PDA

View Full Version : London City Thinline



Blend
24 november 2008, 13:35
Deze gitaren werden een aantal jaar geleden in een oplage van 24 (?) gemaakt. Ze bevielen zo goed, dat er een tijd later nóg een oplage kwam, van hetzelfde aantal. Ze mochten niet meer gemaakt worden, omdat ze gedonder kregen met de Fender importeur, omdat de Thinline's te goed waren.

Ondertussen worden ze gewoon weer gefabriceerd door Farida (ook onder de eigen naam van Farida), maar wie heeft er ervaringen mee? Ik bedoel dus de 'nieuwe' series Thinlines van LC.

Ik kan me niet voorstellen dat ze exact hetzelfde zijn, dus lijkt het me logisch dat de spec's zijn aangepast cq verlaagd. Wie weet dat toevallig?

Een vriend van me heeft uit de allereerste serie een Thinline, serienummer 24 ofzo, en een kansje dat ik 'm over kan nemen.

Dus, concreet gezegd: is er verschil tussen de 'oude' en de 'nieuwe' Thinlines?

Bvd,

budje
24 november 2008, 13:38
Deze gitaren werden een aantal jaar geleden in een oplage van 24 (?) gemaakt. Ze bevielen zo goed, dat er een tijd later nóg een oplage kwam, van hetzelfde aantal. Ze mochten niet meer gemaakt worden, omdat ze gedonder kregen met de Fender importeur, omdat de Thinline's te goed waren.

Ondertussen worden ze gewoon weer gefabriceerd door Farida (ook onder de eigen naam van Farida), maar wie heeft er ervaringen mee? Ik bedoel dus de 'nieuwe' series Thinlines van LC.

Ik kan me niet voorstellen dat ze exact hetzelfde zijn, dus lijkt het me logisch dat de spec's zijn aangepast cq verlaagd. Wie weet dat toevallig?

Een vriend van me heeft uit de allereerste serie een Thinline, serienummer 24 ofzo, en een kansje dat ik 'm over kan nemen.

Dus, concreet gezegd: is er verschil tussen de 'oude' en de 'nieuwe' Thinlines?

Bvd,

Pas op die farida gespeeld, best leuk maar ik heb dan weer niet op de london city gespeeld. Vind het farida logo niet spannend in ieder geval. Aan de andere kant, als je een london city kan kopen van een oplage van slechts 24 dan zou ik dat doen...

Blend
24 november 2008, 16:33
Ja, uit de eerste 24, later kwam er nog een oplage van 24, en nu worden ze aan de lopende band geproduceerd, dus het serienr zegt imo niets?

r-punt
25 november 2008, 11:09
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114593&highlight=aparte+london+city


ik heb d'r een uit de nieuwe serie waarschijnlijk, speelt echt super fijn, niks op of aan te merken, zeer degelijk ding!

kan eigenlijk zo niet zeggen of der een serienummer op zit, waar zou hij moeten staan???, ik zit nu namelijk nog op school!:rockon: