PDA

View Full Version : kan ik deze gitaar nog verkopen?



MCBasje303
24 november 2008, 14:02
Beste mensen,

ik heb een epiphone 56 goldtop reissue gecustomized tot Neil Young's old black. Ik heb o.a. de headstock in min of meer het model van gibson gezaagd en er gibson headstock decals op geplakt.
Is het verboden deze gitaar te verkopen ook als je er heel duidelijk bij vermeld dat het om een epiphone gaat?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten van Bas

Geoffrey
24 november 2008, 14:06
DAT IS TEN STRENGSTE VERBODEN!!!

op Marktplaats ermee en afwachten of iemand hem wil..
wees gewoon eerlijk tegen de geintresseerde.

almarvk
24 november 2008, 14:06
Zolang je erbij vermeldt wat het precies is en daarmee dus duidelijk aangeeft dat het geen Gibson is, is het geen probleem.

Dweezman
24 november 2008, 14:06
Misschien vindt iemand je aanpassingen wel te gek, en wil er nog iets voor geven. Gewoon alles benoemen, en verkopen.

Als de koper er maar goede bedoelingen mee heeft...

beruk
24 november 2008, 14:06
Volgens mij niet, als je inderdaad vertelt dat het om een epiphone gaat, anders ga je met pek en veren de stad uit!!;).
Zit daar dan ook zo'n firebird element in?:\
http://www.thrasherswheat.org/gifs/old-black-cu.jpg
Heb je belangstellenden dan?

MCBasje303
24 november 2008, 14:20
Er zit een mini humbucker in van GFS. Vind hem zelf echt te gek klinken, zeker in combinatie met de P90. Ook een bigsby, aluminium slagplaat en backplates, mini tuimelschakelaar tussen toon en volume pots enz
Zou het leuk vinden aan de slag te gaan met een nieuwe. Wil deze misschien op marktplaats zetten om te kijken wat men er voor geeft en als het voldoende is misschien verkopen.
Ja, wat de koper er mee doet vervolgens heb je toch niet in de hand

MCBasje303
24 november 2008, 14:59
Is inmiddels op martplaats.nl. Old black

richwoodplayer
24 november 2008, 15:05
denk dat je hem wel kan verkopen.
vind alleen de prijs een beetje duur niet?(geen idee hoeveel deze epiphone waard is)
denk dat mensen dan liever een echte gibson kopen van dat geld.

Mr.Fingers
24 november 2008, 15:06
ambitieuze prijs, het is en blijft maar een epiphone hé (en je bent trouwens nog een backplate vergeten te plaatsen, ter hoogte van de brug (aan de onderkant dan wel), en de "witte streep" die loopt van kop tot strapbutton aan de achterzijde van hals/body)

DeiDRagonas
24 november 2008, 15:17
Ik heb hem ook ff bekeken. Heb je mooi gedaan man, niks mis mee. Neemt niet weg dat deze prijs echt belachelijk is natuurlijk. Een beetje hoger inzetten ivm marktplaats is oke, maar dan nog komt zoiets toch nooit boven een euro of 500 a 600 hoor.

Zou echt geweldig zijn als je een sucker vind die hem al voor je de helft van je vraagprijs overneemnt. Maar succes met de verkoop natuurlijk, we zullen zien.

R

PeterX
24 november 2008, 15:32
Allereerst,vind ik t echt een erg mooi ding geworden.

Zoals echter hier al gezegd krijg je jou vraagprijs er nooit voor. Want:
1. Voor die prijs kan je kijken naar een 2e hands echte gibson.
2. Een normale epi les paul doet gemiddeld zon 300-400 euro
3. 'Upgrades' kosten geld en maken een gitaar (normaliter) beter, maar op de 2e hands markt krijg je eerder minder dan meer geld voor een 'aangepaste gitaar'.

Als je dus echt verwacht dat je je complete investering terug krijgt kom je denk ik bedrogen uit en kan je hem beter zelf houden, nadat je er zelf zoveel tijd en moeite in hebt geinvesteerd. Je kan hem zeker verkopen maar waarschijnlijk zal je de helft vd vraagprijs niet halen...

MCBasje303
24 november 2008, 15:33
Prijs is niet echt belachelijk hoog gezien de kosten van de onderdelen. Gitaarband alleen al kost bijna 200 euro.
Als het niet lukt heb ik zelf iig nog een leuke gitaar.

M Kactus
24 november 2008, 15:36
Prijs is niet echt belachelijk hoog gezien de kosten van de onderdelen. Gitaarband alleen al kost bijna 200 euro.
Als het niet lukt heb ik zelf iig nog een leuke gitaar.
De prijs van de onderdelen vervalt voor een groot deel als je ze in een gitaar plaatst. Laat die gitaarband weg en doe zo al 200€ van je prijs af. Klaar :) Dan nog wat zakken en het zal wel lukken.

Luke-wannabe
24 november 2008, 15:38
Whaha 1200.
Vraag er 500-600 voor. 1200 is echt te mooi om waar te zijn. Wel coole gitaar!

Orpheo
24 november 2008, 15:44
Whaha 1200.
Vraag er 500-600 voor. 1200 is echt te mooi om waar te zijn. Wel coole gitaar!

1200 is zeker te veel, ben het helemaal met Luke-W eens.

Luke-wannabe
24 november 2008, 15:47
1200 is zeker te veel, ben het helemaal met Luke-W eens.
Wie had gedacht dat dat nog eens zou gebeuren :D

iWishmaster
24 november 2008, 15:51
Even ter vergelijking:
Een originele Gibson Neil Young signature Old Black (zijn er maar een stuk of wat van gemaakt) kost ergens in de 3000 euro. Dat is tenminste de prijs waarvoor ik 'em ooit eens om ebay heb zien staan. En dat is een Gibson Custom Shop relic, dit -met alle respect, want hij ziet er super uit- een opgeleukte budgetgitaar van een paar honderd euro...

Ik geloof best dat het een supergitaar is, maar je moet wel realistisch zijn ...

hadv
24 november 2008, 18:18
Mooi gedaan hoor. Maar je prijs is inderdaad veel te hoog.
En er is echt niemand in geinteresseerd dat die band 200 euri heeft gekost.

Onmeunig Hans
24 november 2008, 20:16
Even nog een reactie op je openingspost.
Je hebt een origineel (of althans daarop lijkend) logo gebruikt. Dat kan een inbreuk op het merkenrecht zijn. Sommige logo's en namen zijn als merk gedeponeerd, die zijn daardoor beschermd. Ik weet niet hoe dat voor Gibson is. Ik zou het ze iig niet gaan vragen onder het motto wat niet weet, wat niet deert.

Omdat je er bij zegt dat het geen origineel is, zul je volgens mij niet zo snel last krijgen over misleiding etc.
Hans

MCBasje303
24 november 2008, 21:33
De post ging er inderdaad eigenlijk over of dit mag. Ik denk zelf toch eigenlijk dat heel officieel dit verboden is. Zou het alleen sterk vinden als je er echt problemen mee krijgt.
Ga hem maar lekker zelf houden, het is een te gek gitaartje. Denk idd dat men niet het bedrag gaat neerleggen wat hij gekost heeft.
Iemand zei dat ik aan de achterkant een rond plaatje vergeten ben. Ben het niet vergeten maar zou niet weten hoe ik een mooi rondje uit de achterkant kan krijgen. Iemand een idee?

Noid
24 november 2008, 22:29
... Iemand zei dat ik aan de achterkant een rond plaatje vergeten ben. Ben het niet vergeten maar zou niet weten hoe ik een mooi rondje uit de achterkant kan krijgen. Iemand een idee?
Met een bovenfrees.

Orpheo
24 november 2008, 23:07
Even nog een reactie op je openingspost.
Je hebt een origineel (of althans daarop lijkend) logo gebruikt. Dat kan een inbreuk op het merkenrecht zijn. Sommige logo's en namen zijn als merk gedeponeerd, die zijn daardoor beschermd. Ik weet niet hoe dat voor Gibson is. Ik zou het ze iig niet gaan vragen onder het motto wat niet weet, wat niet deert.

Omdat je er bij zegt dat het geen origineel is, zul je volgens mij niet zo snel last krijgen over misleiding etc.
Hans

Nee, dat is niet zo in nederland. je mag in NL het merk erop plakken, maar niet uitgeven als zodanig. nja, met gibson's logo dan. ze hebben, als het gaat om een 'gedeponeerd logo' het alleen in de USA gedeponeerd, niet in europa en andere locaties op de globe.

HaroldA
24 november 2008, 23:11
Nee, dat is niet zo in nederland. je mag in NL het merk erop plakken, maar niet uitgeven als zodanig. nja, met gibson's logo dan. ze hebben, als het gaat om een 'gedeponeerd logo' het alleen in de USA gedeponeerd, niet in europa en andere locaties op de globe.

Burgerlijk Wetboek Boek 6 Artikel 194a (http://wetboek.net/BW6/194a.html)

d. er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met concurrent, of merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van adverteerder met die van concurrent;

Oftewel: je mag geen reden geven tot verwarring en dus als je netjes vermeld dat het geen Gibson is dan mag het.

En een persoonlijke noot: Ook al vind ik de headstock van Epiphone 1 v/d lelijkste die bestaan, vind ik dit te korte stompje ook lelijk. :confused:

soup
24 november 2008, 23:25
ambitieuze prijs, het is en blijft maar een epiphone hé (en je bent trouwens nog een backplate vergeten te plaatsen, ter hoogte van de brug (aan de onderkant dan wel), en de "witte streep" die loopt van kop tot strapbutton aan de achterzijde van hals/body)

Inderdaad maar ik zie nu dat de prijs eerst 1200 euro was.--> :o

Zonde van deze epi goldtop :(, vind er echt niks aan en die humbuckers zien er nep uit.

MCBasje303
24 november 2008, 23:31
Humbuckers zien er nep uit? Weet niet wat dit voor een geklets is maar er zit een minihumbucker op en die is gewoon hartstikke echt

richwoodplayer
24 november 2008, 23:38
humbuckers zien er helemaal niet nep uit, hoe kom je daar nou weer bij?

misschien heb je een bril nodig?:???:


:D

soup
24 november 2008, 23:46
Als IK iets er nep vind uitzien, ...

precies ;)

MCBasje303
24 november 2008, 23:47
En zonde is het ook niet. De mini humbucker op de bridge positie klinkt veel beter dan de oorspronkelijke p90. De bigsby is ook een te gekke aanvulling op deze gitaar. En al het toegevoegde metaal laat hem lekker vibreren.
Ben het er wel mee eens dat de headstock niet helemaal goed is

samthegreat4
24 november 2008, 23:49
Grapjas is t ook :p.... Ga toch bij het circus werken. ^_^

richwoodplayer
24 november 2008, 23:58
MCbasje en adriaan! MCbasje en adriaan!
die lope wild te springen, zijn gitaar die laat hij gillen!
adriaan is acrobaat en MCbasje speelt gitaar in een spaghaat!
MCbasje en adriaan! MCbasje en adriaan!
zie je MCbasje gaan, dan komt adriaan eraan!

:seriousf:
:D

soup
25 november 2008, 00:42
grapjas is t ook :p.... Ga toch bij het circus werken. ^_^
????? ??????

MCBasje303
25 november 2008, 11:53
Mijn vraag is beantwoord waarvoor bedankt.
Kan nu wel afgesloten worden deze

richwoodplayer
25 november 2008, 13:04
wel leuk liedje:dance:

BasHermus
25 november 2008, 14:06
Zelfs 500 euro zou mij verbazen...

Simpel reken sommetje:

Voor 400 euro koop je deze (http://www.thomann.de/nl/epiphoneles_paul_custom_p90_ltd.htm)
Voor 160 deze (http://www.thomann.de/nl/bigsby_b7_kit_arch_top_solid_body.htm)
En voor zo'n GFS mini humbuckertje tel je er nog eens 30 bij op.

Dan kom ik op niet meer dan 590 voor een vergelijkbare gitaar waar niemand in heeft zitten zagen.
Laten we daar voor het gemak 550 nieuwwaarde van maken (want je zou de vervangen onderdelen weer kunnen verkopen).


Alle verf, schroeven etc. die gebruikt zijn, zijn verder alleen maar waarde verlagend...


Dus als ik verder reken:
Hooguit 75% van de nieuwprijs (want tweedehands), dan nog minstens 30% penalty omdat er grondig aan geklust is (dus 550*0.75*0.7) kom ik op hooguit 290 euro uit.



En voor degenen die persé een LP + Bigsby willen hebben, ben je met deze (http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_standard_plain_top_tr.htm) voor nog geen 300 euro klaar.

Man in Black
25 november 2008, 14:27
:seriousf:

Op die berekening waarin je een penalty van 30% bovenop die 75% telt snap ik niet helemaal, maar voor de rest zou ik zeggen...
Geen poot om op te staan wat betreft het rechtlullen van die vraagprijs!

MCBasje303
25 november 2008, 16:24
Het wordt nu een discussie over de vraagprijs, oorspronkelijke vraag is beantwoord.
Ik vind hem het geld waard. Die berekening klopt van geen kant. Je hebt al het aluminium plaatwerk niet meegerekend en de gitaarband ook niet.
Laat hem nog even staan op marktplaats maar ben niet serieus van plan hem te verkopen. Was meer benieuwd of er interesse zou zijn en dus of het legaal was.

Liedje was erg leuk hoor maar verder wordt het nu een beetje een vermoeiend verhaal:stop:

Iceman
25 november 2008, 16:37
Het wordt nu een discussie over de vraagprijs, oorspronkelijke vraag is beantwoord.

Laat hem nog even staan op marktplaats maar ben niet serieus van plan hem te verkopen. Was meer benieuwd of er interesse zou zijn en dus of het legaal was.



Grappig, als ik iets op marktplaats zet wil ik het altijd wel serieus verkopen.

Hendriks
25 november 2008, 16:41
Waar zit eigenlijk het "Gold" op deze Goldtop , of mis ik iets?

BasHermus
25 november 2008, 17:08
Okay, om dan de oorspronkelijke vraag (ten overvloede) te beantwoorden.

Ja, je mag hem zo verkopen, mits je er duidelijk bij vermeld dat het een verbouwde Epi is.
Alleen niet in de States...

PS
Het aluminium plaatwerk had ik bewust niet meegerekend (net als de zwarte lak, de straplocks en de gitaarband) omdat dat dingen zijn die voor anderen dan jijzelf geen (of nauwelijks) waarde toevoegen.

Het was overigens niet als vervelend bedoeld ofzo. Het ziet er uit als een leuk project en (voor zover ik dat kan beoordelen op de foto's) het lijkt goed gedaan te zijn.
Maar dat soort acties moet je als geld verslindende hobbies zien. Niet iets dat break-even te doen is, laat staan dat er geld mee te verdienen valt (of je moet heeeeel erg goed zijn, en naam hebben gemaakt).
Vergelijk het met een paint-job op je auto. Het kost geld, kan leuk zijn om te hebben (zeker om te doen), maar het maakt je auto minder waard, want de meesten mensen willen het niet, en de geeks die het wel leuk lijkt hebben liever hun eigen ontwerp erop.

MCBasje303
25 november 2008, 18:34
Waar zit eigenlijk het "Gold" op deze Goldtop , of mis ik iets?


Het was een goldtop 56 reissue ebony, hadden hem dus al zwart geverfd. Wel absurd eigenlijk, leek haast of hij voor dit doel geproduceerd is.
Heb trouwens al een bod van 69 euro!

macwilliams
25 november 2008, 18:50
Heb trouwens al een bod van 69 euro!

Dat is wel heel triest.

Rexx
25 november 2008, 21:13
Dat is wel heel triest.

71,-:dance: