PDA

View Full Version : Marshall jcm 2000 TSL 100w combo...?



macwilliams
23 november 2008, 21:16
Onderstaande versterker trok mijn aandacht maar kon er hier op het forum niks over vinden. Nu heb ik de naam nico verduin hier al eens horen vallen maar eerlijk gezegd niet altijd positief (waarom niet)?

Maar goed voordat ik het een en ander ga bekijken;

Heeft een van jullie aanvullende, relevante cq zinnige informatie met betrekking tot de specificaties aangaande onderstaande versterker dan wel modificaties?????

En waarom als het zo'n waanzinnige versterker is waarom word zoiets dan verkocht?

Heeft zo'n tsl nog zwakke punten? Welke?

Nu las ik dat deze combo's niet echt lekker zwaar klonken is dat ook zo?
De stijlen die hij moet aankunnen gaan toch wel bach tot slayer...:D

Even in het kort opsommen wat ik bedoel is:


HELP




De rock enm roll vesterker van de laatste jaren: de tsl 122.

100 echte marshall watten uit 4 maal el 34.
te dimmen naar 50 en bovendien ook zonder geluid direct aan te sluiten op de mengtafel voor opnames

3 Kanalen:

Clean ( deze versterker is zeer recent onderhouden en gemod door zowel Dr. Tube als Nico verduin, hierdoor is het clean ook echt clean, erg warm)

Crunch:
door aanpassing van n. verduin heeft deze versterker een heerlijk tubestreamer achtige crunch, dat tot ver, tot heftig door loopt.

Lead; hier gaat echt alles over de kop, vanaf een heftige distortion tot waanzinnig zingen.

Elk kanaal heeft zijn eigen regelaars, ook voor toon.
reverb voor clean en de andere apart.
2 aparte efecten loops en diverse deep switches en voor aanpassen van het geluid aan je wensen.

volume op 100%. 50 % en stil te ztten

!00% buizenversterker

Bijna alle geluiden zijn er dus uit te halen.

deze versterker is vooorzien van een complete set nieuwe TAD buizen

Heet 3 maanden terug samen met de buizen een mod van Dr. Tube gehad met de inbouw van een echt ouder wetse choke ( heeft de tsl origineel niet) en een mercury trafo.
Hierdoor komen de klanken er nog mooier uit, omdat marshall deze versterkers van een beetje zwakke trafo voor ziet.

De versterker is gebruikt, maar zeer zorgvuldig en altijd goed onderhouden.
er zitten enkele kleine issieus in het tolex, maar niet echt storend en niets functioneels.

Deze versterker komt in een professionele flightcase welke alleen al 300 euro kost.
tel daarbij op de 300 euro voor de mod, 100 euro voor de buizen en 150 euro voor n. verduin en dan heb je exact de prijs die ik er voor wil hebben.
850 euro dus.
is een vast prijs dus en eigenlijk een koopje.

op het net bijna niet te vinden onder de 1000 euro, die zijn niet zo goed als deze !!!!!!!

macwilliams
23 november 2008, 21:20
Shit....

fout sub forum....Sukkel:angry:










:hippie:

Realeigo
23 november 2008, 21:21
De TSL is een van de slechtere series van marshall. Ik zou gaan kijken naar een andere serie! (DSL, JVM)

Mitch
24 november 2008, 00:02
Juist, je moet de DSL100 top van Nielsje hebben! :dance:

macwilliams
24 november 2008, 06:57
Waarom die van niels als ik mag vagen?
Ik ben zn advert tegen gekomen maar
geen vermelding van prijs/kosten.
Dan moet ik ook nog eens speakers gaan
zoeken en welke moet ik dan nemen? Het
is makkelijk om de duurste aan te raden.

Nocki
24 november 2008, 08:28
Nico heeft een eigen zaak en in het verleden was het een beetje onduidelijk wanneer er reclame was voor die zaak of een advies. Zodoende zien we Nico niet zo vaak meer. Nico zelf is verder helemaal in orde!

Nielsje
24 november 2008, 09:19
Waarom die van niels als ik mag vagen?
Ik ben zn advert tegen gekomen maar
geen vermelding van prijs/kosten.

Er staat 'n.o.t.k.' bij die advertentie, dat betekend: nog overeen te komen.
m.a.w. -> P.M. :)

macwilliams
24 november 2008, 10:27
Ok.

Maar wat zijn de wezenlijke verschillen tussen een dsl en een tsl met vergelijkbare wattages / buizen enzo? Met betrekking tot het geluid
bedoel ik voornamelijk. Zowel de tsl als de dsl hebben een modificatie
ondergaan. Dus hoe gaat dat uitpakken?

Bij de combo heb ik gelijk speakers en verwacht dan ook een betrekkelijke
meerwaarde in prijs. Bij de head/top moet ik nog een speakercabinet aanschaffen waardoor ik weer meer geld kwijt ben. Vervolgens het reeele
risico dat ik door onwetendheid verkeerde speakers in mn cab heb.

Gaanderweg heb ik er dus meer vragen bijgekregen. Op de dsl van niels
is toch al 660 € geboden en daar zie ik in combinatie met de aanschaf van
een cab toch alweer een flinke budgetoverschrijding op me af komen.


Moeilijk.

Mitch
24 november 2008, 10:50
Het voordeel van een top is natuurlijk dat je er makkelijk mee kan veranderen qua speakers of speakerkast, maar dat kost inderdaad meer. Maak je geen illusies over de speakers in de combo trouwens, dat is echt geen topspul, maar het functioneert.
De TSL wordt over het algmeen gezien als een vrij dun klinkend, lastig af te regelen amp die wel veel mogelijkheden heeft maar weinig sweet spots. Maar er zijn absoluut ook tevreden gebruikers hoor...

Lexvandoef
24 november 2008, 11:03
Er staat 'n.o.t.k.' bij die advertentie, dat betekend: nog overeen te komen.
m.a.w. -> P.M. :)

Waarom trouwens? Vind je het niet makkelijker om een richtprijs op te geven?

Nocki
24 november 2008, 11:52
Waarom trouwens? Vind je het niet makkelijker om een richtprijs op te geven?

Leuk onderwerp. Ik merk inderdaad dat het makkelijker is voor mensen om een geld bedrag te zien staan bij een amp. Geeft je toch een bepaalde houvast... En dan eronder bieden :)

Jeroen76
24 november 2008, 11:55
Leuk onderwerp. Ik merk inderdaad dat het makkelijker is voor mensen om een geld bedrag te zien staan bij een amp. Geeft je toch een bepaalde houvast... En dan eronder bieden :)

Wil je niet alle geheimen rond de online handel prijsgeven???:sssh:

ErikE
24 november 2008, 12:02
Ik vind die combi van een V30 en een Heritage trouwens wel lekker klinken, zeker op het cleane kanaal. Ik heb zelf m'n DSL50 ooit weggedaan omdat ik gek werd van het eeuwige compromis van de gedeelde toonregeling...

macwilliams
24 november 2008, 13:11
De dsl heeft dus geen aparte/dubbele toonregeling? Maar wel meer sweetspots, wat is dat?

De tsl heeft dit wel maar klinkt dus dun. Ik zoek dus wel een amp met zwaar geluid die niet ongedefinieerd klinkt.

Zijn er dan nog alternatieven die ik moet beluisteren? Het budget is ongeveer 800 uitlopend tot 900 €.

ErikE
24 november 2008, 14:06
Er zijn nog genoeg winkels die deze amps verkopen, ga ze eens allebei proberen zou ik zeggen. Ik vind het namelijk onzin om te stellen dat de TSL dun klinkt, bovendien baseren veel mensen dat (naast elkaar na te praten) op de combi van een TSL top met een cab met GT-75's, wat alweer heel anders klinkt dan de speakers in de 122 combo.

marc_o
24 november 2008, 14:14
Ik vind het een prachtige versterker, en zeker de combo, okay, hij is wat zwaar, maar prik er een Les Paul in, beentjes beetje uit elkaar, stoer kijken en ram er een e uit.....als je hier geen goede sounds uit kunt krijgen, dan moet je echt eens een ander instrument proberen....panfluit ofzo.
Ik heb hier al te vaak ervaren dat iedereen elkaar nakakelt, ongehinderd door echte ervaring op zo'n bak, maar dat is niks nieuws. Wat ie doet doet ie goed!