PDA

View Full Version : MPX1 routing



sebastiaan88
24 november 2008, 13:00
Hallo peeps...
Ik heb een MPX1 gekocht gisteren... nu zit ik even met een vraagje hoe ik het minste tonesuck kan krijgen... misschien is het een instelling ofzo.. Ik heb hem geprobeerd voor ik hem kocht natuurlijk.. en toen merkte ik niet zoveel maar nu ik thuis zit, en alle effecten uitdruk en vervolgens heen en weer switch met bypass en geen bypass van de MPX1 hoor ik toch wel degelijk een verschil.. komt het misschien omdat hij mono is aangesloten waardoor de routing anders wordt of? kan iemand mij hierbij helpen.. handleiding is natuurlijk bij de hand en heb de in / uitgangen al op mono gezet dus dat zou goed moeten zijn

Greets sebas

peter_heijnen
24 november 2008, 13:55
Je moet de mpx in 'paralel mode' zetten. Op die manier gaat je droge signaal niet door ad/da converters.

sebastiaan88
24 november 2008, 16:09
Ja ik begreep dat,,, ik ga nog een keer zoeken naar hoe dat moet... en of dat al niet zo is..
Bedankt iig.. als je weet hoe het moet, en je het de moeite vind het te vermelden, let me know!

Bedankt iig!

MSNL
24 november 2008, 22:06
Met Mstr Mix (een van de opties onder de Mix knop) kun je de verhouding droog/effect signaal zetten. Zet deze op 100% en alleen het effect signaal komt uit de mpx-1
Zet in het system menu de optie bypass mode op input mute. HIerdoor zorg je dat er geen signaal uit de mpx komt als je deze in bypass mde zet.

sebastiaan88
24 november 2008, 22:33
Ja thx... ik had die al op 30% staan
Wat betreft die bypass input mute weet ik niet hoe die staat. Denk al goed want zodra ik alle effecten uitdruk.. en vervolgens dat geluid vergelijk met zodra ik bypass indruk... maar dan hoor ik dus wel degelijk verschil in klank...

is er niet zoiets als instelling:

kut ik wilde hier een plaatje tekenen maargoed wat ik dus graag zou willen is...

Na de input van de mpx1 parralel aan de route die vol door de FX gaat een losse route die de converters en effecten gewoon helemaal omzeilt en dus eigenlijk een soort (truebypass) drysignaal aan het einde sommeerd met de fx...
Pff hoop dat je t snap...

Eigenlijk wat ik handmatig deed met mn oude settings...
Kanaal 1 van mn eindtrap gebruikte ik als fx... dus preamp fx eindtrap
Kanaal 2 van de eindtrap gebruikte ik puur droog...

en dat dan op 2 verschillende speakers:P

Terwijl ik dit typ lijkt het onmogelijk wat ik wil
Greets