PDA

View Full Version : Epiphone dove/ Crafter d6.



tiesto_8
24 november 2008, 16:25
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen maar ik twijfel tussen een epiphone dove (stond op internet van 550 voor 250) of een crafter d6, is die epiphone dove nou zoveel beter of maakt het niets uit?

Mvg.

Muzieknono
25 november 2008, 07:23
Heb zelf een Crafter D6 gehad en nu een Crafter D6 E, met cutaway, heerlijke gitaren, heb met name toen ik de D6 E ging halen, alles gespeeld wat er in die prijsklasse voorradig was maar kwam steeds terug op de Crafter.
Epiphone heb ik geen ervaring mee, maar mijn ervaring inmiddels is dat prijs niet alles zegt, en aan een Crafter koop je je zeker geen slechte gitaar.
Mvgr Dirk Jan :metal:

LaurentB
25 november 2008, 09:41
Kijk in die prijsklasse ook eens naar Blueridge, die klinken verbazingwekkend goed voor at geld. Ik heb zelf een Crafter GAE-30 maar vind de Blueridges die ik geprobeerd heb beter.

blindfaith85
25 november 2008, 11:46
Hoi,

Ik speel nu zelf jaar of 5 op DE6EQ en vind het nog steeds heerlijke gitaar, is nog steeds mijn Hoofdgitaar en ben al jaar opzoek naar een duurdere/betere gitaar maar wil niet echt lukken om gitaar te vinden die echt wat toevoegd aan mijn de6

tiesto_8
25 november 2008, 14:44
Bedankt voor jullie reactie! Ik neigde zelf ook eerst naar de crafter, wat me opvalt is dat de crafter mahonie zij en achterkant heeft en de epiphone maple, is maple beter (zo ja, in welke muzieksoort? Ik speel voornamelijk country (Johnny Cash)/pop/rock'n roll).

Martijn-w
25 november 2008, 14:46
Geen Tiesto? :p

richwoodplayer
25 november 2008, 15:31
Geen Tiesto? :p

is dat op een gitaar te spelen dan?:???:

krikke27
25 november 2008, 15:45
Bedankt voor jullie reactie! Ik neigde zelf ook eerst naar de crafter, wat me opvalt is dat de crafter mahonie zij en achterkant heeft en de epiphone maple, is maple beter (zo ja, in welke muzieksoort? Ik speel voornamelijk country (Johnny Cash)/pop/rock'n roll).

ik denk dat de zij- en achterkant van de crafter en de epiphone niet in massief hout zijn, dus veel zal het niet uitmaken.

tiesto_8
26 november 2008, 17:02
Ja idd, niet massief, maar ik twijfel nog steeds, de fender sonoran lijkt me ook wel goed, of weet iemand nog een betere gitaar in de prijsklasse 200-300?

blindfaith85
26 november 2008, 17:28
Zou zeggen pak ze vast probeer wat, en kijk welke het beste voelt.

DeiDRagonas
27 november 2008, 00:52
Hele dikke +1 voor de man/vrouw boven mij... Ga testen en luisteren.

Ik heb zelf een Crafter D7 (met later ingebouwd Fishman element) en dat is echt een geweldige gitaar. Crafter heeft als merk zijnde me wel zo overtuigd dat het een volgende keer weer een Crafter wordt. Hij kan qua afwerking niet tegen mn Yamaha op, maar die is ook een slagje of drie duurder. Ik heb een massief ceder bovenblad en daardoor een geweldig volle warme klank, echt een prima gitaar. Minpuntje is misschien dat ie daardoor ook iets minder volume heeft.

Andere merken vond ik toch echt veel minder in deze prijsklasse. Vooral Takamine valt me zwaar tegen. Heb al meerdere malen gitaristen live moeten uitversterken met een naar eigen zeggen nieuwe Takamine die kraakte als de ziekte en ook in de studio is het geluid wel eens weggevallen van een Takamine die nog geen 2 uur daarvoor gekocht was.

Hoewel het er iets goedkoper uitziet (en klinkt..) vind ik de prijs/kwaliteit bij Cort ook erg goed.

Grt R!