PDA

View Full Version : Snaardemper



rvwaveren
24 november 2008, 09:52
:???:Tijdens mijn spel wil nog wel eens een snaar (vaak de E-A-D) hinderlijk lang door klinken is een snaardemper een optie? Of heeft iemand anders een betere oplossing.

Daan_B
24 november 2008, 10:33
:???:Tijdens mijn spel wil nog wel eens een snaar (vaak de E-A-D) hinderlijk lang door klinken is een snaardemper een optie? Of heeft iemand anders een betere oplossing.

Als je dat hoort meteen je hand op die snaren leggen?

Luke-wannabe
24 november 2008, 10:49
Dat is een stukje techniek. Moet je niet in een aanpassing aan je gitaar zoeken.

RoelTM
24 november 2008, 11:08
Te veel sustain? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord... :nervous:

Je kunt zo'n compresssor/sustain pedaaltje kopen, die kunnen ook de sustain verkorten als je dat wil...

vincent136
24 november 2008, 13:52
Dat is een stukje techniek. Moet je niet in een aanpassing aan je gitaar zoeken.

Luke heeft gelijk, ik had in het begin ook last van dit probleem, nu is het over. Een gitaarleraar kan je verder helpen

groovieguitarguus
24 november 2008, 15:25
In basis uiteraard een stuk techniek. Demping met je handpalm.
Er zijn enkele 'grote' jongens die vlak voor de kam een soort katoenen haarbandje hebben zitten... o.a. Guthrie Govan.... in dit voorbeeld zit hij achter de topkam.
Er zijn ook voorbeelden dat het bandje op de hals zit.

http://www.youtube.com/watch?v=-yPEewaalik&feature=channel

iWishmaster
24 november 2008, 16:16
Ik ben een tijdje helemaal into shredden geweest en het klonk in het begin natuurlijk helemaal nergens naar om dezelfde reden als jij noemt: niet goed genoeg dempen met linker en rechterhand waren de oorzaak. Ook gebruikte ik zo schandalig veel gain dat er geen houden aan was zodra ik een snaar _niet_ dempte.

Mijn oplossing toen was een stuk makkelijker: gewoon geen open snaren spelen en een sok om de eerste fret heenknopen :seriousf:.