PDA

View Full Version : Eric Clapton gitaar



Mad mind
24 november 2008, 10:13
Ik ben (zoals wel meer) een fan van Eric Clapton. Ik was vorige week wat aan het rondzoeken en heb deze prachtige gitaar gevonden. Hij heeft ermee rondgetourd in 2001 maar ik kan nergens enige informatie vinden over deze gitaar. Kunnen jullie mij misschien met jullie kennis verlichten?;)

Hier zie je een clip waar hij erop speelt, tevens 1 van mijn favoriete liedjes aller tijden.
http://nl.youtube.com/watch?v=OF0EMnruqzY

a darker shade of grey
24 november 2008, 10:19
Dat is een custom shop fender speciaal voor hem gebouwd. Je zou kunnen proberen zelf een strat te kopen en iemand van het forum lief aankijken om de paintjob te maken ;)

Maar zo in de winkel kopen gaat je niet lukken.

Mad mind
24 november 2008, 10:47
Daar vreesde ik al voor:nervous:
En zo'n paintjob, in hoeverre is dat permanent? en wat zijn zo de kosten?

RoelTM
24 november 2008, 11:20
Heerlijk, die gitaarintro's die nog niks verraden, en dan dat het publiek helemaal uit z'n dak gaat als het herkenbaar wordt :D

Maar zo'n paintjob is wel vrij permanent, er zullen heel wat jaren voorbij moeten gaan voordat dat wil vervagen. Erg goedkoop zal het niet zijn. Er worden hier wel eens bedragen genoemd, maar ik weet het zo niet uit m'n hoofd, en durf ook niet echt te gokken.

Daan_B
24 november 2008, 11:28
Toen ik hoorde wat een normale paintjob bij een profesionele gitaarbouwer koste krijg ik haast een hartaanval:(.
Ben bang dat dit eruuuug duur gaat worden;).

RoelTM
24 november 2008, 11:29
Ja, maar dit is geen normale paintjob, dus misschien kost dit wat minder... :chicken:

stratestic
24 november 2008, 12:23
Dat zijn toch die gitaren die door crash geschilderd zijn. Die zijn gewoon te koop kijk maar hier http://www.themusiczoo.com/fendercustom/FenderMasterbuiltCustomShop_CrashArtworkTelecaster _GregFessler_CZ510021.html

Je moet alleen wel aardig wat geld meenemen...

Er is ook een website van hem kijk maar bij http://www.johnmayer.com/blog/crash

Mad mind
24 november 2008, 16:23
Heerlijk, die gitaarintro's die nog niks verraden, en dan dat het publiek helemaal uit z'n dak gaat als het herkenbaar wordt :D

Helemaal mee eens, dit is een zalige intro van een zalig nummer.
Ik heb ook eens gekeken naar die site die opgegeven was. die was binnen de 10 seconden weer dicht, vlak nadat ik de eerste prijs zag staan:dontgeti: ( 14399,99 euro
:dontgeti:)

Ik zal het maar houden bij een 'gewone' fender stratocaster :satisfie:

fuchs
24 november 2008, 16:36
Ja, de crash-strat... Je moet ervan houden, ik persoonlijk gruwel ervan al hou ik wel ontzettend van de (met name oudere) muziek van z'n baasje...

Eko
24 november 2008, 16:37
Aspe gitaren in Arnhem heeft een aantal malen voor diverse opdrachtgevers soortgelijke gitaren gebouwd. Wellicht eens een mailtje aan wagen?

axis303
24 november 2008, 16:48
Btw, wel een afschuwelijke tone van die ene gast die erbij staat. Die versie van EC rechts in het related-venstertje met 6 million views is trouwens wel hemels!!

PT1989
24 november 2008, 16:56
crashocaster heet die . John Mayer gebruikt hem ook! Hij ziet er mooi uit:noob:

Onmeunig Hans
24 november 2008, 20:09
Tja om je gitaar precies zo te laten painten als een heel bijzonder exemplaar, ik weet het niet. Doet een beetje aan als het naschilderen van een beroemd schilderij. Ik heb niets tegen signature-gitaren, integendeel zelfs. Maar er een na te maken door een standaard model te beschilderen is niet mijn keuze.
Die Telecaster is toch een customshop? Dat is iets anders dan een standaard model even overkliederen.

Ik zou dan eerder kiezen voor het laten afdrukken van een foto van mijn held met gitaar op groter formaat en die aan de wand hangen.

Hans

Manuvdv
24 november 2008, 22:40
Ook even een vraagje over dat clipje... Is dat een JCM 800 waar Clapton over speelt, of zie ik het mis? Op 1:28 zie je't ongeveer. Zoja, waaw, wat een klank... Nooit gedacht dat je dat dr uit zou krijgen, bij een JCM 800 denk ik automatisch aan heavy metal (ik koppel 'm altijd aan Zakk Wylde...)

Mad mind
24 november 2008, 22:42
Ik ben ook niet van plan om een stratocaster te kopen en hem te laten overschilderen. Dat vind ik zonde van de originele kleur. Ik wou gewoon eens weten of ze te koop waren en hoe zo'n paintjob nu juist in elkaar zat. Tussen informatie over iets willen en het effectief doen zit nog een groot verschil tussen:satisfie:
Toch bedankt voor de bedenkingen:seriousf:

jplm
25 november 2008, 00:08
Heerlijk, die gitaarintro's die nog niks verraden, en dan dat het publiek helemaal uit z'n dak gaat als het herkenbaar wordt :D

Omdat jij dat hier schreef heb ik het filmpie effe bekeken, maar volgens mij was er helemaal geen sprake van een intro dat op een bepaald moment langzaam herkenbaar wordt. Ik bedoel, dat eerste stukkie had niks met Layla te maken, hij had net zo goed Sinterklaas Kapoentje kunnen spelen.

Groet, Jan.