjespoprockmuziek op de tv zie. Helemaal als hij dan gaat vertellen dat hij 1 op 5 loopt. (5 meisjes (hoe oud is daar de gemiddelde leeftijd) per optreden). Ik kan gewoon niet tegen dat soort attidute. Of je nu spike heet of slash of weet ik wie.

Vind het gewoon grappig om te zien dat er bepaalde mensen zijn in nederland die bijna niemand lijkt te mogen maar wel bekend zijn onder platen kopend publiek. En laten we eerlijk zijn als je commercieel succes wilt hebben in nederlands tienermeisjes een goede doelgroep. Gewoon wat standaard rockposes aannemen en je kunt de zaal dweilen. Ik gun hun dat succes zeker. Ze zullen ook zeker goed zijn in wat ze doen. Ik denk dat meneer Spike ook zeker een goede gitarist zal zijn. Popmuziek is gewoon niet voor mij weggelegd.

Waar ik me dan aan kan ergeren is dat de benaming punk te pas en te onpas in een zin met Direct gebruikt word ik snap die link gewoon niet. De muziek staat ver af van wat ik als punk beschouw. (let wel wat ik als punk beschouw) de attitude van de band en alles er omheen nog veel meer. Voor mij is punk bovenal een overtuiging meer dan de muziek alleen.

Beloof bij deze dat ik dit topic niet verder zal laten ontsporen. En zoals al eerder aangeven denk ik dat de beschadigingen gekomen zijn door het optreden en het omgaan met de instumenten rond zo'n show. Dat een gitaar meer waard is/zou zijn omdat een bepaald iemand er op gespeeld heeft vind ik sowieso een onbegrijpbaar iets. Kan me niet voorstellen dat ik ooit meer dan de eigenlijke waarde voor een instrument zou betalen omdat iemand die ik om zijn muziek kan waarderen daarop gespeeld heeft. Dat zelfde vind ik met handtekening van bekende mensen en op de foto enzo. Ieder zijn ding.

...if you care this much... you care too much... :satisfie:

groovieguitarguus
26 november 2008, 23:20
Ik zeg ook niet dat de vertalingen slecht zijn, ze zijn op zich goed gevonden.

Overigeens staat er op de notities dokters op tilt, met een t op het eind.

Als je het over spelling gaat vallen... wel eerst je eigen tekst checken!!!!

Michael AE
27 november 2008, 01:36
Hij heeft meer platen verkocht dan jou, hij is een jeugdidool voor vele 13 jarige en hij blijkt ooknog eens 'hot' te zijn.

Ik ben echt geen direct voorstander hoor. Maar muziek is muziek, er is geen slechte muziek. Ik hoor weleens gitaristen, proberen zoveel mogelijk nootjes in hun riffjes te stoppen, is het goed? Nee want het verkoopt niet.

Euhm...

Ik vind je punt goed, hoor. Ben het er ook wel grotendeels mee eens.

Ik denk alleen dat je de hoeveelheid platen die Direct verkoopt nogal overschat.

Dat "hoeveelheid nootjes" verhaal bijvoorbeeld, raak kant nog wal.

Neem nu een band als Dream Theater. (Of iemand als Steve Vai; ik noem maar wat...) Miljoenen platen verkocht. Niet te vergelijken met de (hooguit) honderduizend(en) platen die Direct verkocht heeft.

Dat vind ik altijd het charmante aan Brabanders; ze denken dat Nederland het enige land op aarde is dat er toe doet. (Is ook zo natuurlijk. Zou ook wel leuk zijn als ze de taal ook leren spreken/schrijven. :p Dat was en geintje, natuurlijk...sorry als ik wat Brabanders op de tenen heb getrapt. Jullie zorgen immers voor mijn, o zo dierbare, Hertog Jan.)

Orpheo
27 november 2008, 01:44
Waaat ze hebben Tommy in zijn geheel gecovered? in het Nederlands??

what's next? Quadrophenia gezongen door Hanna Montana? The Wall door Boyzone??

erger. mattheus passion in het NEDERLANDS. dat is pas muziekverkrachting. muziek die er al 350 jaar is, tegenover 35. subtiel verschil.

tidalwave_sideburns
27 november 2008, 06:43
erger. mattheus passion in het NEDERLANDS. dat is pas muziekverkrachting. muziek die er al 350 jaar is, tegenover 35. subtiel verschil.

Erbarme dich, mein Gott!

Man in Black
27 november 2008, 08:00
blablabla....
Dat vind ik altijd het charmante aan Brabanders; ze denken dat Nederland het enige land op aarde is dat er toe doet. (Is ook zo natuurlijk. Zou ook wel leuk zijn als ze de taal ook leren spreken/schrijven. :p Dat was en geintje, natuurlijk...sorry als ik wat Brabanders op de tenen heb getrapt. Jullie zorgen immers voor mijn, o zo dierbare, Hertog Jan.)

Off-topic:
Hertog Jan wordt gebrouwen in Arcen.
En dat ligt dan weer in Limburg (je weet wel, daar waar ze wel goed ontwikkelde smaakpapillen hebben).
Bedank de Brabanders maar voor Bavaria :S
In hoeverre je dat een aanleiding tot kan geven!

On-topic:
Het hele verhaal rondom Spike wat betreft die gitaar boeit me al niet meer zo.
Als ik in de buurt ben ga ik zeker eens ff neuzen. Voor dat geld kun je je bij nader inzien geen buil vallen. Desnoods laat ik m een keer re-finnishen als de schade niet TE is.
Zou wel eens de headstock willen zien... denk dat daar niet veel van over is.

Orpheo
27 november 2008, 08:15
heel misschien ga ik 'm kopen. moet nog effe er naar kijken. zit te twijfelen tussen deze en een nieuwe akoest.

Man in Black
27 november 2008, 08:22
Ik denk dat de lui van Max me nog moeten bedanken zometeen voor de spam :seriousf:
@Orpheo... denk dat we er niet te lang meer over moeten denken als ik t zo bekijk ;)

Orpheo
27 november 2008, 08:40
Ik denk dat de lui van Max me nog moeten bedanken zometeen voor de spam :seriousf:
@Orpheo... denk dat we er niet te lang meer over moeten denken als ik t zo bekijk ;)

ghehe zeker. ik zit te kniezen of ik mijn SG hierop in ruil. ik speel NOOIT op dat ding, hoewel hij echt fantastisch is in spel en tone. ik vind 'm gewoon lelijk, en deze PRS is een stuk mooier.... ik weet't nog niet.

Schedel
27 november 2008, 10:21
Gister naar "Tommy" geweest, Gewoon een super show Di-rect of niet..
, goeie muziek, goeie teksten en lekker gitaars gebruiken waar ze voor zijn namelijk rammen..Maakt mij niet uit "wie" er goeie muziek maakt als ik er maar door geraakt word en dat hebben die gasten van Di-rect zeker gedaan..

Orpheo
27 november 2008, 11:07
fuck, die gitaar is al verkocht. nja. helaas...

Squier4ever
27 november 2008, 11:13
hoe dan ook, ik begin nu ff aan het origineel van tommy,

Ouverture nu.

Man in Black
27 november 2008, 13:07
fuck, die gitaar is al verkocht. nja. helaas...

DAMN!!!
Ok, kom er maar in! Wie heeft m?
Dan zo Max maar f bellen voor m'n provisie ;)

schizo910
27 november 2008, 13:23
ruig? punk?

Niet om te bashen ofzo maar dat ruig en punk hoor ik er nergens in terug.


Ik zei 'ruig', dus tussen haakjes... oftewel: misschien niet ruig genoeg voor de meeste hier maar het zullen geen live shows zijn waar iedereen stil staat en Spike zijn gitaren liefkozend streelt. En ik zei geen punk, maar poppunk en dat is ff een verschil, niet?

Michael AE
27 november 2008, 15:13
Off-topic:
Hertog Jan wordt gebrouwen in Arcen.
En dat ligt dan weer in Limburg (je weet wel, daar waar ze wel goed ontwikkelde smaakpapillen hebben).
Bedank de Brabanders maar voor Bavaria :S
In hoeverre je dat een aanleiding tot kan geven!

Oeps. :chicken:

Saf
27 november 2008, 16:43
@schizo910. Had een lekker zeikbui denk ik. Ik snap het ruig en het punk niet. Maar zo snap ook ik niet hoe er iets als pop-punk kan bestaan. Ik ben redelijk old-skool wat betreft punk. en vind punk en popmuziek niet samen kunnen. Sorry. Maak me over dat soort zaken graag lekker druk, vind het af en toe eens leuk om lekker te zeiken over onbelangrijke zaken.

Als iemand Direct leuk vind heb ik daar volkomen vrede mee, ik geef alleen aan dat ik er persoonlijk helemaal niets mee kan of aan vind. Ik heb dat niet alleen bij Direct maar bij meer band in diverse muziekstromingen. is mijn mening en slaat alleen op mijzelf. Wat een ander vind mag hij helemaal zelf weten.

Jay75
27 november 2008, 18:09
Gister naar "Tommy" geweest, Gewoon een super show Di-rect of niet..
, goeie muziek, goeie teksten en lekker gitaars gebruiken waar ze voor zijn namelijk rammen..Maakt mij niet uit "wie" er goeie muziek maakt als ik er maar door geraakt word en dat hebben die gasten van Di-rect zeker gedaan..

Jij bent zeker Fransje van Direct die zich ermee komt bemoeien?

HAHAHHA

Orgasmocaster
27 november 2008, 21:45
Gister naar "Tommy" geweest, Gewoon een super show Di-rect of niet..
, goeie muziek, goeie teksten en lekker gitaars gebruiken waar ze voor zijn namelijk rammen..Maakt mij niet uit "wie" er goeie muziek maakt als ik er maar door geraakt word en dat hebben die gasten van Di-rect zeker gedaan..

Dat zegt meer over jou dan over Di-rect..

ugh ik wordt oud.. besef me net dat het alweer bijna 20 jaar geleden is dat ik Tommy live zag in the Royal Albert Hall.. nooit gedacht dat het 20 jaar later door een Punkpopboyband zou worden onteerd.. in het nederlands...:confused:

Schedel
27 november 2008, 21:53
Jij bent zeker Fransje van Direct die zich ermee komt bemoeien?

HAHAHHA

Als dat betekent dat ik ook 1 op 5 zou lopen Qua vrouwen dan graag!!

zjanke
27 november 2008, 22:56
Off-topic:
Hertog Jan wordt gebrouwen in Arcen.
En dat ligt dan weer in Limburg (je weet wel, daar waar ze wel goed ontwikkelde smaakpapillen hebben).


Ook off-topic: Volgens mij wordt Hertog Jan Pilsener en oud bruin nog steeds bij de Dommelsche bierbrouwerij geproduceerd.....:chicken:

Saf
27 november 2008, 23:06
hertog jan pilsener wel, maar de speciaal bieren worden in arcen gebrouwen.

Jay75
27 november 2008, 23:52
Dat zegt meer over jou dan over Di-rect..

ugh ik wordt oud.. besef me net dat het alweer bijna 20 jaar geleden is dat ik Tommy live zag in the Royal Albert Hall.. nooit gedacht dat het 20 jaar later door een Punkpopboyband zou worden onteerd.. in het nederlands...:confused:

inderdaad, GERAAKT worden door Direct dan snap je er ECHT maar dan ook ECHT HELEMAAAAAAAAAAAAAL NIKS VAN .....WTF

:D

Schedel
28 november 2008, 09:51
inderdaad, GERAAKT worden door Direct dan snap je er ECHT maar dan ook ECHT HELEMAAAAAAAAAAAAAL NIKS VAN .....WTF

:D

Ik zeg toch niet dat ik geraakt werd door Di-rect, maar wel van de muziek an-sich. Gewoon de hele show, er waren trouwens ook nog meer musicanten buiten di-rect (acoustische gitarist en toetsenist)..Ik zou normaal ook niet naar Di-rect gaan maar echt dit was gewoon zwaar de top..:sneaky: Ook van het tienermeisjes gehalte was geen sprake, allemaal "Oudere" mensen..Misschien eerst is gaan kijken voordat je een oordeel geeft ,doen die gasten is iets buiten hun commerciele act is het weer niet goed!!