PDA

View Full Version : Soorgelijk delay pedal als Line 6 DL4??



Rik van der Meulen
24 november 2008, 19:53
Hallo beste mensen,

Ik heb een beetje door de topics gesnuffeld,
en vond de Line 6 DL4 erg gaaf klinken.

Is er een soort pedal als dat dat rond de 150 eurie zit??
Of zit ik dan helemaal verkeerd te zoeken?

Ik vind het wel nodig dat er tap tempo op het pedal zit.

Misschien de Boss DD series...
daar zitten geloof op de meeste ook geen tap tempo..

Nog sugesties??

Rik:strat:

Joene1988
24 november 2008, 20:10
op de boss DD-7 zit wel een tap-tempo, dan moet je de knop even ingedrukt houden...

Jekan dr ook een tap-tempo switch aanhangen a 25 euro nieuw, maar via marktplaats nog goedkoper, of zelfbouwen natuurlijk... Zon tap tempo switch is wat efficienter dan ingedrukt houden en tempo tappen.

BeeJee
24 november 2008, 20:23
Boss DD-20 is ook een goede kandidaat.

peter_heijnen
25 november 2008, 00:26
Voor rond de 150 euro heb je ook de digitech/hardwire delay. Heeft wel taptempo, maar ook alleen als je het pedaal enkele seconden ingedrukt houdt, helaas geen input voor een apart taptempo-pedaal.

Wel true bypass.

tubeonly
25 november 2008, 07:40
Ik zou even twee maanden doorsparen en 200 uitgeven aan een tweedehands DL4. Is het meer dan waard...

tubeonly
25 november 2008, 07:47
Ik heb redelijk wat delays en samen met de ibanez ad80 zou ik de DL4 er nooit meer uit doen omdat het ding zoveel kan en gewoon goed klinkt.

Als dat is wat jij ook mooi vindt zou ik er gewoon voor gaan en niet net iets minder uitgeven aan een substituut die je misschien weer ooit gaat verkopen omdat het niet was wat je eigenlijk wilde. Economisch is het dan slimmer even door te sparen en meteen te gaan voor wat je echt wilt ;)

Ik ben een beetje biased, lol, gewoon omdat ik die DL4 te gek vind :hippie:

Rik van der Meulen
25 november 2008, 08:27
Die DD-7 leek me wel wat,
zit ook een looper in.
Maar dat zit ook in de DL-4,

Iemand ervaring met de DD-7 / DL-4,
voor en nadelen van deze pedalen?

Heeft DL-4 trouwens een extra input voor tap tempo??

sugarfish
25 november 2008, 09:22
Waarom niet de DD-20? Met de DD-20 kun je de loopfunctie ook gebruiken en vervolgens met een delay eroverheen spelen.
De DD-20 heeft preset-mogelijkheden..
(ik heb er geen hoor, maar overweeg zelf ook 1)
Gezien de mogelijkheden zou ik neigen naar de DD-20 ipv de DD-7, tenzij ik overtuigende meningen hoor die anders zijn.

Rik van der Meulen
25 november 2008, 09:42
Je hebt wel gelijk,
maar hij is wel wat groter dan de dd-7

Je hoeft toch niet 2sec ingedrukt te houden,
en dat je dan tap tempo hebt bij de dd-20??

sugarfish
25 november 2008, 09:55
Volgens mij is het zowieso handig om bij een delay een tap-pedaaltje te hebben (Fs-5u of goedkoper). Zowieso bij DD-7 als bij DD-20. Bij DD-20 moet je pedaal volgens mij ook 2 sec. inhouden.
Voordeel van DD-20 is mijn inziens met name tempo aanduiding (milli-seconden of BPM), en de presetmogelijkheden.
Geluidstechnisch doen de DD-7 en DD-20 niet voor elkaar onder.
Op youtube zijn best veel filmpjes te vinden van de DD-7 en DD-20.

(ik ga voor de DD-20, nieuwprijs is namelijk ook gunstig, 199 inclusief boss adapter)

Swan
25 november 2008, 10:36
Ehx smmh..

jonesd
25 november 2008, 10:47
Waarom niet de line 6 echo park? Klinkt als de DL4 en kost rond de 150 EUR nieuw. Tap functie daarop werkt zeer gemakkelijk.

Nitefly7
25 november 2008, 10:48
Rond die prijs kun je met een beetje snuffelen ook een 2ehands TC Nova Delay vinden..!

anders kun je idd de DD-20 eens aan de tand voelen, daar hoor ik veel goede dingen over..

Chroxy
25 november 2008, 11:54
tjah het is maar net wat je wilt uitgeven. Ik had met veel geluk in maart een DL-4 voor 175 euro gekocht!

Is een DL-4 het beste delay-apparaat dat er is? Absoluut niet! Maar ik zou ook niets anders meer willen. In milliseconden je delaytijd kunnen zetten is ook niet nodig; je tapt hem simpelweg. Sinds ik met tap speel, kan ik pas een delay gebruiken zoals ik dit altijd wilde; als extra sound in de maat! (we spelen neit met clicktrack, vandaar is tappen handig).

De presets zijn erg handig tegenover bijvoorbeeld een DD-7. Ik heb onder de 3 knoppen, 3 verschillende sounds waarbij ik niet meer aan de knoppen hoef te draaien. Zo kan ik in 1 nummer, van snelle slapback gaan, tot sferische (the edge) delay, naar een reverse delay. Allemaal getapt in de maat.

Een DL-4 heeft daarnaast geen extra output voor taptempo; maar wel de mogelijkheid een expressiepedaal aan te sluiten en zo het delaylevel te beinvloeden.

Zoek je dus veelzijdigheid, opslaan in presets? Een erg handige looper, allemaal te bereiken met je voet. Pak de DL-4.

Zoek je echt een hele goeie (analoge) delay, of echt een bepaalde sound. Dan is het misschien beter die specifieke delay te kopen ivm het 'net niet' geluid van de DL-4.

Sinner
25 november 2008, 13:28
Waarom niet de line 6 echo park? Klinkt als de DL4 en kost rond de 150 EUR nieuw. Tap functie daarop werkt zeer gemakkelijk.

Hear hear!

Zeker een goed pedaaltje: niet te groot en makkelijk te tappen (handmatig instellen vind ik dan weer iets minder makkelijk)

De nova delay is ook goed, maar weer groter en duurder. Met jouw eisen en budget zou ik voor de Echopark gaan!

Rik van der Meulen
25 november 2008, 16:15
Is hij gemaakt net als een boss (van metaal),
en niet van plastic? (behringer)

Gaaf pedaal!!
Krijg je die klank ook uit een Boss DD-7?

Zit er ook een looper op de Echo park??

Heeft iemand nog ervaring met andere delay pedal,
van rond de €150,- ?

Sinner
26 november 2008, 09:37
Het is volgens mij het zwaarste pedaal dat ik bezit (heel stevig en van metaal). De knopjes zijn iets ieler dan die van Boss, maar ook deze kunnen wel wat hebben. Het is absoluut meer a la Boss dan Behringer.

Ik heb geen ervaring (nog) met de DD7, maar als ik naar de specificaties kijk ontlopen ze elkaar niet veel (de echopark heeft geen loopfunctie), maar het grote voordeel van de Echopark is dat je geen aparte switch nodig hebt om instant access tot de tapfunctie te hebben, scheelt dus ruimte op de vloer.

Als het je trouwens vooral om het loopen gaat, moet je maar eens de Boss RC-2 checken, ook te krijgen voor rond de 150euro

Rik van der Meulen
28 november 2008, 16:46
Nou heren gitaristen,

volgensmij is er bijna een einde aan deze discussie,
ik heb de Line 6 Echo Park besteld voor €85,- !!

Hij is nog helemaal in nieuwstaat en ik vond dit wel een redelijk prijsje! :)

Heeft iemand nog dingen die ik moet weten over de Echo Park,
alvast bedankt!!

:chicken: