PDA

View Full Version : Vraag over AKG verschillen



shredneck
24 november 2008, 23:26
Hallo,
Ik heb de search al gebruikt, maar kan het antwoord niet vinden dus bij deze stel ik mijn vraag hier.

Wat is het verschil tussen een AKG C4000B en een AKG Perception 420?
Is de Perception serie made in china of zo?

Ik wil graag een AKG C4000B maar die kost gewoon 400 euro. Zijn broertje de AKGC2000B kost maar 155 euro. Nu vroeg ik mij ook af of de verschillen tussen deze twee alleen de instelbarepatterns en cutoff filter zijn...

Ik weet het, eigenlijk twee vragen, maar het gaat me vooral om 1 inch grootmembraam condensator AKG mics die net zo goed zijn als de C4000B.

Iemand enig idee?

Han S
24 november 2008, 23:38
Ik heb ooit twee C1000's gekocht en twee C3000's, de oude nog en dus de betere. Die oude zwarte C3000's klonken beter als de latere grijze.

Ik heb ze alle vier verkocht via marktplaats en dat bracht zo veel op dat ik een paar Studio Projects B1's kon kopen en vier Samson CO2's en ik hield nog geld over. De SP B1's presteren veel beter dan de C3000's en de CO2's laten de C1000 ook op ruime afstand.

Het zijn zeker geen slechte microfoons hoor die AKG's, maar halen het niet bij de oude generatie van AKG en zijn dus veel te duur.

Mijn advies zou zijn, ga eens kijken en luisteren naar de nieuwe C214 van AKG, de goedkope uitvoering van de C414, of ga voor een Rode, SP, MXL of zoiets.

shredneck
24 november 2008, 23:54
Hey Han, dat is nog eens goed advies. Dank je.

Ik heb een c4000b te leen en die is erg goed in vergelijking tot de sm58 beta. Compleet andere mic, ik weet het. Ik ga die Rode's eens checken en ook dat type wat jij aangaf. Nogmaals, bedankt!

Corvin

shredneck
25 november 2008, 22:15
Ik ben eruit, het wordt de SP B1. Lijkt me een echte winnaar voor vocals, want daar koop ik hem voor. Ik heb geen studio, gewoon een thuisstudio met een computer, daar maak ik opzetjes mee zoals te beluisteren op www.myspace.com/corvinsilvester en dat is meteen studiemateriaal voor de band. Ik denk dat die SP ruim voldoet en gezien de lage prijs kan ik het niet laten.

Goeie tip, thanks Han.

Han S
25 november 2008, 22:41
Je zal daar geen spijt van krijgen, de B1 is een werkpaard en doet bijna alles meer dan goed.