PDA

View Full Version : De broodje aap verhalen van vintage gitaren.



Wouter J
23 november 2008, 23:41
Ik neem aan dat we het allemaal kennen, die praatjes van "Dit-model-gitaar-van-dit-merk-gemaakt-in-die-periode-waren-beter-dan-dit-en-dat-merk-omdat-ze-toen-die-en-die-bouw-methode's-hadden-en-electronica-van-dat-merk-en-elementen-van-dat-type" waarmee mensen oude gitaren voor veel geld slijten.

Maar laten we het eens hebben over hoeveel van dat nou eigenlijk waar is, naar eigen ervaring.

Mijn eigen ervaring was met een 1977 Ibanez Les Paul Custom kopie.
http://www.immusical.com/ibanez1.jpg
Deze gitaar had het allemaal: helemaal origineel, de befaamde "Super 70" humbuckers, de post-lawsuit kop, de correcte hals, de droom van elke verzamelaar...

...en een verschrikkelijke nachtmerrie voor mij.

Want die slappe stemknoppen die er op zaten hiedlen nooit hun stemming, die befaamde "Super 70" humbuckers klonken heel dun en blikkerig en begonnen te krijsen als biggetjes op weg naar de slachtbank bij ook maar de minste oversturing, om maar te zwijgen over dat de hals heen en weer schoof in de pocket. "Beter dan Gibson" mijn REET!

Mijn neef heeft een echte 1977 Gibson Les Paul Custom, en dat ding dat scheurt als een formule een wagen, speelt als een zonnetje en de door Schaller gemaakte "Gibson" stemknoppen houden dat ding uitstekend op stemming. En dan zouden Ibanez Les Paul kopietjes zoals de gene die ik had beter zijn?

Echt niet!

Ik had de hals vast gelijmd in de pocket, ik verving de "super 70" humbuckers met Dimarzio humbuckers en de klote stemknoppen maakten plaats voor een set stem vaste Gotoh's. Uiteindelijk besloot ik het op te geven en verkocht het hopeloze geval, die persoon die hem toen van me kocht schold me voor kwaad en erger uit omdat ik zo'n "Kunstwerk" had verpest. T'ch, het enige wat ik deed was er een enigszins bruikbaar instrument van maken.

Ibanez Les Pauls beter dan Gibson? LARIE!

Mitch
24 november 2008, 00:00
Oh nee, absoluut niet. Ik heb plezier van mijn gepimpte Iba LP maar ik zal de eerste zijn om de beperkingen ervan te erkennen. De stemmechanieken zijn zwak, maar daar blinkt Gibson ook niet altijd in uit. Zo bont als de totale budget crap uit die tijd die Ibanez er op durfde te schroeven is het niet, maar goed.
Ik hoop wel dat je een goed huisje hebt voor die Super70's want er zijn liefhebbers genoeg voor.
Trouwens, die post lawsuitkop is juist weer niet gewild, de pre lawsuit kop wel omdat die meer lijkt op die van Gibson. De post lawsuit modellen op zich zeijn wel meer gewild omdat ze beter zouden zijn gebouwd dan de pre lawsuitmodellen. Duidelijkheid daarover heb ik nie gekregen, maar het heeft er op zijn minst de schijn van. Mijn 73'er bestaat, schat ik, uit een sutkje hout of 43 of zo :D

Dat een goedkope rotgitaar veel beter zou zijn dan een Gibson is een bewering die heden ten dage nog steeds veel gedaan wordt, maar goed: da's een andere discussie. Back to vintage bullshit...

2350
24 november 2008, 00:03
Sow heee! Daar zit een venijn in!

Maar eh, je hebt een raar ding in je handen gehad. Niet origineel denk ik, want van de combinatie type kop erop, standard fret markers en plaatsing van de knoppen op de body klopt niet veel.

Los daarvan variëren Ibanez Les Paul modellen van volwaardige troep tot behoorlijk goede dingen. Houd verband met het bouwjaar en het model. Hoe jonger hoe beter en hoe hoger het modelnummer hoe beter is een aardige richtlijn.

Ik zou zeggen kom er eens wat van mij proberen. Ik garandeer dat je je mening op zijn minst nuanceert.

Overigens ben ik wel met je eens dat Gibsons gemiddeld een slag (of meer....) beter zijn maar mijn beste Ibanez kunnen de strijd met een matige Gibson wel aan. Gibsons op zich is al een heel verhaal. Onder "kenners" worden de jaren 70 Gibsons (Norlins) meestal verguisd maar ik heb een aantal exemplaren die IK geweldig vind.

P@ul

BamBuFan1
24 november 2008, 00:04
Ibanez Les Pauls beter dan Gibson? LARIE!

Absoluut waar. Alleen zijn sommige Ibanez Les Pauls beter dan sommige Gibsons. Want ik heb ook brandhout bij de Gibson Les Pauls uit de jaren '70 gezien (ronduit schandalig slecht fretwerk, waardeloze elementen, 'scheve' of getordeerde halzen).

Die Ibanezzen waren een beetje de London City van hun tijd: (vaak) hele fatsoenlijke kwaliteit voor een fractie van de prijs van het origineel. Maar de huidige vintutsj-waarde van die oude Ibanezzen heeft nog maar bar weinig met hun intrinsieke waarde te maken.

Maar met mijn twee El Maya Les Paul Customs (ook Japans en uit de jaren 70) durf ik echt de vergelijking met elke Gibson aan.

Mitch
24 november 2008, 00:07
Vorige eigenaar Paul? Zal haast wel, aan de nickname te zien. If so, die ex'73er van je is leuk opgeknapt! ;)

Wouter J
24 november 2008, 00:12
Sow heee! Daar zit een venijn in!

Maar eh, je hebt een raar ding in je handen gehad. Niet origineel denk ik, want van de combinatie type kop erop, standard fret markers en plaatsing van de knoppen op de body klopt niet veel.

P@ul

De gitaar op de foto is niet de gene die ik had, ik heb deze foto als reverentie gebruikt

2350
24 november 2008, 00:15
Yep. Die Paul.
Opgeknapt????? Iedere verzamelaar schiet je hardstikke dood. :-)







Al moet ik wel toegeven dat ie in zijn huidige configuratie zeker een stuk beter zijn werk zal doen in een band.

2350
24 november 2008, 00:17
De gitaar op de foto is niet de gene die ik had, ik heb deze foto als reverentie gebruikt

Okay, die op de foto is echt niet kies.

Jiboom
24 november 2008, 01:51
Maar laten we het eens hebben over hoeveel van dat nou eigenlijk waar is, naar eigen ervaring.

Niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar: ik sta nogal versteld van de prijsontwikkeling van bijv. Fender strats, op dit moment met name die uit eind jaren '70 (leveren zomaar €1000-1500 op). Er zijn vast ook nog wel wat goede strats gebouwd in die tijd, maar tot nu toe heb ik me altijd rot geergerd aan de kwaliteit van die dingen. Nu staan strats uit die tijd ook niet bepaald bekend als de beste, maar toch...

Om er twee te noemen: een viesbruine uit 1977 (met driepuntsbevestiging), en een zwarte uit (ik meen) 1985. Allebei USA en met rosewood toets. Niet van mij geweest, maar van vrienden/vage kennissen.

Voor beide gold:
-brakke stemknoppen (al vals als je de trem maar even aankijkt),
-belachelijk dikke laklaag die ook nog slordig is aangebracht (ter vergelijking: een goedkope Koreaanse Ibanez EX120 zat nog mooier in zijn lak)
-actie was niet laag te krijgen.. bleef categorie eiersnijer.
-frets die op meerdere plekken uitstaken, je kon je vingers er aan open halen!
-topkam slecht gevijld (lage en/of hoge E-snaar viel telkens van de toets).

De klank was wel ok, maar niet bijzonder. Gewoon een normale stratsound.

Naar mijn mening zijn strats uit de jaren 90 of nieuwer in de regel gewoon beter gebouwd, dit geldt zelfs voor de meeste Mexicanen (en zeker de Japanners en USA). Dus waarom iemand €1000 of meer neerlegt voor zo'n gare bak is mij een raadsel..

wietse
24 november 2008, 05:44
Absoluut waar. Alleen zijn sommige Ibanez Les Pauls beter dan sommige Gibsons. Want ik heb ook brandhout bij de Gibson Les Pauls uit de jaren '70 gezien (ronduit schandalig slecht fretwerk, waardeloze elementen, 'scheve' of getordeerde halzen).

Die Ibanezzen waren een beetje de London City van hun tijd: (vaak) hele fatsoenlijke kwaliteit voor een fractie van de prijs van het origineel. Maar de huidige vintutsj-waarde van die oude Ibanezzen heeft nog maar bar weinig met hun intrinsieke waarde te maken.

Maar met mijn twee El Maya Les Paul Customs (ook Japans en uit de jaren 70) durf ik echt de vergelijking met elke Gibson aan.

helemaal met je eens, nou is el maya ook een hele andere klasse dan de bolt on ibanezjes.
ibanez was gewoon niet erg constant in hun kwaliteit wat dat betreft konden ze nog heel wat leren van matsumoku.
dat zijn wel constant redelijk tot goede gitaren, maar helaas heeft een vintage ibanez les paul een mythisch status gekregen, wat eigenlijk onterecht is.
die super 70's moet je van houden, ze zitten ook in m'n artist en dat klinkt toch wel erg lekker.

edje kadetje
24 november 2008, 10:02
Is een ibbi les paul (pre law suit) dan zoveel waard?

Les Paul R8
24 november 2008, 10:11
Maar met mijn twee El Maya Les Paul Customs (ook Japans en uit de jaren 70) durf ik echt de vergelijking met elke Gibson aan.

Die uitdaging ga ik graag aan :) Ik neem aan dat je ook op de meeting in Almere bent, dan zullen we jouw El Maya's vergelijken met mijn Gibson.

Rutger
24 november 2008, 10:14
Ach ja, onder het mom van oud-is-goed. Er schijnen inderdaad Ibanezjes uit die tijd te zijn die best wel goed zijn. Maar de hype doet geloven dat ze allemaal zo goed zijn, en daar gaat het mis... want men betaalt veel te veel voor een simpel gitaartje. Als je zo'n Ibanez voor weinig kunt krijgen is het een heel leuke gitaar voor t geld, maar je moet er niet te veel voor willen neerleggen.

k Heb er ook een gehad, maar ik geloof dat alleen het hout nog origineel was. Alles vervangen door kwaliteitsonderdelen. Zodoende was het een waanzinnig gitaartje, maar had toch best een andere sound dan een Gibson LP. k Vond het niet echt vergelijkbare gitaren.

Lexvandoef
24 november 2008, 10:17
Die uitdaging ga ik graag aan :) Ik neem aan dat je ook op de meeting in Almere bent, dan zullen we jouw El Maya's vergelijken met mijn Gibson.

Tegen die R8 van je is het natuurlijk niet eerlijk he ;)

Mitch
24 november 2008, 10:33
Yep. Die Paul.
Opgeknapt????? Iedere verzamelaar schiet je hardstikke dood. :-)

Al moet ik wel toegeven dat ie in zijn huidige configuratie zeker een stuk beter zijn werk zal doen in een band.
De originele hardware is bewaard voor het geval dat... maar hij was zonder meer onbruikbaar door de slechte pots, pups, topkam en tuners en nu is het een verdomd leuke player met opvallende looks (en goed bouwjaar...). Volgens mij ook precies waar dat soort gitaren het beste in zijn: voor niet te veel geld een net-effe-andersdan-anders-basisplank op de kop tikken die je met wat aanpassingen tot een leuke gitaar kunt maken. Zuivere verzamelwaarde is natuurlijk een heel andere zaak.
Maar eerlijk is eerlijk: met mijn serieuze gitaren is het geen vergelijk.

De opvallende stijging van 70's Fenders en Gibsons is inderdaad ook het noemen waard. Ongelofelijk hoe je krap vijf jaar geleden je nog amper kon vertonen met zo'n ding en nu zijn ze ineens geld waard. Bezopen gewoon en dat bedoel ik beide kanten op. Bezopen dat ze tot voor kort het aankijken niet waard waren maar ook suf dat ze nu zonder meer populair zijn.

HaroldA
24 november 2008, 10:36
Ik heb een Gerrinez en een Maya LP Custom. De Maya is massief mahonie en de Gerrinez gelamineerd. Beiden hebben zwakke neck pockets, maar zijn verder erg goede en fijne gitaren die je voor weinig kunt krijgen!

Ik vind mijn Gibson LP Standard '96 voornamelijk 'anders' en dat anders valt bij mij iets meer in de smaak...

Overigens is er nooit een lawsuit geweest, dus het praten over pre- en post lawsuit is kwats ende nonsens!

wietse
24 november 2008, 10:39
Die uitdaging ga ik graag aan :) Ik neem aan dat je ook op de meeting in Almere bent, dan zullen we jouw El Maya's vergelijken met mijn Gibson.

moet ik m'n eigen model (em 1100) el maya ook meenemen?
is geen les paul maar doet er niet voor onder, menige gibson delft het onderspit tegen deze jongen.
El Maya's waren customshop gitaren, top of the bill en beslist geen koopjes, wel goedkoper dan een echt gibson.
maar geen massa product zoals ibanez.

Mitch
24 november 2008, 10:42
Overigens is er nooit een lawsuit geweest, dus het praten over pre- en post lawsuit is kwats ende nonsens!
Heel correct, maar om er nou een term voor te gebruiken als "in de tijd dat gedreigd werd met een rechtszaak die uiteindelijk niet doorging"... voor bondig taalgebruik niet handig, maar inderdaad niet helemaal vintage correct.

HaroldA
24 november 2008, 10:43
El Maya's waren customshop gitaren, top of the bill en beslist geen koopjes, wel goedkoper dan een echt gibson

De Maya fabriek in Kobe, Japan had toch een Duitse vioolbouwer 'geďmporteerd' om de sjieke gitaren te maken?

wietse
24 november 2008, 10:45
goed mogelijk, daar weet ik niks van, zou wel de germanized carving op hun eigen modellen verklaren.

Les Paul R8
24 november 2008, 10:53
Tegen die R8 van je is het natuurlijk niet eerlijk he ;)

BamBuFan1 durft de vergelijking met ELKE Gibson aan....:) Kom maar op....:lp:

Les Paul R8
24 november 2008, 10:57
moet ik m'n eigen model (em 1100) el maya ook meenemen?
is geen les paul maar doet er niet voor onder, menige gibson delft het onderspit tegen deze jongen.
El Maya's waren customshop gitaren, top of the bill en beslist geen koopjes, wel goedkoper dan een echt gibson.
maar geen massa product zoals ibanez.

Ik vind het prima. Ik weet hoe goed mijn R8 is. En degenen die hem kennen hier op het forum weten dat mijn R8 een waanzinnige gitaar is. Ik ken maar 1 of 2 gitaren die enigszins vergelijkbaar zijn (toevallig(?) ook echte Gibsons :) )

Lexvandoef
24 november 2008, 11:02
BamBuFan1 durft de vergelijking met ELKE Gibson aan....:) Kom maar op....:lp:

Hehe, that's true. Ik wil trouwens het verschil ook weleens horen tussen jou R8 en mijn Japanse Orville by Gibson Reissue. Lijkt me wel cool :)

Les Paul R8
24 november 2008, 11:11
Gisteren had ik een auditie bij een band waarvan de andere gitarist een Norlin (1973) Black Beauty speelde. Klonk goed. De mix tussen zijn LP en de mijne was erg leuk. Aan het einde wilde hij ook wel even op mijn R8 spelen. Na 3 akkoorden was hij helemaal overtuigd :)

Ibanez666
24 november 2008, 11:31
Ik heb mijn 78er Ibbie LP naast een Gibson LP Custom uit '93 en '72 gehad en de mijne was op gebied van afwerking inderdaad de mindere, maar qua bespeelbaarheid gelijk en qua sound gelijk aan de '72 Gibson en zelfs beter dan de '93 Gibson. Dit was dan de mening van de eigenaren van de Gibsons (de mijne ook trouwens). Dus 1 goede of slechte Ibanez zegt niets in het algemeen...

BamBuFan1
25 november 2008, 01:56
BamBuFan1 durft de vergelijking met ELKE Gibson aan....:) Kom maar op....:lp:

Yup, zelfs met deze!

[img]http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/robot_limited.jpg[/img[

BamBuFan1
25 november 2008, 01:57
BamBuFan1 durft de vergelijking met ELKE Gibson aan....:) Kom maar op....:lp:

Yup, zelfs met deze!

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/robot_limited.jpg

BamBuFan1
25 november 2008, 02:00
helemaal met je eens, nou is el maya ook een hele andere klasse dan de bolt on ibanezjes.
ibanez was gewoon niet erg constant in hun kwaliteit wat dat betreft konden ze nog heel wat leren van matsumoku.
dat zijn wel constant redelijk tot goede gitaren, maar helaas heeft een vintage ibanez les paul een mythisch status gekregen, wat eigenlijk onterecht is.
die super 70's moet je van houden, ze zitten ook in m'n artist en dat klinkt toch wel erg lekker.

Als ik een Japanse gitaar uit de jaren 70 zou moeten kiezen dan zou ik inderdaad ook eerder voor een Matsumoko dan een Fuji gen gaan. En dan het liefste ééntje met doorlopende hals.

(Gelukkig zijn ze nog steeds af en toe voor een prikkie te vinden)

rijsberman
25 november 2008, 08:36
Yup, zelfs met deze!

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/robot_limited.jpg

Wat is dat, My First Gibson? :nervous: :seriousf:

Wat een ongelofeloos lelijke burst!

Tubescreamer
25 november 2008, 10:01
Wat is dat, My First Gibson? :nervous: :seriousf:

Wat een ongelofeloos lelijke burst!
Hehe, da's nou de Gibson Robot. Geen paniek ze hebben 'm nu ook in het groen :D

Ontopic: tja ik heb dus ook al meer dan 10 jaar een "Norlin" LP uit 1975, een Standard, en heb 'm ondertussen met een boel andere Les Pauls kunnen vergelijken. Een greep:

De gitarist van m'n ouwe bandje had zowel een 90er jaren LP Classic als een 70er jaren Yamaki (jaa wie kent dit merk? Die zie je niet zoveel!) Les Paul kopie, die echt ge-wel-dig was. Goeie (set)neck/bodyjoint, dikke body, mooie dikke top, goeie tuners, etc etc. Als hij een van de twee weg zou moeten doen dan denk ik dat het de Gibson wordt, want da's een hele goeie gitaar, maar die Yamaki was toch anders/beter. Hij heeft ze allebei nog. Doen allebei echter niet onder voor mijn Standard. Die van mij is ook niet "beter" maar gewoon "anders". Oh hij had ook een Hondo Les Paul geloof ik maar dat was niet zo veel soeps, beetje brandhout. Wel leuk beginnersgitaartje, dat dan weer wel.
Mijn oom heeft een Gibson LP Custom 197.....3 geloof ik, dus ook een Norlin, en ik vind die van mij beter, qua klank en bespeelbaarheid, maar da's meer persoonlijke smaak. Die Custom is ook een goeie gitaar.
Door de jaren heen vaak zat allerlei Les Pauls in de winkel uitgeprobeerd, zowel Gibson als een ander merk, en maakt niet uit hoe goed het bij 1959-specs komt, long tenon/short tenon en weet ik wat, ik heb van geen enkele gitaar durven zeggen: "zo, die is stukken beter dan mijn Standard", maar wel gewoon, tja, anders.
Oh, en naast menige Japanse Les Paul houdt deze het dus ook wel uit.

Tja, ik zal wel een goeie Norlin hebben dan. Tuurlijk heeft dat ding een dunnere sandwich body en een dunne three-piece top en een short tenon three piece hals en misschien dat ik dan een seconde korter sustain heb dan met een R8, maar de gitaar heeft wel karakter. En dat had ie 1959 VOS van 5000 euro nou net weer niet :D. Heeeele mooie, heeeeele goeie gitaar en als ik geld teveel had gehad dan komt -ie er zeker bij, maar ik hou het er maar op dat het gewoon twee heel verschillende gitaren zijn. Bovendien, als ik nu 5000 euro los had lopen slingeren dan koop ik liever een Gretsch 6120 en hou ik nog geld over om te kiezen tussen een Telecaster of een Jazzmaster :D Dan komen er later nog wel wat Les Paultjes bij. En een Strat natuurlijk. Hallo, GAS??
En als je in dit hele l*lverhaal nou eens overal waar mijn gitaar vermeld wordt, jouw gitaar ervoor in de plaats zet, kom je maar tot 1 conclusie:
"Er zijn maar twee soorten gitaar, goede en slechte"

HaroldA
25 november 2008, 10:04
Heel correct, maar om er nou een term voor te gebruiken als "in de tijd dat gedreigd werd met een rechtszaak die uiteindelijk niet doorging"... voor bondig taalgebruik niet handig, maar inderdaad niet helemaal vintage correct.

Voor de geďnteresseerden onder ons: Dude...it's a Lawsuit Ibanez! (http://www.guitarattack.com/destroyer/lawsuit.htm)

HaroldA
25 november 2008, 10:10
helemaal met je eens, nou is el maya ook een hele andere klasse dan de bolt on ibanezjes.
ibanez was gewoon niet erg constant in hun kwaliteit wat dat betreft konden ze nog heel wat leren van matsumoku.

Wat heeft Matsumoko met (El) Maya te maken?

Overigens komt mijn Gerrinez LP ook uit de Maya fabriek. Beiden bolt-on maar de Maya is massief mahonie.

wietse
25 november 2008, 10:40
Wat heeft Matsumoko met (El) Maya te maken?

Overigens komt mijn Gerrinez LP ook uit de Maya fabriek. Beiden bolt-on maar de Maya is massief mahonie.


niks, het gaat hier over het vintage japanners gebeuren waardoor bij bepaalde merken de prijs overdreven hoog is.
dus el maya, maya, ibanez, de diverse matsumoku merken, horen daar allemaal bij.
hoe weet je trouwens dat die gerrinez van je uit de maya fabrieken komt?
zoiets vaststellen bij een rebranded gitaar is vaak erg moeilijk, en Gerritsen importeerde aanvankelijk gitaren van ibanez onder de samengevoegde naam van gerritsen/ibanez dus gerrinez.
mischien dat hij ze later ergens anders weghaalde.
en aangezien de maya fabriek nergens een herkeningspunt of merkje in hun gitaren verstopte vraag ik me af hoe je dat weet.

HaroldA
25 november 2008, 10:43
aangezien de maya fabriek nergens een herkeningspunt of merkje in hun gitaren verstopte vraag ik me af hoe je dat weet.

Zie mijn sig: ik heb zowel een Maya LP als een Gerrinez LP en die 2 zijn identiek tot aan de gebruikte hardware aan toe. Alleen is de Maya massief mahonie en de Gerrinez gelamineerd hardhout. Daardoor klinkt de Maya stukken 'makkelijker' en de Gerrinez iets 'ijziger'.

Les Paul R8
25 november 2008, 19:31
Yup, zelfs met deze!

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/robot_limited.jpg

Dan zie ik je graag de 14e in Almere :) Wel even aanmelden....overigens is die robot LP helemaal niet zo super......in ieder geval niet degene die ik in mijn handen gehad heb.

wietse
25 november 2008, 19:55
Zie mijn sig: ik heb zowel een Maya LP als een Gerrinez LP en die 2 zijn identiek tot aan de gebruikte hardware aan toe.

dat zegt geen fuck, als je een hondo of een maya naast elkaar legt dan zie je ook geen verschil behalve het logo.
beide hebben ze 9 van de 10 keer nep humbuckers.
de hardware komt gewoon bij een toeleverancier vandaan.
alleen hondo wilde nog wel dimarzio's gebruiken, als de noncovered elementen geen dimarzio's zijn maar merkloos dan kan je daar ook niks meer uit afleiden.
daarom vraag ik het, heb ondertussen heel wat ervaring met gitaren van allerlei merken (namen) en waar hij precies gemaakt is is meestal een raadsel, als dat niet bekend is.
die japanse les paul kopieen uit de 70er/ 80er jaren lijken allemaal erg veel op elkaar, soms zelf inclusief constructie van de body (massieve body, los gewelfd triplex bovenblad)

vulvasonic
25 november 2008, 20:26
Er schijnt nogal een groot verschil te zijn in kwaliteit tussen een El Maya en een Maya. Mijn eerste gitaar was een Maya en dat ding (ik ben haar veel dank verschuldigd) was na een jaar intensief gebruik gewoon OP. Valt ook nauwelijks iets aan op te lappen. Voor iedere normaal denkende gitarist, behalve voor mij persoonlijk natuurlijk, was mijn Maya niets meer dan een regelrechte kutgitaar. Maar het was wel MIJN kutgitaar.


Ik heb haar overigens nog steeds en ik zal haar ook NOOOOOIT weg doen. :cooler:

Wizz
25 november 2008, 20:58
Zag vandaag nog een Custom LP Custom bij Kees Dee. Fuck Yeah ! Ik heb hem niet versterkt, en ik neem aan dat ik zelf de elementen zou willen vervangen als ik hem kocht, maar de 'feel' was zeker niet minder dan de doorsnee Norlin Gibson uit die tijd. Voor de prijs van een koffer van die laatste...

Wizz

Pepe
25 november 2008, 21:03
Duit in het zakje.
Ik heb talloze ibanezzen gehad, heb er nog een paar, en ook een aantal Gibsons, heb er nog een paar.
De high-end ibbies van eind zeventig begin tachtig daar zitten onwaarschijnlijke gitaren tussen, de artist serie, de Musician, de semi''s en jazzbakken...
Van de 3 es'en heb ik de 2 Gibsons weggedaan, de ibby heb ik gehouden. Ik heb nog een Greco Super Real (uit de Fuji Gen Gakki) die niet onder doet voor mijn Historic R6, en historics zijn de beste LP's sinds de sixties zeggen de kenners.
Ik heb ook een hoop schroot Ibanezzen gehad, ik heb er nog een paar. De beste Ibanez LP, de custom agent, was goed maar geen Gibson kwaliteit. Ibanez had gewoon nog een paar jaar die copies moeten maken maar het werd Fender Japan. En die Japaners Vintage serie.. het is bekend hoe goed die zijn. En ja, ik heb ook een early USA reissue en hoe goed die ook is, niet wezenlijk beter dan de japanner.