PDA

View Full Version : Microfoon voor opnemen gitaar/digitale piano



JoepJoosten
24 november 2008, 14:41
Hallo, ik ben op zoek naar een microfoon voor het opnemen van mijn elektrische gitaar (prioriteit) en eventueel wat elektrische piano en zang. Dit om gewoon wat ideeen op te kunnen nemen en te laten horen aan m'n band. Het hoeft dus zeer zeker geen topkwaliteit te zijn, maar ik wil wel graag dat het te horen is wat ik speel.
Dit wil ik dan graag op mijn computer opnemen, waarmee ik meteen bij mijn
tweede vraag kom, welk programma (gratis aub) raden jullie mij hiervoor aan? Ik ben een totale leek op dit gebied, dus maak me het hoofd niet aan het draaien met technische termen aub ;)
Alvast Bedankt!

Ciaociao, Joep

Wiellem
24 november 2008, 14:57
Gratis programma vind ik Audacity heel fijn.

En ergens een topic hier over Reaper maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

vincent136
24 november 2008, 15:20
Een leuke microfoon om je gitaar en zang op te nemen is de Shure beta57. Die is voor zang wat handiger dan de sm57, hoewel dat ook wel prima wil. Een goed software programma is hier al genoemd.

Lees dit ook maar eens door: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115093

Welkom op het forum trouwens

Han S
24 november 2008, 15:36
Is niet meteen een goedkope microfoon, dat hij kwalitatief niet geweldig is klopt, dus hij voldoet aan de eisen van de TS. Geen slechte microfoon hoor.

Een belangrijk criterium is: hoeveel wil je er aan besteden?

JoepJoosten
24 november 2008, 15:42
Ja, dat is een lastige. Ik hoopte voor ongeveer 50 Euro klaar te kunnen zijn. Maar ik weet niet of dit reeel is. Nogmaals, de kwaliteit hoeft niet super te zijn.

vincent136
24 november 2008, 15:46
Een 2e hands sm57 zit zo rond de 75 euro, zou een optie zijn.

Of een Samson, of zoiets dergelijks.. een goedkopere AKG, maar daar weet ik verder ook niet zoveel van af.

Han S
24 november 2008, 15:56